Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2013 om 07:40 #18070909
dat lijkt mij ra dat dat zoo is maar maar ja we horen het van zelf wel van hoe en wat
9 december 2013 om 08:05 #18070910@geert opel wrote:
dat lijkt mij ra dat dat zoo is maar maar ja we horen het van zelf wel van hoe en wat
Ja het lijkt mij ook raar, maar aan de andere kant zijn de alternatieven niet heel rijkelijk aanwezig. Uiteindelijk zijn ze toch afhankelijk van de tijdvakken van de kwartalen al lopen deze niet parallel aan de kwartalen die ze hanteren voor de winterschorsing.
9 december 2013 om 08:13 #18070911stender (kan hem niet meer quoten :P)
dat overschrijven gaat niet op.
je mag de zelfde auto maar 1x per aantal maanden (weet zo niet meer precies hoeveel) terug schrijven op de zelfde naam.schrijf je hem nu over naar jan, en jan naar henk en henk naar klaas en klaas naar piet binnen die tijd dan maakt het niks uit.
maar schrijf je hem over van henk naar jan, en van jan weer naar de zelfde henk dan mag dat weer niet.
dus daar is al wat voor gevondenzoals ik al zei, ik weet de periode zo ff niet meer, maar die periode komt natuurlijk wel zo uit dat je niet met dat idee weg komt ;)
9 december 2013 om 10:31 #18070912@soepkiepe wrote:
stender (kan hem niet meer quoten :P)
dat overschrijven gaat niet op.
je mag de zelfde auto maar 1x per aantal maanden (weet zo niet meer precies hoeveel) terug schrijven op de zelfde naam.schrijf je hem nu over naar jan, en jan naar henk en henk naar klaas en klaas naar piet binnen die tijd dan maakt het niks uit.
maar schrijf je hem over van henk naar jan, en van jan weer naar de zelfde henk dan mag dat weer niet.
dus daar is al wat voor gevondenzoals ik al zei, ik weet de periode zo ff niet meer, maar die periode komt natuurlijk wel zo uit dat je niet met dat idee weg komt ;)
zoek eens op waar dat moet staan, want dit lijkt me alles behalve logisch. iets met zelf bepalen aan wie je wat verkoopt.
9 december 2013 om 10:33 #18070913kan het niet opzoeken, heb het gehoord, helaas niet gelezen.
en bepalen aan wie je hem verkoopt.. ja tuurlijk zou dat mogen ;)maar als ik de kadett in de kwart regeling gooi, en december januari en februari ze ik hem op naam van mijn vrouw en na de tijd weer terug.. hun hebben ook wel in de gaten dat dta is om geld te besparen en toch het hele jaar te kunnen rijden ;)
9 december 2013 om 11:07 #18070914bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.
We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.
9 december 2013 om 11:19 #18070915@turbodiesel wrote:
bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.
We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.
Goed onderbouwde mening :thumbup
Ik wil graag de inhoud van het wetsvoorstel weten zodat ik kan anticiperen bij het kopen van een nieuwe oldtimer. Dat jij gaat betalen is hartstikke mooi maar dat moet je zelf weten. Daarbij gaat dit hele topic om de nieuwe wet met betrekking tot de oldtimerbelasting.
9 december 2013 om 11:30 #18070916He Stender
Zijn reactie is volledig on-topic,
Zegt namelijk dat hij de mrb voor zijn oldtimer gaat betalen.
________________
De pagina lange discussie over hoe DUUR voor jou een vrije dag opnemen -offtopic -offtopic
daarentegen is -offtopic -offtopic
heeft letterlijk niks met de MRB te maken.
Is ook niet echt intterresant om te lezen daar het puur over jezelf gaat,9 december 2013 om 11:32 #18070917@turbodiesel wrote:
bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.
We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.
