wel of geen 2.4

Forumindex Forums Techniek Cih wel of geen 2.4

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233937
    g.klijn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 April 2005

      hallo ik heb een vraag ik heb een 2e hands motor gekocht op de sloop maar vind nergens 2.4 op het blok wel op de kop en de krukas heeft wel andere draad en waar normaal het motortype staat zat een aluminium plaatje opgeplakt met wel c24ne erop,
      En ook een logo erop, een motorblokje met daarachter een rondje met een springend hert erin volgens mij, en volgens een kennis van me is dit een ooit gereviseerde motor of ruilmotor maar hoe weet ik nou zonder kop te lichten of het wel een 2.4 is en heeft de ooit uitgevoerde revisie ook nog gevolgen voor de pk’s en koppel en of duurzaamheid (alles ziet er verder prima uit) en de auto waar hij uit kwam had 180000 gelopen.
      Of miss weet iemand ook waarvan dat logo is is ook wel leuk om te weten.
      alle reacties welkom

      bvd gijs

      #17832408
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        bij mij staat er op het onderblok: 24
        en dat met grote letters.

        die letters staan dacht ik onder de voorste bougie.

        #17832409
        g.klijn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 April 2005

          ja ik had het blok al gekacht en kwam erachter dat er iets niet klopte omdat ik hier op het forum had gelezen dat je bij een 2.4 een gat moest boren voor de pijlstok maar bij mij zat er een plugje in en toen ik verder ging kijken stond er dus niet 2.4 op de linker zijde waar dat normaal staat er staat alleen een 90 nr op en een ander nr nog ergens maar daar kan ik niks mee het zal wel een 2.4 wezen denk ik maar wil wel graag zekerheid

          #17832410
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            denk dat er maar 1 echt duidelijke manier is
            om het cker te weten
            en dat is het meten van de slag;)

            #17832411
            kermitc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 January 2007

              hey,

              hier de kennis,je kan ook de slag even meten kruktap naar onder dan meten vanaf pakkingvlak tot
              lagerkapdrijfstang.

              180graden draaien en herhalen moet 85 mm zijn2.2 is 77mm dus dat moet met een rolmaat te doen zijn.

              je kan ook de zuigerbodem gebruiken om te meten natuurlijk.

              john

              #17832412
              g.klijn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 April 2005

                oke en hoe meet ik dat op een juiste manier en liefst zonder het blok uit elkaar te moeten halen al ligt de carterpan er wel af

                gr gijs

                #17832413
                kermitc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2007

                  zoals boven beschreven:)

                  #17832414
                  g.klijn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 April 2005

                    hahahahahahah ik was niet snel genoeg het stond er al hahahah morgen maar eens meten dan
                    bedankt alvast
                    gijs

                    #17832415
                    kermitc
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 January 2007

                      hoor het wel

                      #17832416
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        inderdaad
                        aan de onder kant ff meten

                        dat er geen 2,4 op t onderblok staat
                        wil niet veel zeggen

                        boring is het zelfde als n 2,0 dacht ik
                        dus een 2,0 onderblok met een 2,4 krukas
                        kan best een 2,4 zijn;)

                        #17832417
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          [rquote=1887689&tid=144217&author=Christian-tsx]bij mij staat er op het onderblok: 24
                          en dat met grote letters.

                          die letters staan dacht ik onder de voorste bougie.[/rquote]

                          Klopt, en de carter pan zit met M8 bouten vast op het blok.:hmmz
                          Hoe en waarom is mij een raadsel……………..
                          VEGE revisie gebruikte ook wel alu plaatjes, maar of deze er nog wel is?
                          VEGE dus,….

                          #17832418
                          g.klijn
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 April 2005

                            nou dan zal het wel goed zij haha deze kenmerken heeft hij idd allemaal wel de m8 voor de carterpan en de grove draad in de krukas en ff snel toch de slag op wezen meten hahahah anders kan ik niet slapen maar ik kwam op 87 mm uit ff snel gemeten dus ook dat klopt en verder ziet het blok er juist super uit van binnen ook 1 lagerkap gedemonteerd en zelfs de carterpan is gewoon schoon van binnen dus miss wel ooit eens gereviseerd maar daarna weinig meer gereden denk ik dus miss wel juist geluk hahahaha bedankt voor de info ik kan weer verder met mijn project

                            gr gijs

                            #17832419
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Je had zonder al te veel gedoe dus al kunnen merken of het een 2.4 was in evt. een ander onderblok en dat was dus de boutjes van het vliegwiel bekijken die achterin de krukas zit, die zijn anders van vorm en draad dan die van de 1.6 t/m de 2.2.

                              #17832420
                              Paullus
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                ik heb dus nog zo’n 2.4 staan met zo’n alu plaatje met hertje in een cirkel logo erop. Ik had het blok via internet gekocht en na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit dus een revisieblok van VEGE was.
                                Nu het slechte nieuws; mijn 2.4 is vorig jaar na 3 hele weken in mijn auto gelegen te hebben kapot gelopen. Na meten bleken de cylinders opgeboord te zijn, maar de orginele zuigers zaten er nog in! Nu is het natuurlijk lang niet zeker dat het revisiebedrijf daar schuld aan was. Ik hoop iig voor je dat jij een beter blok te pakken hebt.

                                #17832421
                                g.klijn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 April 2005

                                  ja ik hoop van wel natuurlijk de tijd zal het leren ik hoop van de zomer mijn rekord rijbaar te hebben als het een beetje meezit natuurlijk maar ik weet nu in iedergeval wat voor blok ik nou heb en verder zien we wel , wat was er bij jou blok eigenlijk stuk gegaan als ik vragen mag??

                                  gr gijs

                                  #17832422
                                  Paullus
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    onderkant van zuiger 2 was voor de helft weggeslagen en was terug te vinden onderin het carter. hoogstwaarschijnlijk gekomen omdat de zuiger te veel kon kantelen in de cylinder. Dus als je kans ziet zuiger en cylinder op te meten, dan zou ik het zeker doen.

                                    #17832423
                                    g.klijn
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 April 2005

                                      als ik mocht besluiten om de kop eraf te halen ga ik dat zeker doen anders probeer ik het wel gewoon ze zullen toch niet allemaal slechte revisies uitgevoerd hebben mag ik hopen

                                      bedankt gijs

                                      #17832424
                                      Paullus
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        denk het ook niet hoor. het zal vast met het beperkte budget van de toenmalige eingenaar te maken hebben gehad.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.