Welke schokdempers Vectra C GTS?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Welke schokdempers Vectra C GTS?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276485
    musti20
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2012

      Beste Opel rijders!

      Twee jaar geleden hebben we Bilstein B4 schokdempers gemonteerd onder onze Vectra C GTS (1.8 & LPG). Voor zijn ze nog goed, achter zijn ze helemaal op en moeten vervangen worden.

      Nu twijfel ik zelf of we weer voor de Bilstein B4 moet gaan (https://www.tvhautoteile.de/stossdaempfer-fiat-croma-opel-signum-vectra-c-bilstein-b4-hinten.html” onclick=”window.open(this.href);return false;) of een andere merk bijv. via Winparts (https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/schokdemper/opel/vectra-c-gts-bouwjaar-2002-08/c10-588-14775.html” onclick=”window.open(this.href);return false;).
      Eerlijk gezegd vond ik de Bilstein’s wel lekker comfortabel. Ze dempen wel heerlijk, vooral als de auto is ingeladen. Maar ik vond het wel jammer dat ik ze na 2 jaar weer moet vervangen.

      Daarom twijfel ik nu of ik weer voor de Bilstein’s moet gaan. Wat is verstandiger?

      Ik hoop dat iemand met meer ervaring mij kan helpen!

      #18318078
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Ik zou bij de Bilstein blijven.
        Maar neem dan de B6. Ik ben ook ooit gestart met de B4. Achter had ik er 1 na 2 jaar kapot.
        Ik ben achter toen over gestapt naar de B8 omdat mijn vec verlaagd is.

        De B6 zijn kwalitatief beter dan de B4 en stug indien nodig maar je kunt ze met een originele veer prima gebruiken.

        Groet jraaf

        #18318079
        andy8908
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2015

          Wat is het verschil tussen de B4 en de B6 qua comfort en sportiviteit? Ik heb mijn auto verlaagd met eibach pro kit en nu willen de dempers niet meer zo goed dempen met name in putjes en diepe drempels

          #18318080
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            B4 is OEM vervanging en vergelijkbaar dus met de eigenschappen van de originele GM/Sachs demper.

            B6 is geschikt met originele veren zonder verlaging dus (maar kan ook met) en is kwalitatief beter en sterker. Hij is ook iets stugger dan de de B4 maar naar mijn smaak prima comfort.
            De B6 is uitermate geschikt voor de reguliere rijstijl en indien je rijstijl sportiever wordt is de schokbreker daar voor ook uitermate geschikt.

            De B8 is de versie in combinatie met verlagingen veren. Deze zijn uitermate geschikt voor verlaging daar de B8 korter zijn dan de B6.
            De B12 set is een combinatie van B8 schokdempers en Eibach pro veren.

            Groet jraaf

            #18318077
            andy8908
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2015

              Dus als ik het goed begrijp is de B4 comfortabeler maar de B6 sterker en stugger? Ik heb nu nog originele dempers met eibach pro veren en vooral bij kuiltjes geven ze aardige klappen in het interieur door. Zelfs op de A27 bij utrecht moet ik afremmen naar 70 voor een diepe kuil om geen klappen door het interieur te krijgen

              #18318081
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Hoe hoger het getal. Hoe sportiever en stugger de schokdemper word

                #18318082
                musti20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2012

                  Bedankt voor al jullie reacties en informatie!

                  Ik twijfel nu wel tussen de B4 en B6. Ten eerste B4 is goedkoper en ten tweede ik gebruik de auto met mijn vader. Ik weet niet of hij achter een stugger onderstel fijn gaat vinden. Voor mij is het geen probleem

                  #18318083
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Ik verwacht dat de B6 ten opzichte van het huidige ‘doorslaan’ een hele verbetering geven ten aanzien van je comfort en wegligging. In combinatie met je eibach pro kit welke ‘progressief’ is heb je en comfort en sport onder de vec op het moment dat je het aanspreekt.

                    Ik vond zelfs mijn B8 prima voor comfort.
                    Vraag anders Riemersma naar zijn ervaring. Hij rijdt achter ook rond met de B8

                    Groet jraaf

                    #18318084
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      Ik heb ook b8 dempers achter.(b12 set gemonteerd)
                      En de komt slaat nu veel minder door als ik een drempel af rijd.
                      De voor dempers zijn wel aardig stugger dan de normale. Maar de dempers aan de achterkant is eigenlijk zo als het origineel had moeten zijn.

                      #18318085
                      gwriemersma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2010

                        De B8 dempers achter zijn wat mij betreft een hele goede keuze
                        Heb de auto wel zo’n 45mm rondom verlaagt
                        Demping niet te stug maar het dramatische boot effect is weg :mrgreen: :mrgreen:

                        #18318086
                        engin76
                          Lid sinds:
                          22 May 2016

                          hallo

                          ik ben nieuw bij deze forum, ik had een vraag over de schokdemper van winparts https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/schokdemper/opel/vectra-c-gts-bouwjaar-2002-08/c10-588-14775.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          ik wil ze graag bestellen alleen is mijn vraag of dit de prijs is van 2 achter schokdempers of enkele schokdemper van 52.85 euro

                          groet Engin

                          #18318087
                          Nor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 June 2012

                            Is een enkele. En ik zou in Duitsland/EBay kijken als ik jou was. Veel goedkoper.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.