Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2014 om 08:54 #18071225
Veel bedrijven zijn dan kapot
en veel mensen hun baan kwijt
en het is vandaag de dag al zo makkelijk een andere baan te vinden ahmm :pukedat ze dan met hun trucks het binnenhof gaan afzetten
daar zitten de boeven, en nergens anders
en degene die geplande ritten hebben, gewoon doorrijden
de nederlandse arbeiders die afhankelijk zijn van de logistiek
kunnen er immers niets aan doen23 januari 2014 om 08:59 #18071226Heren, het gaat hier om wegenbelasting, niet om protesten en het nut daarvan.
23 januari 2014 om 09:48 #18071227Inderdaad, maar ook hiervoor geld, iedereen die er een probleem mee heeft waarom zie je die niet in denhaag. Als je wat wil bereiken ga daar niet op het binenhof staan maar gewoon binnen bij de ministers. Voor hun huize liggen? Omdat je dan bang bent opgepakt te worden. Rechtzaak is leuk, maar wat denk je zelf, nederland is even corupt als ieder ander land, word gewoon afgekocht.
Waarom omdat er niemand is die daarvoor durft uit te komen. Hier in heta dorp werd burgemeester beetje hard aangepakt, je wordt opgepakt voor niks.
24 januari 2014 om 17:56 #18071228de actie van chauffeurs vindt ik deels goed
alleen zou ik liever zien dat ieder zijn truck thuis liet staan
je hindert er geen mens mee en het resultaat is deels hetzelfde
ik heb 4 trucks en die staan die dag allemaal stil
achter het huis
net wat die medeforummer zegt als je alle trucks stil zet is nederland na 4 weken failliet
30 januari 2014 om 04:59 #18071229Frans Weekers is opgestapt las ik net in het nieuws. Een jaar te laat of beter, hij had helemaal niet aangesteld moeten worden. Weekers weg maar wij zitten met de rotzooi!
30 januari 2014 om 06:34 #18071230@kadscona wrote:
Frans Weekers is opgestapt las ik net in het nieuws. Een jaar te laat of beter, hij had helemaal niet aangesteld moeten worden. Weekers weg maar wij zitten met de rotzooi!
Wat ik nog erger vind, is dat wij met ons zuur verdiende geld, zijn wachtgeld mogen betalen…..
Maar wat ik me nu wel afvraag, nu het grootste struikelblok tegen de vrijstelling mrb weg is, staat den haag dan nu wel weer open voor een beter plan?
30 januari 2014 om 06:39 #18071231er komt een voor hem, dus denk het niet.
stiekem hoop ik wel dat ze bepaalde “fouten” ff recht gaan trekken en dingen dus eens beter uit zoeken.
zouden er veel mensen spijt hebben dat hun oldtimer gesloopt is haha30 januari 2014 om 08:07 #18071232mensen die hun oldie gesloopt hebben vind ik zowiezo dom eigenlijk voor die 120 euro max per jaar laat me echt niet me hobby afnemen door die gekken
nu is een ascona al 2 jaar geschorst vanwege dat t een project is en mijn andere kost me 98 euro pj nou die paar euro pm maakt t verschil ook niet hoor30 januari 2014 om 08:18 #18071233er zijn er ook zat die het hele jaar door met hun oldie reden
die het nu niet meer kunnen ophoesten ;)30 januari 2014 om 08:28 #18071234Verhip: Staatssecretaris Weekers treedt af :angel
Of dit echter ook betekent dat de oldtimerbelasting onder de loep
wordt genomen durf ik te betwijfelen.30 januari 2014 om 09:02 #18071235@opelpower89 wrote:
mensen die hun oldie gesloopt hebben vind ik zowiezo dom eigenlijk voor die 120 euro max per jaar laat me echt niet me hobby afnemen door die gekken
nu is een ascona al 2 jaar geschorst vanwege dat t een project is en mijn andere kost me 98 euro pj nou die paar euro pm maakt t verschil ook niet hoordie discussie is al vaker geweest, maar een dikke mercedes als enieg auto is vaak de oorzaak ;)
dan ook nog op gas of diesel.
meeste wat er gesloopt werd zijn ook mercedesen.
ja en eerlijk is eerlijk, voor het zelfde geld rijd je wat jongs.
al vind ik zo mercedes ook al aardig rijk uitgerust met luxe haha30 januari 2014 om 13:08 #18071236@soepkiepe wrote:
al vind ik zo mercedes ook al aardig rijk uitgerust met luxe haha
Mijn zwager zegt altijd: liever een ster in m’n voorruit, dan één op mijn motorkap. :lol:
30 januari 2014 om 18:02 #18071237@trashmetal wrote:
er zijn er ook zat die het hele jaar door met hun oldie reden
die het nu niet meer kunnen ophoesten ;)En dat is precies de bedoeling van de regeling. De oldtimerregeling was ooit bedoeld voor auto’s die maar weinig op de openbare weg kwamen.
