weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,251 tot 1,275 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18070683
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Tja grotendeels klopt dat, maar tevens, betaald de rest die autoreed en dus geen oldtimer heeft ook wegenbelasting en dat is niet enkel graaien. Maar ook voor onderhoud.

      En in dit geval denk ik dan wat een gedoe, doe je oldtimer weg en koop,er een op gas die meer dan veertig is. Probleem opgelost.

      Als een Nederlander z’n centen worden afgepakt door de belastingdienst op een andere manier komt daar ook niet zoveel gedoe over.

      #18070684
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        Je betaald geen wegenbelasting. Je betaald houderschapsbelasting.

        Dat wil zeggen, dat je betaald voor bezit. Niet omdat je gebruik maakt van de wegen.
        Het geld gaat dan ook in de grote pot, waar maar een marginaal klein deel uit komt voor het onderhoud van de wegen.

        Kan de senator wel weg doen, maar wat krijg ik er nu nog voor terug? Ding is nu niets meer waard. Plus wat komt ervoor terug?
        Nu weet ik wat ik heb.

        Als men geld over wil hebben, zal men eens moeten gaan snoeien in de uitgaves (30 JSF ipv 35, om een voorbeeld te noemen)
        Of ettelijke miljoenen NIET naar Afganistan sturen. Kunnen de oldtimers ook buiten schot blijven.

        Het schijntje dat ze hiermee denken op te halen, staat totaal niet in verband met de kosten die het met zich mee gaat brengen.
        En ja, ik ben het gegraai hier inmiddels meer dan zat. Ben dan ook plannen aan het maken om te gaan emigreren.

        #18070685
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          @Freestyler wrote:

          Je betaald geen wegenbelasting. Je betaald houderschapsbelasting.

          Dat wil zeggen, dat je betaald voor bezit. Niet omdat je gebruik maakt van de wegen.
          Het geld gaat dan ook in de grote pot, waar maar een marginaal klein deel uit komt voor het onderhoud van de wegen.

          Kan de senator wel weg doen, maar wat krijg ik er nu nog voor terug? Ding is nu niets meer waard. Plus wat komt ervoor terug?
          Nu weet ik wat ik heb.

          Als men geld over wil hebben, zal men eens moeten gaan snoeien in de uitgaves (30 JSF ipv 35, om een voorbeeld te noemen)
          Of ettelijke miljoenen NIET naar Afganistan sturen. Kunnen de oldtimers ook buiten schot blijven.

          Het schijntje dat ze hiermee denken op te halen, staat totaal niet in verband met de kosten die het met zich mee gaat brengen.
          En ja, ik ben het gegraai hier inmiddels meer dan zat. Ben dan ook plannen aan het maken om te gaan emigreren.

          Ben ik met je eens, maar de overheid z’n excuses blijft hoe dan ook, wegenbelasting die ze niet betalen.

          #18070686
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            overheid moet niet janken om een paar miljoen.
            Ze geven letterlijk miljarden weg aan toeslagen, daar hoor je ze ook niet meer over…

            #18070687
            MantasticB1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 October 2006

              @Freestyler wrote:

              Deze maatregel is enkel bedoeld als graaimaatregel, om de begroting rond te krijgen.
              Meer niet. Dit is letterlijk door Weekers gezegd (het is een budgettaire maatregel)

              Het verhaal van misbruikers en milieu is enkel opgehangen om sympathisanten te winnen.
              Te meer daar het amendement Van Vliet al veel eerder het gewenste effect had om de misbruikers aan te pakken.
              Daar zijn cijfers van om dit te ondersteunen.
              Die cijfers waren er al, lang voordat weekers met dit gedrocht op de proppen kwam.

              juist! :thumbup :thumb

              #18070688
              TedMechanic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2007

                @Freestyler wrote:

                Je betaald geen wegenbelasting. Je betaald houderschapsbelasting.

