welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v?

Forumindex Forums Techniek Cih welke schakelbakken passen er achter een c30se 24v?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249010

    Senatorman
    • Topics
    • Reacties
    • Online
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    Welke 5 gang schakelbakken passen er achter een c30se 24v?

    #18030658

    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Dit wil ik ook graag weten, maar dan bij een gewone 3 liter.

    #18030659

    CQPV6
    Participant
    • Topics 13
    • Reacties 520
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2008

    hangt er vanaf wat voor’n koppeling/ vliegwiel je gebruikt…. de flens is iig gelijk aan cih. Ik heb het nu na heel wat freesen voorelkaar met een 265 icm origineel klappervliegwiel en aangepaste verzwaarde koppeling…

    #18030660

    Anoniem
    • Topics
    • Reacties
    • Online
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    Is de standaard 5-bak onder een Omega A van 1993 een Getrag 265?

    #18030661

    GTvirus
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 135
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2008

    @senatorman wrote:

    Is de standaard 5-bak onder een Omega A van 1993 een Getrag 265?

    Nee is de R25

    #18030662

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2377
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Boutpatroon is gelijk aan een CIH blok dwz
    240 en 265 passen mechanisch 1 op 1

    Maar een 24V heeft een 8 gaats krukas en een 12V een 6 gaat krukas en achter een 24V zit normaal een R25 of R28 of net wat met een 2 massa vliegwiel (vliegwiel met veren inzich en niet in de plaat)

    Je kunt bij Ronald Bolz in Duitsland een vliegwiel halen zoals gebruikt word op een CIH blok maar dan met 8 gaten en daar kun je dan de plaat die wilt 240 of 265 bij nemen (aantal spiebanen en grootte verschilt tussen een 240 en een 265) en een sterkere drukgroep bij nemen die het koppel van de 24V aan kan Ronald verkoopt aangepaste BMW 3.5L koppelingen zoals in de oude 635 en 735 zitten,op die vliegwielen van Ronald kun je elke drukgroep van een 240 of 265 op zetten zoals Opel die verkocht of de veranderde BMW drukgroep.

    Mijn broer heeft een 24V met zo,n vliegwiel en een 265 met een veranderde BMW koppeling en bij passend druklager nadeel dan is wel,dat je koppeling vrij zwaar gaat,voordeel is dat alles 1 op 1 past in een Monza Senator en dat je dat gekloot met die hydro koppeling en cardan as niet hebt,en dat je een bak hebt die je niet 1 2 3 kapot draait en een koppeling die niet slipt.

    Ik moet liegen maar ik dacht dat vliegwiel plaat en drukgroep en druklager een jaar of 4 terug rond de 550€ koste alles gloednieuw zal nu wel 600-650€ euro zijn,maar dan weet je zeker dat je lang plezier van je koppeling hebt.

    #18362144

    schampert
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 7
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 November 2018

    Hallo, een groentje hier

    is het niet makkelijker om dan meteen een oude bmw 265 bak te nemen inclusief koppeling of zijn alle 265 bakken identiek aan elkaar? De vliegwielbehuizing zal ongetwijfeld verschillen maar de price as  :unsure:

    #18362145

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6913
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Hallo groentje…

     

    bmw past niet aan Opel motor

    #18362252

    schampert
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 7
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 November 2018

    oke, zelfs niet als je de originele opel koppelingskom gebruikt? ik heb mij laten wijsmaken dat de opel kom aan de bmw 265 past.

    En ik zit er zelf aan te denken om een r25 op te halen om later een c30se in mijn monza te zetten houden die bakken dat nog een beetje vol of knappen ze dan meteen uit elkaar?

    #18362260

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6913
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    dat houden ze prima vol.
    getrag is sterker, maar R25 volstaat prima

    mocht je de koppelingskom van een CIH motor los vinden, en deze monteren op je BMW bak, komt vervolgens de aandrijflijn weer
    als ik het goed heb, heeft deze een andere aansluiting als opel.

    verder, wat je zelf al aangeeft, ivm de price as, zul je mogelijk ook platen van bmw moeten monteren.
    maar ach, een vliegwiel moet je vaak ook nog vinden, een die past op de c30se..

    alles kan.. budget bepaald vaak, maar je maakt het vaak wel moeilijker door zoveel mogelijk verschillende onderdelen / merken door
    elkaar te gooien.

    maar niets is onmogelijk.

    succes

    #18362895

    schampert
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 7
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 November 2018

    oke bedankt, ik heb toch een r 25 gekocht, met koppelingsplaat en drukgroep i.v.m. budget en ben nu aan het kijken naar een c30se van een automaat maar moet er dan ook een nieuw vliegwiel op of is het vliegwiel het zelfde bij een automaat en een schakel? Ik weet dat er aan een automaat een andere koppeling zit maar het vliegwiel hebben ze allebei nodig dacht ik, en is de drukgroep van een 12 v het zelfde als die van een 24 v ? De 24 v kwam origineel met een r28 als ik het goed heb en die koppeling zal ongetwijfeld het zelfde zijn hoop ik.

    #18362896

    Motormuis
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 111
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan   :wacko:   :wacko:

    #18362902

    schampert
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 7
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 November 2018

    haha geld is wel een dingetje, kan een c30se van een automaat met alles er op en er aan ophalen voor 750 piek en ik heb de bak al liggen. :no-money:

     

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.