Welke lange bak nemen?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Welke lange bak nemen?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #18067803
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      @giuliettaevo wrote:

      http://www.boosttown.com/gearbox_differential/speed_calculator.php
      Deze werkt makkelijker. ;)

      Das een mooie inderdaad! Goeie! Dat werkt tenminste met metrische maten. :thumb Het is alleen een calculator die de maximale snelheid berekent per versnelling, en die andere geeft bij een opgegeven snelheid het motor toerental… Die functie mis ik nog een beetje op die pagina…

      #18067804
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        een ding snap ik zoweizo niet helemaal, da ie het verhaaltje veel koppeling.

        Dat ligt namelijk geheel aan jezelf, de C20XE heeft bij wegrijden power zat, net als de V6 (Vec-B1 v6 heeft echt een lange 1e versnelling), nu heb ik een aantal keren met anderen mee gereden, en vaak lieten deze de motor rustig 1500 tot wel 2000 toeren maken om vlot weg te komen..

        en stonden vreemd te kijken dat ik hetzelfde deed qua wegrijd prestaties, alleen alles onder of rond de 1200 toeren..

        Tis maar net hoe je je gas/koppeling bediening jezelf aanleert.

        ik heb nu nog langere gangen op mijn V6 1 = 67km/u 2 = 122km/u 3= 190km/u 4=253km/u 5=307km/u (@ 6950 toeren)
        Ik rijdt nogsteeds met max 1200 toeren weg, eerder onder de 1000 toeren als erboven, en pas het gas er op als de koppeling ontkoppeld is.
        Op deze manier, met deze lange slagen zit ik vooralsnog met een 1340kg (kenteken) zware Vectra station onder de 7,5sec aan de 100km/u

        Willem

        #18067805
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Nou, ik doe dat dus ook niet, maar dan merk je wel dat hij zich er af en toe bijna in verslikt. En dat heb ik nu met de F18W3.74 niet. Komt nu moeiteloos van z’n plek met de koppeling zeer vlot op.

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.