weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18071375
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik blijf van mening: Een echte liefhebber rijd een oude auto omdat ie dat mooi vind, en niet omdat het goedkoop is.
      Natuurlijk zullen er mensen zijn die het mooi vinden, én het kunnen betalen omdat er geen belasting plicht was. Ja, die hebben nu een probleem, spijtig. Maar het gros doet zijn auto echt niet weg voor die paar honderd euro die de auto extra gaat kosten.

      #18071376
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        paar honderd euro?
        bijna 100 per maand zou mijn kadett dan doen, was voor mij niet haalbaar, daarom zou sowieso het gas er af gaan.

        verder nog wel een paar keer een kadett gehad, maar helaas voor mij niet te doen om 2 auto’s te hebben waarvan 1 opgeknapt moest worden.
        heb me dus ook voor genomen om niet weer een auto van 2 a 300 te kopen waar van alles aan mankeerd.
        ik spaar nu liever door voor een harde auto, al is het wel het mooist om zelf je auto klaar te maken, dan is het echt “jou” auto.
        maar ja, toch blijft het jammer dat de regeling is veranderd, liefhebber of niet, het bespaarde mij aardig in brandstofkosten, aangezien ik het ook niet breed heb was dat ideaal.
        voorbeeldje.
        1 van de laatste lange ritten met de kadett was van hoogeveen naar utrecht, op gas een lachertje, had op benzine voor mij niet haalbaar geweest.
        om een beetje beeld er bij te schetsen, we hadden vrijkaarten gekregen voor de dierentuin in rhenen daar, leuk voor de kids dus.

        snap het deel ook wel dat een liefhebber zijn auto er wel om blijft rijden, maar zoals je zelf ook al aangaf, helaas is dat niet voor iedereen mogelijk.
        maar vroeg of laat komt er bij mij vast wel een oldie weer, denk alleen geen kadett, wil nu eens kijken voor achterwiel aandrijving ;)

        #18071377
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          @2000 wrote:

          Maar het gros doet zijn auto echt niet weg voor die paar honderd euro die de auto extra gaat kosten.

          Niet lullig bedoeld, maar wie ben jij om in de portemonnee van een ander te kunnen kijken?

          Het is dat ik mijn senator heb kunnen ombouwen naar benzine (en nee hij was niet ingevoerd en daarna gelijk LPG erin, LPG zat er in vanaf 2004, auto heeft pas sinds 2009 NL kenteken), maar anders had ik toch een probleem.

          Het is een grote kosten post om ineens 141 euro per maand extra te moeten reserveren, omdat je ineens weer MRB moet betalen (dat is wat ik voor mijn senator op LPG zou moeten betalen).
          En lang niet iedereen is zo handig als dat ik dat ben. Vele hebben om die reden de wagen weg moeten doen. Want stalling kost ook geld (en niet overal zo 1-2-3 te vinden).
          Dat maakt ze niet tot minder liefhebber of zelfs profiteur.

          Had men in Den Haag eens mensen daar die een werkende en vooral kloppende begroting neer wisten te zetten, had meen hier ook niet over die paar rotte centen van de MRB vrijstelling lopen zeuren, had men ook geen btw en accijns verhoging hoeven door te voeren, ook geen laste verzwaring of bezuinigingen. Kortom, had Jan Modaal meer te spenderen gehad per maand, en had de economie er ook veel beter voor gestaan dan wat ze nu staat.

          #18071378
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            sowieso vind ik het krom dat het gas op lpg zo zwaar belast word, juist die zouden ze in kwart regeling moeten doen inplaats de benzine, gas is veel schoner dan benzine, dus ook hadden ze dan een deel aan het milieu gedacht.
            jammer genoeg dachten ze alleen aan het geld,, gas is goedkoop, als ze alle auto’s op gas in kwart regeling zouden doen, plus iedereen die de benzine auto’s om zouden bouwen naar gas lopen ze weer veel geld mis.
            dus ze kiezen in zekere zin het geld boven het milieu, terwijl tijdens de invoering wel over de milieu is gesproken wat betreft diesel, dus eigenlijk lullen ze zich zelf dan ook nog eens tegen.

            #18071379
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Inderdaad, ik was het rijden op gas even vergeten, dat hakt er (belachelijk) in….. En de meest schone brandstof die er te krijgen is wordt het meest gepakt. En dit alles vanuit milieu overwegingen. Je reinste bullshit!!

