weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18071300
    miesgeri
      Lid sinds:
      7 October 2010

      @saluma wrote:

      Als een auto op je eigen grond staat,parkeerruimte naast je huis (volgens het Kadaster jou grond) mag de auto daar gewoon in het zicht staan.
      Openbare grond wil zeggen:
      paden,bermen,stoep,stoepgedeelte naar je oprit,parkeerplaatsen bij de bouwmarkt en dergelijk enz enz.

      Je auto mag dus gewoon staan op je eigen grond ,zichtbaar vaaf de weg,met kentekenplaten.
      Je platen eraf halen heeft weinig zin,aangezien een hoop auto’s hun kenteken in het raam gegraveerd hebben.

      Stel nou dat je auto in een kas staat……….een kas bestaat voor 99% uit glas en wat erin staat is dus zichtbaar vanaf de weg.
      Nu zijn de meeste kassen wel geblindeerd om de zonnestralen tegen te gaan.

      Nog een voorbeeld:
      Je hebt een garage.Je bent lekker bezig met je geschorste of je €120,- tarief auto (laat ik het zo maar even noemen) en je deuren staan open……dan is de auto toch ook zichtbaar vanaf de weg?

      nee dat verhaal gaat bij mij niet op.
      Nogmaals,je auto mag vanaf de weg gewoon zichtbaar zijn.

      voor de RDW wel
      maar belastingdienst hanteert andere regels
      nummerplaat zichtbaar vanaf de openbare weg dan belasting aanslag

      hoezo 1 Europa
      we hebben niet eens 1 nederland
      2 instantie’s die eigen regels hanteren

      #18071301
      saluma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2010

        Als de Belastingdienst die regel hanteert,dan mag je dus gewoon rijden met de auto.Beetje vaag.
        Hij staat op eigen grond,is geschorst,heeft een kentekenplaat op de bumper zitten,en dan evengoed een aanslag van de Belastingdienst?

        #18071302
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          ja als zij t kenteken kunnen lezen wel .. ook al heb je m in de garage staan en ben je t hobbyen met de poort open dan zal je ook de milieupolitie op je dak krijgen om dat je thuis t sleutelen bent.. zo erg zijn ze hier dan wel weer ….

          #18071303
          Arjen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Vrij zinloze discussie vind ik. De auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Klaar. Knappe jongen die deze wet aanvecht en wint.

            #18071304
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Hier gaat het het al 2 jaar goed met een geschorste auto. Kenteken zit er gewoon op. Staat op mijn oprit tegen de gemeente stoep aan. Nog niks over gehoord. Ik zou de platen er af kunnen halen natuurlijk

              #18071305
              saluma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2010

                @Arjen wrote:

                Vrij zinloze discussie vind ik. De auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Klaar. Knappe jongen die deze wet aanvecht en wint.

                Dan stoppen we deze discussie.Ieder voor zich maar.

                #18071306
                Kadett1.2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2011

                  @opelpower89 wrote:

                  ja als zij t kenteken kunnen lezen wel .. ook al heb je m in de garage staan en ben je t hobbyen met de poort open dan zal je ook de milieupolitie op je dak krijgen om dat je thuis t sleutelen bent.. zo erg zijn ze hier dan wel weer ….

                  Yep, bij mij ook zoiets. Kwamen een kijkje nemen dat iemand (ik dus) illegaal in auto’s zou doen, beunhazen dus.

                  Maar ze waren wel netjes. Ik heb ze netjes alles laten zien, garage en carport met put (stond 10 cm water in).

                  Verteld dat ik niks met olie doe en zo. Heb zelf geen zin om ermee te gaan knoeien. Bij de garage kost dat net zoveel en ben ik gelijk van die oude rommel af dus. Betreffende auto was dan wel gedeeltelijk gedemonteerd voor spuiten maar was verzekerd, had geldige APK en stond op mijn naam. Was toenertijd nog belastingvrij dus ook dat was in orde. Hadden ze ter plekke allemaal nagevraagd bij rdw of iets dergelijks. Ze hadden een of ander mobiel datasysteem bij.
                  Alles zag er netjes uit en verder geen probleem dus. Zolang ik maar aan mijn eigen auto werkte welke op mijn adres stond geregistreerd werd erbij verteld. En natuurlijk de milieuregels in acht neem.
                  Maar toch….