                Dat wil zeggen, dat je betaald voor bezit. Niet omdat je gebruik maakt van de wegen.
                Het geld gaat dan ook in de grote pot, waar maar een marginaal klein deel uit komt voor het onderhoud van de wegen.

                Kan de senator wel weg doen, maar wat krijg ik er nu nog voor terug? Ding is nu niets meer waard. Plus wat komt ervoor terug?
                Nu weet ik wat ik heb.

                Even schetsen hoe het volgens de oude regeling is, want ik ben het deels wel met Haasje eens.

                Inderdaad, je betaalt voor bezit, niet omdat je gebruik maakt van de wegen, anders hoefde je als je meerdere auto’s had, maar voor 1 auto wegenbelasting te betalen, omdat je immers maar in 1 auto tegelijk kunt rijden.

                Maargoed, het bezit van een auto kost geld, iedereen met een auto betaalt die belasting, wel terecht vind ik. Waarom zou ik voor mijn Astra uit 2003 wel belasting moeten betalen en jij niet voor je Senator?

                Dan heb je nog de oldtimerregeling, die in leven geroepen is om liefhebbers die hun auto alleen gebruiken voor toertochten en om aan te knutselen te ontlasten van die belasting, dat was een cadeautje van de overheid. Wat is het resultaat? Dat iedereen een Mercedes 190E gaat invoeren om daar dagelijks mee te tuffen zonder belasting te betalen. Beetje het dubbeltje op de eerste rij idee. Eigenlijk kun je geen Mercedes betalen, maar omdat je geen belasting hoeft te betalen, kun je dat ineens wel. Niet om je te beledigen, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor een Senator.

                Ik durf te wedden dat je voor het geld van die Senator ook een hele leuke Corsa kunt kopen, maar dat wil je natuurlijk niet, omdat je de luxe van die grote auto gewend bent.

                Dan kun je wel zeggen “Maar ik ben niet zoals die lui met een Mercedes, ik heb die Senator, omdat ik een liefhebber ben”. Maar probeer het eens objectief te bekijken. Ik ben ook een liefhebber van mijn Astra, maar toch moet ik belasting betalen, dus wat is het verschil?

                #18070689
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  weer gaan we naar het onderwerp “invoeren mercedes”
                  doordat die met grote getallen werden ingevoerd is de belastingdenst gaan kloten, vrij logies.
                  maar ze pakken nu ook de liefhebbers aan.
                  laat ze dan een invoerbelasting gaan heffen of zo iets.
                  of wat al eerder voorbijkwam, een auto 25 jaar op nl kenteken laten zijn en dan pas belasting vrij.
                  dan pak je ook echt de mensen die misbruik van de situatie maken.

                  uiteraard wil de belastingdienst gewoon zoveel mogelijk geld hebben, dat is het hele probleem met die geld wolven, ze pakken toch alles wel aan.
                  er zijn er zat die nu misbruik maken van dat landbouwvoertuig verhaal, geloof me, dat beginnen er meer en meer te worden, duurt niet ook niet lang meer dan moeten ook die een kenteken plaat voeren, kunnen die ook belasting gaan betalen ;)

                  #18070690
                  geert opel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2013

                    wat een gelul alemaal over astra wel senator niet belasting het was toch 25 jaar oltijmer dat is over al zoo in ale landen aleen hier weer niet dat is nu eu landen samen wat een gelul

                    #18070691
                    TedMechanic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2007

                      @geert opel wrote:

                      wat een gelul alemaal over astra wel senator niet belasting het was toch 25 jaar oltijmer dat is over al zoo in ale landen aleen hier weer niet dat is nu eu landen samen wat een gelul

                      Ik zei: Probeer er eens objectief naar te kijken, maar blijkbaar lukt je dat niet.

                      #18070692
                      TedMechanic
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2007

                        @soepkiepe wrote:

                        weer gaan we naar het onderwerp “invoeren mercedes”
                        doordat die met grote getallen werden ingevoerd is de belastingdenst gaan kloten, vrij logies.
                        maar ze pakken nu ook de liefhebbers aan.
                        laat ze dan een invoerbelasting gaan heffen of zo iets.
                        of wat al eerder voorbijkwam, een auto 25 jaar op nl kenteken laten zijn en dan pas belasting vrij.
                        dan pak je ook echt de mensen die misbruik van de situatie maken.