Steeds meer gaan er dagelijks mee rijden wat ook in 95% van de gevallen in strijd is met de vezekeringsvoorwaarden van een oldtimer.
30 januari 2014 om 18:07 #18071238@corsaboy wrote:
@trashmetal wrote:
er zijn er ook zat die het hele jaar door met hun oldie reden
die het nu niet meer kunnen ophoesten ;)En dat is precies de bedoeling van de regeling. De oldtimerregeling was ooit bedoeld voor auto’s die maar weinig op de openbare weg kwamen.
Steeds meer gaan er dagelijks mee rijden wat ook in 95% van de gevallen in strijd is met de vezekeringsvoorwaarden van een oldtimer.
nee hoor
verzekering hebben MK rage’s in hun polis
als je je daaraan houd
mag je hem elke dag gebruiken
mijn KM rage was 12000 en is nu 7500 KMer gingen steeds meer mensen woonwerk verkeer mee rijden
daar was de regeling niet voor bedoeld
maar stond niet in de wet dat het niet mocht30 januari 2014 om 18:11 #18071239Nou er zijn ook heeeel veel verzekering waarin een oldtimer alleen te verzekeren was als het niet je dagelijkse voortuig was.
Zelfs 15 jaar geleden liep ik daar al tegenaan met een bromfiets. Ja rij ook nog kreidler. Daarvoor moest je gewoon een dagelijks vervoermiddel hebben buiten je super goedkope verzekering om.
Kleine lettertjes zijn heel vervelend in de polissen ;)
30 januari 2014 om 18:20 #18071240er zijn (waren) verzekerings maatschappijen die je gewoon accepteerde
ook zonder dagelijkse auto
en je 2e auto mag ook een oldtimer zijn30 januari 2014 om 20:09 #18071241mn meis dr corsa a staat gewoon op dr eigen naam als enige auto
en mag er het hele jaar door mee rijden
max 10dkm geloof ik
grotere afstanden doen we met mn astra30 januari 2014 om 20:20 #18071242Beste harjan,
Staatssecretaris Weekers, verantwoordelijk voor de MRB wetswijziging, heeft zijn ontslag ingediend naar aanleiding zware kritiek in de Tweede Kamer. Dit maal kritiek over de problemen bij de Belastingdienst met de uit te keren toeslagen.Toen hij hoorde dat er een motie van wantrouwen in de maak was trok hij zelf zijn conclusie.
Stichting Autobelangen is ronduit blij met zijn vertrek. Jammer alleen dat dit niet eerder gebeurde. Want alleen al zijn wangedrag tijdens de parlementaire behandeling van de wetswijziging MRB gaf voldoende aanleiding voor zijn vertrek. Hij heeft ook nooit met ons willen praten. Maar daar kunnen bijvoorbeeld ook de pomphouders in de grensstreek over meepraten.
Het vertrek van Weekers verandert helaas niets aan de oldtimerproblematiek. De wetswijziging is aangenomen en is per 1 januari 2014 van kracht. Onze voorbereidingen van de rechtszaak gaan dus in hoog tempo door. Met als gevolg dat allen die na eerder verkregen vrijstelling weer opnieuw MRB moeten gaan betalen, bezwaar kunnen gaan maken.
U hoort daar binnenkort meer over van ons. En daarna zal de overbelaste Belastingdienst de erfenis van Weekers ook gaan ervaren, want alle benadeelden zullen hun eigen bezwaarschrift bij hen in kunnen gaan dienen. En die bezwaren zal men stuk voor stuk moeten behandelen. “Weekers bedankt” zal bij de Belastingen dus nog lang naklinken. Hun Belastingtelefoon is trouwens ook al overbelast geraakt, o.a. door de oldtimerkwestie. In de afgelopen tijd van ca. 70.000 naar 120.000 telefoongesprekken per dag…
Zoals door ons voorspeld blijkt dus ook de uitvoering van de MRB wijziging door de Belastingen een groot probleem te worden. Daarom zal de Stichting Autobelangen zo snel mogelijk contact proberen op te nemen met de opvolger van Weekers. Want als er snel gehandeld wordt, dan kan er nog veel onheil worden voorkomen. Aan ons zal het niet liggen. En aan u ook niet, zolang u bedenkt dat de aanhouder wint.
