Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › welk octaan gehalte benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2013 om 22:28 #17256367
ik was eens benieuwd naar type benzine wat jullie hierzo rijden.
ik rij zelf bp ultimate 98 en na mij gevoel rijd me auto super erop (zafira opc a met een z20let blok)na wat rond te surfen zie ik ook dat gulf octaan 100 verkoopt onder de naam challenger benzine
iemand ook ervaring mee en zou ik dat zomaar ook gewoon kunnen tanken of is dat niet echt gezond voor me blok ?
shell v-power hoor ik vaak dat het rotzooi is en dat de motor er slecht van draait
20 maart 2013 om 22:39 #18118284Ik rij al bijna 10 jaar Shell 98 oct, nooit problemen mee gehad.
20 maart 2013 om 22:56 #18118285@bluezafke wrote:
Ik rij al bijna 10 jaar Shell 98 oct, nooit problemen mee gehad.
ik neem aan dat shell 98 v-power heet toch?
ik ben best benieuwd om gulf een keer te tanken met octaan 100 alleen of dat verstandig is weet ik niet
nu ik zelf bp ultimate 98 tank betaal ik per liter 1.8721 maart 2013 om 09:17 #18118286Tank ook altijd BP Ultimate 98, en af en toe bij de dorpspomp (Gulf) super plus 98 (dus meen dat dit niet de challenger zal zijn)…..en nooit problemen…….shell V-Power is opzich ook niks mis mee enkel verkopen zij dit onder 98 octaan terwijl dit daadwerkelijk maar een octaan gehalte heeft van een goede 96 a kleine 97………Dus gewoon lekker BP of Gulf blijven tanken….en zolang je niet gechipt of iets bent en dus geheel orgineel rijdt is/zijn er ook geen problemen met gewoon95, al blijft 98 gewoon beter natuurlijk…..
21 maart 2013 om 14:11 #18118287Tank altijd bp ultimate 98 met de z20leh en z20let. Betaal in geldermalsen 1,74 voor een litertje ultimate :)
3 keer Shell racing 100 getankt in Duitsland. Gaat ook lekker. Helaas oktaan 100 hier niet te krijgen
2 april 2013 om 21:25 #18118288@suikerbuikje wrote:
Tank ook altijd BP Ultimate 98, en af en toe bij de dorpspomp (Gulf) super plus 98 (dus meen dat dit niet de challenger zal zijn)…..en nooit problemen…….shell V-Power is opzich ook niks mis mee enkel verkopen zij dit onder 98 octaan terwijl dit daadwerkelijk maar een octaan gehalte heeft van een goede 96 a kleine 97………Dus gewoon lekker BP of Gulf blijven tanken….en zolang je niet gechipt of iets bent en dus geheel orgineel rijdt is/zijn er ook geen problemen met gewoon95, al blijft 98 gewoon beter natuurlijk…..
Het lijkt me toch sterk, In België staat op de pomp van Shell V-Power toch duidelijk vermeld: 98 octaan. Ik kan moeilijk geloven dat dit maar 96 of 97 zou zijn, terwijl op de pomp ernaast 95 octaan vermeld staat. Dit zal toch door een onafhankelijke firma gecontroleerd worden?
6 juni 2013 om 22:06 #18118289Bestaat 98 nog in Nederland? Hoorde van een pomphouder dat het niet meer aangeboden wordt op de Nederlandse markt.. Afgelopen week wel V-POWER racing in Duitsland getankt ( octaan 100) dat loopt wel lekker :jerry
7 juni 2013 om 07:40 #1811829098 wordt nog steeds geleverd door BP onder de naam Ultimate. Zolang het verkrijgbaar is blijf ik deze tanken. Ook leuk voor de Freebees-punten :thumb
7 juni 2013 om 10:38 #18118291hier ook BP Ultimate only :thumb
7 juni 2013 om 14:22 #18118292Tank ook altijd bp ultimate 98.
En in Duitsland tank ik Shell racing 100. :thumb
11 juni 2013 om 15:45 #18118293Zal het verschil ook merkbaar zijn als ik 98 tank in mijn opc1 aangezien die motor anders is dan de x20xev en ik heb de x20xer
11 juni 2013 om 17:59 #18118294@Gsifreak wrote:
Zal het verschil ook merkbaar zijn als ik 98 tank in mijn opc1 aangezien die motor anders is dan de x20xev en ik heb de x20xer
Ik ben daar ook benieuwd naar, merk je verschil?
12 juni 2013 om 22:06 #18118295Niemand..?
13 juni 2013 om 06:37 #18118296reed vroeger met mijn opc 1 (xer) altijd op 95 totdat ik ook verhalen hoorde over 98 enz enz . Ben toen der tijd 98 gaan tanken en naar mijn idee liep de motor iets rustiger en zuiniger in gebruik en kwam het vermogen iets beter tot zijn recht (wat dan weer komt omdat het octaan iets hoger is dan euro95)………nadat de opc chippie had van EDS (van de 160 naar 180pk) altijd op aanraden van EDS op 98 gereden…..
