Welke motorolie 3.0 E?

Forumindex Forums Techniek Cih Welke motorolie 3.0 E?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271644
    beau
      Lid sinds:
      7 September 2011

      :oops:

      Heb een 3.0 e commodore geerft maar weet niet meer precies welke motor olie er altijd in ging.
      iemand die dat zo wel weet ?

      bvd!

      #18282527
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Persoonlijk 20w50,die gebruik ik nl in de zomer en 10W40 in de winter…Ff zoek functie gebruiken of kijken bij senator monza gedeelte vind je genoeg discussies..

        #18282528
        beau
          Lid sinds:
          7 September 2011

          Top bedankt, Zag ook veel 15w40

          #18282529
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            Kroon olie classic racing 15w50

            #18282530
            bessy
              Lid sinds:
              4 February 2007

              15W40 op mineralen basis

              #18282531
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                IK weet niet of het verhaal een broodje aap is of niet,maar persoonlijk geloof ik niet aan wondermiddeltjes als bv dingen die de automaat bak olie verbeteren en dingen die lekkages dichten enz enz.

                Maar ik weet wel dat de ouderen CIH 6 30E blokken slechte nokkenassen hebben ik hoor dit met regelmaat voorbij komen en heb dit ook zelf ervaren door een nokkenas kaal te hebben gedraaid,de uitlaat nok van de 2de cil was compleet weg.

                Nu komt dit hoofdzakelijk doordat de harde chroom laag dun is en graag afbrokkelt en in de oude dagen zat der veel zink alias zddp in olie en die zink kroop als het waren in de gaatjes die uit de harde laag waren en stopte dat afbrokkelen,maar aangezien moderne olieen steeds minder zink bevatten,zou ik een olie aanbevelen die veel zink bevat zoals idd classic olieen,of koop een busje met zink wat je zo aan de olie kunt toevoegen aangezien,een nokkenas kapot toch wel een dag werk is om te vervangen en als je ook nog de koppakking mee pakt,ben je al snel een 200€ lichter,dus in dit geval van wondermiddelen,kun je het misschien wel proberen.

                #18282532
                beau
                  Lid sinds:
                  7 September 2011

                  Top bedankt allemaal,
                  Ik ga een oliefilter en kroon classic olie bestellen hopen dat die ook minder stinkt en rookt

                  Hoeveel liter gaat er ongeveer in?

                  #18282533
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    30E in een Monza 5,5L C30NE met hetzelfde carter als een 30E in een Senator B 6L dit komt nl door de veranderde peilstuk,dus als je ook 6L derin kiept is der niks aan de hand,ik heb me de peilstok van een C30NE gepakt en in een 30E gezet.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.