              Nee, ik kan inderdaad niet in andermans portemonnee kijken, en misschien denk ik daar wel te makkelijk over. Maar om ons potje wat voller te houden ben ik wel op mijn 33e nog “even” 5 jaar naar school geweest en loop ploegendienst en zit bij de brandweer. Keuzes!

              #18071380
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                Als de Roverheid net als een bedrijf zou werken, dan zou men op jaarbasis € 20.000.000.000,- besparen.
                Daar is verleden jaar een onderzoek naar geweest, en dat rapport is toen voor de zomer naar de kamerleden gestuurd.
                En daar is helemaal niets mee gedaan!!!!!!!!
                Die proleten houden zichzelf in stand.
                Bij geenstijl.nl wil 35 % een staatsgreep, denk dat de echte opstandelingen op 1 hand kunt tellen.
                Maar dat zegt toch wel wat, die onvrede onder de bevolking alhier.
                Onzalige maatregelen zo als met de oldtimers, het sluiten van verzorgingshuizen, ontslaan van thuiszorgmedewerkers enz, enz.
                Maar WEL meer geld bijna € 1.000.000.000,- naar het ontwikkelingshulp…………………………………. :fy1
                Het leger krijgt ook een fooi toegeworpen na veertig jaar te zijn uitgekleed tot een padvinders clubje………………..

                Kortom: weg met de politici, tijd voor een zakenkabinet die Nederland b.v. en zijn bevolking er weer bovenop werkt!! :thumb :thumb

                #18071381
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  http://www.autoblog.nl/nieuws/oldtimerregeling-faalt-jammerlijk-69709#post-69709″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                  maar een jaar is nog te vroeg om te zien als het daadwerkelijk zo is… :puke

                  #18071382
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ja, inderdaad ze hebben een factor 4 te weinig gevangen…..en ik maar denken dat het om het milieu ging. Stelletje ^&$^*&&*^$#%(*(*(

                    Zat net met verbazing de krant te lezen: gisteren een jongen van 18 dood gereden door een 21 jarige met zijn dronken kop…… Die mongool heeft niet eens 24 uur vast gezeten, was gelukkig nog voor het eten thuis. Waar gaan we naar toe met dit land :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 Het zal je kind zijn die je weg kan brengen, en de dader is binnen 24 uur thuis, ik zou het wel weten als ouder zijnde :swear

                    #18071383
                    kadscona
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 April 2005

                      Zoals soepkippie al zegt, het is nog te vroeg om te gaan juichen. Het is nu september en ik heb nog steeds geen cent belasting betaald voor mijn Kadett. Wel een brief gehad dat de acceptgiro binnenkort zal komen. Waarschijnlijk zal er dan nog een smak geld binnenkomen (denk ook even aan de auto’s die dit jaar 25 jaar worden en anders wb vrij zouden zijn geworden) dus ik denk dat de belastingdienst toch wel blij is met wat er binnenkomt en de regering kan zeggen dat ze toch mooi extra milioenen binnen hebben gekregen die ze anders waren mis gelopen met de oude wb vrij regeling.

                      #18071384
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        jij hebt nog geen brief gehad?
                        das wel erg laat dan hoor, had je volgens mij allang moeten hebben.

                        #18071385
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          @2000 wrote:

                          Inderdaad, ik was het rijden op gas even vergeten, dat hakt er (belachelijk) in….. En de meest schone brandstof die er te krijgen is wordt het meest gepakt. En dit alles vanuit milieu overwegingen. Je reinste bullshit!!

                          Nee, ik kan inderdaad niet in andermans portemonnee kijken, en misschien denk ik daar wel te makkelijk over. Maar om ons potje wat voller te houden ben ik wel op mijn 33e nog “even” 5 jaar naar school geweest en loop ploegendienst en zit bij de brandweer. Keuzes!

                          Tja, maar daarbij blijft dat vele mee konden doen met de kwart regeling, gas eruit konden halen enz.
                          Ofwel kosten konden ook bespaard worden, zodat je toch je oldtimer kon blijven rijden.

                          Ik ben het dus met 2000 eens, dat de liefhebbers er wel een mouw aan weten te passen om de oldtimer te behouden.

                          Overigens vind ik dat het nu niet geheel eerlijk is, ze hadden gewoon elke auto hetzelfde tarief per km moeten laten betalen ongeacht brandstof of gewicht. Dan was er niemand ongelijk.