Bezwarengenerator
Wij zijn momenteel druk doende met het ontwikkelen en testen van de bezwarengenerator. Hiermee kunt u redelijk eenvoudig door middel van het invullen van uw gegevens een lijvig bezwaarschrift fabriceren. Wij doen ons uiterste best om deze bezwarengenerator binnen twee weken online te hebben staan, zodat iedereen binnen de termijn een bezwaar kan insturen naar de Belastingdienst. Het ontwikkelen en testen van de bezwarengenerator neemt veel tijd in beslag, omdat iedere mogelijke fout van de indiener, u dus, onmogelijk moet worden gemaakt. Er wordt ook een koppeling gemaakt met de databank van RDW, deze moet in alle gevallen correct tot stand komen. U zult dus nog even geduld moeten hebben.Wij houden u op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer30 januari 2014 om 23:55 #18071243@soepkiepe wrote:
Beste harjan,
[…]
Met vriendelijke groet,Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimerBedankt voor de update soepkiepe. :thumb
Ik zou het totaal niet bezwaarlijk vinden als ze alleen de regels zouden
verscherpen waar je aan moet voldoen om je auto/motor als klassieker
te gebruiken.Dus dat hele MRB-verhaal van tafel (de belastingdienst heeft het, naar
het schijnt, toch te druk) en bijvoorbeeld eisen dat je alleen gebruik
mag maken van de openbare weg tussen april en oktober (6 maanden)
plus (eventueel) 10 dagen buiten deze periode, die je van te voren aan
moet geven, zodat je toch nog van het eerste mooie weekend in maart
of de laatste mooie dag in oktober kan genieten van je voertuig.
Of als je bijvoorbeeld in december naar die ene klassiekerdag wilt gaan
of iets dergelijks.Maar goed, ik ben geen (politiek) bestuurder, dus zal het wel onzin zijn
dat ik uitkraam. king:Greetz,
Peter.
31 januari 2014 om 06:19 #18071244hier in nederland kun je er geen tijd aan maken denk ik :P
kijk eens naar deze winter, je kan haast in korte broek lopen haast ;)
maar het kan maar zo zijn dat het eind maart begin april nog goed gaat sneeuwen.ik ben meer voor het idee dat je hem als 2e auto moet hebben om hem belasting vrij te hebben.
dan betaal je in ieder geval wel voor 1 auto al belasting, gaat denk ik ook ene boel profiteurs tegen.31 januari 2014 om 06:49 #18071245Met bovenstaande kan ik me totaal niet vinden.
Waarom moet er perse voor een auto betaald worden om een ander mrb vrij te krijgen?
En waarom zou ik niet met mijn mrb vrije wagen in de winter mogen rijden??Als de staat nu eens zou leren om veel rendabeler te werken en veel minder geld in de bodemloze put te gooien (alwaar de EU en de bulgaren gretig graaien), dan hadden ze deze onzin geneens nodig.
Het probleem zit het nu eenmaal niet in de MB rijders die er dagelijks mee dieselen. Zij maken enkel gebruik van de regeling die slecht doordacht was door de overheid. Net zoals een rijk persoon zorgtoeslag kan krijgen, omdat hij geen inkomen heeft (die mln op de bankrekening worden immers niet mee geteld).
En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden op te noemen.Het probleem zit in Den Haag, die het ene na het andere idiote plan bedenkt, zonder over de gevolgen na te denken. Waardoor er weer ettelijke miljarden zo spontaan wegvloeien. En aangezien ze zelf niet willen opdraaien voor dat te kort, wordt dat zomaar op ons bord geschoven.
Daar zit het probleem, niet ergens anders.
Ook ik reed 2-3x per week met de senator MRB op lpg. Ja das lekker goedkoop. Nu er MRB betaald moet worden, staat hij geschorst. Wil hem niet kwijt, daar rijdt hij te super voor. Wel ben ik aan het kijken voor een waggie van voor 1973 op lpg, om alsnog mrb vrij te kunnen blijven rijden. En dan dagelijks bij Weekers door de straat te rijden.
31 januari 2014 om 08:31 #18071246@soepkiepe wrote:
ik ben meer voor het idee dat je hem als 2e auto moet hebben
Net als zoveel dingen valt ook dat te omzeilen.
