Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2013 om 05:36 #18070883
@Stender wrote:
Een gedachte van mij; zou je een benzine of gas oldtimer, waarvoor je vol tarief betaalt, 9 maanden per jaar kunnen schorsen zodat je er alleen januari, februari en maart mee rijdt? Op die manier betaal je slechts 1 kwartaal de wegenbelasting en verzekering, nadeel is wel dat je het gehele jaar stalling nodig hebt.
Als je paar blz terug leest zag je dat deze vraag al gesteld is ;)
Een moderator die het over het hoofd heeft gezien :angel
Grapje moet op zijn tijd kunnen he Stender :P :jerry7 december 2013 om 09:53 #18070886@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
@Stender wrote:
Een gedachte van mij; zou je een benzine of gas oldtimer, waarvoor je vol tarief betaalt, 9 maanden per jaar kunnen schorsen zodat je er alleen januari, februari en maart mee rijdt? Op die manier betaal je slechts 1 kwartaal de wegenbelasting en verzekering, nadeel is wel dat je het gehele jaar stalling nodig hebt.
Als je paar blz terug leest zag je dat deze vraag al gesteld is ;)
Een moderator die het over het hoofd heeft gezien :angel
Grapje moet op zijn tijd kunnen he Stender :P :jerryHaha het wat niet eens zozeer een vraag maar meer een oplossing. En ik denk dat er naast mij nog wel meer mensen zijn die hetzelfde denken.
Alles om uiteindelijk maar zo min mogelijk belasting te betalen. Dat is het uitgangspunt en dat hoor ik van heel veel mensen.
7 december 2013 om 18:02 #18070887nou.. we proberen het maar dan ;)
ik heb getekend in ieder geval..http://petities.nl/petitie/oldtimerbelasting-niet-omhoog-naar-40-jaar” onclick=”window.open(this.href);return false;
baat het niet schaat het niet of zo?
7 december 2013 om 18:10 #18070888Ik ga die petitie niet tekenen.
Lijkt me weinig nut te hebben een petitie te ondertekenen die afgegeven wordt, 3 maanden NADAT de beslissing gemaakt is…..
(check de aflever datum maar eens…..)
7 december 2013 om 18:18 #18070889hmm, eens vragen hoe dat zit ;)
8 december 2013 om 16:58 #18070890hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk, als ik het gas er af haal, dan moet ik naar het rdw, kijken ze dan alleen naar het gas gebeuren, of krijgt hij helemaal weer een keuring gelijk als apk?
mijn uitlaat is namelijk lek, zou dat een probleem geven?(ja ik weet dat ik hem eventueel ook voor de tijd klaar kan maken, maar dat is niet de vraag nu ;))
8 december 2013 om 17:03 #18070891als goed is zoo was het altijd kenteken op stuuren met brief je er bij dat lpg er uit is dan krijg je gewoon kenteken weer op benziene zoo was het altijd maar nu weet ik het niet maar je kan ja gewoon rdw bellen met de vraag van hoe en wat :thumb :thumb
8 december 2013 om 17:04 #18070892en ja uitlaat je heb ja tijd zat :jerry :jerry
8 december 2013 om 17:52 #18070893omdat die regeling er aan zit te komen moet je nu laten keuren zoals ik begrepen heb.
maar er staat inmiddels een staking aan te komen.
als het 13 december wel slecht uit pakt willen ze op 16 december gaan staken.8 december 2013 om 17:53 #18070894ik weet niet hoe ik die link hier krijg…
beste mensen doe mee 16dec. we hebben een grote actie gepland die netje moet verlopen, maar vooral veel media aandacht gaat opleveren.
het slaagt alleen met een grote groep, doe allemaal mee, want het treft ons allemaal, ook al is je auto ouder dan 40, dan zullen de onderhoudsbedrijven nog steeds de dupe zijn..kom je uit het noorden, laat je dan horen bij https://www.facebook.com/hotrodtattooartist?fref=ts” onclick=”window.open(this.href);return false; marcel heeft een verzamelpunt in het noorden,
kom je uit het zuiden, laat mij dan iets horen, wij verzamelen op de grens van limburg-brabant.kom je uit het westen, laat je horen bij https://www.facebook.com/philip.vangeest.1?fref=ts” onclick=”window.open(this.href);return false; philip regelt het van die kant uit.