                          #18071386
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            maar als die mensen hem nou als dagelijkse auto hadden dan?
                            om zo nog een paar euro te kunnen besparen omdat ze het al niet al te breed hebben?
                            dan gooien ze hem op benzine en in de kwart regeling (als ze daar het geld voor hebben tenminste)
                            dan ten 1e al, zitten ze 3 maand zonder auto.
                            ten 2e, niet iedereen heeft plek voor stalling natuurlijk.

                            iedereen heeft zo zijn eigen kijk en mening er over, deze discussie zal altijd blijven haha
                            der is niemand die met een opmerking komt waarop iedereen zal zeggen.. goh, ja dat is zo, en dat dan de discussie stopt.

                            #18071387
                            Corsaliefhebber
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 February 2012

                              @2000 wrote:

                              Inderdaad, ik was het rijden op gas even vergeten, dat hakt er (belachelijk) in….. En de meest schone brandstof die er te krijgen is wordt het meest gepakt. En dit alles vanuit milieu overwegingen. Je reinste bullshit!!

                              Nee, ik kan inderdaad niet in andermans portemonnee kijken, en misschien denk ik daar wel te makkelijk over. Maar om ons potje wat voller te houden ben ik wel op mijn 33e nog “even” 5 jaar naar school geweest en loop ploegendienst en zit bij de brandweer. Keuzes!

                              Beste 2000

                              Idd keuzes, vergeet alleen dan even ook niet dat er ook liefhebbers zijn die geen keus meer hebben,

                              Ik zelf heb op mijn 24ste een ongeval gehad op mijn werk, (ben nu 33)
                              Ben officieel meesterschilder en toen was het nog toegestaan om met lange ladders te werken,
                              ik ben er helaas achterwaarts 8 meter vanaf naar beneden gevallen, en vanaf dat moment heb ik weinig keuze meer,
                              Ik heb mijn rug gebroken gehad op 3 plaatsen dus staand werken kan ik vergeten,
                              en ben blij dat ik me zei het met moeite nog verplaatsen kan,
                              en geloof me maar je wereldje wordt klein dan
                              Van het godskapitaal wat er elk jaar aan medicijnen en dergelijke in me gaat koop je een nieuwe auto per jaar,

                              Ik heb na elk dubbeltje omdraaien en stukbijten na jaren revalidatie eindelijk terug werk gevonden,
                              maar meer als 24 uur per week houd ik dit echt niet vol, dus financieel is het echt geen vet-pot.

                              Ook heb ik mijn collectie auto,s in de loop der jaren langzaam uitgebreid en met behulp van enkele
                              kameraden die hier een vliegtuig-zweefvliegtuig-club hebben de auto,s zover aangepast
                              dat ik met mijn handicap erin kan rijden,
                              Ook heb ik zo dus meerdere aangepaste auto,s en deze lopen op lpg en dan niet eens vanwege de besparing,
                              maar omdat ik zelf nogal lastig benzine tanken kan (heb weinig kracht om het pistool vast te houden en in te knijpen te gelijk) vindt ik het erg prettig dat ik bij lpg tanken alleen een knop hoef in te drukken.

                              Stallingsruimte heb ik genoeg, heb het geluk dat het ouderlijk huis een grote boerderij is en mijn vader in de loop der jaren alles heeft aangepast, maar deze mogenlijkheid hebben er ook niet velen.

                              Het feit dat ik nu vanwege financiele redenen in mijn keuze-vrijheid beperkt wordt
                              beperkt me letterlijk in de manieren van vervoer en eigenwaarde, het is nu eenmaal
                              mijn passie en de gedachte dat ik ooit weer auto kon rijden is hetgene geweest wat me
                              tijdens de jarenlange revalidatieperiode erboven op gehouden heeft en erdoor getrokken heeft

                              Groeten van Corsaliefhebber

                              #18071388
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @Corsaliefhebber wrote:

                                @2000 wrote:

                                Inderdaad, ik was het rijden op gas even vergeten, dat hakt er (belachelijk) in….. En de meest schone brandstof die er te krijgen is wordt het meest gepakt. En dit alles vanuit milieu overwegingen. Je reinste bullshit!!

                                Nee, ik kan inderdaad niet in andermans portemonnee kijken, en misschien denk ik daar wel te makkelijk over. Maar om ons potje wat voller te houden ben ik wel op mijn 33e nog “even” 5 jaar naar school geweest en loop ploegendienst en zit bij de brandweer. Keuzes!

