Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › wegligging probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2011 om 18:58 #17228127
vanmiddag met een porsche 911 turbo aan het gassen geweest(bleef er aardig op hangen)maar bij hard accereleren en hard remmen zwiebert hij van links naar rechts.je moet het stuur goed vasthouden.er zitten vrij veel polytheen bussen in de ophanging en de ve auto is 8cm verlaagd(formel k) en ik rij nu met 5mm spoorverbreders.voor die spoorverbreders trok hij ook al naar links en rechts bij remmen en optrekken.wat is er niet goed of kan ik noog veranderen.
hij was met mijn oude velgen uitgelijnt en dit hoefde volgens de velgendealer niet nogeens.met de oude velgen deed hij het ook al aardig dat trekken.ik heb weleens iets gelezen over saab dat daarven het stuurhuisrubbers het probleem waren van dat zijdelings trekken.maar daar zijn volgens mij geen polytheen rubbers voor.
heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing?
gr.xander2 oktober 2011 om 19:28 #17755041Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett GSI
Het probleem zit idd in de stuurhuis rubbers.. heb dit getest en het stuurhuis beweegt idd in de rubbers,
voordat de stuurstangen bewegen.. deze winter gaat de V6 eruit en dan laat ik de steunen
kompleet van aluminium frezen.. dan zit het stuurhuis gefixeerd. bij de moderne auto`s zitten alle stuurhuizen vast.
Alleen kijken of dan het schutbord niet gaat scheuren op de plaats waar t stuurhuis vastzit, hier roesten ze ook nog
al eens graag..
2 oktober 2011 om 20:43 #17755042Volgens mij is dit na 1989 aangepast in alle Kadettjes, met de facelift dus… Heb tot nu toe in diverse Kadettjes gereden en had dit steevast met de oudere en nooit met de nieuwere.
Die ik nu heb heeft er ook wel in mindere mate last van (1987), maar niet hinderlijk. Toch wel fijn als het effect weg is, dus ben benieuwd naar de oorzaak/oplossing!
7 oktober 2011 om 15:57 #17755043@gsi-maffia wrote:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett GSI
Het probleem zit idd in de stuurhuis rubbers.. heb dit getest en het stuurhuis beweegt idd in de rubbers,
voordat de stuurstangen bewegen.. deze winter gaat de V6 eruit en dan laat ik de steunen
kompleet van aluminium frezen.. dan zit het stuurhuis gefixeerd. bij de moderne auto`s zitten alle stuurhuizen vast.
Alleen kijken of dan het schutbord niet gaat scheuren op de plaats waar t stuurhuis vastzit, hier roesten ze ook nog
al eens graag..
had je dit ook met sterk remmen?
7 oktober 2011 om 18:22 #17755044ik heb ook het zelfde probleem.
denk ook niet dat de kadett e voor meer als 150pk gemaakt isheb er voor in de ophanging ook andere rubbers in zitten maar dat helpt bijna niks.
met sterk remmen moet ik ook met 2 handen aan het stuur anders vliegt hij alle kanten op.
7 oktober 2011 om 19:51 #17755045Mist een beetje een subframe ook misschien…. :hmmz
Botter heeft er bijv. helemaal tot voor in een kooi doorheen verwerkt…
9 oktober 2011 om 08:09 #17755046xander heb je er ook een deelbare as in zitten (de lange aandrijfas )
9 oktober 2011 om 08:52 #17755037@jblfreak wrote:
xander heb je er ook een deelbare as in zitten (de lange aandrijfas )
heb ik er wel inzitten scheeld wel iets.
9 oktober 2011 om 09:00 #17755036ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.groeten.
9 oktober 2011 om 10:22 #17755039Ik weet dat de facelift modellen ook op de overgang naar de A-stijl werden verstevigd, net als de GSI modellen er voor. Zal ook wel kunnen uitmaken….
@kadett4x4 wrote:
ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.groeten.
Zo iets bedoel je?
9 oktober 2011 om 10:32 #17755038ja, zoiets bedoel ik.
en anders zelf aan het fabrieken slaan.groeten.
9 oktober 2011 om 14:56 #17755040@jblfreak wrote:
xander heb je er ook een deelbare as in zitten (de lange aandrijfas )
de originele kadett 1.8 gsi assen zitten er nog onder
10 oktober 2011 om 07:59 #17755047misschien een deelbare er in van een calibra turbo
heb bij me v6 kadett ook een deelbare er er in zitten
10 oktober 2011 om 08:34 #17755048@Vinci wrote:
Ik weet dat de facelift modellen ook op de overgang naar de A-stijl werden verstevigd, net als de GSI modellen er voor. Zal ook wel kunnen uitmaken….
@kadett4x4 wrote:
ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.groeten.
Zo iets bedoel je?
dit is hem voor de kadett
http://www.goodworth.de/katalog_2011/Rahmenstrebe-Kadett-D-E.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;14 oktober 2011 om 20:04 #17755049@E+Bkadett wrote:
@Vinci wrote:
Ik weet dat de facelift modellen ook op de overgang naar de A-stijl werden verstevigd, net als de GSI modellen er voor. Zal ook wel kunnen uitmaken….