                        uiteraard wil de belastingdienst gewoon zoveel mogelijk geld hebben, dat is het hele probleem met die geld wolven, ze pakken toch alles wel aan.
                        er zijn er zat die nu misbruik maken van dat landbouwvoertuig verhaal, geloof me, dat beginnen er meer en meer te worden, duurt niet ook niet lang meer dan moeten ook die een kenteken plaat voeren, kunnen die ook belasting gaan betalen ;)

                        Ik heb het over invoeren van een Mercedes om een duidelijk voorbeeld te geven. Natuurlijk, als je de keuze hebt om in een Polo te rijden of een Mercedes voor dezelfde prijs, dan kies je de Mercedes. Zelfde verhaal als Corsa/Senator. Voor een dubbeltje op de eerste rij. Mijn punt had verder niks met die Mercedes te maken, mijn punt had te maken met het feit dat als mensen een auto willen gebruiken, dat ze daar belasting over moeten betalen, of die nu nieuw is of 25 jaar oud. En daar ben ik het mee eens. Als je kunt aantonen dat je een “liefhebber” bent, hoef je dan ineens geen belasting meer te betalen? Dan wil ik best aantonen dat ik een liefhebber van mijn Astra ben.

                        En alleen auto’s op origineel Nederlands kenteken vrijstellen lost dat ook niet op. Waarom zou ik als liefhebber (die maar 2x per jaar in z’n oldtimer rijdt) geen auto uit Duitsland mogen invoeren? En waarom mag jij wel dagelijks in je Mercedes rijden die origineel Nederlands is.

                        Maar je hebt gelijk met die landbouwvoertuigen. Dat gaat allemaal vanzelf. Vanaf het punt dat mensen misbruik maken van de situatie, wordt er iets aan gedaan. Als ik een bakje pepernoten neerzet met de boodschap dat iedereen er 10 mag pakken en vervolgens gaan er een paar mensen er steeds 20 pakken, dan denk haal ik m’n bakje pepernoten ook weer weg. Jammer voor de gene die er netjes 10 wilde pakken maar, dan maar geen pepernoten.

                        #18070693
                        MantasticB1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 October 2006

                          @TedMechanic wrote:

                          Ik heb het over invoeren van een Mercedes om een duidelijk voorbeeld te geven. Natuurlijk, als je de keuze hebt om in een Polo te rijden of een Mercedes voor dezelfde prijs, dan kies je de Mercedes. Zelfde verhaal als Corsa/Senator. Voor een dubbeltje op de eerste rij. Mijn punt had verder niks met die Mercedes te maken, mijn punt had te maken met het feit dat als mensen een auto willen gebruiken, dat ze daar belasting over moeten betalen, of die nu nieuw is of 25 jaar oud. En daar ben ik het mee eens. Als je kunt aantonen dat je een “liefhebber” bent, hoef je dan ineens geen belasting meer te betalen? Dan wil ik best aantonen dat ik een liefhebber van mijn Astra ben.

                          En alleen auto’s op origineel Nederlands kenteken vrijstellen lost dat ook niet op. Waarom zou ik als liefhebber (die maar 2x per jaar in z’n oldtimer rijdt) geen auto uit Duitsland mogen invoeren? En waarom mag jij wel dagelijks in je Mercedes rijden die origineel Nederlands is.

                          Maar je hebt gelijk met die landbouwvoertuigen. Dat gaat allemaal vanzelf. Vanaf het punt dat mensen misbruik maken van de situatie, wordt er iets aan gedaan. Als ik een bakje pepernoten neerzet met de boodschap dat iedereen er 10 mag pakken en vervolgens gaan er een paar mensen er steeds 20 pakken, dan denk haal ik m’n bakje pepernoten ook weer weg. Jammer voor de gene die er netjes 10 wilde pakken maar, dan maar geen pepernoten.

