Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 13:17 #18069629
@astraTD wrote:
@blauwmarc wrote:
ga maar na, bij de meeste tankstations moet je betalen voor lucht in je banden. Betalen voor LUCHT!!!!!
Toevallig toenstraks nog bij gepompt, gelukkig gratis in belgie.. meeste vragen er gewoon 50cent voor :???:
Je vergeet dat de pomphouder een compressor heeft die op dure stroom draait.
En als ge daar voor een klein bedrag uwen vier bandje`s weer op spanning hebt, dan is dat zeker niet te duur. ;)31 oktober 2012 om 13:27 #18069630onzin voor die dure benzine mogen we best een beetje service verwachten was vroeger ook altijd zo, dat betalen voor lucht in de banden is iets van de laatste 10 jaar.
31 oktober 2012 om 13:45 #18069631Gij gaat zeker ook naar een bemande pomp toe en vraagt: wat kost een druppel benzine, roept de pomphouder: niets.
En dan roep jij weer: nou druppel hem dan maar vol. ;):jerry :jerry :jerry :jerry
31 oktober 2012 om 16:14 #18069632@Lukko wrote:
admiral b 1600kilo op gas.. iemand enig idee wat dat ongeveer per maand zal gaan kosten ?.
De wegenbelasting voor deze auto bedraagt 1764 euro per jaar
(of 441 euro per kwartaal). :fy1 :fy1 :fy1 :fy1onze belastingvrije camper (volkswagen LT 28 Diesel) weegt leeg 2400KG
belasting €701,= p/kwartaal :swear :swear :swear :swear :swear :swear31 oktober 2012 om 17:42 #18069633@astraTD wrote:
@blauwmarc wrote:
ga maar na, bij de meeste tankstations moet je betalen voor lucht in je banden. Betalen voor LUCHT!!!!!
Toevallig toenstraks nog bij gepompt, gelukkig gratis in belgie.. meeste vragen er gewoon 50cent voor :???:
Wel aangeven voor de invoerbelasting :jerry
31 oktober 2012 om 17:55 #18069634@mies&geri wrote:
@Lukko wrote:
admiral b 1600kilo op gas.. iemand enig idee wat dat ongeveer per maand zal gaan kosten ?.
De wegenbelasting voor deze auto bedraagt 1764 euro per jaar
(of 441 euro per kwartaal). :fy1 :fy1 :fy1 :fy1onze belastingvrije camper (volkswagen LT 28 Diesel) weegt leeg 2400KG
belasting €701,= p/kwartaal :swear :swear :swear :swear :swear :swearAls die ook als camper op kenteken staat zal je rond de 173 euro per kwartaal uitkomen.
31 oktober 2012 om 18:29 #18069635@Gerrit78 wrote:
@mies&geri wrote:
@Lukko wrote:
admiral b 1600kilo op gas.. iemand enig idee wat dat ongeveer per maand zal gaan kosten ?.
De wegenbelasting voor deze auto bedraagt 1764 euro per jaar
(of 441 euro per kwartaal). :fy1 :fy1 :fy1 :fy1onze belastingvrije camper (volkswagen LT 28 Diesel) weegt leeg 2400KG
belasting €701,= p/kwartaal :swear :swear :swear :swear :swear :swearAls die ook als camper op kenteken staat zal je rond de 173 euro per kwartaal uitkomen.
blijf t hoop geld vinden
de 701 moet betaald worden voor je er uberhaupt mee mag gaan rijden31 oktober 2012 om 18:34 #18069636@mies&geri wrote:
@Lukko wrote:
admiral b 1600kilo op gas.. iemand enig idee wat dat ongeveer per maand zal gaan kosten ?.
De wegenbelasting voor deze auto bedraagt 1764 euro per jaar
(of 441 euro per kwartaal). :fy1 :fy1 :fy1 :fy1onze belastingvrije camper (volkswagen LT 28 Diesel) weegt leeg 2400KG
belasting €701,= p/kwartaal :swear :swear :swear :swear :swear :sweardelen door 12 dan valt het weer mee :thumb
31 oktober 2012 om 20:27 #18069637@ikdenman wrote:
@mies&geri wrote:
@Lukko wrote:
admiral b 1600kilo op gas.. iemand enig idee wat dat ongeveer per maand zal gaan kosten ?.
De wegenbelasting voor deze auto bedraagt 1764 euro per jaar
(of 441 euro per kwartaal). :fy1 :fy1 :fy1 :fy1onze belastingvrije camper (volkswagen LT 28 Diesel) weegt leeg 2400KG
belasting €701,= p/kwartaal :swear :swear :swear :swear :swear :sweardelen door 12 dan valt het weer mee :thumb
701 door 3 bedoel je
31 oktober 2012 om 20:30 #18069638@jethro wrote:
@astraTD wrote:
@blauwmarc wrote:
ga maar na, bij de meeste tankstations moet je betalen voor lucht in je banden. Betalen voor LUCHT!!!!!