ons doel is duidelijk, een actie die de regering duidelijk moet maken dat zijn een grote vergissing maken.
er komen de komende week nog meer verzamelpunten bij, de bestemming blijft op facebook nog geheim, de organisator per verzamelpunt weet alle details en zal deze dan ook met jullie delen op maandag 16dec.
deze actie gaat door als de gesprekken op 13dec voor ons als liefhebber slecht uitpakken.we hebben inmiddels de pers aan onze kant meerijden in de stoet, we zijn bezig met motorbegeleiding, en kunnen alleen doordringen als we met een groot aantal komen.
print deze pdf uit, en probeer je ook vreedzaam op te stellen, en hou je aan de wet tijdens onze actie,
http://www.nationaleombudsman.nl/sites/default/files/rapport2007-290.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
we hopen op jullie steun, als we samen spannen dan kunnen we een punt maken.. laat deze regel niet doorgaan en verzet je, en laat je horen… wij zorgen dat het in het nieuws gaat komen.. niks doen zal zeker niks opleveren..
laat onze auto’s niet eindigen als exportproduct.. !!
8 december 2013 om 18:27 #18070895das mooie rij wel mee hoor vind wel leuk
8 december 2013 om 19:40 #18070896Gaan mensen daar serieus een dag voor vrij nemen?
8 december 2013 om 19:45 #18070897ja egte lief hebers wel ja
8 december 2013 om 19:54 #18070898@Stender wrote:
Gaan mensen daar serieus een dag voor vrij nemen?
dat zijn pas mensen met een hart voor de hobby!!
nee ff serieus, zo breng ik het wel erg krom.
maar als er mensen zijn die daadwerkelijk wat willen doen tegen de nieuwe regeling neem ik aan dat die er inderdaad wel een dag voor vrij willen nemen.
mensen die die moeite niet nemen moeten ook niet klagen na mijn idee.
iedereen heb commentaar, maar als puntje bij paaltje komt druipen er erg veel af, best wel jammer..8 december 2013 om 20:00 #18070899Wat is er op 13 december dan?
De eerste kamer gaat pas op 16-17 december stemmen…
8 december 2013 om 20:03 #18070900vergissing van mij ;)
8 december 2013 om 20:13 #18070901@geert opel wrote:
ja egte lief hebers wel ja
Ik weet wat een vrije dag mij kost en ik weet zeker dat ik geen tijd heb voor zoiets.
Ik steun dan liever de Stichting Autobelangen met een financiële bijdrage, dat heeft meer zin.
8 december 2013 om 20:20 #18070902haha.. ff recht door zee dan ;)
voel je niet gelijk aangevallen of zo.. ik zeg het gewoon ff op de manier hoe ik het denk ;)ik zag een opmerking voorbij komen van jou waar in jij duidelijk aangeeft dat je het nog niet zo eens bent met de regeling die ze nu willen door voeren.
vervolgens, nu er een staking aan komt zeg je dat je dat dagje niet vrij kunt nemen want dat kost je geld.
god, kerel, wat denk je wat het je gaat kosten als de regel er WEL door komt?
kost je dat minder geld dan dat daggie vrij?zoals ik al vaker zeg, als iedereen zo instelling heeft bereik je nooit wat!!
dat ene daggie vrij (neem aan dat je geen 100 euro per dag verdient) kan misschien betekenen dat de oldtimer regeling blijft zoals ie is..
en dan kun je wel zeggen, ja maar dan maakt die ene persoon meer of minder niks uit.. gaan we weer.. als er 50 man zo denken zijn er wel 50 man minder ;)der is nu een staking op komst als ze in de 1e kamer ook voor de maatregel stemmen.
nu moet er ook eens een vuist gemaakt worden om te laten zien dat nederland samen strek staat ;)zoals ik zei, dit is echt niet kwaad bedoeld, maar dit is wel mijn mening.
wanneer er iemand die bijvoorbeeld in een ziekenhuis op de ic zegt ik kan geen vrij nemen kan ik me er natuurlijk heel goed wat bij voorstellen, er zijn banen zat waarbij het niet mogelijk is.
maar dat ene dagje loon vind ik toch een slecht excuus als je eens na gaat wat voor geld het je kan besparen ;)8 december 2013 om 20:42 #18070903Ik gaat er ook niet bij zijn.
