wel of geen boordcomputer?

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila wel of geen boordcomputer?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254727
    dfeenstra75
      Lid sinds:
      23 January 2013

      Goedendag,
      Ik heb afgelopen maandag mijn Opel Meriva 1.6 Temptation uit januari 2008 opgehaald bij de dealer (occassion gekocht bij een Toyota dealer).

      In de specificaties staat dat er een boordcomputer inzit.
      Ik heb dus uiteindelijk het boekje erbijgepakt om te kijken hoe dat werkt.

      Maar de knop BC geef de melding NO FUNCTION en de bedieningsknoppen links op het stuur bedienen enkel de radio.

      Nu las ik op o.a. dit forum hier een hoop over dat dat soms nog geprogrammeerd moet worden.
      Ik heb die dealer dus even gebeld en die gaf aan dat de boordcomputer waarschijnlijk enkel inhoud dat je de tijd en tempratuur in display kan aflezen.
      Niet bepaald wat ik onder boordcomputer versta.

      Ook even een Opel dealer gebeld en die gaf aan dat er waarschijnlijk helemaal geen boordcomputer in de auto zit aangezien de display boven 2 grote en 1 kleine regel heeft met 2 knopjes daarnaast. Bovenaan een regel met de tijd en rechts daarvan de buiten tempratuur.
      Daaronder een regel met de radiozender
      en daaronder een kleine regel met daarop o.a. REG RDS TP enz.

      Opeldealer kon ook enkel zeker zeggen of er wel of geen boordcomputer inzit als ze hem doen uitlezen wat dan wel weer 60 euro kost voor enkel dat uitlezen.
      Ook gaf die aan dat tijd en tempratuur geen boordcomputer is.

      Wat is de kans dat er nu wel nog een boordcomputer inzit die te programmeren is en kan ik dat zelf nog op een bepaalde manier achterhalen?
      Groet

      Daniël

      #18099048
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        je hebt gewoon een TID ( triple info display ) hier kan geen boordcomputer op

        #18099047
        dfeenstra75
          Lid sinds:
          23 January 2013

          Hmmm
          verwarrend allemaal.
          Elders op internet las ik dat voor boordcomputer juist een 3regelig scherm nodig zou zijn.
          Maar tweiffelde nu juist of mijn scherm wel 3 regelig was omdat 2 regels is met grote letters en 1 met kleine letters.

          Baal er wel van als niet inzit en niet kan aangezien wel bij de koop specificaties stond dat er boordcomputer in zou zitten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.