                          IK WIL OOK PEPERNOTEN! king:

                          voor sommige mensen zijn kleine auto’s geen optie vanwege hun lichaamslengte/-formaat…en dus ook geen kleine oldtimer.
                          dan kunnen ze de voorstoelen verwijderen en op de achterbank gaan zitten…
                          vanaf 25jaar nederlands kenteken vrijstelling en voor de nieuwkomers tot die 25jaar in Nederland zijn, de kwart tariefregeling is ook een optie. :hmmz

                          #18070694
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            tuurlijk, het is in feite een “geschenk” dat we geen belasting hoeven te betalen voor oudere auto’s dat voorop.
                            maar als we dan belasting moeten gaan betalen voor onze oldtimers wil ik er ook wat voor terug zien..
                            betere wegen, veiligere wegen, en niet zo zeer alleen de snelwegen hoor, ik kan je zat wegen hier in hoogeveen aanwijzen waarbij je haast het gevoel krijgt dat je in polen rijd!
                            uiteindelijk was dat het idee van de wegen BELASTing toch?

                            een oldtimer onderhouden kost al zat, als ik een onderdeel van de astra wil vervangen betaal ik voor dat soort gelijke onderdeel voor de kadett bijna het dubbele.

                            maar ja, aan het einde van het verhaal, er word hier lekker gediscuseerd (gelukkig eens op een vriendelijke manier op een uitzondering daar ge;aten) maar we schieten er uit eindelijk niks mee op.
                            iedereen neemt er een oldtimer bij om goedkoper uit te zijn, anders had ik er net zo goed een 2e astra bij kunnen nemen, maar een oldtimer is net wat goedkoper, neemt niet weg dat het als nog een hobby auto is ;)
                            den haag doet toch lekker wat ie zelf wil, die boeit het niet wat de liefhebbers er van vinden.

                            ze vergeten 1 ding ;)
                            er zijn maar weinig mensen die een stalling tot hun beschikking hebben, een aantal daarvan kiest er voor hun auto weg te doen.
                            een aantal zou misschien voor die 3 maand een stalling zoeken.
                            onder aan de streep lopen ze vele inkomsten mis waar hun geen rekening mee houden.

                            #18070695
                            Freestyler
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 January 2006

                              @TedMechanic wrote:

                              @Freestyler wrote:

                              Ik durf te wedden dat je voor het geld van die Senator ook een hele leuke Corsa kunt kopen, maar dat wil je natuurlijk niet, omdat je de luxe van die grote auto gewend bent.

                              Weer iemand die voor me denkt.

                              Voor het geld van die Senator zou ik zeer waarschijnlijk een Corsa kunnen kopen. Mee eens.
                              Het leuke laat ik ff achterwege, omdat een corsa nu eenmaal niet leuk is.

                              Dat doe ik niet, niet omdat ik de luxe van een grote auto gewend ben. Maar omdat ik niet levensmoe ben.

                              Ik rijd voor mijn werk gemiddeld een 30K km per jaar. Voornamelijk bebouwde kom.
                              Ik zie veel te veel rare dingen gebeuren. En als me dat met een corsa gebeurd, kunnen ze me afvoeren naar het ziekenhuis. Daarom rijd ik in een grote auto. Dat mocht ik zon onverlaat tegen komen, ik iig nog gewoon uit kan stappen.

                              Dat is de eerste reden.

                              De 2de reden, is dat als ik samen met de vrouw in de auto zit, ik niet kan schakelen. Gewoon omdat we dan mekaar in de weg zitten, omdat die corsa te klein is voor ons beide.

                              Dit hebben we eens geprobeerd met een corsa B, die hebben we na een half jaar de deur uit gedaan, gewoon omdat het niet ging.

                              #18070696
                              Freestyler
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 January 2006

                                Maar wat ik me afvraag Tedmechanic.
                                Waarom vind je dat we belasting moeten betalen over het bezit van een auto?