                                Beste 2000

                                Idd keuzes, vergeet alleen dan even ook niet dat er ook liefhebbers zijn die geen keus meer hebben,

                                Ik zelf heb op mijn 24ste een ongeval gehad op mijn werk, (ben nu 33)
                                Ben officieel meesterschilder en toen was het nog toegestaan om met lange ladders te werken,
                                ik ben er helaas achterwaarts 8 meter vanaf naar beneden gevallen, en vanaf dat moment heb ik weinig keuze meer,
                                Ik heb mijn rug gebroken gehad op 3 plaatsen dus staand werken kan ik vergeten,
                                en ben blij dat ik me zei het met moeite nog verplaatsen kan,
                                en geloof me maar je wereldje wordt klein dan
                                Van het godskapitaal wat er elk jaar aan medicijnen en dergelijke in me gaat koop je een nieuwe auto per jaar,

                                Ik heb na elk dubbeltje omdraaien en stukbijten na jaren revalidatie eindelijk terug werk gevonden,
                                maar meer als 24 uur per week houd ik dit echt niet vol, dus financieel is het echt geen vet-pot.

                                Ook heb ik mijn collectie auto,s in de loop der jaren langzaam uitgebreid en met behulp van enkele
                                kameraden die hier een vliegtuig-zweefvliegtuig-club hebben de auto,s zover aangepast
                                dat ik met mijn handicap erin kan rijden,
                                Ook heb ik zo dus meerdere aangepaste auto,s en deze lopen op lpg en dan niet eens vanwege de besparing,
                                maar omdat ik zelf nogal lastig benzine tanken kan (heb weinig kracht om het pistool vast te houden en in te knijpen te gelijk) vindt ik het erg prettig dat ik bij lpg tanken alleen een knop hoef in te drukken.

                                Stallingsruimte heb ik genoeg, heb het geluk dat het ouderlijk huis een grote boerderij is en mijn vader in de loop der jaren alles heeft aangepast, maar deze mogenlijkheid hebben er ook niet velen.

                                Het feit dat ik nu vanwege financiele redenen in mijn keuze-vrijheid beperkt wordt
                                beperkt me letterlijk in de manieren van vervoer en eigenwaarde, het is nu eenmaal
                                mijn passie en de gedachte dat ik ooit weer auto kon rijden is hetgene geweest wat me
                                tijdens de jarenlange revalidatieperiode erboven op gehouden heeft en erdoor getrokken heeft

                                Groeten van Corsaliefhebber

                                Tja, jij bent dan één van die weinige die inderdaad geen keuze hebben, spijtig (zoals ik een paar reacties hierboven al zei :( )

                                Maar ik bedoel te zeggen dat ik 12 jaar terug een leuke veelzijdige baan had als elektricien, en mij in dat beroep 2 dingen tegen stonden: ten eerste zag ik mij dat werk niet doen tot mijn 65e. En ten tweede sloeg (en nog steeds in de bouw ) het financiële plaatje echt nergens op. Ik heb toen de KEUZE gemaakt om mijn vaste baan op te zeggen en iets totaal anders te gaan doen…. Dat is wat ik probeer te zeggen met keuzes.
                                Natuurlijk zijn er erg veel mensen gedupeerd om het belasting plaatje, en ook dat vind erg lullig. Maar toch blijf ik erbij: als je een oldtimer hebt omdat het lekker goedkoop is, dan ben je in mijn ogen geen liefhebber. En door dat soort figuren (veelal te vinden in oude benzen) is de hele regeling om gegooid, en daar lijden de liefhebbers onder. En ja, er zullen ook aardig wat liefhebbers zijn die het door het belasting verhaal de oldtimer weg moeten doen. Zo werkt dat helaas in Nederland, de goede lijden onder de slechte :(
                                Het goedkope rijden snap ik zowiezo niet echt, want mijn kadett hobby is verre van goedkoop :shock:

                                #18071389
                                Corsaliefhebber
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 February 2012

                                  Beste 2000

                                  Dat is ook zeker waar en lees ik door je antwoord heen,
                                  Ik gun het je van harte en steun zeker je keuze om niet bij de pakken neer te zitten, :thumb
                                  Ook hierbij is de keuze 1 kwestie maar er zijn mensen genoeg die opleidingstechnisch niet in staat
                                  zijn of deze keuze niet kunnen maken wegens omstandigheden.
                                  _____
                                  Wat mij in dit hele oldtimer-verhaal nog steeds tegen staat is dat het milieu-argument iedere keer weer van stal wordt gehaald,
                                  Zet daar eens tegenover dat we al Nederland momenteel verbrandbaar afval en veel chemisch verontreinigd of zwaar industrieel afval IMPORTEREN om de verbrandingsovens hier in Nederland rendabel te laten draaien.

