Forumindex › Forums › Modellen › Astra › welk is beter c20ne of x1.8xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2010 om 17:43 #17702574
Onderhoud.
Voordeel is wel dat de Bougies langer meegaan in de 16V blokken
Bij de 8V staat een interval van 30.000km, en bij de 16V blokken 60.000km..
Willem
25 juli 2010 om 00:44 #17702575Dat is 4 x 8 euro verschil.. dat verschil trek je niet recht bij vervanging van je distributie ofzo :P
25 juli 2010 om 10:35 #17702576Jeroen, hoe vaak vervang jij je Distri, iedere 10.000km ??
Oja, de 16V Distriset is goedkoper als die van de 8v, zo ook de waterpomp..
>> Iedereen gaat er maar vanuit dat de 16V distri onderdelen gelijk duur zijn omdat er 1 nokkenasje, en 1 plastic looprolletje meer in zit <<<
>> Zelfs de Set van mijn V6 is niet Veel duurder, en dat is 4 nokkenassen 2 stelwielen, 1 spanner, 1 montage blok voor een spanner en stelwiel, en een ENORM lange en Brede riem <<
Ik heb effe onderdeel prijzen vergeleken, maar de 16V is zelfs voordeliger met de distri set:
C20NE: (Astra-F)
(voor de kadett-E en vectra-A t/m ’90 heb je ook distri ZONDER spanrol, die is inderdaad goedkoop)..
Distriset: €85,- (gemiddelde van 2 sets)
Waterpomp: €70,-
Multisnaar: €31,- (gemiddelde tussen 2 riemen)totaal: €186,-
C18XE(L) / X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE:
Distriset: €76,-
waterpomp: €65,-
Multisnaar: €31,- (gemiddelde tussen 2 riemen)totaal: €176
8 euro + 10 euro is 18euro winst per 60.000km.
Overig onderhoud is gelijk aan elkaar, zelfde olie, zelfde hoeveelhied olie, zelfde oliefilter..
Willem
25 juli 2010 om 12:52 #17702577I stand corrected ;) Dacht inderdaad dat een distributieset voor een 16 klepper een stuk duurder was.
Dan nu de vraag; welke motor is dan het sterkst? welke kan meer hebben als je flink op het gas zit? Het lijkt mij dat de 8v hier in het voordeel is met minder bewegende onderdelen.
25 juli 2010 om 16:34 #17702578Deze 16V’s doen kwalitatief niks onder van de 8klepper 2liter motor..
Het onderblok van de 16V is in princiepe gelijk aan die van de C20NE, namelijk Bigblock onderblok.
Deze Cilinderkoppen gebeurt nauwelijks wat mee…
een voordeel van de 2 liter is dat ze heel blijft als de Distririem breekt.
Willem
25 juli 2010 om 17:24 #17702579uhm ik heb c20ne oude type dus geen looprol alleen een waterpomp en geen multie riem wat wat dan ook.
ik was voor mij distributie set 50 euro kwijt :angel
25 juli 2010 om 17:34 #17702580zeg ik ook…
Maar een astra heeft wel een spanrol..
Willem
26 juli 2010 om 10:46 #17702581hoezo komen ze op het idee om in de astra wel een spanrol bij de c20ne tedoen en bij de kadett niet?
alles is toch gewoon hetzelfde?
als het beter was hadden ze het bij de kadett ook wel gedaan?26 juli 2010 om 15:32 #17702582Ja dat is een Vraag die je aan de inginieurs van opel moet stellen, tis gewoon zo, en waarom weet ik niet.
Kadett-D Kadett-E Ascona-C Vectra-A (vroege modellen) Manta-B Omega-A zonder spanrol
Kadett-E (late modellen) Astra-F Vectra-A Calibra Omega-A (late modellen)
Willem
26 juli 2010 om 21:00 #17702583Ik denk voor de handel of ze hadden bij opel nog een krat over van die dingen
27 juli 2010 om 07:27 #17702584ja precies:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.