Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2013 om 12:50 #18071005
Is wel makkelijk geld verdienen die Eerste kamer, einde van de pauze –> melding over een dooie –> effe stilte houden –> schorsing! en na de schorsing gaan ze effe uitgebreid lullen over een ipad app waar bewegende beelden inzitten.
Holly shit, politiek is simpel! Je krijgt zelfs hulp om een iPad app te installeren@!@!1212212112
Oh effe 5min wat bespreken, weer SCHORSING _O-
18 december 2013 om 08:08 #18071006jep… zoals verwacht zijn dat achterlijke volk in den haag akkoord gegaan!!
maar eens ff kijken wanneer de dett de schorsing in gaat dan haha18 december 2013 om 08:35 #18071007de strijd gaat door!!!
voor de mensen die geen dagje vrij konden nemen om te staken is er nu een oplossing om te laten zien dat jullie het ook niet langer pikken!!
Protest
Op maandag 16 december was er een protestactie tegen de afschaffing van de vrijstelling voor oldtimers. Deze was goed georganiseerd, er kwamen honderden liefhebbers op af en gelukkig verliep alles goed, dank hiervoor! Later volgt een uitgebreid verslag.Senaat akkoord
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel.Naar de rechter!
Politiek mag onze rol dan uitgespeeld zijn, juridisch niet! Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen en heeft daarvoor uw steun nodig.De gehele maatregel berust op foutieve informatie. Grote groepen mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. U kreeg toch een brief dat u voortaan geen wegenbelasting meer zou hoeven betalen? Laten we dat nou eens aan de rechter voorleggen!
Wij verzoeken iedereen een toezegging van minimaal € 50 te doen, zodat wij bij voldoende donateurs de rechtszaak kunnen laten starten door onze advocaat prof. mr. Barkhuysen. Met onderstaand formulier kunt u ons machtigen om eenmalig een bedrag bij u af te schrijven.
Alleen indien er op 20 januari 2014 voldoende donateurs zijn starten wij de zaak en wordt de donatie bij u afgeschreven. U betaalt dus alleen indien er voldoende donateurs zijn om de rechtszaak te kunnen voeren.
Via onze website kunt u zich inschrijven voor het voeren van de rechtszaak. Wij hopen dat wij de kans krijgen deze maatregel aan de rechter voor te leggen!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer18 december 2013 om 08:45 #18071008http://www.vrijstellingoldtimer.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
wel net zo makkelijk als er een link bij staat haha
18 december 2013 om 10:17 #18071009Vandaag 2 blauwe brieven binnen gekregen, maar 1 auto heb ik al een tijdje niet meer… Blijkt wel dat ze goed achter lopen daar in Den Haag :fy1
18 december 2013 om 10:26 #18071010ja daar gaat onze hobbie geld wolfen in den haag :argue :argue
18 december 2013 om 10:47 #18071011@geert opel wrote:
ja daar gaat onze hobbie geld wolfen in den haag :argue :argue
Mijne niet hoor, ik blijf gewoon lekker bezig.
Ik weet niet wat jullie als felle tegenstanders doen maar ik ga wel geld doneren aan Vrijstelling Oldtimer voor de eventuele rechtszaak. Dat heeft naar mijn mening al veel meer nut dan een demonstratie.
Wie doet er mee?
18 december 2013 om 11:06 #18071012@Stender wrote:
@geert opel wrote:
ja daar gaat onze hobbie geld wolfen in den haag :argue :argue
Mijne niet hoor, ik blijf gewoon lekker bezig.
Ik weet niet wat jullie als felle tegenstanders doen maar ik ga wel geld doneren aan Vrijstelling Oldtimer voor de eventuele rechtszaak. Dat heeft naar mijn mening al veel meer nut dan een demonstratie.
Wie doet er mee?
+1
18 december 2013 om 12:00 #18071013@soepkiepe wrote:
de strijd gaat door!!!
voor de mensen die geen dagje vrij konden nemen om te staken
Een dag vrijnemen om te staken, dat rijmt niet met elkaar :P
Er is een verschil tussen demonstreren en staken he ;)
18 december 2013 om 12:11 #18071014@TedMechanic wrote:
@soepkiepe wrote:
de strijd gaat door!!!
voor de mensen die geen dagje vrij konden nemen om te staken
Een dag vrijnemen om te staken, dat rijmt niet met elkaar :P
Er is een verschil tussen demonstreren en staken he ;)
een goeie verstaander heeft maar een half woo…
sorry dat mijn uitspraken niet altijd even netjes nederlands zijn, maar ik doe mijn best, en volgens mij word er ook wel begrepen wat ik bedoel.
