Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2012 om 23:04 #18069555
@CPeer wrote:
@trashmetal wrote:
tja ik vind dat de huidige regeling gehandhaafd mag blijven
en alleen voor auto’s die hier al 25 a 30 jaar rondrijden en belasting hebben betaald
enige manier om de niet liefhebbers te weren met hun stinkhokken
helaas zullen er dan ook wat wel liefhebbers tegen het verkeerde been geschopt worden
maar dat was al duidelijk :jerryen wat de handel in oldtimers en onderdelen betreft
die zal zo gewoon stabiel blijven of zelfs toenemen
waarde van een nederlandse oldtimer zal dan ook stijgenJe hebt idd een boost nodig. 1tje naar de realiteit
( nee Ik rijd geen import ‘stinkhok’ alleen origineel hollandse ‘stinkhokken’ )
En met de import stinkhokken bedoel ik die zware mileuvervuilende mercedes diesels mee…
29 oktober 2012 om 23:13 #18069556Eerder nog ging het je over de importbakken in het algemeen, liefhebber of geen liefhebber.
Omdat ik geen belasting betaald heb, ben ik dus minder. punt.
Nu ben je al aan het inbinden en gaat het slechts over de import mercedes diesels…Ik vind dat je niet spoort als je zo je mening verkondigd, vol afgunst, alsof het jouw geld is dat je misloopt.
Welke woordkeuze of vergelijking ik daarbij kies, mag ik , wederom in dit “democratische land” , geheel zelf bepalen.29 oktober 2012 om 23:15 #18069557Ben helemaal niet aan het inbinden, duidelijk en begrijpend lezen kan soms lastig zijn :puke
30 oktober 2012 om 05:04 #18069558Dames……
Nu sorry zeggen, en weer ontopic
Als je 156 milioen deelt door +/- 650 euro per jaar (rekening houdend met de zware amerikanen) kom je op: 240.000 opdtimers in nederland. Dat zou betekenen dat 1 op de 70 bewoners van nl een oldimer heeft. Klinkt mij als veel….
30 oktober 2012 om 06:16 #18069559Ik vind de regeling zo slecht nog niet, iedereen die zit te wachten tot zijn auto oldtimer word. Zit te wachten omdat het goedkoper word op dat moment. De oudere autos zijn in de meeste gevallen ook diegene van de liefhebbers. En daarbij. mensen die dagelijks met de oldtimer rijden hebben eigenlijk geen recht op het idee dat zij geen wegenbelasting moeten betalen. Omdat het bedoeld is voor de autos die maar af en toe op de weg komen. Voor dagelijks gebruik vind ik het redelijk dat ze wegenbelasting mogen betalen. Zeker als je ziet wat ze de laatste tijd verbetert hebben aan de wegen en waar ze nog mee bezig zijn mag daar best voor betaald worden. Enja dat mensen met een zwaardere auto meer moeten betalen is ook wel logisch in de meeste gevallen is die groter dus belast de wegen meer en kost de auto meer dus zal men ook wel meer centjes over hebben ervoor. Zoniet koop je toch een kleinere auto?
30 oktober 2012 om 06:35 #18069508Idd 156 miljoen is lul koek
Verder ooit onderzoek van anwb geweest daar ik bleek idd dat slechts weinig hem daadwerkelijk als eerste auto haddenEn ook ik ken er wel paar die het voor goedkope doen heb ik helemaal geen probleem mee omdat die ondanks dat ze netjes en hard werken anders. Geen auto kunnen rijden.
Omdat de laatste paar jaar levens onderhoud gewoon tering duur is gemaakt
T is gewone zo al het leuke pakken ze voor de gewone werkden steeds meer af
Zou zeggen nog meer naar griekenland en ontwikkelings hulp en immigratie dan betalen wij wel en kunnen we straks allemaal de hobbie aan de kant doen30 oktober 2012 om 06:58 #18069560Nou da’s lekker. Deze regering is nog niet gepresenteerd en ik heb er weeral een enorme afkeer tegen ontwikkeld. Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar.
Wanneer gaan ze andere hobby’s belasten? Kantklosbelasting, of H0-spoorbelasting. Als je een uurtje in sportschool vertoeft of op het voetbalveld: Betalen! stelletje profiteurs
30 oktober 2012 om 07:09 #18069561ook op tegen meldt je aan http://www.OldtimerBelastingvrij.nl
30 oktober 2012 om 07:09 #18069562@asconiakkefietje wrote:
fearless ik snap je enigzins wel met die 3 letterkentekens,
maar de keerzijde ik heb zelf ook 2 ingevoerde auto’s uit duitsland…
bv een rekord station 2.2i gls..dat ding maakt me gewoon blij als ik er naar kijk… maar die is ingevoerd omdat je die hier in nl echt niet zomaar tegenkomt.
zoek er maar eens 1?
die rij ik overigens ook gewoon op benzine…1 op 9 omdat t zo goedkoop is :thumbdown ..
is echt een liefhebberij..import of niet
ben ik dan slechter bezig als jij met een originele hollander op lpg?het gaat niet om welke regel of maatregel of wie fout is of wie niet…
op t moment is voor den haag alles vogelvrij
als t maar geld opbrengt…zon beetje als maffia in italie…maar wij hebben rutte..met zn lelijk poephoofd
Rutte kan dan wel een poephoofd zoals jij zegt (hoe kom je erbij eigenlijk :jerry )
Maar het lijkt erop dat dankzij de VVD de kilometerheffing in de ijskast blijft.
