welke versnellingsbak c20let in een D kadett?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) welke versnellingsbak c20let in een D kadett?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234731
    tocus
      Lid sinds:
      23 April 2009

      ik heb een complete calibra turbo gesloopt,
      aangezien de auto erg lelijk was en een beetje rot,

      en ik wil graag met een c20let rijden in mijn d kadett,
      nu is de volgende vraag:

      nu heb ik een F28 bak liggen want die komt natuurlijk uit de auto vandaan, maar deze bak moet omgebouwt worden, maar een f23 bak uit een astra g lijkt mij ook wel interesant, aangezien ik deze bak niet aan hoef te passen, of is dat een slechte keuze?

      ik wil met 300 pk gaan rijden (of net iets meer) ga de cilinder kop geheel bewerken, (makkelijk te doen want ik ben motoren revisie monteur..) dus heb alle apparatuur…

      of is het dan niet mogelijk om met een f23 te rijden
      (omdat de prijzen nogal wat uitelkaar liggen van een F23 en een F28)

      en wat moet ik des noods aanpassen aan een F28?
      ik heb laatst een foto gezien op een duitse site dat ze op de ruimte waar orgineel de tussenbak zit een starre as plaatsen,
      waar is dit te krijgen? en wat zijn de verwachten kosten ongeveer om een f28 aan te passen op een 2wd?

      alvast bedankt…

      #17844395
      jason
        Lid sinds:
        1 July 2004

        f28 ombouw setjes zijn niet al te duur en op meerdere manieren verkrijgbaar.

        #17844396
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Die as waar jij het over hebt, is gewoon een gedeelde lange as van een calibra 16V.

          die kan jij ook gewoon gebruiken qua lengte, maar als ik mij niet vergis hangt daar al zo’n as onder jou kadett….

          die kan je ook gewoon op F28 gebruiken, aansluitingen zijn allemaal gelijk. zo ook de korte as natuurlijk.

          kipracing van het forum hier kan jou denk ik wel meer vertellen over de F23bak aan te passen achter C20let…. die had zelf 1 in zijn C ascona geloof ik?

          F23 is bij mij verder onbekend qua sterkte….. ze hangen ook in de speedster etc. dus lijken me geen slechte bakken.

          #17844397
          NelisZ20LER
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            [rquote=1900200&tid=145223&author=jason]f28 ombouw setjes zijn niet al te duur en op meerdere manieren verkrijgbaar.
            [/rquote]

            Bij M-tech voor € 119,-

            http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&pid=906&mid=59

            #17844398
            jason
              Lid sinds:
              1 July 2004

              [rquote=1900407&tid=145223&author=NelisZ20LER][rquote=1900200&tid=145223&author=jason]f28 ombouw setjes zijn niet al te duur en op meerdere manieren verkrijgbaar.
              [/rquote]

              Bij M-tech voor € 119,-

              http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&pid=906&mid=59[/rquote]

              zoek maar even verder op het net dan kom je betere prijzen tegen;)

              #17844399
              bmwmanu
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2005

                kijk dan in de richting van duitsland dat scheelt hem bijna de helft;)

                #17844400
                tocus
                  Lid sinds:
                  23 April 2009

                  ik heb van het weekend met een opel versnellingsbak techneut gepraat, die man kon mij zo veel over de alle versnellingsbakken van opel vertellen volgens mij droomt die man er bij van,

                  ik ga de F28 bak verkopen en ga een F20 bak door hem laten aanpassen, (van de F20 bak zijn ook weer 2 verschillende bakken te krijgen met een andere overbrenging..) hij vreest alle tandwielen bij, aangezien de GM tandenwielen in een F20 bak elkaar op de punten raken, en als je er veel kracht (power) opzet breken die af, (hij doet vooral bakken voor in de cross..) en dan komt het erop aan, hij gaat die bak dus aanpassen zodat de krachten over een groter deel van het tandwiel vloeien, zodat het dus niet stuk gaat, en je er kracht op kwijt kan, komt tevens een 45% sper in, dus dat zit ook wel goed, en word geheel gereviseerd, (nieuwe keeringen enz..) hij heeft zelf al vele klanten, vooral in de cross omdat die bakken nu niet meer stuk gaan na deze aanpassing, hij heeft mij nog veel meer over F18 en F23 en F28 bakken verteld maar dit is wat voor mij telde…

                  dus mijn goede F28 komt te koop.. belangstellenden..

                  u2u..

                  #17844401
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Waarom geen F18 dan? heeft hij daar ook een reden toe gegeven?

                    ik had vorig jaar op een F20 bak idd ook de tanden van de 2e versnelling afgebroken.

                    En waar zit deze beste meneer? mag ook in de u2u hoor.

                    #17844402
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ik zou nog maar is goed gaan praten met die Opel bakken techneut…

                      Een F20 is er maar in 1 versie een close ratio, wel zijn er verschillende eindoverbrengingen geleverd.

                      En als je al een F28 hebt, dan zou ik die gewoon houden, want is veel steviger en fijner rijden dan met een F20 bak.
                      Waarom veel geld uitgeven aan een bak als je al een goede hebt.

                      Daarnaast als je toch met een 5 bak wilt gaan rijden, neem dan een wide ratio F18(+) bak, die is standaard al beter bestand tegen een LET motor.

                      Ook zou ik een ander type sper overwegen, 45% is leuk, maar voor normaal gebruik misschien niet de juiste.
                      Dan is m.i. een Quaiffe beter.

                      #17844404
                      Gertjuh11
                        Lid sinds:
                        25 February 2013

                        Ik heb ook een kadett met een c20let blok.
                        Nu de koppeling versleten is wou ik Michien ook een andere bak er achter hangen er zit nu een f 18 bak achter maar heb ook nog een f20 bak liggen wat is weisheid?

                        Gr gert

                        #17844405
                        Andre Botter
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 July 2004

                          F28..!!!
                          Waarom tobben met een f20 bak als je een goeie F28 heb. :sleeping :sleeping

                          #17844403
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            Bedankt voor het slopen van die calibra :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

                            #17844406
                            bd.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 July 2009

                              @16VCalibra wrote:

                              Bedankt voor het slopen van die calibra :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

                              daar zijn ze voor :thumb

                              #17844407
                              16VCalibra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2008

                                Dat is gewoon geen wegenbelasting kunnen/willen betalen :jerry :jerry :jerry

                                Of ohnee, elke andere Opel waar die motor dan komt in te hangen roest minder hard :afro

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.