Forumindex › Forums › Techniek › Cih › welke ontsteking kms dta ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2016 om 20:49 #17277533
Hallo,had een vraagje.
Ben sinds kort weer bezig met mn ascona b.
Ben er mee naar een old skool tunings bedrijf geweest, die heeft de webers bjjgesteld en synchroon gezet.
Maar kan de onstekingsvervroeger niet super krijgen.
de vacuum vervroeger is er af, en heb de gewichten van de centrifugaal al verlicht om bij een hoger toerental de vervroeger te gebruiken.Dus welke onsteking kun je het beste nemen?
Na een beetje googlen kwam ik een soort van elektronische geregelde verdelers tegen, zien er het zelfde uit als het orgineel, kun je wel de vervroeging regelen doormiddel van een print, dus geen rotor er meer in die slijten en inbranden enz.Of een kms of dta losse module, maar dan kan ik ergens weer een sencor monteren voor het krukastoerental enz, en die zijnnog wel prijzig,
Alvast bedankt gr maarten
1 augustus 2016 om 17:30 #18323932Is iemand bekend met de rotors van 123 ignition?
1 augustus 2016 om 19:54 #18323933De ontsteking vast op 12 garde zetten en dan moet het goed zijn als ook de klepspeling goed is afgesteld
1 augustus 2016 om 22:19 #18323934yep, bij mijne C2 caravan staat hij ook op 12° en loopt prima! :D
2 augustus 2016 om 13:51 #18323935Zonder vervroeging rijden dus? Blijft ie bij.mij stationair bijna niet lopen, als ik m zover terugzet
2 augustus 2016 om 14:29 #18323936dan zal er nog wel iets niet juist zijn…
2 augustus 2016 om 17:02 #18323937ik heb al stuk of 10. 123 ignitions gemonteerd werken goed en blijven heel.
hoe
2 augustus 2016 om 20:15 #1832393812 graden ? En hoeveel dan bij vollast en hoge toeren ?
2 augustus 2016 om 20:18 #18323939dat weet ik zo ook niet meer weet alleen nog van die 12 grade bij stationair
2 augustus 2016 om 20:40 #18323940Ja, precies, en als ie 8,10,12 of 14 graden stationair staat zal ie niet stuk van lopen maar 3-4 graden te vroeg bovenin is wel funest
First&foremost is dus zorgen dat ie bovenin goed staat en dan de rest (centri vervroeging etc) erop aanpassen dat dat dan ook naar wens is
Met een 34-35 graden vervroeging boven de 4000 met vac vervroeging los zit je een heel eind in de goede richting om mee te beginnen met afstellenDan ook wel ff nagaan dat de bdp markering klopt met het daadwerkelijke bdp
4 augustus 2016 om 11:20 #18323941Oke, weer wat geleerd.
Ga het over 2 weken eerst zo ff proberen op de testbank!
Kijken of die goed wil draaien op deze ontsteking, neem nog een nieuwe mee!
Kunnen we tijdens het testen nog wat proberen.Bedankt allemaal voor de uitleg!
Zal wel ff een filmpje maken vd test, nog geen idee hoe ik m op de site moet zetten, maar komt goed!Mvg maarten
4 augustus 2016 om 17:28 #18323942ik heb het nog even met de toenmalige monteur over gehad maar het is geen 12grade bij stationair toerental maar met de motor uit de hand naar 12grade voor bdp dan de ontsteking zo draaien dat deze op tijd staat dit is een vaste instelling
4 augustus 2016 om 20:35 #18323943Meet nou maar gewoon het daadwerkelijke ontstekingstijdstip ahv bdp en vac vervr los
Al die zogenaamde afstel mogelijk heden zijn prima bij allemaal nieuw en goedwerkend ORIGINEEL spul (lees verdeler waarvan alles nog perfect is en niet uitgesleten centri aanslag en slappe veertjes en stroef gaande vervroeging)Zeker als het wat ouder is (en dat is al dat cih spul) werkt het niet allemaal even goed meer, stel je hem mooi af op die “12” graden en denk je alles is perfect en blijkt na meten dat heel de centrifugaal vervroeging niet meer werkt, en dan gek vinden dat ie niet zo goed trekt …
Maar hij staat wel op tijd hoor ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.