Toevallig toenstraks nog bij gepompt, gelukkig gratis in belgie.. meeste vragen er gewoon 50cent voor :???:
Je vergeet dat de pomphouder een compressor heeft die op dure stroom draait.
En als ge daar voor een klein bedrag uwen vier bandje`s weer op spanning hebt, dan is dat zeker niet te duur. ;)Onzin, zoiets is altijd gratis geweest en bij vele pompen is het nog gratis ( belgie ) helaas in ons kikkerlandje geen pomp meer gevonden waar het gratis was/is.
Maar goed ik heb nog altijd m’n eigen compressor. :thumb
31 oktober 2012 om 20:40 #18069639Hier om de hoek, kan het (jawel, bij een Shell) nog gratis.
Ook hebben ze hier vlakbij bij (jawel, ook bij een Shell) ook nog mengsmering.
En dan zijn ze ook nog tot laat open (23.00 geloof ik) en is er een nachtpomp.:wors
Dus AstraTD, als je nog eens gratis je banden op wilt pompen, hier in Drenthe kan het nog gratis! :jerry
31 oktober 2012 om 21:59 #18069640Mensen mensen, we hebben nog niks betaald. Wellicht kan er tussen nu en invoering nog dingen geregeld worden. Mildere vormen bijvoorbeeld. Schelden op een forum gaat toch niet werken, daar hebben ze lak aan. Het is aan de vertegenwoordigers van onze oldies!
FEHAC, KNAC e.d. Deze hebben toch meer te vertellen als ons en wij kunnen hen beter steunen,.31 oktober 2012 om 22:07 #18069641AnoniemLid sinds:
1 January 1970@kadettsr wrote:
Mensen mensen, we hebben nog niks betaald. Wellicht kan er tussen nu en invoering nog dingen geregeld worden. Mildere vormen bijvoorbeeld. Schelden op een forum gaat toch niet werken, daar hebben ze lak aan. Het is aan de vertegenwoordigers van onze oldies!
FEHAC, KNAC e.d. Deze hebben toch meer te vertellen als ons en wij kunnen hen beter steunen,.helemaal mee eens
ff je hart luchten tjah kan ik me wat bij voorstellenvoor de rest is t allemaal bullshit
zijn hier wel vaker dingen geroepen van daar gaan we met z,n allen wel even heen
maar dat is tot nu toe ook nog nooit gebeurddus met z,n allen met de oldtimer naar denhaag
gaat ook nooit gebeuren ;) ;)1 november 2012 om 09:58 #18069643AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uit: Blik op Nieuws
Kabinet wil hobbyauto alleen nog voor de rijken’
dinsdag 30 oktober 2012 11:15Bunnik – Onder de oldtimerliefhebbers is na de presentatie van het regeerakkoord paniek uitgebroken nu daarin staat te lezen dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
partijen, waaronder dus de VVD en PvdA, volgen dus het onlangs uitgebrachte rapport van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL). Daarin wordt in een berekening aangegeven dat het Nederlandse Oldtimerpark 1 procent verantwoordelijk is voor de schadelijke emissies.
Oldtimerbezitter Van den Berg uit de Ronde Venen begrijpt niks van de politieke move. ”Wanneer partijen zich zo stellig zorgen maken om het milieu, moeten ze ons oldtimerliefhebbers maar eens uitleggen waarom men onlangs de maximum snelheid op vele wegen heeft opgeschroefd naar 130 kilometer per uur. Alleen al hierdoor neemt de CO2-uitstoot met 2,5% per jaar toe. Dit komt neer op 1 miljoen ton (1.000.000 x 100.000 kg) broeikasgas per jaar extra. Dat is meer dan tot nu ‘bespaard’ werd door de aanschaf van schone auto’s te stimuleren”.
Economisch
Uit een onderzoek van het FIVA, de overkoepelende Fédération Internationale des Véhicules Anciens, blijkt er alleen al in ons land voor 120 miljoen euro per jaar wordt uitgegeven ten behoeve van het klassieke voertuig. Daarnaast zijn er zo’n 400 ondernemingen in ons land die actief zijn in deze sector.– Zij bieden directe werkgelegenheid voor ruim 1.400 mensen
– 47% van de bedrijven bestaat uit eenmanszaken
– 76% van deze bedrijven bestaan langer dan 10 jaar
– 17% van de medewerkers van deze bedrijven is jonger dan 25 jaar en 67% van de
ondernemers geven aan problemen te hebben met de invulling van vacaturesNaast de direct bij het klassieke voertuig betrokken ondernemers heeft ook de toeristische sector veel belang bij deze branche. Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat de bezitters van klassieke voertuigen vaak op pad gaan. Er worden daarbij zowel dagtrips als meerdaagse tochten gemaakt.
