Forumindex › Forums › Modellen › Astra › welk is beter c20ne of x1.8xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2010 om 07:34 #17223788
heey iedereen
ik was benieuwd welke van deze motoren in een astra f nou beter is?
ze hebben alle 2 85kw.
en volgens de gegevens ook even snel.
enige verschil wat ik zie is dat de een een inhoud heeft van 2 liter en 8 kleppen en de andere 1.8 liter en 16 kleppen.
vroeg ik me af welke motor rijdt lekkerder en is feller.
en nog belangrijker welke kan het meeste hebben.
want ik weet dat sommige motoren wel een slokje olie lustendus voor welke motor zouden jullie de voorkeur hebben?
22 juli 2010 om 07:41 #17702550Denk, weet niet zeker, dat de c20ne sterker is en meer kan hebben.
x-.-xe familie staat meest bekend wat betreft olie ver-(mis)bruik.
beter wachten op response van wimV6:P22 juli 2010 om 09:06 #17702551Ben zelf overgestapt van 20NE(115pk) naar C18XE(125pk) en moet toch zeggen dat ik zelf de trekkracht onderin mis van de NE. Bij en XE begint de lol pas vrij hoog in zijn toeren. Daarentegen ben ik wel blij met het verbruik van de XE is stukken lager dan de NE.
Olie verbruik heb ik bij beiden eigenlijk geen last van.22 juli 2010 om 15:35 #17702552zijn er nog die een andere mening erover hebben?
22 juli 2010 om 15:43 #17702553De C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE / Z20LET / Z20LEH zussen zijn opzich goede motoren, vrij slijtvast.
Alleen jammerlijk dat Veel van deze motoren vaak kapot getrapt zijn.
Je moet goed opletten met deze motoren.
Olieverbruik ontstaat bij deze motoren vaker door een dicht zittende carterventilatie vacuum bediening of kapot klepdeksel dan door motor slijtage.
> AkUzA_TetSuo:
– het bovenstaande verhaal zegt genoeg over het olieverbruik van deze motoren.
– Doordat de kennis van VELEN garages niet verder rijkt dan het standaard verhaal komen deze garages vaak niet verder dan te zeggen dat de motor versleten en daarom olie verbruikt.
er word bij garages vaak niet verder gekeken omdat er geld verdient moet worden en EXTRA service en supervisie niet op een 1e plaats staan.
> Zo heb ik hier een X18XE gehad die echt werkelijkwaar HEEL de straat blauw trok van het olieverbruik
Diversen garages en zelfs OPEL dealers meldde de beste man dat hij een kapotte motor zou hebben.
maar hij reed nog zo goed, eenmaal ion contact gekomen bij mij ben ik een onderzoel gestart en kwam er al gauw achter dat alle olie via carterventilatie op de gasklep terecht kwam
goed, dus verder zoeken, gaatje opgeboord in gasklep huis.
ook niet de oplossing
dan weer verder gekeken, klepdeksel los gehaald, en deze was dus inwending naar de Klote, en zo kon alle olie zo de carterventilatie in geslingerd worden, en kwan het in het inlaat terecht, en zo dus in de verbrandings ruimten.Willem
22 juli 2010 om 16:03 #1770255422 juli 2010 om 18:00 #17702555heeft ie het zelfde klepdeksel??
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.Ja!!
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
..
.
..
Ja dan kan dat ook bij de C18XE / C18XEL het geval zijn.
controleer of er olie op de gasklep ligt.
Willem
22 juli 2010 om 18:21 #17702556Dank je. Wel veel . tjes hoor:jerry
22 juli 2010 om 18:43 #17702557@wim-v6: Thnx voor de uitleg, mijne rijdt nog steeds oh zo fijn (x16xe) maar de laatste tijd rookt hij bij starten even en lust hij ook ‘n slokje meer:P
Ga morgen dus even jouw info gebruiken, bedankt…
@testdrive:sorry dat ik je topic kaapte:angel22 juli 2010 om 21:18 #17702558weet alleen nog steedt niet aan welke motor jullie de voorkeur geven c20ne of x1.8xe
22 juli 2010 om 21:20 #17702559Aan welke het prettigst rijd…
Nadeel is alleen dat de C20NE in de rottende serie Astra’s is geleverd.
Willem
22 juli 2010 om 21:30 #17702560ik heb een C1.8XEL in mijn astra station 1996 liggen.
opzich een prima motor, met net 110.000 km gelopen.
persoonlijk vind ik de motor net wat te slap voor de auto maar goed ik ben miss te veel gewend aan een C2.0XE en C2.5XE.
een 2.0NE is net even iets sterker onderin, persoonlijk mijn voorkeur.
gr vincent.
22 juli 2010 om 21:35 #17702561C20NE / 20NE presteren over het hele bereik minder als de C18XEL, laat staan de C18XE….
