weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,801 tot 1,825 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18071225
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      Veel bedrijven zijn dan kapot
      en veel mensen hun baan kwijt
      en het is vandaag de dag al zo makkelijk een andere baan te vinden ahmm :puke

      dat ze dan met hun trucks het binnenhof gaan afzetten
      daar zitten de boeven, en nergens anders
      en degene die geplande ritten hebben, gewoon doorrijden
      de nederlandse arbeiders die afhankelijk zijn van de logistiek
      kunnen er immers niets aan doen

      #18071226
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Heren, het gaat hier om wegenbelasting, niet om protesten en het nut daarvan.

        #18071227
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Inderdaad, maar ook hiervoor geld, iedereen die er een probleem mee heeft waarom zie je die niet in denhaag. Als je wat wil bereiken ga daar niet op het binenhof staan maar gewoon binnen bij de ministers. Voor hun huize liggen? Omdat je dan bang bent opgepakt te worden. Rechtzaak is leuk, maar wat denk je zelf, nederland is even corupt als ieder ander land, word gewoon afgekocht.

          Waarom omdat er niemand is die daarvoor durft uit te komen. Hier in heta dorp werd burgemeester beetje hard aangepakt, je wordt opgepakt voor niks.

          #18071228
          opelforever
            Lid sinds:
            22 November 2008

            de actie van chauffeurs vindt ik deels goed

            alleen zou ik liever zien dat ieder zijn truck thuis liet staan

            je hindert er geen mens mee en het resultaat is deels hetzelfde

            ik heb 4 trucks en die staan die dag allemaal stil

            achter het huis

            net wat die medeforummer zegt als je alle trucks stil zet is nederland na 4 weken failliet

            #18071229
            kadscona
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2005

              Frans Weekers is opgestapt las ik net in het nieuws. Een jaar te laat of beter, hij had helemaal niet aangesteld moeten worden. Weekers weg maar wij zitten met de rotzooi!

              #18071230
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                @kadscona wrote:

                Frans Weekers is opgestapt las ik net in het nieuws. Een jaar te laat of beter, hij had helemaal niet aangesteld moeten worden. Weekers weg maar wij zitten met de rotzooi!

                Wat ik nog erger vind, is dat wij met ons zuur verdiende geld, zijn wachtgeld mogen betalen…..

                Maar wat ik me nu wel afvraag, nu het grootste struikelblok tegen de vrijstelling mrb weg is, staat den haag dan nu wel weer open voor een beter plan?

                #18071231
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  er komt een voor hem, dus denk het niet.
                  stiekem hoop ik wel dat ze bepaalde “fouten” ff recht gaan trekken en dingen dus eens beter uit zoeken.
                  zouden er veel mensen spijt hebben dat hun oldtimer gesloopt is haha

                  #18071232
                  opelpower89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 September 2009

                    mensen die hun oldie gesloopt hebben vind ik zowiezo dom eigenlijk voor die 120 euro max per jaar laat me echt niet me hobby afnemen door die gekken
                    nu is een ascona al 2 jaar geschorst vanwege dat t een project is en mijn andere kost me 98 euro pj nou die paar euro pm maakt t verschil ook niet hoor

                    #18071233
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      er zijn er ook zat die het hele jaar door met hun oldie reden
                      die het nu niet meer kunnen ophoesten ;)

                      #18071234
                      VideoRipper
                        Lid sinds:
                        11 December 2013

                        Verhip: Staatssecretaris Weekers treedt af :angel

                        Of dit echter ook betekent dat de oldtimerbelasting onder de loep
                        wordt genomen durf ik te betwijfelen.