Bullsh!t, ik voer niet eens een discussie, ik ventileer mijn mening en het eventuele betalen interesseert mij geen ruk. Ik rij voor de lol, niet voor de goedkoperigheid. (is overigens verre van goedkoop)
[EDIT] Maar misschien is de bovenstaande verwijzing niet helemaal voor mij :sleeping
9 december 2013 om 11:36 #18070918alemaal bla bla -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic
9 december 2013 om 11:40 #18070919Wil er verder weinig woorden aan vuil maken.
Maar als je al jaren een C kadett hebt staan, ondertussen belastingvrij geworden. En voor een auto ouder dan 34 jaar ondertussen weer wegenbelasting moet gaan betalen. Ja, rijd gewoon op dure benzine.
Beetje vervelend toch. Dat zomaar al jaren vastgestelde regelingen worden teniet gedaan.
Moeten we ook al minstens tot ons 67e werken. Krijgen we dan ook weer over 10 jaar een kabinetsvoorstel om op je 70e weer een baan te gaan zoeken ?
Moet toch eigenlijk niet gekker worden.9 december 2013 om 11:41 #18070920@2000 wrote:
@turbodiesel wrote:
bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.
We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.
Bullsh!t, ik voer niet eens een discussie, ik ventileer mijn mening en het eventuele betalen interesseert mij geen ruk. Ik rij voor de lol, niet voor de goedkoperigheid. (is overigens verre van goedkoop)
[EDIT] Maar misschien is de bovenstaande verwijzing niet helemaal voor mij :sleeping
ff eerlijk..
gaat het je alleen om de lol?
zit er niet 1% bij dat het ook om het mrb vrije gaat?denk dat bij iedereen het wel een rol mee speelt.
als het mij echt volledig om de lol gaat, en niet om het mrb vrije, dan had ik er wel een f bij gekocht.
in onderhoud veel goedkoper..
veel meer onderdelen voor te krijgen.
veel comfortabeler.maar ik kan het helaas niet op brengen om 2x 78 euro in de 3 maand ana belasting te moeten betalen.
dus ook dat is een reden dat ik graag een mrb vrije wou.uiteraard gaat het ook wel om de pret die ik er mee heb, maar als het mrb vrije er echt niks mee te makenheb kun je volgens mij beter wat jongers nemen.
als ik het verkeerd zie moet je het ook zeggen hoor, maar ook dit is gewoon weer een mening (zeg het er maar bij omdat het soms door anderen nog wel eens aanvallend word gelezen, zo is het dus niet bedoeld ;)
9 december 2013 om 11:52 #18070921ff eerlijk..
gaat het je alleen om de lol?
zit er niet 1% bij dat het ook om het mrb vrije gaat?denk dat bij iedereen het wel een rol mee speelt.
als het mij echt volledig om de lol gaat, en niet om het mrb vrije, dan had ik er wel een f bij gekocht.
in onderhoud veel goedkoper..
veel meer onderdelen voor te krijgen.
veel comfortabeler.maar ik kan het helaas niet op brengen om 2x 78 euro in de 3 maand ana belasting te moeten betalen.
dus ook dat is een reden dat ik graag een mrb vrije wou.uiteraard gaat het ook wel om de pret die ik er mee heb, maar als het mrb vrije er echt niks mee te makenheb kun je volgens mij beter wat jongers nemen.
als ik het verkeerd zie moet je het ook zeggen hoor, maar ook dit is gewoon weer een mening (zeg het er maar bij omdat het soms door anderen nog wel eens aanvallend word gelezen, zo is het dus niet bedoeld ;)[/quote]
Nee, dat meen ik serieus, de kadett is mijn hobby, en ik rij er graag in. De (vaste) kosten doen mij echt niks. Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken, en voor sommige zal het mrb vrije aspect zeker mee tellen, maar dat probleem heb ik niet. Als ik kijk wat de kadett de afgelopen 4 jaar heeft gekost, daar had ik heel wat mooiers (lees nieuwer) voor kunnen rijden. Maar dat wordt in ons gezin “weg geboekt” onder hobby :D Mijn grote mazzel is ook dat mijn vrouw het ook erg leuk vind, dit maakt het allemaal ook wat makkelijker.
En ja, ook dit is enigszins offtopic!!!