Mijn Voorkeur gaat zeker uit naar de C18XE / C18XEL / X18XE, maargoed.
Mijn C20NE was een hele fijne en vooral rustige motor, zeker met de lange bak erachter…
Zuinig was ie opzich ook wel, maar over het hele bereik komt deze gewoon tekort tov de 16V zusjes..
Willem
22 juli 2010 om 21:42 #17702562Zou mijn C1.8XE ook niet meer willen ruilen voor de NE.
22 juli 2010 om 21:44 #17702563Je moet je rijden wat aanpassen naar het moderne.
Dat heb ik nu met bijde multikleppers (1x 16klepper en 1x 24klepper), zelfs mijn Vrachtwagen heeft een Multikleppen motor..
Willem
22 juli 2010 om 21:44 #17702564Wim,
wat is nou het verschil tussen die xe en de xel ?
ik vind t persoonlijk maar slappe motoren, maar goed das mijn mening.
gr vinc
22 juli 2010 om 21:46 #17702565hoezo slappe motoren.
Ze voelen onderin minder aan, maar dat maken ze zeker boven de 3500 toeren 1000% goed, motoren lopen mooi soepel op.
Verschil C18XE en C18XEL
C18XE is 125pk en de C18XEL is 115pk
Willem
22 juli 2010 om 21:49 #17702566ow ja die L staat voor Langzaam :P haha.
ja dat moet ik idd wel toegeven ze lopen wel soepel.
maar goed zoals je zegt onderin wat minder, en flink toeren maken voor vermogen, maar goed t zit ook in een station he die redelijk zwaar is.
gr vinc
22 juli 2010 om 21:53 #17702567jup, heb zelf een station gehad met een C20NE erin en een lange bak erachter, maar dat viel voor het gevoel ook Tegen, al deed ie niks onder voor een Astra GSi 8v qua prestaties..
dit was m, maar ivm roest is deze gesloopt was een late 93er:
Willem
23 juli 2010 om 16:43 #17702568origineel gepost door wim-v6
Aan welke het prettigst rijd…Nadeel is alleen dat de C20NE in de rottende serie Astra’s is geleverd.
Willem
hoe bedoel je dat ?
ik dacht dat de facelift van de astra alleen aan de buitenkant was
uiterlijk enzo.
of is hij ook van onderen meteen even beter aan gepakt?en daarbij zou je natuurlijk altijd een c20ne overkunnen bouwen in een niet rottend model
23 juli 2010 om 18:32 #17702569De Astra-F1 is al verbeterd
Precies op de tijd dat de C20NE uit het programma is gegaan..
De astra’s F1 uit ’94 zijn al vrij roestvaster als de eerste serie F1
Toen de Astra is verbeterd bescherm tegen roest is gelijk de C18XE / C18XEL als vervanger van de C20NE geintroduceerd
dat wil zeggen dat de C20NE’s nog uit de roestende serie stammen.
Willem
24 juli 2010 om 08:16 #17702570ik moet zeggen heb net een astra c18xe gekocht en dit loopt echt super !
mijn mening doet niet veel onder voor een c20xe !
ik was zelfs verbaast over hoe goed het loopt eerlijk gezegt
de c20ne komt hier niet bij in de buurt
ik heb alleen een spagety op de c18xe omdat de gietijzere uitlaat Heel vaak scheurt.24 juli 2010 om 17:09 #17702571de c20ne zat ook in de Kadett E GSi…
Ik heb geen ervaringen met de c18xe, ik weet alleen dat onderhoudskosten voor een 16v altijd duurder zullen zijn dan bij een 8v.
Het vermogen boven of bij een x-aantal toeren vind ik verwaardeloosbaar… ik wil gewoon snel weg zijn, en de topsnelheid rijd ik zelden tot nooit.Ik denk dat je daarom de afweging voor je zelf moet maken wat;
a: financieel haalbaar is en blijft
b: het verschil in vermogen en trekkracht echt intresseertAls je dat al weet dan hoef je ook niet meer te kiezen.
24 juli 2010 om 17:38 #17702572ik zelf geef de voorkeur aan de c20ne.
het probleem is wat wim al zei die zitten alleen nog in de astra’s die rotten.
wat ik dus eigelijk wil is een astra van rond 1998 met een c20ne.
alleen die heb je niet uitgezonderd zelf bouw.
dus toen zag ik het type astra met de x1.8xe en die schijnt volgens alle gegevens het zelfde te presteren als de c20ne.
maar is dat wel echt zo?
dus vandaar de vraag wat zijn precies de verschillen tussen die 2 motoren.24 juli 2010 om 17:40 #17702573X18XE PResteerd wel Beter als een NE hoor…
Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken..
Heb met een Lompe Vectra-B (1290kg) al 9,5sec naar 100 gemeten, en een top van 218 op de navi gehaald op originele 15 inch wielen
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.