Wat nu als je samen met je buren/vrouw/man/vader doet: deze heeft dan
een “Nieuwe” auto waarvoor MRB betaald wordt en de rest van de familie
rijdt in een klassieker die gewoon op zijn/haar naam staan.Of wat als je alleen een klassieke motorfiets hebt en geen auto?
Voordat ik mijn Tigraatje had reed ik op de brommer naar kantoor en stond
mijn Kawasaki uit 1986 gestald.@Freestyler wrote:
zonder over de gevolgen na te denken
Soms wel, maar meestal niet.
Ze laten doorgaans alle opties doorrekenen en kiezen dat de gene met de
minste impact/hoogste winst verhouding.Maar inderdaad: ook het CBS zit er soms naast. :hmmz
En in ons geval is de gedachte tweeledig: ze willen graag het misbruik van de
klassiekerregeling terugdringen en tegelijkertijd de verkoop van nieuwe auto’s
stimuleren, naast dat ze een beetje extra wegenbelasting (want de door ons
betaalde belasting is marginaal) ontvangen.Als ik het uit politiek oogpunt zou zien, zou ik zeggen: “Missie geslaagd”.
Dat er altijd een kleine groep mensen is dat daar de dupe van wordt, nemen ze
dan maar op de koop toe; Nederlanders demonstreren toch niet zo gauw.Greetz,
Peter.
31 januari 2014 om 09:33 #18071247@VideoRipper wrote:
En in ons geval is de gedachte tweeledig: ze willen graag het misbruik van de
klassiekerregeling terugdringen en tegelijkertijd de verkoop van nieuwe auto’s
stimuleren, naast dat ze een beetje extra wegenbelasting (want de door ons
betaalde belasting is marginaal) ontvangen.Het misbruik terug dringen is nog wel het minste punt, het feit dat ze daardoor geen MRB belasting ontvangen is een grotere doorn int oog.
Wat de verkoop van nieuwe auto’s stimuleren betreft, daar geloof ik niet in.
Anders zou je geen lasten verzwaring door voeren. Hoe wil je namelijk kunnen sparen voor een nieuwe auto als de overheid het aan de andere kant weer afpakt?En dat beetje extra wegenbelasting ontvangen is ook onzin, het weegt namelijk niet op tegen de extra kosten die ze daarvoor moeten maken. Denk dat ze blij mogen zijn als ze een break even point halen
En wat betreft het doorrekenen van de gevolgen. Dat wordt zelden tot nooit gedaan, niet vaak niet. Men kijkt hoe het uitziet op papier, niet hoe het in de realiteit uit gaat pakken.
Geloof dat er onlangs een politicus geweest is, die zei “zolang het plaatje voor brussel klopt, is er niets aan de hand. Het maakt dan niet uit of de waardes feitelijk haalbaar zijn.”3 februari 2014 om 23:18 #18071248Lekker in de Winter in Duitsland parkeren dus, en er daar mee toeren door de besneeuwde heuvels, nog mooier ook :wub :wub :wub
Oplossing gevonden hoor ik net…
6 maart 2014 om 10:37 #18071249Beste harjan,
Bezwaren generator
Vanaf heden is de bezwaren generator voor iedereen te gebruiken!Er zijn echter wel enkele voorwaarden aan verbonden. U kunt alleen gebruik maken van de bezwaren generator indien:
Uw voertuig een personen- of grijs kenteken auto is (wij maken de generator zsm gereed voor campers, vrachtwagens, bussen en motoren).
Uw voertuig uit bouwjaar 1974 t/m 1987 afkomstig is.
Uw voertuig rijdt op diesel of LPG (voertuigen met benzine kunnen vooralsnog geen bezwaar maken aangezien deze nog geen rekening hebben ontvangen, deze rekeningen worden eind maart ’14 verstuurd, aldus de Belastingdienst).
U heeft uw rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) ontvangen en betaald.
U vindt de generator op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/bezwaar-maken-tegen-mrb-rekening-oldtimer” onclick=”window.open(this.href);return false;Verdwenen oldtimers
Metro berichtte over oldtimers die verdwijnen of verbanden. Er wordt een verband gelegd tussen de veel hogere taxatiewaarde van oldtimers en de lagere huidige waarde door de oldtimer maatregel. Dit is nog maar weer eens een bevestiging van wat wij allen al weten: de maatregel zorgt voor vernietiging van kapitaal van oldtimerbezitters. Natuurlijk nemen wij dit mee in de rechtszaak tegen de staat.Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.