                        #18071235
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          @opelpower89 wrote:

                          mensen die hun oldie gesloopt hebben vind ik zowiezo dom eigenlijk voor die 120 euro max per jaar laat me echt niet me hobby afnemen door die gekken
                          nu is een ascona al 2 jaar geschorst vanwege dat t een project is en mijn andere kost me 98 euro pj nou die paar euro pm maakt t verschil ook niet hoor

                          die discussie is al vaker geweest, maar een dikke mercedes als enieg auto is vaak de oorzaak ;)
                          dan ook nog op gas of diesel.
                          meeste wat er gesloopt werd zijn ook mercedesen.
                          ja en eerlijk is eerlijk, voor het zelfde geld rijd je wat jongs.
                          al vind ik zo mercedes ook al aardig rijk uitgerust met luxe haha

                          #18071236
                          VideoRipper
                            Lid sinds:
                            11 December 2013

                            @soepkiepe wrote:

                            al vind ik zo mercedes ook al aardig rijk uitgerust met luxe haha

                            Mijn zwager zegt altijd: liever een ster in m’n voorruit, dan één op mijn motorkap. :lol:

                            #18071237
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @trashmetal wrote:

                              er zijn er ook zat die het hele jaar door met hun oldie reden
                              die het nu niet meer kunnen ophoesten ;)

                              En dat is precies de bedoeling van de regeling. De oldtimerregeling was ooit bedoeld voor auto’s die maar weinig op de openbare weg kwamen.

                              Steeds meer gaan er dagelijks mee rijden wat ook in 95% van de gevallen in strijd is met de vezekeringsvoorwaarden van een oldtimer.

                              #18071238
                              miesgeri
                                Lid sinds:
                                7 October 2010

                                @corsaboy wrote:

                                @trashmetal wrote:

                                er zijn er ook zat die het hele jaar door met hun oldie reden
                                die het nu niet meer kunnen ophoesten ;)

                                En dat is precies de bedoeling van de regeling. De oldtimerregeling was ooit bedoeld voor auto’s die maar weinig op de openbare weg kwamen.

                                Steeds meer gaan er dagelijks mee rijden wat ook in 95% van de gevallen in strijd is met de vezekeringsvoorwaarden van een oldtimer.

                                nee hoor
                                verzekering hebben MK rage’s in hun polis
                                als je je daaraan houd
                                mag je hem elke dag gebruiken
                                mijn KM rage was 12000 en is nu 7500 KM

                                er gingen steeds meer mensen woonwerk verkeer mee rijden
                                daar was de regeling niet voor bedoeld
                                maar stond niet in de wet dat het niet mocht

                                #18071239
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Nou er zijn ook heeeel veel verzekering waarin een oldtimer alleen te verzekeren was als het niet je dagelijkse voortuig was.

                                  Zelfs 15 jaar geleden liep ik daar al tegenaan met een bromfiets. Ja rij ook nog kreidler. Daarvoor moest je gewoon een dagelijks vervoermiddel hebben buiten je super goedkope verzekering om.

                                  Kleine lettertjes zijn heel vervelend in de polissen ;)

                                  #18071240
                                  miesgeri
                                    Lid sinds:
                                    7 October 2010

                                    er zijn (waren) verzekerings maatschappijen die je gewoon accepteerde
                                    ook zonder dagelijkse auto
                                    en je 2e auto mag ook een oldtimer zijn

                                    #18071241
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      mn meis dr corsa a staat gewoon op dr eigen naam als enige auto
                                      en mag er het hele jaar door mee rijden
                                      max 10dkm geloof ik
                                      grotere afstanden doen we met mn astra

                                      #18071242
                                      soepkiepe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        Beste harjan,

                                        Staatssecretaris Weekers, verantwoordelijk voor de MRB wetswijziging, heeft zijn ontslag ingediend naar aanleiding zware kritiek in de Tweede Kamer. Dit maal kritiek over de problemen bij de Belastingdienst met de uit te keren toeslagen.Toen hij hoorde dat er een motie van wantrouwen in de maak was trok hij zelf zijn conclusie.

