Welke remschijven en remblokken hebben jullie op je OPC?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Welke remschijven en remblokken hebben jullie op je OPC?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260820
    Tommy666
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 July 2007

      Ik moet binnenkort mijn remmen en blokken vervangen en was benieuwd wie waarmee rijdt.
      Welk merk schijven en welk merk blokken en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

      #18175316
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik gebruik gewoon de orginele schijven en blokken. En dat remt prima, je kunt ook preformance blokken van ferodo (sport of preformance blokken en schijven monteren (remmen wat beter). Bosch blokken en schijven zijn vergelijkbaar met orgineel. Brembo zou ik niet kiezen, vele denken de naam dat moet super zijn, maar dan moet je echt voor de duurdere brembo blokken en schijven gaan om beter te krijgen dan orgineel. Ik vind zelf de goedkopere zelfs gewoon niet goed.

        #18175317
        NoFear1696
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2012

          Hier ook GM origineel.

          #18175318
          Dikkeminne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 April 2011

            ikzelf rijd met zimmerman schijven met ferodo ds2500. remt goed.
            maatje van me heeft bosch schijven en blokken. remt dikke prima. bij mr auto bestel je schijven plus blokken van dit merk onder de 150 euri.
            koopje mijns inziens. volgende keer ga ik ook hiervoor.

            #18175319
            Dikkeminne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 April 2011

              ps vergeet je slijtindicatoren niet te vervangen

              #18175320
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Slijtindicatoren kun je ook doorverbinden hief je ze nooit meer te vervangen.

                #18175321
                Tommy666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 July 2007

                  Heren bedankt voor de info en de tips :thumbup .
                  Dan weet ik waar ik op kan gaan zoeken. Slijtindicator vervang ik gewoon, is wel leuk die melding op het scherm :jerry .

                  #18175322
                  blackX20XER
                    Lid sinds:
                    8 July 2012

                    Ik heb er sinds een klein jaartje Brembo blokken en schijven op zitten (gewoon de standaard) ben er opzich wel tevreden over hoewel ik niet weet hoe standaard spul het doet. (remmen waren bij aankoop in dramatische staat) rijd een opc 1 btw.

                    ik ben er van de zomer mee naar italie gereden en ook van 220 naar 80 remmen in korte afstand lukt ermee weet ik uit ervaring :thumb ook heb ik ze in de bergen getest door ze flink op de kloten te geven en het viel mee mee, fading voel je goed aankomen (is niet ineens dat je remvermogen weg is) en ik kon flink wat haarspeld bochten vol in de ankers voordat de boel echt te heet werd(schijven worden dan mooi blauw :agent) . al met al dus echt geen slechte blokken/schijven combi, enige is dat je wel flink moet trappen om goed te vertragen dus ze hebben niet zo veel ‘bite’ als wanneer je een set Ferodo DS blokken monteert bijvoorbeeld.
                    Maar nogmaals ik weet niet hoe het met standaard spul gaat.

                    Bovendien was ik voor 245,- klaar en had ik rondom nieuwe schijven en blokken!

                    gr Rolf

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.