Weet het even niet meer…

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Weet het even niet meer…

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212224
    Weirdo
      Lid sinds:
      10 December 2004

      Hoi,

      Ik ben bezig met inbouwen van mijn installatie.
      Alleen ben ik op de een of andere manier vergeten hoe het ook alweer moest (aansluiten).

      Het probleem ligt in de kofferbak:
      1200watt rms monoblock
      80watt 4kanaals versterker
      10Fahrad Rodec condensator

      Er komt een 25mm kwadraat kabel de kofferbak binnen en dan loopt het in de soep.
      Moet ik nou de kabel direct aansluiten op de condensator en van daaruit een + naar de versterkers trekken?
      hetzelfde bij de – uiteraard?

      Of moet ik het op een andere manier aanpakken.
      Ik weet het even niet meer :wtf

      #17524079
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Met meerdere apparaten is het verstandig om met verdeelblokken te werken, heb je die niet moet je de condensator in ieder geval dicht bij de versterkers zetten en dan inderdaad de + daar naar toe trekken, op aansluiten en op hetzelfde punt verdelen met korte kabels naar de 2 versterkers.

        Het beste voor de massa is 1 punt zoeken (bv. een gordel-bout) en daar alle massa draden naar toe trekken maar 1 dikke kabel naar de condensator en daar weer opsplitsen werkt ook.

        #17524080
        Weirdo
          Lid sinds:
          10 December 2004

          Bedankt Roelof voor je antwoord.
          Ik heb de verdeel blokken liggen dus ga daar nu mee aan de slag.
          Hartelijk dankt nogmaals.

          #17524081
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            Om het meeste rendement uit de condensator te halen zal je ten alle tijde de condensator zo dicht mogelijk bij de wooferversterker (Monoblock) moeten aansluiten. Zowel de plus als de min en dan binnen de 20cm. Anders gaat er te veel vermogen (spanning en stroom) verloren de voedingskabel.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.