Welke olie voor de f 16 versnellingsbak kadett d

Forumindex Forums Modellen Kadett Welke olie voor de f 16 versnellingsbak kadett d

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266050
    Andreas.Berger
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Ik heb een vraagje, ben in het bezit van een Kadett d 1.8. GTE cabrio, en heb vorig jaar een bak wissel gedaan, nou heb ik kroon olie in de bak gedaan, als hij koud is schakelt hij soepel zodra hij warm gaat het wat stroever met de 3 en de 4 versnelling, wat kan ik hieraan doen, andere olie ? En welke olie ?

      #18235708
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Gewoon naar de dealer gaan en de originele olie halen, die is gewoon het beste.

        Opel:1940182
        GM: 93165290

        #18235709
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          persoonlijk pakte ik altijd kroonolie voor de bak maar weet niet meer welke

          #18235710
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Kroon heeft geen goede olie voor F16/18/20, daar moet in tegenstelling tot moderne bakken juist redelijk dikke olie in.

            #18235711
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Is die olie Rood en GEEN automaten olie??

              Zo nee, niet die olie erin doen.

              Beste is originele Rode olie voor Opel handbakken.

              Door WIM-V6, vanaf zijn Reeds vervangen in verband met defect Samsung S3mini met Tapatalk.
              let daarom niet te veel op mijn SPELFOUTEN.

              #18235712
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Nee was geen rode automaatbak olie, maar handbak olie, is alleen als hij warm is dat hij wat stroever schakelt , dus orginele versnellingsbak olie van de opel dealer, weet iemand ook welke waarde erin moet en hoeveel liter, en hoe ik het gemakkelijkste de olie kan aflaten zonder de steekas weer los te moeten halen.

                #18235713
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  @Andreas.Berger wrote:

                  nou heb ik kroon olie in de bak gedaan

                  @Andreas.Berger wrote:

                  dus orginele versnellingsbak olie van de opel dealer

                  Huh, verkoopt jouw dealer je Kroon olie?? Begrijp me niet verkeerd, Kroon maakt prima kwaliteit olie, alleen is hun versnellingsbak olie totaal niet geschikt voor deze Opel bak.

                  Je hebt van Opel, in de zelfde fles qua uiterlijk zowel rode ATF (automatic transmission fluid) als MTF (manual transmission fluid). Je moet deze ZEKERS niet verwarren met elkaar want er zit in ATF geen frictie additief, dus gaat alles slijten als een beer. In de MTF zit dat wel, doe je die in je automatenbak gaat het ook mis, want die moet juist frictie hebben om te kunnen schakelen.

                  Het partnummer van de olie van Opel heb ik al gepost, kost geen drol, even twee litertjes halen en klaar.

                  Legen is enkel goed te doen door de deksel er onder uit te schroeven en die heeft 10 of 11 boutjes. Ligt namelijk nog wel eens wat gruis in, dus is het beste om hem even open te halen. Grote bak er onder schuiven en gaan.

                  Dan nieuwe pakking, tenzij je zo’n dure alu met rubber pakking hebt, want die kun je elke keer weer gebruiken. Dan zit er achter de lange steekas een plug op de bak, die moet je er uit halen en als de olie er daar uit komt dan is het goed.

                  Normale vulhoeveelheid is 1.8 liter.

                  #18235714
                  Andreas.Berger
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    De kroon olie komt niet van de opel dealer af, maar van brezan, maar dan ga ik van de week even bij de opel dealer aan, die pakking wat je op de foto ziet heb ik vorig jaar vervangen, dus die kan ik dan het beste weer vernieuwen, schakelkop pakking is ook gaar, die moet dus ook vernieuwd worden

                    #18235715
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      @Andreas.Berger wrote:

                      De kroon olie komt niet van de opel dealer af, maar van brezan, maar dan ga ik van de week even bij de opel dealer aan, die pakking wat je op de foto ziet heb ik vorig jaar vervangen, dus die kan ik dan het beste weer vernieuwen, schakelkop pakking is ook gaar, die moet dus ook vernieuwd worden

                      Die pakking bestaat origineel in twee kwaliteiten. Die van fiber moet je elke keer vervangen, die hier boven gaat een bakleven mee, en hoef je dus zeker niet elke keer te vervangen!!

                      Je hebt ook eentje met partnummer 90344777, en die moet je telkens weer vervangen, maar 90470860 is voor eindeloos los en vastmaken ontworpen. Dat alu voorkomt te hard samenpersen van rubber lip. Dit type pakking bestaat ook voor de zijdeksel. Erg handig en gaat sowieso veel minder snel zweten en lekken!

                      Slechte pakking:

                      Goede pakking:

                      Dit spul moet je hebben:

                      En dus niet:

                      #18235716
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Mocht iemand bovenstaande pakking willen, kan hem bestellen voor je, ben je rond de 20-25 euro klaar.

                        Nummer 36 hier:

                        Kan nummer 22 ook in die kwaliteit bestellen, kom je op 60 euro voor beide pakkingen…

                        #18360890
                        FritsVrolijk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 August 2018

                          Is dit de zelfde bak als van een Corsa d Diesel uit 2011 :scratch:

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.