welke versnellinsbak past achter welke motor?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD welke versnellinsbak past achter welke motor?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257497
    Massa Wietjen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2011

      Zijn de vernellingsbakken van de 3.0 24V (c30se) en de 12 klepper motoren (3.0 ne) uitwisselbaar?

      #18139557
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Ja en nee:
        Boutpatroon bakken past 1 op 1 dus ja.

        Enkel de 24V heeft 8 gaats krukas en de 12V maar 6 dus als je een 240-265 handbak bv achter een 24V moet je een 12V vliegwiel hebben met 8 gaats boutpatroon. (te krijgen bij Ronald Bolza BV)

        Omkeert zijn der wel 12V en 24V vliegwiellen voor de R serie bakken…die zaten beiden achter de Omega/Senator B.

        Maar als je wilt kun je ene 3-gang automaat van een Admiral achter een 24V hangen..

        #18139558
        Massa Wietjen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 October 2011

          Ok , dat is duidelijk. Maar kun je dan ook een drukgroep met plaat van een 12v achter een 24v vliegwiel bouten?

          Eigenlijk wil ik niet zo’n r bak hebben want volgens mij zit daar een ander type aandrijfasflens op.

          Wat eigenlijk de bedoeling is, is de 12 klepper eruit en de 24 klepper er in en dan gewoon met de 240 bak rijden totdat deze het begeeft en dan scharrel ik zo’n zware 265 bak op.

          #18139559
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            Je had toch al een 24V ingebouwd? Volgens mij kwam een kameraad van mij jou een half jaartje geleden tegen bij de hornbach in grun :) Is die oude 12V van je helemaal af, of zit er nog leven in?

            #18139560
            Massa Wietjen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2011

              Klopt , de Monza draait goed. Dit is alweer een ander project. Ik heb voor onderdelen een 24v motor erbij gekocht maar wil deze wel in onze A2 Senator sleutelen.
              De 12 klepper motor uit de Monza was niet versleten maar heb deze wel verkocht.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.