:jerry :jerry :jerrymijn donatie hebben ook ;)
als ze de zaak winnen bespaar ik dat geld wel weer ;)
ik hoop dat ze het winnen ;)18 december 2013 om 13:14 #18071015Toevallig gisteren de blauwe envelop binnen gekregen. Moet dus ook gaan betalen, en in mijn geval de volle mep want ik heb de kadett ook de wintermaanden nodig. Toch 300 euro :shock:
18 december 2013 om 13:45 #18071016let op TedMechanic king: king: :thumb
zaterdag 21 december willen ze nog een keer DEMONSTREREN in den haag.
hopen dat het er nu meer zijn, en dat het ook meer zin heeft.
de regel is er wel door, maar het kan natuurlijk altijd nog terug gedraaid gaan worden.
dus zeg alstublieft niet dat het toch geen zin heeft, niet geschoten is altijd mis!!
het is op een ZATERDAG dus het werk is geen excuus meer nu haha :Phttps://www.facebook.com/events/184879181705649/permalink/184991291694438/?refid=18&_ft_” onclick=”window.open(this.href);return false;
(ook voor de mensen zonder facebook is de pagina te bekijken)
18 december 2013 om 14:37 #18071017Kijk voor een verslag met foto’s en een video op:
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/23-demonstraties/18461-oudjes-zorgen-voor-overlast
18 december 2013 om 15:51 #18071018Hier ook 50 euro gedoneert voor de rechtzaak!
Iedereen doen!!!! Beter eenmalig 50 euro dan jaren dikke bedragen wegenbelasting betalen toch.
18 december 2013 om 15:55 #18071019eerlijk gezegd had ik verwacht dat er gezegd zou worden “de regel is er toch al door dus ze draaien hem toch niet terug”
en meer van dat soort opmerkingen.top dat er zo gedoneerd word, boven mijn verwachting haha
18 december 2013 om 18:24 #18071020http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22148771/__stelling___rechtszaak_omtrent_oldtimerbelasting_terecht___.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 december 2013 om 19:22 #18071021quote:
Is uw motorrijtuig voor het eerst in gebruik genomen op 1 januari 1974 of later maar vóór 1 januari 1988? Dan kunt u gebruikmaken van de overgangsregeling.dus een auto van bouwjaar 1989 komt nooit in aanmerking voor de overgangsregeling?
18 december 2013 om 19:46 #18071022@frenkie wrote:
quote:
Is uw motorrijtuig voor het eerst in gebruik genomen op 1 januari 1974 of later maar vóór 1 januari 1988? Dan kunt u gebruikmaken van de overgangsregeling.dus een auto van bouwjaar 1989 komt nooit in aanmerking voor de overgangsregeling?
nee, helaas
18 december 2013 om 19:54 #18071023Mijn toezegging hebben ze ook binnen!
Aanstaande zaterdag zit mn planning helaas al ramvol :swear18 december 2013 om 20:49 #18071024Van grijs kentekens voor particulieren zeiden ze destijds ook dat het er niet af zou gaan, mooi wel en die prijzen storten toen ook gelijk in, heb toen een 5 cilinder Transporter voor de prijs van een 4 cilinder kunnen kopen :angel
18 december 2013 om 21:57 #18071025Zeg ook die 50 toe.
Hoop dat de rechtzaak der komt19 december 2013 om 05:20 #18071026Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
19 december 2013 om 05:34 #18071027@kadscona wrote:
Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
Ik denk ook dat de oude grotere Opel youngtimers als Ascona en groter toch eerder afgedankt gaan worden. Die nu op gas rijden nog en te duur worden om uit te bouwen en op benzine te gaan rijden. LPG rijders gebruiken deze toch meestal als enige en dagelijkse auto. Dus als er wat mee is al het toch wel snel de doorslag geven om hem maar af te danken en iets moderners aan te schaffen.
Vervolgens raak je hem gratis nog niet eens kwijt en als het niet te moeite is om te schorsen voor later (?) is wel duidelijk hoe het zal aflopen.19 december 2013 om 06:53 #18071028Nouja, dit is precies wat ze willen, alles wat dagelijks gebruikt wordt eruit. Ofwel missie geslaagd, we leven hier in een dictatuur bepaald door de stemmende democraat. Nog niet gemerkt?
Ofwel ik zou je auto schorsen, als de overige het allemaal weg doen. word de regel teruggedraaid op het moment dat het grootste deel op de sloop staat of geëxporteerd is.
En tevens geeft dit dus ook wel aan dat die maatregel zo gek nog niet is omdat de echte liefhebbers hem niet naar de sloop of export zouden doen.
Ofwel het misbruik wordt hierdoor toch echt veel harder gepakt dan de liefhebber.
19 december 2013 om 06:54 #18071029@Aapje wrote:
Is wel makkelijk geld verdienen die Eerste kamer, einde van de pauze –> melding over een dooie –> effe stilte houden –> schorsing! en na de schorsing gaan ze effe uitgebreid lullen over een ipad app waar bewegende beelden inzitten.
Holly shit, politiek is simpel! Je krijgt zelfs hulp om een iPad app te installeren@!@!1212212112
Oh effe 5min wat bespreken, weer SCHORSING _O-
Had je ook ambtenaar moeten worden, das meestal makkelijk geld verdienen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.