Welke Filter

Forumindex Forums Modellen Astra Welke Filter

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210787
    Nash
      Lid sinds:
      10 March 2008

      Hallo, ik heb een paar weken geleden een nieuwe einddemper onder me Astra laten zetten.


      Nu wil ik graag wat meer geluid en ik heb gelezen dat je dan een openluchtfilter moet hebben…of moet hebben dit bevorderd in iedere geval het geluid.
      Ik heb effe rondgekeken en kwam op de volgende site uit:
      http://sportfilters.nl/

      Alleen hebben ze daar 3 verschillende soorten:
      – Vervangings filters
      – 57i Performance kits
      – Typhoon kits

      Echter weet ik het verschil niet. Ik zie dat er anders uitzien en dat ze verschillen in prijs maar welke van de 3 is nu het beste …

      #17502665
      Bluns
        Lid sinds:
        24 December 2005

        – Vervangings filters

        Zijn inlegfilters voor in de orginele luchtfilterbak, van katoen gemaakt dus de doorstoming van lucht word beter en het geluid iets zwaarder.

        – 57i Performance kits
        – Typhoon kits

        Zijn zogenoemde open luchtfilters. Het precieze verschil tussen deze 2 durf ik niet te zeggen.

        Bij open filters moet er op gelet worden dat deze niet zomaar onder de kap geplaatst word maar flinke koeling van de rijwind krijgt.

        Mijn voorkeur zou uitgaan naar een vervangingsfilter omdat deze afgeschermt is van warme motorlucht en het is het minste werk.

        Voor meer geluid en (als het niet vakkundig gebeurt) minder prestaties moet je voor de open luchtfilter, i57 of typhoon kit gaan.

        #17502666
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          ik zou een vervangingsfilter nemen, of een typhoon kit.

          Als het maar gesloten filter is niet dat je warme lucht erin trekt.

          Heb ook een openfilter gehad en het heeft er bij mij nog geen 500 km opgezeten, toen was ik het geluid zo stront zat……

          Tenzij je bruut geluid wilt hebben onder de kap en denken wil dat je hard gaat. Of harder gaat omdat je een openfilter hebt.

          #17502667
          Lex
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2004

            ga eens op ebay kijken.
            vind je ook heel leuk spul voor de helft van een kn kitje.
            airbox en zo moet je zelf wel hobbyen maar dat maakt het leuk toch?

            #17502668
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              als je met een andere filter nog niet tevreden ben kan je ook je midden demper eraf halen en daar een rechte buis op zetten dan heb je echt een zwaar hard geluid:D

              #17502669
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Motor:

                X16SZR: Geen open filter plaatsen, dit gaat ten koste van flink wat vermogen, en motor gaat vaak beroerd lopen

                X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE: Open filter mogenlijk, je levert wel wat in.

                X20XEV: geen open filter plaatsen, geluid niet om aan te horen

                Z22SE: Geen ervaringen mee.

                Willem

                #17502670
                jhs
                  Lid sinds:
                  19 July 2009

                  ik heb zelf onder me alfa een k&n 57i kit gehad kwa geluid heel mooi, maar kwa prestatie nee, vooral in de zomer met optrekken bij stoplicht vaak schokkend weg rijden.

                  toen een imitatie luchtfilter gekocht net zoals bmc cda ik merkte het verschil meteen.
                  bmc cda is een gesloten systeem die koude lucht pakt bij je gril aan de voor zijde bijv

                  in me opc zit ook een airbox, alleen de aanvoer slang moet vervangen worden

                  ik zou kiezen voor een airbox

                  auto licht lekkerder op het gas erdoor en loopt wat soepeler maar exstra pk,s merk je niet vind ik

                  Jelle

                  #17502671
                  rezz
                    Lid sinds:
                    30 September 2006

                    Op mijn opel coupe z2.2se
                    had ik een pipercross filter gemonteerd mooi geluid en van een duurzame kwaliteit.
                    Wel goed onderhouden voor het behoud van je motor.

                    Ik merkte ook een verschil onderin. Liep vlotter

                    #17502672
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Je hebt nu alleen een einddemper?
                      Zo te zien een universeel pasmaakdempertje?
                      Daar komt met de originele uitlaatlijn nooit geen leuk geluid uit.
                      Mooiste is als je de middendemper er bij tussen uit haalt…
                      Maar dan heb je eerder kans dat het te luid word.

                      #17502673
                      dany87
                        Lid sinds:
                        21 February 2007

                        Ik heb zelf een z1.6se en een sebring eind en middendemper
                        maar op het moment dat ik een openlucht filter er op zette liep de motor gewoon kut.

                        Het geluid was leuk maar ook dat hoorde je alleen onder de kap.

                        Heb nu een inlegfilter maar dat geeft geen extra geluid wel werkt het 1000x beter

                        ik zou in jou geval gewoon ff rustig kijken wat een middendemper doet

                        gr Daan

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.