Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2013 om 06:56 #18071030
@soepkiepe wrote:
eerlijk gezegd had ik verwacht dat er gezegd zou worden “de regel is er toch al door dus ze draaien hem toch niet terug”
en meer van dat soort opmerkingen.top dat er zo gedoneerd word, boven mijn verwachting haha
Haalt niet zoveel uit straks hele berg gedoneerd gaat er 1 naar de rechter voor iedereen word afgewezen, is het klaar.
In dit soort gevallen kun je beter meerdere zaken met zelfde aanspannen en hopen dat je andere rechter krijgt, zit wel eens verschil tussen. En dan komen er vanzelf welke winnen.19 december 2013 om 06:56 #18071031je hele verhaal kopt.. 1 zin niet denk ik.
“de echte liefhebber zou hem niet naar de sloop of export doen”
hoe zit het met de echte liefhebber die in een rijtjes woning woont en geen geld heeft om een garage/loods te huren om de auto de 3 maand te stallen?
die worden haast VERPLICHT de auto weg te doen.
dan kun je de grootste liefhebber zijn, maar als je het niet kan betalen houd het op.19 december 2013 om 06:56 #18071032Wat ik echter niet begrijp.
Er zijn meerdere instanties die zich bereid gesteld hebben te procederen tegen deze regeling, omdat deze alle redelijkheid te boven gaat. Instellingen zoals Invicta bv.
Waarom pakt Wouter zich daar niet mee samen?
En waarom wordt je op fb de mond gesnoert, zodra je het over invicta veritate hebt?19 december 2013 om 07:00 #18071033@Kadett1.2 wrote:
@kadscona wrote:
Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
Ik denk ook dat de oude grotere Opel youngtimers als Ascona en groter toch eerder afgedankt gaan worden. Die nu op gas rijden nog en te duur worden om uit te bouwen en op benzine te gaan rijden. LPG rijders gebruiken deze toch meestal als enige en dagelijkse auto. Dus als er wat mee is al het toch wel snel de doorslag geven om hem maar af te danken en iets moderners aan te schaffen.
Vervolgens raak je hem gratis nog niet eens kwijt en als het niet te moeite is om te schorsen voor later (?) is wel duidelijk hoe het zal aflopen.Of je doet net als ik, gas eruit, oude zwakke slurp motor eruit, sterkere zuinigere motor erin, en een auto van voor 1974 aanschaffen op lpg voor dagelijks woon-school-winkel verkeer.
Ik verdom het om iets moderners aan te schaffen. De staat verdient al genoeg aan mij, hoeft niet nog meer te zijn (is nu eigenlijk al te veel) :swear
19 december 2013 om 07:06 #18071034@soepkiepe wrote:
je hele verhaal kopt.. 1 zin niet denk ik.
hoe zit het met de echte liefhebber die in een rijtjes woning woont en geen geld heeft om een garage/loods te huren om de auto de 3 maand te stallen?
dan kun je de grootste liefhebber zijn, maar als je het niet kan betalen houd het op.Stallen kan al voor 100 euro per jaar. Dus ook voor mensen met weinig geld moet dat haalbaar zijn. Is dat het niet zal het ook niet haalbaar zijn om überhaupt zo’n auto te blijven rijden, want ben je ook kwijt aan onderhoud.
En mocht het echt een liefhebber zijn, dan laat die wel wat anders staan hiervoor.
En wees niet bang ik weet echt dat er mensen zijn die het niet breed hebben, welke vele dingen moeten doen om alles te kunnen betalen.
19 december 2013 om 07:09 #18071035@Freestyler wrote:
@Kadett1.2″[quote=”kadscona wrote:
Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
Ik denk ook dat de oude grotere Opel youngtimers als Ascona en groter toch eerder afgedankt gaan worden. Die nu op gas rijden nog en te duur worden om uit te bouwen en op benzine te gaan rijden. LPG rijders gebruiken deze toch meestal als enige en dagelijkse auto. Dus als er wat mee is al het toch wel snel de doorslag geven om hem maar af te danken en iets moderners aan te schaffen.
Vervolgens raak je hem gratis nog niet eens kwijt en als het niet te moeite is om te schorsen voor later (?) is wel duidelijk hoe het zal aflopen.Of je doet net als ik, gas eruit, oude zwakke slurp motor eruit, sterkere zuinigere motor erin, en een auto van voor 1974 aanschaffen op lpg voor dagelijks woon-school-winkel verkeer.
Ik verdom het om iets moderners aan te schaffen. De staat verdient al genoeg aan mij, hoeft niet nog meer te zijn (is nu eigenlijk al te veel) :swear[/quote]
Ben ik volkomen met je eens, het is helaas niet anders, en er is nog nooit iemand in de politiek opgestaan welke waar maakt wat ze zeggen. Als dat eens zou gebeuren zou dat heel fijn zijn. Enige wat ze allemaal doen is grote mond klein hartje en uiteindelijk niks uitvoeren wat ze beloofd hebben, omdat ze samen moeten werken met andere partijen. En als ze het dan wel uitvoeren wordt het vaak verdraaid om het toch door de beugel te krijgen.
19 december 2013 om 07:32 #18071036@Haasje17 wrote:
@soepkiepe wrote:
dan kun je de grootste liefhebber zijn, maar als je het niet kan betalen houd het op.Stallen kan al voor 100 euro per jaar. Dus ook voor mensen met weinig geld moet dat haalbaar zijn. Is dat het niet zal het ook niet haalbaar zijn om überhaupt zo’n auto te blijven rijden, want ben je ook kwijt aan onderhoud.
