welke versnellingsbak c20let in een D kadett?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) welke versnellingsbak c20let in een D kadett?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234731
    tocus
      Lid sinds:
      23 April 2009

      ik heb een complete calibra turbo gesloopt,
      aangezien de auto erg lelijk was en een beetje rot,

      en ik wil graag met een c20let rijden in mijn d kadett,
      nu is de volgende vraag:

      nu heb ik een F28 bak liggen want die komt natuurlijk uit de auto vandaan, maar deze bak moet omgebouwt worden, maar een f23 bak uit een astra g lijkt mij ook wel interesant, aangezien ik deze bak niet aan hoef te passen, of is dat een slechte keuze?

      ik wil met 300 pk gaan rijden (of net iets meer) ga de cilinder kop geheel bewerken, (makkelijk te doen want ik ben motoren revisie monteur..) dus heb alle apparatuur…

      of is het dan niet mogelijk om met een f23 te rijden
      (omdat de prijzen nogal wat uitelkaar liggen van een F23 en een F28)

      en wat moet ik des noods aanpassen aan een F28?
      ik heb laatst een foto gezien op een duitse site dat ze op de ruimte waar orgineel de tussenbak zit een starre as plaatsen,
      waar is dit te krijgen? en wat zijn de verwachten kosten ongeveer om een f28 aan te passen op een 2wd?

      alvast bedankt…

      #17844395
      jason
        Lid sinds:
        1 July 2004

        f28 ombouw setjes zijn niet al te duur en op meerdere manieren verkrijgbaar.

        #17844396
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Die as waar jij het over hebt, is gewoon een gedeelde lange as van een calibra 16V.

          die kan jij ook gewoon gebruiken qua lengte, maar als ik mij niet vergis hangt daar al zo’n as onder jou kadett….

          die kan je ook gewoon op F28 gebruiken, aansluitingen zijn allemaal gelijk. zo ook de korte as natuurlijk.