De belangrijkste uitkomsten uit het onderzoek zijn hierna opgenomen.
– Klassieke bezitters zijn goed voor jaarlijks 230.000 overnachtingen (in heel Europa 2.7 miljoen) waarvan 114.000 binnen NederlandRijden haast geen kilometers
Opvallend is het laag aantal gereden kilometers (1.894 kilometers) dat met een klassiek voertuig in Nederland wordt afgelegd. Nog opvallender is dat een groot deel van de voertuigen in Nederland in het geheel geen kilometers maakt. In zowel Nederland als de rest van Europa wordt met bijna de helft van de voertuigen minder dan 500 kilometer per jaar afgelegd. Van de verzekeraar mag met een oldtimer ook maar een beperkt aantal kilometers per jaar rijden. Daarbij komt dat je van de verzekeraar verplicht bent een tweede auto naast je oldtimer te hebben waarmee je de meeste kilometers maakt.Nog onduidelijk
Het is op dit moment nog onduidelijk hoe de regeling tot afschaffing vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers vorm zal krijgen. Belangenorganisaties, waaronder de FEHAC (Fereratie Historische Automobiel- en Motorfietsclub) hoopt dat het kabinet de regeling voor het huidige oldtimerwagenpark in stand houd om ernstige economische schade zoals hierboven omschreven enigszins te beperken.Wanneer het kabinet wel overgaat tot het heffen van de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers verwacht de FEHAC dat de verwachte inkomsten voor het kabinet wel eens flink kunnen gaan tegenvallen. Volgens woordvoerder Bert Pronk van het FEHAC zullen veel oldtimerbezitters hun auto noodgedwongen gaan exporteren, richting de schroot brengen of voor lange tijd gaan schorsen.
1 november 2012 om 10:29 #18069644Met de astra doe ik het eigenlijk al
Vorige winter stond hij geschorst
Gisteren ook weer de schorsing in gegaan
Om volgend jaar nog beter naar buiten te komen :D1 november 2012 om 11:30 #18069645@astraTD wrote:
@ikdenman wrote:
@mies&geri wrote:
@Lukko wrote:
admiral b 1600kilo op gas.. iemand enig idee wat dat ongeveer per maand zal gaan kosten ?.
De wegenbelasting voor deze auto bedraagt 1764 euro per jaar
(of 441 euro per kwartaal). :fy1 :fy1 :fy1 :fy1onze belastingvrije camper (volkswagen LT 28 Diesel) weegt leeg 2400KG
belasting €701,= p/kwartaal :swear :swear :swear :swear :swear :sweardelen door 12 dan valt het weer mee :thumb
701 door 3 bedoel je
Camper valt in kwarttarief, dus 701:4= … per kwartaal!
1 november 2012 om 11:42 #18069646Volgens mij worden de liefhebbers van ‘echte’ oldtimers de dupe van de eigenaren van ‘goedkope’ youngtimers.
Mensen die een leuke oldtimer erbij hebben, paar ritjes per jaar, daar heeft niemand moeite mee. De mensen die een oldtimer (youngtimer) hebben voor dagelijks gebruik/goedkoop rijden .. dat is een ander verhaal. Stukje misbruik van regelgeving.
De handelaren hebben er handig op ingesprongen door vrachtwagens vol oude mercedessen etc uit Europa naar Nederland te brengen. Daar hebben ze bakken met geld aan verdient.
Volgens mij zouden oldtimer-liefhebbers hun woede moeten richten op de misbruikers en niet de politiek.Leuk ter info:
V3) Waarom is er ondanks de grondslag “bezit” toch een vrijstelling ingevoerd?
A3) De nieuwe grondslag had vooral voordelen bij de handhaving. Maar de feitelijke grondslag is toch het gebruik van de weg gebleven (letterlijk gaat het om de “belasting” van de weg, het gewicht is immers bepalend voor het tarief!). Het is een onomstreden feit, dat er met een oldtimer gemiddeld veel minder wordt gereden dan met een alledaags voertuig. Dit is dan ook wat in alle Tweede Kamerstukken over dit onderwerp steeds te lezen is: dat er met deze voertuigen slechts in beperkte mate gebruik van de weg wordt gemaakt , of – zoals het ook wordt genoemd – dat er ondergeschikt gebruik van de weg is.