9 december 2013 om 22:01 #18070922Ik denk dat een ieder liever die 78 euro in de tank gooit dan aan de (wegen)belasting betaald ;)
Ik vraag mij trouwens wel af of de oldtimers ouder dan 40 jaar wel in de wintermaanden mogen doorrijden :hmmz
Als ik de oldtimers weg zou doen moet ik weer een andere hobby zoeken
Sommigen bouwen de oltimer ook om naar electrisch maar dat is ook een dure geschiedenis
10 december 2013 om 07:16 #18070923Auto’s ouder dan 40 jaar blijven MRB vrij, en mogen het HELE jaar blijven rijden.
Jonger dan 40 jaar mogen trouwens ook het hele jaar rijden. Enkel betaal je dan wel de volledige MRB
10 december 2013 om 07:31 #18070924@Freestyler wrote:
Wat is er op 13 december dan?
De eerste kamer gaat pas op 16-17 december stemmen…
om hier op terug te komen…
op deze datum heeft meneer wouter van den embden de laatste gesprekken in den haag.10 december 2013 om 08:05 #18070925op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.
Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..10 december 2013 om 09:48 #18070926mn maat zn rekord diesel gaat de bult op zoals het er nu voor staat
of er moet snel een koper voor komen
ons corsatje blijft voorlopig, daar is de wegenbelasting wel voor op te hoesten10 december 2013 om 09:56 #18070927trash.. stuur eens ene pm met meer info over de rekord.. met foto’s en prijs graag ;)
10 december 2013 om 09:57 #18070928@Freestyler wrote:
op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.
Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?
10 december 2013 om 11:11 #18070929@Aapje wrote:
@Freestyler wrote:
op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.
Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?
Kan wel, maar heeft weinig nut.
Krijg de auto niet op G3 omdat die te oud is. Betaal dus dan alsnog het standaard LPG tarief, ook al loopt ie op g3.
Los van dat de MRB ook dan te hoog is (zoek maar op, g3 1470 kg)
10 december 2013 om 13:02 #18070930@Freestyler wrote:
@Aapje wrote:
Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?
Kan wel, maar heeft weinig nut.
Krijg de auto niet op G3 omdat die te oud is. Betaal dus dan alsnog het standaard LPG tarief, ook al loopt ie op g3.
Los van dat de MRB ook dan te hoog is (zoek maar op, g3 1470 kg)
Los van ‘t feit dat ‘t idd nog steeds hoog is…
Volgens mij moet je ‘m wel op G3 kunnen krijgen ondanks de bouwjaren. G3 = G3 immers, G3 is afhankelijk van de uitstoot en de soort installatie. Meestal tov. G2 is het een kleine aanpassing. Ben toch benieuwt waar je vandaan hebt dat ie te oud is voor G3.
10 december 2013 om 14:31 #18070931G3 is afhankelijk van de leeftijd van de auto’s
ken mercedesen met G3 instalatie en volledig aangesloten
echter staat er op kenteken LPG ivm leeftijd van de autoslaat nergens op maar het is wel zo
10 december 2013 om 14:33 #18070932Navraag bij RDW, G3 kon pas vanaf 1996, omdat toen pas iets gergeld was met uitstoot of iets in die geest.
Had het namelijk eens nagevraagd voor een buick die ik ooit gehad heb. Ding was van 1991, en kon hem niet op g3 krijgen ivm de leeftijd, ondanks dat exact het zelfde model en uitvoering van 1996 WEL op G3 kon.
Weet echter niet of dat nu nog altijd aan de orde was. Toen ging het iig niet.
10 december 2013 om 15:40 #18070933@Freestyler wrote:
Auto’s ouder dan 40 jaar blijven MRB vrij, en mogen het HELE jaar blijven rijden.
Jonger dan 40 jaar mogen trouwens ook het hele jaar rijden. Enkel betaal je dan wel de volledige MRB
Benzine Ouder dan 30 jaar om MRB vrij te zijn.
Gas 40.
Mijne is 58jaar oud :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.