                  Als ze van mensen (buurtbewoners ?) een tip krijgen gaan ze er meestal wel op af en dan worden de regels toegepast.

                  #18071307
                  TedMechanic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    @opelpower89 wrote:

                    nee auto mag niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg een vriend van me had een laro geschorst op zijn oprit staan binnen een week een dikke boete en als hij m niet weghaalde werd hij weg gesleept …. (3 jaar geleden)

                    Komen ze serieus bij iedereen die een geschorste auto heeft staat kijken ofzo?

                    Als ik een auto op de oprit heb staan, dan kan er toch niemand zien of die geschorst is of niet? Of ze moeten een reden hebben om je te controleren. (Klachten van de buren o.i.d.)

                    #18071308
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      ze (belastingdienst) rijden gewoon met scan auto’s door nederland.

                      dus als je pech hebt ben je aan de beurt.

                      #18071309
                      Arjen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ik denk dat we geen instanties door elkaar moeten halen. Alleen het min van Financiën is geïnteresseerd in Motorrijtuigenbelasting. Dit doen ze per computer en inderdaad met flitsauto`s. Ook de Douane (min van Financiën) is geïnteresseerd. De Politie komt in actie bij overlast. Bijv als de buren hebben geklaagd. De milieupolitie kan ingrijpen na klachten en kan ingeschakeld worden door de Politie. Ze kunnen elkaar dus wel tippen. Maar de Politie of de Gemeente komt niet in actie als je geschorste auto vanaf de weg zichtbaar is. Geldige APK is weer wel een Politie zaak.

                        #18071310
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          ook maar ff over het geschorste auto op eigen grond discussie dan ;)

                          hoorde net wat van een maat van me.
                          zijn buurman heeft een bmw geschorst op zijn oprit staan.
                          belasting dienst is er langs geweest voor controle, is er zover ik begreep af gekomen met een waarschuwing.

                          je mag je auto gerust in het zicht op je oprit hebben staan, alleen moet er een hekje voor zitten.
                          hekje mag 10 cm hoog zijn, ook wel een meter, als er maar een hekje voor staat.
                          het hekje mag ook gewoon open en dicht kunnen, maar er moet dus gewoon simpelweg een hekje voor staan.
                          dat is wat de belasting dienst verteld had tegen hem

                          #18071311
                          TedMechanic
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2007

                            @Arjen wrote:

                            Ik denk dat we geen instanties door elkaar moeten halen. Alleen het min van Financiën is geïnteresseerd in Motorrijtuigenbelasting. Dit doen ze per computer en inderdaad met flitsauto`s. Ook de Douane (min van Financiën) is geïnteresseerd. De Politie komt in actie bij overlast. Bijv als de buren hebben geklaagd. De milieupolitie kan ingrijpen na klachten en kan ingeschakeld worden door de Politie. Ze kunnen elkaar dus wel tippen. Maar de Politie of de Gemeente komt niet in actie als je geschorste auto vanaf de weg zichtbaar is. Geldige APK is weer wel een Politie zaak.

                            Maar het komt er dus op neer dat als mijn oldtimer in goede staat op de oprit staat (dus niet in onderdelen of dat er een grote plas olie onder ligt) en mijn buren zijn geen matennaaiers dan is er geen probleem?

                            #18071312
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              @TedMechanic wrote:

                              @Arjen wrote:

                              Ik denk dat we geen instanties door elkaar moeten halen. Alleen het min van Financiën is geïnteresseerd in Motorrijtuigenbelasting. Dit doen ze per computer en inderdaad met flitsauto`s. Ook de Douane (min van Financiën) is geïnteresseerd. De Politie komt in actie bij overlast. Bijv als de buren hebben geklaagd. De milieupolitie kan ingrijpen na klachten en kan ingeschakeld worden door de Politie. Ze kunnen elkaar dus wel tippen. Maar de Politie of de Gemeente komt niet in actie als je geschorste auto vanaf de weg zichtbaar is. Geldige APK is weer wel een Politie zaak.