Heel simpel, heb geen vakantie meer over. En nee, ik ga me geen onbetaald verlof nemen. Helemaal niet na de laatste poging tot demonstratie.
Daar werd toen ook van alles geroepen en gedaan. Hadden een opkomst van dik 300 auto’s verwacht bij “De Lucht”
Bleek achteraf slechts 50 auto’s te zijn. Hoop geblaat, en niemand die op komt dagen.
Nee dank je, daar pas ik voor. Zeker als ik er onbetaald verlof voor moet gaan nemen.8 december 2013 om 21:29 #18070904:jerry :jerry
8 december 2013 om 22:00 #18070905:jerry :jerry
9 december 2013 om 05:44 #18070906Leuk die oproep , maar er zijn nog zat mensen die GEEN Facebook hebben !
Dus oa ik kan er niks van lezen.
Lekker slim van die gasten :swearRik :(
9 december 2013 om 06:11 #18070907@soepkiepe wrote:
:jerry :jerry
Er is een verschil tussen opgeven en geen vertrouwen er meer in hebben ;)
9 december 2013 om 06:35 #18070608@soepkiepe wrote:
haha.. ff recht door zee dan ;)
voel je niet gelijk aangevallen of zo.. ik zeg het gewoon ff op de manier hoe ik het denk ;)ik zag een opmerking voorbij komen van jou waar in jij duidelijk aangeeft dat je het nog niet zo eens bent met de regeling die ze nu willen door voeren.
vervolgens, nu er een staking aan komt zeg je dat je dat dagje niet vrij kunt nemen want dat kost je geld.
kost je dat minder geld dan dat daggie vrij?zoals ik al vaker zeg, als iedereen zo instelling heeft bereik je nooit wat!!
dat ene daggie vrij (neem aan dat je geen 100 euro per dag verdient) kan misschien betekenen dat de oldtimer regeling blijft zoals ie is..
en dan kun je wel zeggen, ja maar dan maakt die ene persoon meer of minder niks uit.. gaan we weer.. als er 50 man zo denken zijn er wel 50 man minder ;)der is nu een staking op komst als ze in de 1e kamer ook voor de maatregel stemmen.
nu moet er ook eens een vuist gemaakt worden om te laten zien dat nederland samen strek staat ;)zoals ik zei, dit is echt niet kwaad bedoeld, maar dit is wel mijn mening.
wanneer er iemand die bijvoorbeeld in een ziekenhuis op de ic zegt ik kan geen vrij nemen kan ik me er natuurlijk heel goed wat bij voorstellen, er zijn banen zat waarbij het niet mogelijk is.
maar dat ene dagje loon vind ik toch een slecht excuus als je eens na gaat wat voor geld het je kan besparen ;)Mijn dagen zijn op, doe eigenlijk nooit mee met zoiets, en een dag vrij kost me veel meer dan max. 120 euro wegenbelasting. Ik rij gemiddeld 7000 km met mijn kadettje, en die 120 euro vind ik op jaarbasis niet eens terug op de rekening.
9 december 2013 om 07:35 #18070908@2000 wrote:
@soepkiepe wrote:
haha.. ff recht door zee dan ;)
maar dat ene dagje loon vind ik toch een slecht excuus als je eens na gaat wat voor geld het je kan besparen ;)Mijn dagen zijn op, doe eigenlijk nooit mee met zoiets, en een dag vrij kost me veel meer dan max. 120 euro wegenbelasting. Ik rij gemiddeld 7000 km met mijn kadettje, en die 120 euro vind ik op jaarbasis niet eens terug op de rekening.
Zo denk ik er ook over.
Ik las overigens ergens op Facebook dat de keuze voor het kwarttarief voor het volle jaar moet worden gekozen. Ik ben nog steeds benieuwd wat er dan gebeurd als ik per 1 april 2014 een auto op mijn naam zet waarbij ik gebruik wil maken van het kwarttarief.
Overigens schijnt dat als je een auto op bijvoorbeeld 15 januari 2014 omkeurt naar benzine (vanaf LPG) je toch het hele jaar de volle wegenbelasting moet betalen. In hoeverre dit waar is weet ik niet maar dat ga ik wel opzoeken. Naar mijn mening werkt dit wel fraude in de hand.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.