welke sensoren??

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren welke sensoren??

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206435
    red astra
      Lid sinds:
      30 June 2004

      wie kan mij vertellen welke sensoren er allemaal onder de kap zitten van een astra f hatchback 1.8 16v (C18xel)??

      alvast bedankt

      #17380272
      Ronaldo
        Lid sinds:
        30 June 2004

        :hmmz Lambdasensor….luchttemperatuursensor….nokkenassensor….klopsensor….gaskleppositiesensor….olidruksensor….watertemperatuursensor….iemand nog met die gekke tisaanvullingen ?( ff opletten voor diegenen die met nummers aankomen ……de meeste bedrijven hebben omnummergidsen :P .da’s dan weer de andere kant van de balie :jerry )

        #17380273
        Dirk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 January 2005

          olieniveausensor, stuurbekrachtigingoverdruksensor (indien uitgevoerd met..), remvloeistofniveausensor, ABS overdruksensor (indien uitgevoerd met..), anti-diefstalsensor (indien uitgevoerd met..)

          maar iets zegt me dat je wat specifieker zult moeten zijn met je vraag :angel

          #17380274
          red astra
            Lid sinds:
            30 June 2004

            het gaat om het volgende..

            ik heb een paar weken geleden me astra laten uitlezen bij de dealer ivm branden storingslampie, en toen gaf 1 sensor (weet de naam niet meer) een lage waarde aan. (heeft ook te maken met dat als je de astra s’morgens start, dat die in 1x behoorlijk hoog in toeren gaat en dan rustig afzakt naar 1500toeren) = koude start zei die monteur

            maar toen die monteur waarschijnlijk het slangentje wat er vanaf de injectorrail naar toe gaat aanraakte, hoorde hij dat de motor(die op dat moment stationair draaide) raar deed.

            bleek dat er een klein gaatje in het slangentje zat (gelukkig niet in het midden), dus die monteur een stukje van het slangentje af gesneden, en weer bevestigd.

            me LFR = door niels (DHZ twente) schoon gemaakt en als ik me astra op contact zet thuis hoor ik iig de LFR zoemen.

            daarom vraag ik aan jullie wat er voor sensoren er onder de kap zitten, omdat ik de naam niet meer weet (monteur had het wel gezegd)

            ik hoop dan door het lezen dat het mij weer te binnen schiet…

            pfffff wat een verhaal :D

            alvast bedankt :thumbup

            #17380275
            Ronaldo
              Lid sinds:
              30 June 2004

              kwee nie hoe het met de rest is gesteld …….maar ik heb nog nooit een lfr horen zoemen

              #17380276
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                ik denk dat het de lfr was, waar de monteur het over had.

                en anders je lambdasensor.
                of gaskleppositiesensor.

                dat zijn de enige sensoren die wat met staionair lopen schommelen te maken hebben in zoverre ik weet

                #17380277
                red astra
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  origineel gepost door Ronaldo
                  kwee nie hoe het met de rest is gesteld …….maar ik heb nog nooit een lfr horen zoemen

                  weet niet of het zoemen is, maar zo’n geluid maakt het iig :P

                  wat ik begrepen had is dat als je auto op het contact staat je je LFR moet horen..

                  #17380278
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    sensoren:

                    Nokkenassensor
                    Krukassensor
                    Motortemperatuursensor
                    Luchtmassameter
                    Gaskleppositie sensor
                    Lambdasonde
                    pingelsensor (klopsensor)

                    LFR kan je horen tikken (paar keer) als je het contact aanzet, dit is mij bekend van de X18XE

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.