                                        Stichting Autobelangen is ronduit blij met zijn vertrek. Jammer alleen dat dit niet eerder gebeurde. Want alleen al zijn wangedrag tijdens de parlementaire behandeling van de wetswijziging MRB gaf voldoende aanleiding voor zijn vertrek. Hij heeft ook nooit met ons willen praten. Maar daar kunnen bijvoorbeeld ook de pomphouders in de grensstreek over meepraten.

                                        Het vertrek van Weekers verandert helaas niets aan de oldtimerproblematiek. De wetswijziging is aangenomen en is per 1 januari 2014 van kracht. Onze voorbereidingen van de rechtszaak gaan dus in hoog tempo door. Met als gevolg dat allen die na eerder verkregen vrijstelling weer opnieuw MRB moeten gaan betalen, bezwaar kunnen gaan maken.

                                        U hoort daar binnenkort meer over van ons. En daarna zal de overbelaste Belastingdienst de erfenis van Weekers ook gaan ervaren, want alle benadeelden zullen hun eigen bezwaarschrift bij hen in kunnen gaan dienen. En die bezwaren zal men stuk voor stuk moeten behandelen. “Weekers bedankt” zal bij de Belastingen dus nog lang naklinken. Hun Belastingtelefoon is trouwens ook al overbelast geraakt, o.a. door de oldtimerkwestie. In de afgelopen tijd van ca. 70.000 naar 120.000 telefoongesprekken per dag…

                                        Zoals door ons voorspeld blijkt dus ook de uitvoering van de MRB wijziging door de Belastingen een groot probleem te worden. Daarom zal de Stichting Autobelangen zo snel mogelijk contact proberen op te nemen met de opvolger van Weekers. Want als er snel gehandeld wordt, dan kan er nog veel onheil worden voorkomen. Aan ons zal het niet liggen. En aan u ook niet, zolang u bedenkt dat de aanhouder wint.

                                        Bezwarengenerator
                                        Wij zijn momenteel druk doende met het ontwikkelen en testen van de bezwarengenerator. Hiermee kunt u redelijk eenvoudig door middel van het invullen van uw gegevens een lijvig bezwaarschrift fabriceren. Wij doen ons uiterste best om deze bezwarengenerator binnen twee weken online te hebben staan, zodat iedereen binnen de termijn een bezwaar kan insturen naar de Belastingdienst. Het ontwikkelen en testen van de bezwarengenerator neemt veel tijd in beslag, omdat iedere mogelijke fout van de indiener, u dus, onmogelijk moet worden gemaakt. Er wordt ook een koppeling gemaakt met de databank van RDW, deze moet in alle gevallen correct tot stand komen. U zult dus nog even geduld moeten hebben.

                                        Wij houden u op de hoogte!

                                        Met vriendelijke groet,

                                        Wouter van Embden,
                                        Namens Team VrijstellingOldtimer

                                        #18071243
                                        VideoRipper
                                          Lid sinds:
                                          11 December 2013

                                          @soepkiepe wrote:

                                          Beste harjan,
                                          […]
                                          Met vriendelijke groet,

                                          Wouter van Embden,
                                          Namens Team VrijstellingOldtimer

                                          Bedankt voor de update soepkiepe. :thumb

                                          Ik zou het totaal niet bezwaarlijk vinden als ze alleen de regels zouden
                                          verscherpen waar je aan moet voldoen om je auto/motor als klassieker
                                          te gebruiken.

                                          Dus dat hele MRB-verhaal van tafel (de belastingdienst heeft het, naar
                                          het schijnt, toch te druk) en bijvoorbeeld eisen dat je alleen gebruik
                                          mag maken van de openbare weg tussen april en oktober (6 maanden)
                                          plus (eventueel) 10 dagen buiten deze periode, die je van te voren aan
                                          moet geven, zodat je toch nog van het eerste mooie weekend in maart
                                          of de laatste mooie dag in oktober kan genieten van je voertuig.
                                          Of als je bijvoorbeeld in december naar die ene klassiekerdag wilt gaan
                                          of iets dergelijks.

