Welke koelvloeistof in de Z22se motorblok

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Welke koelvloeistof in de Z22se motorblok

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267878
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Wie kan mij vertellen welke koelvloeistof soort ik moet gebruiken voor mijn Z22se motorblok (Aluminium).

      Dit omdat mijn bc aangeeft check koelvloeistofpijl. Heb het meteen gecontroleerd er zit nog genoeg in maar er mag een klein beetje koelvloeistof bijgevuld worden.

      #18251142
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Gewoon G12 koelvloeistof, dat gaat er bij de opel ook in.

        #18251143
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Maakt niet zoveel uit, zelfde als er in zit. Ga je andere gebruiken geheel het systeem reinigen vooraf.

          #18251144
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Is het niet een stuurbekrachtigings olie melding?

            #18251145
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Het was echt de koelvloeistof pijl melding “check koelvoeistof” stond er op de BC. Heb bijgevuld met roze koelvloeistof omdat deze kleur erin zit. Het was niet veel wat ik kon bijvullen maar de bc gaf het wel aan. Heb het bijgevuld tot aan de rand waar de pijl staat “cold max”. Na bijvullen was meteen de melding verdwenen.

              Ik wist niet eens dat er een sensor zat bij de stuurbekrachtiging voor de olie pijl daarvan?

              Maakt het uit dat ik nu roze heb ipv geel. Op verschillende online na kenteken ingevuld te hebben krijg ik koelvloeistof te zien met geel kleur. Terwijl ik nu roze/rood kleur heb erin zitten.

              #18251146
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Niveau sensor voor de stuurbekrachtiging heeft de zafira volgens mij ook niet.

                Verschillende kleuren koelvloeistof moet je eigenlijk niet mengen: http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2006/11/Koelvloeistof-niet-mengen-AMT021708W/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Lees dit maar eens door, eigenlijk wat je er altijd bij kan gooien is G12+ maar iets anders niet.

                #18251147
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  In mijn Zafira zit allemaal de zelfde kleur koelvloeistof. Op de verpakking stond kleur rood. Maar in de praktijk is het roze achtig.
                  Heb alles een kleur en niet gemengd want dat had ik inderdaad al op internet gevonden.

                  Bedankt voor alle informatie. Vooral voor de link die je hebt gegeven.

                  @Opeltje17 wrote:

                  Niveau sensor voor de stuurbekrachtiging heeft de zafira volgens mij ook niet.

                  Verschillende kleuren koelvloeistof moet je eigenlijk niet mengen: http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2006/11/Koelvloeistof-niet-mengen-AMT021708W/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Lees dit maar eens door, eigenlijk wat je er altijd bij kan gooien is G12+ maar iets anders niet.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.