                              Maar het komt er dus op neer dat als mijn oldtimer in goede staat op de oprit staat (dus niet in onderdelen of dat er een grote plas olie onder ligt) en mijn buren zijn geen matennaaiers dan is er geen probleem?

                              Wel dan heb je dus wel een probleem, het gaat om de grote plas olie.
                              De olie zakt in de grond weg en wanneer dat gebeurt kun je spreken van een milieu delict.
                              Oftewel: dat gaat geld kosten.
                              Als het eigen grond is en je verkoopt later de boel zit je met een schone grond verklaring.
                              Wanneer je dat verzwijgt en de nieuwe bewoner komt via via er achter dat de grond vervuilt is, kan deze jou aanklagen cq vervolgen voor het betalen van de kosten.

                              #18071313
                              TedMechanic
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2007

                                Lees nog eens wat ik typte:
                                in GOEDE staat op de oprit staat (dus NIET in onderdelen of dat er een grote plas olie onder ligt).

                                Met andere woorden: Hij valt niet op, er ligt geen plas olie onder en mijn buren zijn geen matennaaiers.

                                Of sturen ze serieus mannetjes de straat op die alle kentekens in de stad gaat scannen om te controleren of er niet eentje toevallig geschorst is.

                                Ik kan mij niet voorstellen dat ik echt in de problemen kom als ik een goede auto geschorst op de oprit heb staan. Als ze totaal geen reden hebben om bij mij te komen kijken. De dingen hierboven bedoelde ik dus als reden om te komen kijken: Een auto in onderdelen, een milieudelict of klikkende buren.

                                #18071314
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  YO!!
                                  Het is en was mij wel duidelijk wat je berichte, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
                                  Het is een tip, wat een ieder er mee doet maakt mij niet uit.

                                  #18071315
                                  soepkiepe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 August 2010

                                    ok, ff een vraagje van mij dan ;)

                                    ik krijg net de brief binnen van de kadett.
                                    38 euro voor het tijdvlak van 12 april tot 6 juni.

                                    als ik voorgaande posts kijk krijgen jullie allemaal een rekening voor het kwart tarief toch?
                                    en ik krijg hem voor 3 maand?
                                    of zie ik iets over het hoofd?

                                    #18071316
                                    Arjen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @TedMachanic: de belastingdienst rijdt met flitsauto`s door het land. En als ze jouw geschorste auto op de oprit flitsen ben je de lul. Dat bedoel ik dus met instanties door elkaar halen. Wat heeft “in goede staat zonder plas olie eronder” met wegenbelasting te maken? Helemaal niets dus.

                                      #18071317
                                      soepkiepe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        ik heb gebeld voor mijn brief van de belastingdienst
                                        ik had een brief moeten krijgen met een rekening voor de overgangs regeling, maar omdat ik de auto pas later in het jaar gekocht heb is dat de reden dat het vermoedelijk verkeerd is gegaan, deze rekening van 38 euro werd bevroren en nu is de kadett aangemeld voor de overgangsregeling, de belasting dienst neemt nog weer contact met mij op.

                                        #18071318
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          @soepkiepe wrote:

                                          ik heb gebeld voor mijn brief van de belastingdienst
                                          ik had een brief moeten krijgen met een rekening voor de overgangs regeling, maar omdat ik de auto pas later in het jaar gekocht heb is dat de reden dat het vermoedelijk verkeerd is gegaan, deze rekening van 38 euro werd bevroren en nu is de kadett aangemeld voor de overgangsregeling, de belasting dienst neemt nog weer contact met mij op.

                                          Nou mooi dat het geregeld is, want ze zijn wel vaker daarr in de wir war.
                                          Elke verandering daarr is weer een lijdensweg voor die gasten, het wil er soms niet in lijkt het wel.

                                          #18071319
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            @Arjen: Over de redenen om te komen kijken, daar haal ik geen instaties door elkaar, maar ik geloof gewoon niet dat die instanties niet samen werken. Als de buren de politie bellen omdat mijn auto in een plas olie staat, dan weet ik zeker dat ze ook gelijk even de belastingdienst erbij halen om te kijken of alles wel in orde is met die auto.

