wegligging probleem

Forumindex Forums Modellen Kadett wegligging probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17755060
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      hmmm, daar heb ik ze ook zitten.
      Zal eens een keer kijken dan.
      Heb ze er toch al een hele tijd zitten, en heb nergens last van.
      onlangs wel de bouten vervangen, en toen niks gezien.

      Groeten.

      #17755061
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Je kan er mazzel mee hebben, het is neit eens zo zeer de bussen die het probleem geven, maar de bijgeleverde metalen buskern. Die mist al die ribbels zoals de originele om grip te hebben op het metaal.

        Probleem van PU is dat het vooral ’s winters met koud weer amper nog veerkrachtig is, en dan krijg je dus dat de klappen direct worden doorgegeven aan de bout, die er dan vaak na niet al te veel tijd de brui aan geeft en in zijn gat gaat zitten draaien…. Rubber blijft veel constanter qua veerkracht over een groot temperatuur bereik. PU gaat alleen langer mee. Internationaal zijn er zeer veel mensen die problemen hebben gerapporteerd over deze voorste bussen, dat ze in het chassis vreten op wat voor manier dan ook.

        http://www.astra-mk2.com/forum/archive/index.php/t-25529.html?s=316e819825682e489a2bc20c4d335206″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/270708-why-not-use-poly-bushes-mk2-astra-wishbone.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17755062
        GlennGSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2007

          @Vinci wrote:

          @D_Kadett wrote:

          Hoe moet je dat oplossen? Als dat gat ovaal is geworden? Dit is een vast deel van de kadett… :hmmz

          Niet zo moeilijk hoor, gewoon een M14 carrosseriering op lassen. Die bus van de voorkant mag best een paar millimeter naar voren komen, is alleen maar gunstig! Achterzijde maakt zolang de bout voldoende draad over heeft al helemaal niks uit…

          Het is geen scharnierpunt heh, tenminste als het goed is (want dat is het op de foto boven wel geweest). Normaliter zit de metalen bus in de rubber bus muurvast tegen het chassis aangetrokken en zit er dus geen beweging in deze bout. Wat hoort te bewegen is enkel het rubber.

          Wat je hier boven ziet is typisch het probleem wat ontstaat van PU bussen, NOOIT GEBRUIKEN op deze plek!!!

          tenzij je een stabistang tussen de draagarmen hebt denk ik ? dan kan ie die beweging niet maken lijkt mij..

          #17755063
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Nee, dat heeft hier niks mee te maken, het enige wat dat doet is de auto recht houden. Die stang trekt in de bocht als er veel druk op de ene kant staat de andere kant mee naar boven, waardoor de hele auto minder gaat overhellen.

            Wat wel zou kunnen helpen als je PU bussen hebt is flink verlagen, want dan heb je minder veerweg, dus minder beweging nodig op de bussen. Maar in de autosport waar met Kadetts is gereden in het verleden werden PU bussen voor de voorste punten van de draagarmen al afgeraden.

            #17755064
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              ik heb het over een stang tussen de draagarmen hea.. dus die de draagarmen bij mekaar houden..
              Zit zelf eraan te denken om alle rubbers te gaan vervangen voor pu aangezien wat er nu onderzitten versleten rommel is

              #17755065
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Dan nog niet, want die biedt enkel stijfheid in de ophangpunten op het chassis. Die rubber bussen zijn gewoon beter op dat punt, en als je ze om de paar jaar vervangt (en niet na 25 jaar) dan presteren ze prima. Achterste bussen kunnen wel gerust PU zijn, gaat puur om de voorste.

                #17755066
                kadett4x4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  hey vinci, welke bussen bedoel je.
                  ik heb de bussen gebruikt die bij de pu ”rubbers” zaten.
                  alles goed in het kopervet gesmeerd.
                  ik heb wel de moeren vervangen voor borgmoeren, de orginele liepen los.
                  er zit ook geen stabistang meer onder, want merkte weinig verschil tussen met of zonder.
                  toen die weg was, had ik meer ruimte voor de tussenbak en de uitlaat. :D :D :D

                  groeten.

                  #17755067
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ik bedoel de bussen die vast zitten met die M14x150 bouten, de inwendige metalen bussen zijn ook bij veel merken (powerflex bijv.) niet goed, want die hebben geen flens. Die vreten ook in het chassis….

                    Haal het over een tijdje maar eens los, in elk geval in de gaten houden of de bouten gaan meebewegen met de draagarm bij inveren. Zolang ze op het chassis vast blijven is het geen probleem natuurlijk!

                    Stabistang heeft enkel het effect dat overhellen in de bocht (klaverblad bocht bijv!) vermindert. Verder kan de auto best zonder… Stabistang zou je misschien wel voorlangs kunnen leggen, zoals bij vele auto’s…

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.