Dat zou pas geld gekost hebben, tenminste voor mij dus denk ik ook voor jou.Rik :D
30 oktober 2012 om 07:53 #18069563kilometerheffing zou wel een stuk eerlijker zijn. Dat oldtimertje waar je met pijn en moeite 1000 km per jaar op de klok krijgt wordt dan wel ontzien.
Oja, die mannen die bijtellingsvrij of -arm leasen en het eerste wat ze doen dat ding laten chippen, gaan ze daar misschien ook wat aan doen?
30 oktober 2012 om 08:11 #18069564Dat er plannen zijn voor de afschaffing van de vrijstelling is precies dat. Er is nog geen regering, alleen twee partijen die dat graag willen. In de 2e kamer is er geen meerderheid van de vvd en pvda, dus is het maar de vraag of er wel een regering komt. Als de oppositie het regeer akkoord naar de prullenbak verwijst, dan hebben rutje en samsonnetje niks meer.
Mocht er toch een einde aan de vrijstelling komen dan blijf ik in mijn oude Dettje rijden, zo’n goeie auto heb ik nog nooit gehad, en hij is niet zwaar en gewoon op benzine dus geen hoog tarief. En ja, hij is ook voor dagelijks vervoer, maar ik rij principieel met een klassieker. Niet omdat het goedkoop is, maar omdat ik moderne auto’s spuuglelijk vind, en aan een modern elektronika hok kun je zelf niet meer sleutelen. En met zo’n kleine truttenschudder die belastingvrij is rijden zie ik niet zitten.
30 oktober 2012 om 08:14 #18069565en aangemeld, wel raar dat ik niet 1 oldtimer kan aanklikken
dan maar 2 king:Mileu oogpunt :puke
denk niet dat een corsa 1.2s zoveel uitstoot hoor :D
mn astra wel meer :jerry30 oktober 2012 om 08:21 #18069566als je 1 kleine oldtimer hebt (zoals de D kadett van kadscona hierboven) dan valt het nog wel te overzien,mijn collectie is ook nog redelijk bescheiden. 3 C ascona’s waarvan 1 op LPG,het zou voor mij al 1600 euro per jaar gaan kosten. Dit je toch niet erkopen aan de burger.
Als ik voor mijn LPG ascona wat zou moeten betalen,soit! maar die andere 2 ,die rijden nog geen 1000 km per jaar.
Zou wel betekenen dat de hobby klaar is,of dat ik er hooguit eentje zal houden en de andere 2? Tsja,duur gekocht,straks geen reet meer waard…….
overigens net aangemeld bij http://www.oldtimerbelastingvrij.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; je weet nooit waar t goed voor is.
Moet uiteraard nog zienwat er van komt,de Fehac zal ook wel weer zn best doen voor ons. (hoop ik)30 oktober 2012 om 09:33 #18069567let wel jongens dat veel wetten europees getoetst moeten worden en dus nederland niet te veel uit de pas mag lopen met betrekking naar andere landen om ons heen
die landen hebben ook allemaal wetjes voor hun mobiele erfgoed
ik denk dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is
maar 1 ding weet ik haast wel zeker en dat is dat zo goedkoop als de regeling was wel gaat verdwijnen
maar ik denk dat daar een nieuwe regeling voor terug komt die bepaalde eisen gaat stellen aan een oldtimer”
maar ik denk (en hoop) niet dat ze de echte liefhebber de nek omdraaien30 oktober 2012 om 09:44 #18069568dat ze de emissie eisen maar aanscherpen dan
30 oktober 2012 om 10:00 #18069569emissie eisen aanscherpen? Dan zijn de klassiekers alsnog de klos! En dan vooral de US car rijders.