@kadett4x4 wrote:
ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.groeten.
Zo iets bedoel je?
dit is hem voor de kadett
http://www.goodworth.de/katalog_2011/Rahmenstrebe-Kadett-D-E.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;via de zelfde site kwam ik deze tegen.dat boren hou ik niet zo van dus zou je aan deze genoeg hebben en scheelt in prijs
http://www.hipo-autotechnik.de/images/product_images/thumbnail_images/fahrwerksstrebewiechers.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 oktober 2011 om 09:19 #17755050kost op ebay €34.-
http://www.ebay.de/itm/WIECHERS-FAHRWERKSTREBE-STAHL-UNTEN-Opel-Kadett-D-E-/380245933554?pt=DE_Autoteile&hash=item58886c7df2″ onclick=”window.open(this.href);return false;ik heb alleen vaak gehoord dat hij bij verlaagde auto’s vaak op de grond komt.
en die duurdere is plat.
die extra stukken van die platte kun je ook zo zelf maken.ik wil hem een x helemaal zelf maken dan kan ik hem zo hoog mogelijk zetten
15 oktober 2011 om 16:43 #17755051Ik wil er ook een keer eentje zelf maken, liefst zodat hij over de uitlaat heen gaat ofzo en echt torsiestijfheid geeft, want die setjes zijn allemaal leuk om op treksterkte de boel L/R een beetje bij mekaar te trekken, maar torsiestijfheid win je er volgens mij nauwelijks mee… Lijkt me mooi als ik een geheel kan maken met de ophanging en stuurhuis bevestiging….
Ik kan zelf leuk lassen en heb berregen rest materiaal tot mijn beschikking, rechthoek en vierkant kokertjes, buis, plaat tot 5mm dikte etc. etc. allemaal nieuw materiaal wat overblijft van projecten bij mij op werk, alleen heb ik geen brug…:(
Vind die op Ebay een erg hoog skelter gehalte hebben en die andere is net mekano, ben bang dat die dingen binnen twee tellen helemaal verrot zijn. Verwacht geen wonderen van de coating als zo’n ding amper vier tientjes moet doen….
30 oktober 2011 om 20:26 #17755052ik had ditzelfde probleem met mijn standaard 16v 150pk!
op advies van gsi-maffia heb ik die stuurhuis rubbers vervangen en dat helpt enorm!!!
Het is niet helemaal weg maar er is weer fatsoenlijk te rijden met de auto!de rubbers kosten geen drol, maar met name de bestuurderszijde is een hels karwei om te vervangen, maar het is zeker de moeite waardt om deze te vervangen!
gewoon bij de dealer te bestellen.30 oktober 2011 om 20:48 #17755053Waar zitten die nou precies dan?? :hmmz
30 oktober 2011 om 22:09 #17755054http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/steering_bushing/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier hebben ze het over energy suspension die PE steering rack bushings maakt.
http://www.nicoclub.com/archives/steering-rack-bushing-replacement.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Met plaatjes en uitleg waar het nou echt in zit.
op hun site http://energysuspension.com/products.html” onclick=”window.open(this.href);return false; ben ik nog aan het zoeken. want ik wil ze ook voor de corsa..30 oktober 2011 om 22:14 #17755055http://www.powerflex.co.uk/products/9-3+%281998-2002%29-628/1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
powerflex heeft ze wel voor de saab inderdaad.. Zoals ook te zien in wheeler dealers en als de ts zegt ;)15 juli 2012 om 20:54 #17755056al gevonden wat t is?? ik ben er achter wat bij mij het probleem is.
de gaten waar de draagarmbouten doorheen zitten zijn helemaal ovaal uitgesleten.
volgens kenners op t engelse mk2 forum zou dit komen door de pu rubbers aan de voorzijde van de draagarmen!
check dit maar eens, even je draagarmen demonteren en je kan gauw zien of het hier aan ligt!!20 juli 2012 om 06:17 #17755057heej, probleem al opgelost??
heb zelf ook al eens zelfde probleem gehad, bij mij was toen de fuse’ kogel naar de ……
misschien eens naar kijken.groeten
28 juli 2012 om 09:14 #17755058Hoe moet je dat oplossen? Als dat gat ovaal is geworden? Dit is een vast deel van de kadett… :hmmz
28 juli 2012 om 13:53 #17755059@D_Kadett wrote:
Hoe moet je dat oplossen? Als dat gat ovaal is geworden? Dit is een vast deel van de kadett… :hmmz
Niet zo moeilijk hoor, gewoon een M14 carrosseriering op lassen. Die bus van de voorkant mag best een paar millimeter naar voren komen, is alleen maar gunstig! Achterzijde maakt zolang de bout voldoende draad over heeft al helemaal niks uit…
Het is geen scharnierpunt heh, tenminste als het goed is (want dat is het op de foto boven wel geweest). Normaliter zit de metalen bus in de rubber bus muurvast tegen het chassis aangetrokken en zit er dus geen beweging in deze bout. Wat hoort te bewegen is enkel het rubber.
Wat je hier boven ziet is typisch het probleem wat ontstaat van PU bussen, NOOIT GEBRUIKEN op deze plek!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.