                                  Het financiele stuk is de zoveelste misrekening geweest en mijn idee door de politiek erg goed getimed geplaatst om vele andere fouten van dit kabinet te verdoezelen, uit het nieuws te krijgen.

                                  Ik persoonlijk ben nog steeds wel benieuwd waar het rekenfoutje van Rutte met 55.000.000.000 (55Miljard!!!) gebleven is.
                                  Zet ik dit af tegen de kosten van de MRB van alle auto,s/oldtimers bij elkaar kon heel Nederland voor niks rijden met 3 jaar benzine, diesel of lpg toe, dus het financiele stukje dat
                                  misgelopen zou zijn wil ik graag door de overheid eens duidelijk afgezet worden tegen de gemaakte fouten en egotripperij van
                                  de vele dikbetaalde managers, externe adviesbureaus enz enz enz.

                                  Dit hele oldtimer-verhaal heeft in ieder geval wel voor een verdere tweedeling in de Nederlandse maatschappij gezorgd en mij
                                  valt dan erg op dat dit de huidige politiek erg goed van pas komt.

                                  Groeten van Corsaliefhebber

                                  #18071390
                                  jethro
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2008

                                    Dat wij met onze oldtimers worden aangepakt vanwege het milieu-verhaal is gelul!
                                    Het is gewoon een geldkwestie, onze Roverheid kan niet met geld om gaan en geeft het met scheepsladingen uit.
                                    De staatsschuld word met de seconde groter en groter.
                                    Het liefst had men dat er voor alle auto`s wegenbelasting werd betaald.

                                    Heb nog een link…………

                                    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/cijfertjes_lekker_blijven_lieg.html#comments” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    Trouwens,………………………

                                    Kan deze topic naam cq titel niet veranderd worden in: Het grote klaag topic over de ROVERHEID. ;)

                                    :jerry :thumb

                                    #18071391
                                    jethro
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      Over de oldtimer branche gesproken………
                                      Toen de onzalige plannen van onze Roverheid inzake de wegenbelasting oldtimers goed was door gedrongen, kwamen er al berichten dat 30% van die bedrijven die hun brood verdienen met oldtimers er mee zouden stoppen.
                                      En nog eens 30% er nog aan het nadenken/rekenen waren om er eventueel mee te stoppen.
                                      Gezonde bedrijven worden kapot gemaakt door wanbeleid van onze Roverheid. :fy1 :fy1

                                      :puke :puke

                                      #18071392
                                      TedMechanic
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2007

                                        @jethro wrote:

                                        Het liefst had men dat er voor alle auto`s wegenbelasting werd betaald.

                                        Dat zou ik niet steeds niet geheel onterecht vinden. Ik snap nog steeds niet waarom er onderscheid gemaakt zou moeten worden tussen Piet die dagelijks in z’n Astra rijdt en Arie die dagelijks in z’n Ascona rijdt.

                                        Ik vind wel dat er onderscheid moet zijn tussen Jan, die z’n Opel Olympia alleen uit de garage haalt als het mooi weer is, en Arie die dagelijks in z’n Ascona rijdt.

                                        Net als dat ik vind dat er onderscheid moet zijn tussen Harry, die z’n Astra G cabrio alleen uit de garage haalt als het mooi weer is, en Piet die dagelijks in z’n Astra H rijdt.

                                        Opa Bert die 1000 km per jaar in z’n Agila rijdt hoeft ook niet de volle pot te betalen vind ik.

                                        M.a.w.: Baseer wegenbelasting op hoeveel je rijdt en niet om hoe oud je auto is, want met al deze scenario’s gecombineerd, is het erg krom iemand met een relatief nieuwe cabrio, maar daar vrijwel nooit in rijdt, meer wegebelasting moet betalen dan iemand die dagelijks in z’n ouwe brik rijdt.

                                        #18071393
                                        gose91
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 November 2013

                                          En dan kom je uit op de kilometerheffing. En die zal vast niet zonder reden afgeschoten zijn

                                          #18071394
                                          soepkiepe
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 August 2010

                                            in duitsland wouden ze met tol beginnen.
                                            leek mij wel een goed idee.
                                            alleen dan wel op voorwaarde dat de hele eu dat gaat doen en dat de mrb helemaal vervalt in heel eu.
                                            zo word er betaald voor het gebruik van de weg waar je op rijd, niks meer en niks minder.

