Wegligging Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Wegligging Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237650
    Omegauser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 May 2008

      Hallo,

      Ikzelf rij in een Omega (heb mij hier op het forum jaren geleden al voorgesteld) en heb voor mijn vrouw (en ook wel wat voor mijzelf ;) ) er een Opel Corsa B bijgekocht. Het is een ECO-uitvoering van 1999 met een X12XE motor en 78000 km op de teller. Op zich allemaal prima maar ik ben niet echt onder de indruk van de wegligging. Ik vind het allemaal wat aan de “waggelige” kant (in bochten rolt de carosserie fors). De hele ophanging is nog origineel met voor en achter een stabilisatorstang (18 mm voor en 14 mm achter). De schokdempers zijn origineel en nog in goede staat en ik heb de 13 inch wielen al vervangen door 14 inch wielen.

      Ik zou graag een wat strakker weggedrag hebben zonder al te veel comfort te verliezen. Verder is een paar centimeter verlaging ok maar daar moet het dan wel bij blijven. Dit alles dan tegen niet al te veel kosten (ik heb ook nog die Omega en dat kost mij af en toe bakken met geld).

      Wat raden jullie mij aan?

      Groet,

      Walter (OmegaUser)

      #17878567
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        std schokdempers van een corsa zijn zompig en zacht. vooral achter.

        een vaste verlagingsset heb je al voor 100 euro.

        uitlijnen en het rijdt al weer een stuk anders.

        #17878568
        Onderbroekie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2007

          Vooral als ik met 2 a 3 man achter zit dan zakt ie helemaal naar beneden, heb ze vorige week vervangen maar als nog. Ben er niet tevreden mee, orginele dempers bij de dealer gehaald.

          Ik rij vaak met mensen achter maar zoek nu wat anders, kwa dempers wat raad jij aan?
          @Fearless wrote:

          std schokdempers van een corsa zijn zompig en zacht. vooral achter.

          een vaste verlagingsset heb je al voor 100 euro.

          uitlijnen en het rijdt al weer een stuk anders.

          #17878569
          Treepy
            Lid sinds:
            8 June 2011

            Wij gebruiken voor de cross, wat ook veel op de normale weg gebruikt word, Bilstein B6. De hoogte blijft gewoon orgineel, en als je ze voor voor koopt excl. veren. Voor 550 euro ben je compleet klaar, en heb je hele goede comfortabele wegligging.

            Greetz,

            #17878570
            Omegauser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 May 2008

              Hé vrienden,

              Zijn hier nog meer ervaringen? Ik ben benieuwd.

              Groet,

              Walter

              #17878571
              KRSA2000
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2009

                Ultra GT Wegliggings set (veren plus schokbrekers) van Weitec.
                Helemaal :thumb

                Heb ik op m’n B-tje. (verlaging 30/30)
                Is een progressief setje. Bij normaal gebruik lekker comfortabel en bij sportief gebruik merk je dat de auto een heel stuk minder overhelt en een vaster op de weg ligt.

                Het setje tussen de €300-€370, afhankelijk waar je kijkt.

                #17878572
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  als je het origineel wilt oplossen dan de veren en dempers van een sport of gsi nemen.

                  aftermarket / verlagingsset is meestal wel goedkoper.

                  #17878573
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @Corsa_GSi wrote:

                    als je het origineel wilt oplossen dan de veren en dempers van een sport of gsi nemen.

                    aftermarket / verlagingsset is meestal wel goedkoper.

                    ook die dempers zijn orgineel net fietspompen.
                    Weitec setje ofzo eronder.

                    Ben je idd voor een net bedrag klaar met toch kwaliteits producten.
                    Op die manier hou je wel een stuk comfort

                    #17878574
                    Omegauser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 May 2008

                      Ha mensen,

                      Bedankt voor de reacties.

                      Na wat “omzwervingen” die allemaal tot niets hebben geleid, is het een Weitec Ultra GT set geworden. Via Ebay gekocht voor een prijs waarvoor men hier zijn bed nog niet uitkomt ;) . Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.

                      Groet,

                      Walter

                      #17878575
                      El_Corsa
                        Lid sinds:
                        5 July 2011

                        Ik zit met hetzelfde. Ben op zoek naar een Corsa en heb inmiddels met een paar B’s proefgereden, en iedere keer valt dat ‘waggelen’ me tegen. Het viel me vooral op bij rijden in de stad, ook bij gewoon rechtdoor rijden, op een buitenweg viel het wel mee. Helemaal zeker of dit normaal Corsa-weggedrag is, of dat er een ander probleem kan zijn, ben ik niet, maar ik heb nu met een stuk of 3 proefgereden en ze hadden het allemaal.

                        Heb nu een 1.2 Sport gevonden, waarvan ik hoopte dat die strakker zou rijden, maar helaas. Ik denk dus dat er dan ook zo’n set onder moet?

                        Ik vroeg me dus af of het inmiddels gelukt is met de Weitec Ultra GT set? Zo ja, geeft dat inderdaad verbetering?

                        #17878576
                        RonaldH
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik had dat dus ook,nu zit er een Bilstein set onder,rijd fantastisch,niet te laag.

                          Alleen vraag je je af en toe af of de boel heel blijft met ons slechte ned. wegdek :fy1

                          #17878577
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            Nederlands wegdek slecht? In het zuiden is het minder goed als in het noorden, is me opgevallen.
                            En Belgie schijnt nog veel erger te zijn als het zuiden van NL.

                            Maar ik stem ook voor Bilstein. Kost wat, maar dan heb je wat.
                            Mooi setje B6 Sport dempers (originele lengte, tot 30mm verlaging) kost je al gauw 400 euro, maar het is echt geniaal spul.
                            En anders een setje Koni geel. Dat zit onder m’n Corsa en doet ook behoorlijk veel icm originele veren.
                            Wil je verlagen, dan is Bilstein B8 of Koni rood / Koni STR.T wel een strak plan.

                            #17878578
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Koni Sport (geel) is juist voor als je ook je auto eventueel wilt verlagen, Koni rood is de gewone vervangingsdemper. Deze kan met een kleine verlaging, maar ga meer dan 40mm dan zou ik het niet doen.

                              Maar Koni Sport / Geel op een Corsa met 30mm verlaging rondom is :thumbup
                              Heb er jaren met plezier meegereden (dempers zijn te koop).

                              Heb nu een Bilstein B16 PSS9 set eronder, maar dat is toch andere koek :wub

                              #17878579
                              Sjors-V6
                                Lid sinds:
                                7 March 2008

                                Gisteren in de Corsa van de TS een blokje om gedaan ! de Weitec Ultra GT’s doen het super !! wat een totaal andere auto zeg, echt een kart ! na een stukje polder weg met bochten en een stukje A15 heb je best wel een goed eindruk :thumb als mijn GSI met origineel onderstel nog een vervangen moet worden (i.v.m. ouderdom) dan is dit een een goed alternatief vind ik zelf!

                                Nu nog een setje goede banden om die dikke Borbet’s king:

                                Groetss,
                                Sjors

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.