Forumindex › Forums › Techniek › Cih › wel of geen 2.4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2011 om 17:36 #17233937
hallo ik heb een vraag ik heb een 2e hands motor gekocht op de sloop maar vind nergens 2.4 op het blok wel op de kop en de krukas heeft wel andere draad en waar normaal het motortype staat zat een aluminium plaatje opgeplakt met wel c24ne erop,
En ook een logo erop, een motorblokje met daarachter een rondje met een springend hert erin volgens mij, en volgens een kennis van me is dit een ooit gereviseerde motor of ruilmotor maar hoe weet ik nou zonder kop te lichten of het wel een 2.4 is en heeft de ooit uitgevoerde revisie ook nog gevolgen voor de pk’s en koppel en of duurzaamheid (alles ziet er verder prima uit) en de auto waar hij uit kwam had 180000 gelopen.
Of miss weet iemand ook waarvan dat logo is is ook wel leuk om te weten.
alle reacties welkombvd gijs
9 maart 2011 om 21:27 #17832408bij mij staat er op het onderblok: 24
en dat met grote letters.die letters staan dacht ik onder de voorste bougie.
9 maart 2011 om 21:32 #17832409ja ik had het blok al gekacht en kwam erachter dat er iets niet klopte omdat ik hier op het forum had gelezen dat je bij een 2.4 een gat moest boren voor de pijlstok maar bij mij zat er een plugje in en toen ik verder ging kijken stond er dus niet 2.4 op de linker zijde waar dat normaal staat er staat alleen een 90 nr op en een ander nr nog ergens maar daar kan ik niks mee het zal wel een 2.4 wezen denk ik maar wil wel graag zekerheid
9 maart 2011 om 21:35 #17832410AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat er maar 1 echt duidelijke manier is
om het cker te weten
en dat is het meten van de slag;)9 maart 2011 om 21:41 #17832411hey,
hier de kennis,je kan ook de slag even meten kruktap naar onder dan meten vanaf pakkingvlak tot
lagerkapdrijfstang.180graden draaien en herhalen moet 85 mm zijn2.2 is 77mm dus dat moet met een rolmaat te doen zijn.
je kan ook de zuigerbodem gebruiken om te meten natuurlijk.
john
9 maart 2011 om 21:42 #17832412oke en hoe meet ik dat op een juiste manier en liefst zonder het blok uit elkaar te moeten halen al ligt de carterpan er wel af
gr gijs
9 maart 2011 om 21:43 #17832413zoals boven beschreven:)
9 maart 2011 om 21:44 #17832414hahahahahahah ik was niet snel genoeg het stond er al hahahah morgen maar eens meten dan
bedankt alvast
gijs9 maart 2011 om 21:45 #17832415hoor het wel
9 maart 2011 om 21:50 #17832416AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad
aan de onder kant ff metendat er geen 2,4 op t onderblok staat
wil niet veel zeggenboring is het zelfde als n 2,0 dacht ik
dus een 2,0 onderblok met een 2,4 krukas
kan best een 2,4 zijn;)9 maart 2011 om 22:08 #17832417[rquote=1887689&tid=144217&author=Christian-tsx]bij mij staat er op het onderblok: 24
en dat met grote letters.die letters staan dacht ik onder de voorste bougie.[/rquote]
Klopt, en de carter pan zit met M8 bouten vast op het blok.:hmmz
Hoe en waarom is mij een raadsel……………..
VEGE revisie gebruikte ook wel alu plaatjes, maar of deze er nog wel is?
VEGE dus,….9 maart 2011 om 22:14 #17832418nou dan zal het wel goed zij haha deze kenmerken heeft hij idd allemaal wel de m8 voor de carterpan en de grove draad in de krukas en ff snel toch de slag op wezen meten hahahah anders kan ik niet slapen maar ik kwam op 87 mm uit ff snel gemeten dus ook dat klopt en verder ziet het blok er juist super uit van binnen ook 1 lagerkap gedemonteerd en zelfs de carterpan is gewoon schoon van binnen dus miss wel ooit eens gereviseerd maar daarna weinig meer gereden denk ik dus miss wel juist geluk hahahaha bedankt voor de info ik kan weer verder met mijn project
gr gijs
9 maart 2011 om 23:10 #17832419Je had zonder al te veel gedoe dus al kunnen merken of het een 2.4 was in evt. een ander onderblok en dat was dus de boutjes van het vliegwiel bekijken die achterin de krukas zit, die zijn anders van vorm en draad dan die van de 1.6 t/m de 2.2.
10 maart 2011 om 15:03 #17832420ik heb dus nog zo’n 2.4 staan met zo’n alu plaatje met hertje in een cirkel logo erop. Ik had het blok via internet gekocht en na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit dus een revisieblok van VEGE was.
Nu het slechte nieuws; mijn 2.4 is vorig jaar na 3 hele weken in mijn auto gelegen te hebben kapot gelopen. Na meten bleken de cylinders opgeboord te zijn, maar de orginele zuigers zaten er nog in! Nu is het natuurlijk lang niet zeker dat het revisiebedrijf daar schuld aan was. Ik hoop iig voor je dat jij een beter blok te pakken hebt.10 maart 2011 om 16:14 #17832421ja ik hoop van wel natuurlijk de tijd zal het leren ik hoop van de zomer mijn rekord rijbaar te hebben als het een beetje meezit natuurlijk maar ik weet nu in iedergeval wat voor blok ik nou heb en verder zien we wel , wat was er bij jou blok eigenlijk stuk gegaan als ik vragen mag??
gr gijs
14 maart 2011 om 11:17 #17832422onderkant van zuiger 2 was voor de helft weggeslagen en was terug te vinden onderin het carter. hoogstwaarschijnlijk gekomen omdat de zuiger te veel kon kantelen in de cylinder. Dus als je kans ziet zuiger en cylinder op te meten, dan zou ik het zeker doen.
14 maart 2011 om 12:27 #17832423als ik mocht besluiten om de kop eraf te halen ga ik dat zeker doen anders probeer ik het wel gewoon ze zullen toch niet allemaal slechte revisies uitgevoerd hebben mag ik hopen
bedankt gijs
18 maart 2011 om 11:24 #17832424denk het ook niet hoor. het zal vast met het beperkte budget van de toenmalige eingenaar te maken hebben gehad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.