                                          Maar goed, ik ben geen (politiek) bestuurder, dus zal het wel onzin zijn
                                          dat ik uitkraam. king:

                                          Greetz,

                                          Peter.

                                          #18071244
                                          soepkiepe
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 August 2010

                                            hier in nederland kun je er geen tijd aan maken denk ik :P
                                            kijk eens naar deze winter, je kan haast in korte broek lopen haast ;)
                                            maar het kan maar zo zijn dat het eind maart begin april nog goed gaat sneeuwen.

                                            ik ben meer voor het idee dat je hem als 2e auto moet hebben om hem belasting vrij te hebben.
                                            dan betaal je in ieder geval wel voor 1 auto al belasting, gaat denk ik ook ene boel profiteurs tegen.

                                            #18071245
                                            Freestyler
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 January 2006

                                              Met bovenstaande kan ik me totaal niet vinden.

                                              Waarom moet er perse voor een auto betaald worden om een ander mrb vrij te krijgen?
                                              En waarom zou ik niet met mijn mrb vrije wagen in de winter mogen rijden??

                                              Als de staat nu eens zou leren om veel rendabeler te werken en veel minder geld in de bodemloze put te gooien (alwaar de EU en de bulgaren gretig graaien), dan hadden ze deze onzin geneens nodig.

                                              Het probleem zit het nu eenmaal niet in de MB rijders die er dagelijks mee dieselen. Zij maken enkel gebruik van de regeling die slecht doordacht was door de overheid. Net zoals een rijk persoon zorgtoeslag kan krijgen, omdat hij geen inkomen heeft (die mln op de bankrekening worden immers niet mee geteld).
                                              En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden op te noemen.

                                              Het probleem zit in Den Haag, die het ene na het andere idiote plan bedenkt, zonder over de gevolgen na te denken. Waardoor er weer ettelijke miljarden zo spontaan wegvloeien. En aangezien ze zelf niet willen opdraaien voor dat te kort, wordt dat zomaar op ons bord geschoven.

                                              Daar zit het probleem, niet ergens anders.

                                              Ook ik reed 2-3x per week met de senator MRB op lpg. Ja das lekker goedkoop. Nu er MRB betaald moet worden, staat hij geschorst. Wil hem niet kwijt, daar rijdt hij te super voor. Wel ben ik aan het kijken voor een waggie van voor 1973 op lpg, om alsnog mrb vrij te kunnen blijven rijden. En dan dagelijks bij Weekers door de straat te rijden.

                                              #18071246
                                              VideoRipper
                                                Lid sinds:
                                                11 December 2013

                                                @soepkiepe wrote:

                                                ik ben meer voor het idee dat je hem als 2e auto moet hebben

                                                Net als zoveel dingen valt ook dat te omzeilen.

                                                Wat nu als je samen met je buren/vrouw/man/vader doet: deze heeft dan
                                                een “Nieuwe” auto waarvoor MRB betaald wordt en de rest van de familie
                                                rijdt in een klassieker die gewoon op zijn/haar naam staan.

                                                Of wat als je alleen een klassieke motorfiets hebt en geen auto?
                                                Voordat ik mijn Tigraatje had reed ik op de brommer naar kantoor en stond
                                                mijn Kawasaki uit 1986 gestald.

                                                @Freestyler wrote:

                                                zonder over de gevolgen na te denken

                                                Soms wel, maar meestal niet.
                                                Ze laten doorgaans alle opties doorrekenen en kiezen dat de gene met de
                                                minste impact/hoogste winst verhouding.

                                                Maar inderdaad: ook het CBS zit er soms naast. :hmmz

                                                En in ons geval is de gedachte tweeledig: ze willen graag het misbruik van de
                                                klassiekerregeling terugdringen en tegelijkertijd de verkoop van nieuwe auto’s
                                                stimuleren, naast dat ze een beetje extra wegenbelasting (want de door ons
                                                betaalde belasting is marginaal) ontvangen.