Maar zolang je gewoon normaal doet met een Xer blokje zul je naar mijn mening weinig of geen verschil merken tussen 95 en 98, enkel dat hij iets rustiger loopt (minder pingelen zeg maar) door dat 98 iets rijkere benzine is als 95……..13 juni 2013 om 09:49 #18118297oke, ik zal het hierna eens even proberen en kijken wat het doet.. ben wel benieuwd
13 juni 2013 om 13:45 #18118298@Gsifreak wrote:
oke, ik zal het hierna eens even proberen en kijken wat het doet.. ben wel benieuwd
mijn advies is wel om even je tank wat leeg te rijden tot die 50km of iets aangeeft en dan 98 bp ultimate toch ongeveer min. tot de helft te tanken
en wel de eerste paar keren 98 blijven tanken ik merkte gelijk het verschil en dat de motor rustiger ging draaien en zuiniger als je em vaker op zn staart geeft vergelijken op 95 nu wil ik zelf persoonlijk niet meer terug na 95 ! je merkt gelijk dat de motor wat minder scherp is op de gaspedal en de pktjesmaar ik zeg juist om 98 een paar keren te tanken om de ervaringen te ervaren de eerste keer merkte ik het zelf al gelijk
20 juni 2013 om 20:55 #18118299Ik heb nu ook octaan 98 getankt, en je merkt inderdaad wel wat verschil.. de motor reageert er veel beter op..
21 juni 2013 om 19:17 #18118300@Gsifreak wrote:
Ik heb nu ook octaan 98 getankt, en je merkt inderdaad wel wat verschil.. de motor reageert er veel beter op..
ja dat klopt dat merkte ik toen ook al gelijk
nu zulle je sprintjes veel sneller zijn dan eerst :jerry
je voelt het ook gelijk veel beter je word gewoon je stoel ingedrukt en met 95 had ik dat gevoel niet echt dat die dat deed en bij hogere toeren doet je motor er ook een stuk beter op met 9822 juni 2013 om 09:56 #18118301vooral vanaf 4500 toeren begon hij hard te trekken. schakelde naar de 2 en had in de 2 wielspin.. :wub
maar goed niet bedoeld om elke dag te sprinten.. maar wou het wel even testen haha25 juni 2013 om 18:53 #18118302Ik ook inmiddels een tank shell racing 100 erop zitten. Jaaa dat rijdt goed zeg, sooo geweldig.
En verbruik is ook nog flink verbetert.Ritje Saarburg Frankfurt heen en weer. 428km, een kleine 3/4 tank, en we (vriendin en ik) reden geen 120 :D , die 200 was erg interessant.
25 juni 2013 om 19:00 #18118303Even zeuren, het is octaan getal. Klopvastheid heeft het mee te maken. In Duitsland kan je ook bij Aral tanken octaangetal 110….maar ook 91….in heuvelig gebied en bergen is 98 zeker aan te bevelen, in ons polderlandje voldoet 95 prima tenzij gechipt of turbomotoren enz. Wat ik me wel afvraag is of 98 een schonere (aantoonbare) motor oplevert.
25 juni 2013 om 21:01 #18118304@dj_lifestyle wrote:
Ik ook inmiddels een tank shell racing 100 erop zitten. Jaaa dat rijdt goed zeg, sooo geweldig.
En verbruik is ook nog flink verbetert.Ritje Saarburg Frankfurt heen en weer. 428km, een kleine 3/4 tank, en we (vriendin en ik) reden geen 120 :D , die 200 was erg interessant.
van het ritje saarburg frankfurt en terug op tempo gaat de OPC ook een stuk beter van draaien :jerry
3 juli 2013 om 13:53 #18118305inmiddels 3 tankjes Racing 100 erop zitten bijna :( :(
Ik blijf rijden tot de laatste liter voordat ik weer ”normaal” moet gaan tanken.
Wat merk je dat goed zeg, zeker na een tank of 3, beetje ingereden ook.
Heerlijk op de autobahn, superzwaar beladen en nog de 200 halen :D.
Kom je weer in NL, max 130 :S, dat was best moeilijk hoor, van Venlo tot Eindhoven ging dat nog niet, maar daarna al iets beter haha.Nu een Gulf zoeken die octaan 100 verkoopt en anders BP ultimate dus.
Tenzij er nog meer pompen zijn die iets soortgelijks verkopen, gaan we eens opzoeken.4 juli 2013 om 20:09 #18118306zozo dat klink heerlijk ik zou ook wel een keer 100 wille proberen jammer dat het hier heel moeilijk tot eigenlijk niet te verkrijgen is :cry
4 juli 2013 om 21:24 #18118307@djplan wrote:
zozo dat klink heerlijk ik zou ook wel een keer 100 wille proberen jammer dat het hier heel moeilijk tot eigenlijk niet te verkrijgen is :cry
als je 10 liter E85 bio ethanol (104 Octaan) bovenop BP ultimate 98 tankt kom je ruim boven de 100 octaan. :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.