Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › welke motor past er in een E1 record
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 19:38 #17259161
welke motor past er in een record e1
record heeft nu een 2,3 diesel ( goede motor loopt zelfs direct als het vriest ) en hand bak
ik wil hem ombouwen naar benzine 2,4 met carb en automaat of een moderne diesl met slurbo ,maar welke motoren passen 1op1
de kabelboom zal niet zoveel anders zijn dan benzine denk ik ,zal van de week foto,s maken en plaatsen
alvast bedankt voor het meedenken
gr john10 juli 2013 om 20:11 #181587781 op 1 een 4 cil…
Met wat aanpassingen passen 6 cil ook,vrij gemakkelijk…
Der zijn mensen die duwen in zo,n motor ruimte vanalles ligt deraan wat je wilt aanpassen:
http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8566987″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8563575″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8578568″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8582124″ onclick=”window.open(this.href);return false;
10 juli 2013 om 20:50 #18158779moderne diesel of 2.4 met carb…. logisch..
Waarom niet gewoon een 2.3TD uit een rekord/senator/omega er in? rijden voortreffelijk! zeker als je ze een beetje kietelt en het is echt basic diesel met weinig poespas wat stuk kan gaan, net als je eigen diesel.
heb eventueel nog wel een 2.3TD motor liggen…
10 juli 2013 om 21:03 #18158780ehh een 8cil is best mooi ,en als ik een paar jr jonger was zou ik het nog doen ook :D ,maar ik denk dat het ind gewoon een 4 cil gaat worden met automaat bak , maar alles is nog mogelijk ,ik zit nog in de denkfase :hmmz
10 juli 2013 om 22:48 #18158781mijn idee… als je persee op benzine wilt gaan rijden…
kosten technies zou ik een 2.0 nemen.
is geld geen probleem, dan zou ik een dure 2.4 nemen.daarachter kun je elke bak monteren, tenminste. die geschikt zijn voor cih motoren.
2.0 en 2.4 cih zijn qua bakmontage gelijk.
je zult wel een aandrijfas en wat andere rompslomp nodig zijn, zo links en rechts.
maar niets is onmogelijk.wil je helemaal feest in een rekord… ga dan voor een 6 cilinder.
maar ook dat brengt de nodige aanpassingen met zich mee.Handbak zou ik laten voor wat ie is… een automaat slikt nogal aardig wat van je vermogen op.
11 juli 2013 om 08:49 #18158782Sw16v dan kan ik ook een turbo op mijn 2,3 zetten , schiet niet op dat vermogen wat je erbij krijgt gaat door het diesel gebruik weer verloren ( vind ik ) mijn nissan 3.3 ( zonder turbo ) 1900kg draait gem 1-10 en loopt 160 km voor een 4×4 van 29 vind ik dat niet slecht!
als ik dat vergelijk met de record 2.3 diesel komt de opel er erg bekaait af , vooral het gebruik valt vies tegen .
Dat een automaat bak zoveel vermogen kost? ik diverse commodore,s ,senators en monza,s gehad en eerlijk gezegd heb ik het nooit af hoeven leggen tegen een schakel auto ! in tegendeel de automaat was altijd sneller op de 100 , topsnelheid hebben we nooit getest
de reden waarom ik vraag welke motoren erin een record passen is omdat ik de laatste 15 jr helemaal niets met opel gedaan heb ( deze kwam toevallig op mijn pad )dus ik ben niet meer op de hoogte welke motoren er zo in zouden passen ik ben altijd met andere oldtimers bezig geweest , en dan ook nog hoofdzakelijk met het plaatwerk ,
maar mischien kom ik nog een slechte commomdore tegen en bouw ik de hele boel om :D ik heb in ieder geval een klok gave koets ,lpg erin en gaan king:11 juli 2013 om 09:27 #18158783nee jouw 2,3 is nogal anders. vooral intern dus daar kan je niet zomaar een turbo op schroeven…
ik heb op de mijne een intercooler geplaatst, pomp aangepakt en goed afgesteld en turbodruk iets om hoog gedaan en rij nu rond met 100/115pk (misschien zelfs wel meer) en rijdt zeeeer voortreffelijk en is nog snel ook!!
waarom gaat het vermogen door het diesel gebruik weer verloren? ik rij nu zuiniger als met de originele motor, dan reed ik 1:13 en nu met meer vermogen en soepele rijdende motor 1:15, waardoor die zuiniger is dan mijn senator (1:5,5) en dus ook weer goedkoper rijden kwa prijs.
en vind persoonlijk de 23TD lekkerder rijden door het enorme koppel onderin tov de 30E in mn senator….
11 juli 2013 om 13:13 #18158784AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als t je niet kan schelen dat je belasting gaat betalen volgend jaar
Gooi er dan een turbo diesel van mercedes in
Chek t topic van manta 24v maar eens van zijn e rekord stationWil je voor t kwart tarief gaan. Dus ombouw naar benzine
Dan zijn de mogelijkheden haast onbeperktCih 2.0 / 2.4
Of cih 6 cilinder 2.8 / 3.0Dohc kan
4cilinder. B.v c20xe. C20let6 cilinder kom je in de 24v motoren
Maar ook de modernere v6 is te doen
En dan heb ik t enkel nog maar over de opel motoren gehad
V8 is ook n optie enkel heb je dan vrij weinig ruimte voor je uitlaat spruitstukken
12 juli 2013 om 16:06 #18158785V8 gaat wel enkel kom je met je stuurhuis niet weg aangezien de linker cilinder bank tegen het stuurhuis komt of bijna der tegen (afhankelijk van merk motor) komt als je voor een V8 gaat zou ik je een ander stuursysteem aanbevelen om zo wat plaats te krijgen..
Op marktplaats staat bv een Monza met een Chev v8 alleen heb ik het vermoeden dat der wat met de spruitstukken is aangezien die een hele poos terug ook at te koop was en ook met iets over de spruitstukken geschreven.
13 juli 2013 om 10:07 #18158786Een MV6 :) Is wel veel gepruts denk ik. Makkelijkste is een 30 12V lijn motor.
19 juli 2013 om 19:37 #18158787[youtube:p9i1os9j]http://www.youtube.com/watch?v=QIDgd_RFP3A[/youtube:p9i1os9j]
Inmiddels is ie ”bijna” klaar.
19 juli 2013 om 19:55 #18158788leuk filmpje maar er zal veel verandert moeten worden of valt dat mee ?? ik begrijp dat je hem met bak en al omgebouwd heb?? en volgens mij heeft dat ding een comp eraan hangen??
gr john22 juli 2013 om 21:00 #18158789Dank je,
Kwa veranderingen valt het wel mee.
Een bak uit een andere Mercedes en geen computer, alles mechanisch en lekker ouderwets. :wub
23 juli 2013 om 06:31 #18158790Alles past he, het hangt ervan af wat de bedoeling is, veel sleutelplezier
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.