                                            In de meeste gevallen is het namelijk gewoon zo dat zolang je niet opvalt, je ook niet in de problemen komt.

                                            Maar de vraag was dus: Gaan ze echt ZONDER REDEN door mijn straat rijden om alle auto’s die daar staan te controleren of rijden ze alleen door de straat op het moment dat ze mij verdacht vinden? En in plaats van dat er iemand gewoon “Ja, dat doen ze” op antwoordt, blijft iedereen maar ingaan op belachelijke details van mijn voorbeeld.

                                            Want ik noemde maar een voorbeeld, waarvan niks op waarheid gebaseerd was. Dus voordat er weer mensen beginnen te zeuren:
                                            – Mijn auto staat niet in een plas olie.
                                            – Ik heb geen oldtimer.
                                            – Ik heb niet eens een oprit.

                                            #18071320
                                            Arjen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ja, ze rijden willekeurig door heel Nederland en flitsen alles wat maar op een auto lijkt. Dat is trouwens al jaaaaaaren zo. Ze rijden zelfs wel in herkenbare dienstauto`s. De kans dat je op deze manier geflitst wordt is vrij klein natuurlijk. Maar het kan dus wel. De stelling is dus: je geschorste auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn en dat wordt gecontroleerd door flitsauto`s van het min van Financiën en de Douane (ook min van Financiën dus).

                                              #18071321
                                              soepkiepe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 August 2010

                                                ach, ik kan wel kwaad worden op de belastingdienst, maar hun zijn niet de gene die deze regel bedacht hebben, hun doen ook hun werk maar.
                                                en het zijn mensen, mensen maken eenmaal fouten, kan gebeuren ;)

                                                wel heb ik gevraagd (stukje eigen belang en vanwege de discussie hier) hoe het nu zit met die 3 maanden.
                                                volgens deze beste man mag de auto heel simpel gezegd, niet op de openbare weg staan, dus niet voor het huis op een parkeer plaats, niet op een gemeentelijke parkeerplaats en zo dus.
                                                je eigen grond is simpel weg je eigen grond, daar mag ie op staan, als ie nu zichtbaar is of niet, zolang ie op eigen grond staat kunnen ze niks doen.

                                                nu weten we natuurlijk allemaal wel met elkaar dat wanneer er iemand een boete krijgt ook al is het op eigen grond dat het een hele discussie zal worden die je zeer waarschijnlijk toch niet gaat winnen, maar dat waren de woorden ven de belasting medewerker.

                                                ik ga voor safe de 3 maand, hij gaat gewoon achter het huis ;)

                                                #18071322
                                                Arjen
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Dan zat hij er dus naast. ;)

                                                  #18071323
                                                  Arjen
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Sorry, maar ik bang dat ik mijzelf moet corrigeren. De wetgeving is veranderd en dat wist ik niet.
                                                    Citaat Belastingdienst:

                                                    Tijdens de schorsingsperiode betaalt u geen motorrijtuigenbelasting, maar mag u ook niet op de openbare weg komen met uw personenauto. Onder de openbare weg vallen ook:
                                                    ◾paden
                                                    ◾bermen
                                                    ◾zijkanten van wegen
                                                    ◾openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages

                                                    Dus stallen op eigen terrein mag. De regel dat hij niet vanaf de openbare weg zichtbaar mag zijn is dus vervallen. Vroeger was dit wel zo. Nogmaals sorry voor de verwarring!

                                                    #18071324
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      ach, het blijven mensen, die maken fouten ;)
                                                      wel jammer dat een andere de dupe zou kunnen worden van zijn fout, vooral als er zo mooie aanslag in de bus valt ;)

                                                      moet wel toe geven dat ik het wel vreemd vind dat je op je eigen grond ook gewoon een boete kan krijgen.
                                                      maakt ook niet uit, ik kan ook alleen maar kiezen tussen voor het huis of achter het huis, naast huis past niet, dan staat ie in een steeg voor de helft, dus voor mij is het al een makkelijke keuze.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.