                                            #18071395
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ook dit is een beetje offtopic maar goed.

                                              Ik was gisteren naar een astra gtc opc aan het kijken in Duitsland. Mooie gezien voor een meer dan redelijk bedrag. Gekeken wat er aan bpm moet worden betaald. Wat blijkt: de regeling is al een tijdje om gegooid. Je betaald nu (door Europees gezeik) geen bpm meer maar betaald nu naar de c0 uitstoot. Bij de beoogde astra gaat de verschuldigde belasting van 1800 naar ruim 5500 euro. Hiermee is het goedkoop importeren vanuit Europa ook afgelopen :shock: Nu is het importeren van een 1400-tje aanzienlijk goedkoper, maar als je wat snels wilt ben je eigenlijk klaar :swear

                                              #18071396
                                              Freestyler
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2006

                                                Km heffing is gewoon de meest eerlijke manier van betalen.

                                                En makkelijkst te implementeren, door het gewoon in de benzine prijs te verwerken.

                                                …… :hmmz
                                                :wtf

                                                Das waar ook, dat is al gebeurd :jerry
                                                Zoek maar eens uit, hoeveel % per ltr naar de staat toe gaat.

                                                Maar dan moesten ze de MRB afschaffen, en daardoor zouden ze zoveel miljoenen mis lopen. (welke uit eindelijk via belasting en accijns wel weer terug zou komen, maar Den Haag kan enkel op korte termijn denken)

                                                Daarnaast betaald men niet voor het onderhoud van de wegen of voor het behoudt van het milieu. Hij die dat beweerd, leeft nog in de vorige eeuw.
                                                Men betaald voor het BEZIT van de auto ongeacht of men er gebruik van maakt of niet. Dus enkel voor het spekken van de staatskas.
                                                En enkel om die reden, ben ik van mening dat de MRB gewoon je reinste diefstal is.

                                                Zoals gezegd, km heffing in de brandstof verwerken, en je hoort niemand meer mouwen. Sterker nog, de toeristen en “gastarbeiders” betalen hier dan ook mee naar verbruik.

                                                #18071397
                                                gose91
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 November 2013

                                                  Een euro per liter benzine is het toch aan belasting? Als ik dat omreken naar mijn verbruik betaal ik in de benzine al 7 cent per kilometer aan belasting. Maar daarbovenop komt idd nog 32 euro per kwartaal.

                                                  (Ik heb me er nog nooit zo druk over gemaakt, maar wat een stelletje boeven zijn het eigenlijk)

                                                  #18071398
                                                  soepkiepe
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 August 2010

                                                    ach.. mopperen en klagen doen we allemaal, niet alleen zo zeer over dit, kijk bijvoorbeeld eens ober dat zwarte piet zo groot onderwerp is wat betreft discriminatie.
                                                    de hema verkoopt geen zwarte pieten spullen meer, maar wel boerka’s.. om maar ff wat te noemen.
                                                    maar wat ik er mee bedoel, heel facebook staat er vol mee, niemand die echt iets onderneemt om het tegen te houden.
                                                    zo gaa het met dit zo, iedereen weet hoe het beter kan in hun ogen, maar actie ondernemen gebeurd amper tot niet.

                                                    om de benzine goedkoper te krijgen kun je bijvoorbeeld (voor zo ver haalbaar) de auto eens een week laten staan zodat er niet meer getankt word, als bijvoorbeeld de helft van nl dat eens zal doen zakt de prijs van benzine al snel, met wat geluk komt daaruit nog weer een brandstof “oorlog” waardoor het meer zakt.
                                                    mja, wie kan de auto een week laten staan momenteel haha

                                                    #18071399
                                                    TedMechanic
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2007

                                                      @soepkiepe wrote:

                                                      om de benzine goedkoper te krijgen kun je bijvoorbeeld (voor zo ver haalbaar) de auto eens een week laten staan zodat er niet meer getankt word, als bijvoorbeeld de helft van nl dat eens zal doen zakt de prijs van benzine al snel, met wat geluk komt daaruit nog weer een brandstof “oorlog” waardoor het meer zakt.
                                                      mja, wie kan de auto een week laten staan momenteel haha

                                                      Dat is wel erg makkelijk gedacht en totaal niet realiseerbaar.

                                                      De mensen die vaak tanken zijn zakelijke rijders en vrachtwagens. Als je wilt dat de economie keldert, moet je die vooral een week stil gaan zetten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.