                                Ik ben van mening dat dit je reinste diefstal is.
                                Betalen we nog niet genoeg aan inkomsten belasting (50% over je vakantie geld!), accijnsen, daar weer BTW over, en de rest van de BTW.

                                Om maar te zwijgen van die verkapte autobelasting in de vorm van bekeuringen voor 4 km te snel….

                                Dus nee, ik ben niet van mening dat het normaal en van zelf sprekend is, dat je belasting moet betalen voor iets waar je hard voor gewerkt hebt, en al meerdere malen belasting op hebt betaald, nog voordat je het kon aanschaffen.

                                #18070697
                                geert opel
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 February 2013

                                  zoo das zoo waar om Tedmechanic.

                                  #18070698
                                  TedMechanic
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2007

                                    @Freestyler wrote:

                                    Weer iemand die voor me denkt.

                                    Voor het geld van die Senator zou ik zeer waarschijnlijk een Corsa kunnen kopen. Mee eens.
                                    Het leuke laat ik ff achterwege, omdat een corsa nu eenmaal niet leuk is.

                                    Dat doe ik niet, niet omdat ik de luxe van een grote auto gewend ben. Maar omdat ik niet levensmoe ben.

                                    Ik rijd voor mijn werk gemiddeld een 30K km per jaar. Voornamelijk bebouwde kom.
                                    Ik zie veel te veel rare dingen gebeuren. En als me dat met een corsa gebeurd, kunnen ze me afvoeren naar het ziekenhuis. Daarom rijd ik in een grote auto. Dat mocht ik zon onverlaat tegen komen, ik iig nog gewoon uit kan stappen.

                                    Dat is de eerste reden.

                                    De 2de reden, is dat als ik samen met de vrouw in de auto zit, ik niet kan schakelen. Gewoon omdat we dan mekaar in de weg zitten, omdat die corsa te klein is voor ons beide.

                                    Dit hebben we eens geprobeerd met een corsa B, die hebben we na een half jaar de deur uit gedaan, gewoon omdat het niet ging.

                                    Moet je eens op youtube zoeken naar “volvo vs renault modus”, krijg je een aflevering van Fifth Gear waar ze een Volvo 940 frontaal tegen een Renault Modus lieten knallen. Iedereen zou op het eerste gezicht liever in de Volvo zitten, maar uiteindelijk was de dummie in de Volvo z’n benen kwijt en de dummie in de Modus had vrijwel niks.

                                    Ik denk dat jouw grote ouderwetse auto minder veilig is dan je denkt en het mogelijk verliest van een Corsa B in een crashtest.

                                    Maargoed, je mag ook best gewoon zeggen dat je een Senator lekkerder vindt rijden hoor, daar reken ik je verder niet op af ofzo. Twee punten waar een auto aan moet voldoen: 1) Hij rijdt lekker. 2) Hij’s mooi. En natuurlijk zijn dat twee punten waar de Senator het mee wint van een Corsa B.

                                    Maar al die dingen nemen mijn standpunt van voorheen niet weg, dat ik vind dat iedereen gelijk gehandeld moet worden en dat iedereen die dagelijks in een auto rijdt wegenbelasting voor die auto moet betalen.

                                    #18070699
                                    TedMechanic
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2007

                                      @Freestyler wrote:

                                      Maar wat ik me afvraag Tedmechanic.
                                      Waarom vind je dat we belasting moeten betalen over het bezit van een auto?

                                      Ik ben van mening dat dit je reinste diefstal is.
                                      Betalen we nog niet genoeg aan inkomsten belasting (50% over je vakantie geld!), accijnsen, daar weer BTW over, en de rest van de BTW.

                                      Om maar te zwijgen van die verkapte autobelasting in de vorm van bekeuringen voor 4 km te snel….

                                      Dus nee, ik ben niet van mening dat het normaal en van zelf sprekend is, dat je belasting moet betalen voor iets waar je hard voor gewerkt hebt, en al meerdere malen belasting op hebt betaald, nog voordat je het kon aanschaffen.