                                                Als ik het uit politiek oogpunt zou zien, zou ik zeggen: “Missie geslaagd”.
                                                Dat er altijd een kleine groep mensen is dat daar de dupe van wordt, nemen ze
                                                dan maar op de koop toe; Nederlanders demonstreren toch niet zo gauw.

                                                Greetz,

                                                Peter.

                                                #18071247
                                                Freestyler
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 January 2006

                                                  @VideoRipper wrote:

                                                  En in ons geval is de gedachte tweeledig: ze willen graag het misbruik van de
                                                  klassiekerregeling terugdringen en tegelijkertijd de verkoop van nieuwe auto’s
                                                  stimuleren, naast dat ze een beetje extra wegenbelasting (want de door ons
                                                  betaalde belasting is marginaal) ontvangen.

                                                  Het misbruik terug dringen is nog wel het minste punt, het feit dat ze daardoor geen MRB belasting ontvangen is een grotere doorn int oog.

                                                  Wat de verkoop van nieuwe auto’s stimuleren betreft, daar geloof ik niet in.
                                                  Anders zou je geen lasten verzwaring door voeren. Hoe wil je namelijk kunnen sparen voor een nieuwe auto als de overheid het aan de andere kant weer afpakt?

                                                  En dat beetje extra wegenbelasting ontvangen is ook onzin, het weegt namelijk niet op tegen de extra kosten die ze daarvoor moeten maken. Denk dat ze blij mogen zijn als ze een break even point halen

                                                  En wat betreft het doorrekenen van de gevolgen. Dat wordt zelden tot nooit gedaan, niet vaak niet. Men kijkt hoe het uitziet op papier, niet hoe het in de realiteit uit gaat pakken.
                                                  Geloof dat er onlangs een politicus geweest is, die zei “zolang het plaatje voor brussel klopt, is er niets aan de hand. Het maakt dan niet uit of de waardes feitelijk haalbaar zijn.”

                                                  #18071248
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Lekker in de Winter in Duitsland parkeren dus, en er daar mee toeren door de besneeuwde heuvels, nog mooier ook :wub :wub :wub

                                                    Oplossing gevonden hoor ik net…

                                                    #18071249
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      Beste harjan,

                                                      Bezwaren generator
                                                      Vanaf heden is de bezwaren generator voor iedereen te gebruiken!

                                                      Er zijn echter wel enkele voorwaarden aan verbonden. U kunt alleen gebruik maken van de bezwaren generator indien:
                                                      Uw voertuig een personen- of grijs kenteken auto is (wij maken de generator zsm gereed voor campers, vrachtwagens, bussen en motoren).
                                                      Uw voertuig uit bouwjaar 1974 t/m 1987 afkomstig is.
                                                      Uw voertuig rijdt op diesel of LPG (voertuigen met benzine kunnen vooralsnog geen bezwaar maken aangezien deze nog geen rekening hebben ontvangen, deze rekeningen worden eind maart ’14 verstuurd, aldus de Belastingdienst).
                                                      U heeft uw rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) ontvangen en betaald.
                                                      U vindt de generator op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/bezwaar-maken-tegen-mrb-rekening-oldtimer” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Verdwenen oldtimers
                                                      Metro berichtte over oldtimers die verdwijnen of verbanden. Er wordt een verband gelegd tussen de veel hogere taxatiewaarde van oldtimers en de lagere huidige waarde door de oldtimer maatregel. Dit is nog maar weer eens een bevestiging van wat wij allen al weten: de maatregel zorgt voor vernietiging van kapitaal van oldtimerbezitters. Natuurlijk nemen wij dit mee in de rechtszaak tegen de staat.

                                                      Met vriendelijke groet,

                                                      Wouter van Embden,
                                                      Namens Team VrijstellingOldtimer

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,801 tot 1,825 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.