welk is beter c20ne of x1.8xe

Forumindex Forums Modellen Astra welk is beter c20ne of x1.8xe

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17702574
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Onderhoud.

      Voordeel is wel dat de Bougies langer meegaan in de 16V blokken

      Bij de 8V staat een interval van 30.000km, en bij de 16V blokken 60.000km..

      Willem

      #17702575
      Jeroen_t
        Lid sinds:
        12 December 2009

        Dat is 4 x 8 euro verschil.. dat verschil trek je niet recht bij vervanging van je distributie ofzo :P

        #17702576
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Jeroen, hoe vaak vervang jij je Distri, iedere 10.000km ??

          Oja, de 16V Distriset is goedkoper als die van de 8v, zo ook de waterpomp..

          >> Iedereen gaat er maar vanuit dat de 16V distri onderdelen gelijk duur zijn omdat er 1 nokkenasje, en 1 plastic looprolletje meer in zit <<<

          >> Zelfs de Set van mijn V6 is niet Veel duurder, en dat is 4 nokkenassen 2 stelwielen, 1 spanner, 1 montage blok voor een spanner en stelwiel, en een ENORM lange en Brede riem <<

          Ik heb effe onderdeel prijzen vergeleken, maar de 16V is zelfs voordeliger met de distri set:

          C20NE: (Astra-F)

          (voor de kadett-E en vectra-A t/m ’90 heb je ook distri ZONDER spanrol, die is inderdaad goedkoop)..

          Distriset: €85,- (gemiddelde van 2 sets)
          Waterpomp: €70,-
          Multisnaar: €31,- (gemiddelde tussen 2 riemen)

          totaal: €186,-

          C18XE(L) / X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE:

          Distriset: €76,-
          waterpomp: €65,-
          Multisnaar: €31,- (gemiddelde tussen 2 riemen)

          totaal: €176

          8 euro + 10 euro is 18euro winst per 60.000km.

          Overig onderhoud is gelijk aan elkaar, zelfde olie, zelfde hoeveelhied olie, zelfde oliefilter..

          Willem

          #17702577
          Jeroen_t
            Lid sinds:
            12 December 2009

            I stand corrected ;) Dacht inderdaad dat een distributieset voor een 16 klepper een stuk duurder was.

            Dan nu de vraag; welke motor is dan het sterkst? welke kan meer hebben als je flink op het gas zit? Het lijkt mij dat de 8v hier in het voordeel is met minder bewegende onderdelen.

            #17702578
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Deze 16V’s doen kwalitatief niks onder van de 8klepper 2liter motor..

              Het onderblok van de 16V is in princiepe gelijk aan die van de C20NE, namelijk Bigblock onderblok.

              Deze Cilinderkoppen gebeurt nauwelijks wat mee…

              een voordeel van de 2 liter is dat ze heel blijft als de Distririem breekt.

              Willem

              #17702579
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                uhm ik heb c20ne oude type dus geen looprol alleen een waterpomp en geen multie riem wat wat dan ook.

                ik was voor mij distributie set 50 euro kwijt :angel

                #17702580
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  zeg ik ook…

                  Maar een astra heeft wel een spanrol..

                  Willem

                  #17702581
                  testdrive
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2008

                    hoezo komen ze op het idee om in de astra wel een spanrol bij de c20ne tedoen en bij de kadett niet?
                    alles is toch gewoon hetzelfde?
                    als het beter was hadden ze het bij de kadett ook wel gedaan?

                    #17702582
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ja dat is een Vraag die je aan de inginieurs van opel moet stellen, tis gewoon zo, en waarom weet ik niet.

                      Kadett-D Kadett-E Ascona-C Vectra-A (vroege modellen) Manta-B Omega-A zonder spanrol

                      Kadett-E (late modellen) Astra-F Vectra-A Calibra Omega-A (late modellen)

                      Willem

                      #17702583
                      TheGeneral
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        Ik denk voor de handel of ze hadden bij opel nog een krat over van die dingen

                        #17702584
                        testdrive
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 November 2008

                          ja precies:P

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.