                                      Ik vind niet perse dat er belasting betaald moet worden, maar ik vind wel dat iedereen gelijk behandeld moet worden.

                                      Dus of iedereen die dagelijks rijdt of niemand. En het niet laten afhangen van de leeftijd van de auto.

                                      #18070700
                                      geert opel
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 February 2013

                                        jaaren was het zoo dat. dat niet hoefde maar nu eens wel om dat er geld tekort is

                                        moeten ze maar niet zoo veel naar die andere landen doen en laten de hoogeheeren zelf maar wat

                                        in leveren dat doen ze ook niet aleen van de armen

                                        #18070701
                                        Stender
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          5 April 2009

                                          @geert opel wrote:

                                          jaaren was het zoo dat. dat niet hoefde maar nu eens wel om dat er geld tekort is

                                          moeten ze maar niet zoo veel naar die andere landen doen en laten de hoogeheeren zelf maar wat

                                          in leveren dat doen ze ook niet aleen van de armen

                                          Dat soort populistische uitspraken staan hier even buiten kijf, het gaat om de wegenbelasting.

                                          #18070702
                                          geert opel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 February 2013

                                            het is waar of kunje dat niet hooren toch is zoo :jerry :jerry :jerry

                                            #18070703
                                            TedMechanic
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2007

                                              @geert opel wrote:

                                              jaaren was het zoo dat. dat niet hoefde maar nu eens wel om dat er geld tekort is

                                              moeten ze maar niet zoo veel naar die andere landen doen en laten de hoogeheeren zelf maar wat

                                              in leveren dat doen ze ook niet aleen van de armen

                                              Dat iets jarenlang zo is, betekent nog niet dat het ook klopt of eerlijk is.

                                              Het is jarenlang zo geweest dat vrouwen geen stemrecht hadden en dat je hand werd afgehakt als je een brood jatte.

                                              Tijden veranderen. Die oldtimerregeling is bedacht in een tijd dat een auto bij 100.000 km afgeschreven was en niemand het ook maar in z’n hoofd haalde om zo’n auto als dagelijks vervoer te gebruiken. Tegenwoordig zijn auto’s beter en betrouwbaarder en kun je makkelijk nog rijden in een auto van 25 jaar of ouder. Dus misschien is die regel niet meer van deze tijd of moet er een aanpassing gedaan worden zodat er geen misbruik meer van gemaakt wordt.

                                              #18070704
                                              geert opel
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 February 2013

                                                geld geld verder niks

                                                #18070705
                                                TedMechanic
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2007

                                                  @geert opel wrote:

                                                  geld geld verder niks

                                                  Ik vraag me af waarom ik hele verhalen zit te typen, als jij er geen woord van leest.

                                                  Het lukt jou blijkbaar niet om het objectief te bekijken.

                                                  Ik probeer het nog op 1 manier, welke van onderstaande situaties vind jij het eerlijkst en waarom. Probeer argumenten als “Het was altijd al zo” en “De overheid kleed ons uit!!!!” te vermijden.

                                                  1) Ik heb een auto uit 2010 en ik rij er iedere dag mee. Ik moet voor deze auto belasting betalen.

                                                  2) Ik heb een auto uit 2010 en ik rij er eigenlijk nooit mee. Ik hoef voor deze auto geen belasting te betalen.

                                                  3) Ik heb een auto uit 1985 en ik rij er iedere dag mee. Ik hoef voor deze auto geen belasting te betalen.

                                                  #18070706
                                                  geert opel
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 February 2013

                                                    ja dan koopje toch ook een van 1985 hahaha en niet van 2010

                                                    #18070707
                                                    TedMechanic
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2007

                                                      @geert opel wrote:

                                                      ja dan koopje toch ook een van 1985 hahaha en niet van 2010

                                                      Als je mij niet serieus neemt, dan neem ik jou ook niet meer serieus. De groeten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,251 tot 1,275 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.