Welke banden aan te schaffen.

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Welke banden aan te schaffen.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207221
    Baszz
      Lid sinds:
      9 June 2008

      Hallo allemaal, ik ben toe aan een nieuwe set banden voor voor en achter, en nu weet ik te weinig van banden om uit te zoeken welke goed zijn en welke niet.
      De maat die ik nodig heb is 195/45r15, wat is een goede all season band voor niet al te veel geld en waar te bestellen?

      Gr, Bas.

      #17413733
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        http://www.autobandenmarkt.nl

        ik zelf heb nangkang all seasons, 40 Euro per band, sleit als de nete en geen grip:P

        maak niet dezelfde fout als ik.

        als ik het overmocht doen had ik toyo proxes besteld voor die 15 euro meer.

        #17413734
        Baszz
          Lid sinds:
          9 June 2008

          ik ben even opzoek geweest en vond de vredestein sportrack 3, nu lijkt me dat wel een knap bandje voor op me velgen.
          Nu maar bestellen en thuis laten afleveren.

          Heb de Toyo ook gezien lijkt me ook wel wat, ff bedenken welke het worden gaan…:hmmz

          #17413735
          black champion
            Lid sinds:
            18 July 2004

            pak de toyo’s heb ze zelf lang gehad super fijne band plakt lekker bij goed weer, slijt niet te hard en bij nat weer voldoende grip!

            #17413736
            Baszz
              Lid sinds:
              9 June 2008

              Nu eigenlijk een vraag waar ik nog niet eens over heb nagedacht.

              Past de maat 195/45r15 op een stalen GM velg met de maat 6j 15 ET49
              en past deze op een corsa B qua maat.
              Ik heb een set velgen liggen van boven staande maat maar past het wel op m,n wagen?

              #17413737
              Baszz
                Lid sinds:
                9 June 2008

                Update, heb banden besteld die passen op m,n wagen.

                voor de nog geen 8000km die ik rij per jaar krijgt m,n wagen er een stel uniroyals onder.

                Ik hoop dat het wat is en anders….jammer:P

                #17413738
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  als het uniroyal rainsport 1 is, prachtige banden

                  nog 1 belangrijke vraag: zijn de banden met de zogeheten “velgrandbescherming”, oftwel dat opstaande randje voor stoeprandschade te voorkomen?

                  mercedes a-klasse (en een model rover) had 195-50-15 op 5.5Jx15″ liggen, de wangen kregen na een tijdje al scheuren omdat de velg te smal was, als men een band met velgrandbescherming had, liep de band langzaamaan leeg omdat de band te ver naar binnen werd gedrukt.

                  #17413739
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ga toch gewoon langs de bandenboer..nu denk je goedkope bandjes te kunnen kopen…Maar als je ze laat monteren ben je nog veel geld kwijt.
                    Bij de bandenboerr is de prijs vaak inclusief montage en balanceren……….En dan moet je niet naar de kwikshit!

                    #17413740
                    Baszz
                      Lid sinds:
                      9 June 2008

                      Wielen met banden zitten ondertussen onder de auto en rijden heerlijk.
                      Was voor de montage compleet 39,- euro kwijt en heb ze zelf onder de auto gesleuteld wat een eitje is gezien m,n technische achtergrond qua werk.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.