Hier in de buurt niet hoor. Dan ben je rond de €100,- per maand kwijt.
19 december 2013 om 07:42 #18071037@Haasje17 wrote:
@soepkiepe wrote:
En mocht het echt een liefhebber zijn, dan laat die wel wat anders staan hiervoor.
En wees niet bang ik weet echt dat er mensen zijn die het niet breed hebben, welke vele dingen moeten doen om alles te kunnen betalen.
ja en dan moeten ze nog eens 100 in het jaar (bijzonder goedkoop trouwens) missen voor stalling :P
maar ja, ontopic maar weer ;)
@freestyler, waarom leg je het wouter niet voor in een pb?
hij doet dit alles naast zijn bedrijf he, wie weet is het hem ook ff ontglipt of zo.19 december 2013 om 07:44 #18071038een garagebox mischien wel, maar je moet hem gewoon tussen de caravans zetten kost stukke minder.
19 december 2013 om 09:25 #18071039Ik weet dat als hij geschorst is je hem niet bij de openbare weg mag zetten maar hoe zit dat dan met de nieuwe regels . Hij blijft toch gewoon verzekerd maar je mag er niet mee rijden en hij zal ook indien nodig apk gekeurd moeten worden . Iedereen kan of gaat toch geen garagebox huren voor drie maanden . Waarschijnlijk betaal je dan ook drie maanden verzekering voor niks als je er toch niet mee mag rijden……….
19 december 2013 om 09:33 #18071040Verzekering kun je opschorten voor die paar maanden maar dan heb je dus 0,0 verzekering. Ik heb dit nooit gedaan ivm het risico op diefstal en brand.
19 december 2013 om 10:19 #18071041@Haasje17 wrote:
een garagebox mischien wel, maar je moet hem gewoon tussen de caravans zetten kost stukke minder.
Wel misschien grote kans op schade. Aan de andere kant, als je ‘m 3 maanden buiten stil laat staan, blijft er minder van over.
19 december 2013 om 10:35 #18071042Valt ie niet binnen de inboedel verzekering als ie in een afgesloten (zelf gehuurde) garage staat?
19 december 2013 om 11:15 #18071043Nee valt niet onder de inboedel verzekering . Heb twee belastingvrije motoren en in de verzekeringspapieren staat dat deze niet onder de inboedel vallen . Ze zijn gezien hun leeftijd alleen WA verzekerd…………
19 december 2013 om 16:31 #18071044verzekering kun je beter door laten lopen die drie maand, stel voor dat hij gebruikt word voor joyriding, ben je wel zelf aansprakelijk
zou je niet gewoon de nummerplaten er af mogen schroeven?
en hoe zit het, schuift de regeling ook jaarlijks mee, die 25 jaar waar ze het eerst over hadden werd ook steeds iets opgerekt
19 december 2013 om 16:36 #18071045ja mag je er wel af schroeven… maar dan mag ie niet aan de straat staan ;)
19 december 2013 om 16:38 #18071046@soepkiepe wrote:
ja mag je er wel af schroeven… maar dan mag ie niet aan de straat staan ;)
gewoon een CD kenteken er op schroeven, die mogen ze toch niet bekeuren en mag ook overal staan
19 december 2013 om 16:41 #18071047Ja, pas daar wel mee op. Enige tijd terug was er ook een opel naar de sloop gebracht terwijl die apk, verzekerd was……eikels dachten dat het een achtergelaten voertuig was.
19 december 2013 om 20:18 #18071048AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah mij range rover gaat het lpg ook gewoon af
dan maar op benzine heel veel km,s gaat die niet maken
was al niet de bedoeling voor wijzigen van de spelregels
dus daar kan ik dan nog wel n zoort van meelevenechter 3 mnd schorsen vind ik echt belachelijk
je jaagt de mensen dan op extra kostten om NIET te rijdennet als schorsen heb een aantal auto,s al jaren geschorst
dus al jaren betaald voor belastingvrije auto,s om er NIET in te rijden :shock: :shock:vind toch wel dat je zelf zou moeten mogen weten wat je met je eigen zooi doet
wel of niet in de pekel rijdenal met al mag je hier steeds minder en moet je steeds meer
hoezo een vrij land…….19 december 2013 om 20:32 #18071049En wat het verhaal betreft van “een echte liefhebber brengt niks naar de sloop”
Wacht maar totdat dit op je mat valt:
Heb het plaatje even geleend van bigopels forum en heb geen idee wat de achtergrond er van is. Maar als je gewoon een particulier bent is dit geen fijne post :(
19 december 2013 om 20:39 #18071050Hoe kan dit hobby zijn; ik heb al niet eens genoeg geld om mijn 1e oldtimer te restaureren.
19 december 2013 om 21:40 #18071051Godsamme, dit zal je maar gebeuren joh !
Rik :puke
19 december 2013 om 21:49 #18071052Nou ,ik heb 3 30 jarige C Ascona’s ,maar pas voor eentje een brief gehad. :wtf
19 december 2013 om 21:56 #18071053geld genoeg zo te zien, die met die briefen
19 december 2013 om 22:39 #18071054Mja ken er wel meer die in 20 jaar heel wat verzameld hebben
En die niks verkopen. Tja sls je er 15 verzameld heb je zo hoop brieven -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.