30 oktober 2012 om 10:17 #18069570Als de oldtimer regeling helemaal weg gaat dan hebben we helemaal niks meer
Bij het aanscherpen van de emissie eisen kunnen we tenminste nog wel ons best doen onze oldtimer schoner te laten lopen
En niet lullen, DAT KAN!Dan hebben de mileu bewegingen niets meer te zijken
30 oktober 2012 om 10:27 #18069571En wat U.S. betreft die hebben meerendeel van de benzinevoorraad opgestookt voor een habbekrats met hun zuipschuiten :puke
nu liggen ze te janken dat hun bigger is better auto’s niet meer verkopen
bye bye detroit motor city dumbasses :jerry30 oktober 2012 om 10:41 #18069572@DevilraY wrote:
kilometerheffing zou wel een stuk eerlijker zijn. Dat oldtimertje waar je met pijn en moeite 1000 km per jaar op de klok krijgt wordt dan wel ontzien.
Oja, die mannen die bijtellingsvrij of -arm leasen en het eerste wat ze doen dat ding laten chippen, gaan ze daar misschien ook wat aan doen?
Gaat niet werken, ieder jaar effen gauw op de keuringdag andere teller in zetten wat ik dan ieder jaar 2000km verder draai, terwijl de originele teller 40.000km erbij telt.
30 oktober 2012 om 10:46 #18069573Aan Nederland hoe het op moment geregeerd gaat worden
Alles wordt duurder en voordelen worden wegenomen.
Ze maken Nederland kapot!
Weg met VVD en PVDA en laat ons opnieuw stemmen :fy1
Vooral Rutte is een vuile huichelaar …
Gisteren was hij samen met diederik samsom lachend bij Paul Witteman.
Op 9-9-2012 mekaar de huid vol schelden en nu als 2 homo’s lachend na elkaar als een verliefd stelletje…. bah bah bah :puke30 oktober 2012 om 10:51 #18069574@astraTD wrote:
@DevilraY wrote:
kilometerheffing zou wel een stuk eerlijker zijn. Dat oldtimertje waar je met pijn en moeite 1000 km per jaar op de klok krijgt wordt dan wel ontzien.
Oja, die mannen die bijtellingsvrij of -arm leasen en het eerste wat ze doen dat ding laten chippen, gaan ze daar misschien ook wat aan doen?
Gaat niet werken, ieder jaar effen gauw op de keuringdag andere teller in zetten wat ik dan ieder jaar 2000km verder draai, terwijl de originele teller 40.000km erbij telt.
Tellerfraude wordt binnenkort strafbaar dus het kan ingedekt worden.
30 oktober 2012 om 10:53 #18069575als je LPG rijdt dan heb je toch een schonere uitstoot? Of he nu een US car is of niet. Maar ze gaan de lpg accijns verhogen, en dat in combinatie met opheffing vrijstelling mrb…
Ik rijd sinds 1985 Opel GT, t/m 1997 gewoon wegenbelasting betaald. Nu heb ik vorig jaar mijn andere GT, mijn joy en pride, verkocht om mijn ultieme droom te laten uitkomen: een corvette stingray. De extreme vormgeving en geluid van de V8, dat is het helemaal. Ik kocht hem niet omdat ik het leuk vond om meer geld aan benzine te moeten uitgeven. Om het leuk te houden zat ik aan lpg te denken, maarja… Mijn opel GT die ik nog heb is uiteraard stukken zuiniger (2.2E), het is mijn eerste auto uberhaupt en ik heb hem nog altijd.
Uiteraard is het een nobel streven om de klassieker schoner en zuiniger te maken, dat kan dan alleen met moderne motoren lijkt mij. Ik zou er niks op tegen hebben om in de corvette een moderne V8 te hebben, altijd beter als die techniek uit de jaren 60 die er nu in ligt. Hoewel, beter, dat is niet helemaal waar, maar in i.i.g. zuiniger en schoner.
Wat betreft benzinevoorraad, onlangs nog gelezen dat de oliesjeiks zich afvroegen waarom de olieprijzen zo hoog waren, er is genoeg productie en genoeg voorraad30 oktober 2012 om 11:07 #18069576@Stender wrote:
@astraTD wrote:
@DevilraY wrote:
kilometerheffing zou wel een stuk eerlijker zijn. Dat oldtimertje waar je met pijn en moeite 1000 km per jaar op de klok krijgt wordt dan wel ontzien.
Oja, die mannen die bijtellingsvrij of -arm leasen en het eerste wat ze doen dat ding laten chippen, gaan ze daar misschien ook wat aan doen?
Gaat niet werken, ieder jaar effen gauw op de keuringdag andere teller in zetten wat ik dan ieder jaar 2000km verder draai, terwijl de originele teller 40.000km erbij telt.
Tellerfraude wordt binnenkort strafbaar dus het kan ingedekt worden.
Zie ik niet zo zitten bij miljoenen auto’s
30 oktober 2012 om 11:18 #18069577valt ook niet te controleren
als ik de tellerbak wissel van de corsa niemand die dat ziet30 oktober 2012 om 11:19 #18069578Inderdaad of ze moeten zelf een appart tellertje in bouwen.
Maar wat gaat dat dan kosten :lol:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.