De vrijstelling is al een aantal keren geëvalueerd door de regering. Voor de eerste keer in 1998 / 1999, de laatste keer in 2007. Net als in 1998 / 1999 luidde de conclusie in 2007 dat de vrijstelling gerechtvaardigd is. Het belangrijkste argument daarbij was de vaststelling dat voertuigen van 25 jaar en ouder inderdaad zeer beperkt worden gebruikt.(edit: bron http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting” onclick=”window.open(this.href);return false;)
1 november 2012 om 12:03 #18069647Denk dat de echte hobby/liefhebbers dat die een jaar kaart krijgen van minimaal 30dagen om mee te rijden. Denk toch niet dat ze allemaal worden gepakt. Zelf ken ik ook een verzamelijk wat paar mercedes truckers heeft ex bluswagens van vliegvelden, 2x cadilac seville, 2x rolsroyce en nog paar dikke amerikanen in nieuwstaat. Af gehuurd in een ex garage van een bergingsbedrijf.
Denk dat we moeten afwachten op de lieve van denhaag wat uit eindelijk gaat gebeuren. Ze weten heus wel dat ze niet elke oldtimer kunnen verplichten om weer belasting te laten betalen. Je kunt niet zomaar mensen verplichten wat over de 10 stuks amerikanen heeft staan alle 10 op lpg met een gewichtklassen tusse de 2000 3000kg. Wat maar 300miles mee word gereden alleen voor treffens en uitjes.
1 november 2012 om 12:14 #18069648van mij mogen ze die eco gebakjes ook belasten
ze maken immers toch ook gebruik van de weg?
kan mn meis dr corsa a 1.2 niet echt mileuvervuilend noemen
en ja die rijd ze omdat het goedkoop is, en veel kilometers
dan is zij de misbruiker en ik de liefhebber ok? lol :jerry1 november 2012 om 12:21 #18069649@trashmetal wrote:
dan is zij de misbruiker en ik de liefhebber ok? lol :jerry
Oftewel je moet haar straffen :twisted:
:jerry
1 november 2012 om 13:02 #18069650@trashmetal wrote:
van mij mogen ze die eco gebakjes ook belasten
ze maken immers toch ook gebruik van de weg?
kan mn meis dr corsa a 1.2 niet echt mileuvervuilend noemen
en ja die rijd ze omdat het goedkoop is, en veel kilometers
dan is zij de misbruiker en ik de liefhebber ok? lol :jerryJa ook zoiets, waarom moet die kringen belastingvrij zijn?? dat ze 1op 25 rijden?
Sommige bedrijven hebben er stuk of 20 in dienst.
1 november 2012 om 15:36 #18069651het probleem is dat de trend gezet is en iedereen nu in de stress schiet ongeacht wat er volgend jaar gebeurt
iedereen gaat nu al maatregelen treffen voor wat als…………………
als volgend jaar de regeling aangepast word en er veranderd weinig is iedereen toch nog benauwd dat ze in de toekomst toch nog weer wat voor hun kiezen krijgen
de trend is gezet en iedereen weet nu hoe snel ze in den haag wat willen veranderen en men wordt bang voor de toekomst omdat wat vandaag geldt morgen onzeker is
niet alleen belastingvrij rijden maar met meer dingen waar we eerder niet aan twijfelden
de trend is gezet het angst is gezaaid en dat neem je niet 1.2.3 meer weg bij de mensen die het treft
1 november 2012 om 15:38 #18069652Gelukkig zijn ik en mn meis niet zo trendy
En de corsa blijft
Met of zonder wegenbelasting, goedkoper rijden kan bijna niet :jerry1 november 2012 om 18:26 #18069653ik denk dat een compremie sluiten t beste is….
mensen die een oldtimer hebben om lekker goedkoop te rijden (de misbruikers, over t algemeen) moeten eigenlijk belasting betalen..
hoe krijg je dit voor elkaar…??als zo’n persoon enkel een auto heeft die belasting vrij is, zal hij een dagelijkse auto moeten aanschaffen waar wel belasting over betaald moet worden.. (schorsen mag hij deze auto dus niet)
de meeste oldtimer liefhebbers hebben toch vaak al een andere nieuwere dagelijkse auto waar dus al belasting over betaald word..
op deze manier houd de liefhebber zijn oldtimertje op de weg en de misbruiker zal toch ook belasting moeten betalen..
ik denk een redelijk voorstel…(t liefste natuurlijk helemaal geen belasting betalen over iets, maarja dat gaat hier niet we zijn immers in Nederland)
1 november 2012 om 18:42 #18069654ik vind niet dat je iemand kan verplichten een auto er bij te kopen :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.