Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2013 om 21:29 #18070657
nou.. toen ik jou antwoord gaf gingen mijn radertjes ook ff draaien eigenlijk.. ze draaien sowieso wel, maar nu ff een tandje sneller haha :P
stel…
ik trek het gas van mijn kadett af, dan kost hij mij 78 euro in het jaar aan belasting (nog niet gek natuurlijk, maar ook ik gun de belasting niet zo veel)
laat ik het gas er op en ik schors hem 8 jaar dan kost mij dat 24 euro per jaar. al goedkoper dan op benzine door rijden.zou ik hem met idee 1 na 8 jaar weer op nieuw op gas zetten kost mij dat weer geld omdat dat goed gekeurd moet worden en zo..
hmm, de twijfel slaat toe nu hahah :jerry :jerry19 november 2013 om 21:44 #18070658AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn Senator staat op gas en is 35 jaar oud. Staat momenteel in de restauratie met als eerder gesteld doel om hem in 2014 klaar te hebben.
Als ik hem dan nog 4 jaar schors is hij 40, en kan hij lekker gratis rondkachellen op gas met een motor uit 1993. Geduld loont. Maar ik haal zeker niet het gas eruit om er dan later weer een dure in te moeten zetten die weer opnieuw gekeurd moet worden.En Den Haag heeft net nakijken :fy1
19 november 2013 om 21:48 #18070659ja, dat zat ik mij vanavond ook te bedenken ja, het gas er uit halen om er later weer in te zetten word zeker een duur grapje ja..
ach.. ik heb nog ff de tijd om te bedenken wat ik wil ;)
als ie na die 8 jaar toch weer op gas komt en helemaal belasting vrij is kan ik ook wel eens verder kijken voor ene leuk blokje ;)
heb nu eerst een 1.2 staan die beter is dan de mijne..
we zullen zien.eerst maar eens afwachten wat de 1e kamer doet.. der is nog niks bekend, al begin ik het wel somber in te zien inmiddels.
19 november 2013 om 21:53 #18070660gewoon gas blijfen rijd benziene op kenteken laten ze maar de .. krijgen
20 november 2013 om 07:35 #18070661@geert opel wrote:
gewoon gas blijfen rijd benziene op kenteken laten ze maar de .. krijgen
Goh wat een goed idee zeg, dat niemand daar eerder op is gekomen :hmmz
20 november 2013 om 07:37 #18070662stender is weer vrolijk opgestaan geloof ik ;)
:jerry :jerry20 november 2013 om 08:18 #18070663hier gaat me sennie 141 per maand kosten (op lpg) en wordt in feb pas 30 jr.
10jr schorsen vind ik wat veel van het goede.Was er over aan het denken om hem om te bouwen op benz. Dan in de overgangs regeling te rijden (en in de maanden dec-jan-feb).
gas leiding door de koker te leggen, verdamper achter het dash weg te moffelen. En dan ombouwen op gas injectie21 november 2013 om 06:39 #18070664En kan je nou 1 keer aangeven of je benzine kenteken in de overgangsregeling of reguliere regeling gaat? Als in, je kan hem achteraf niet wijzigen? En hoe zit het met LPG bakken, kan je die in 2014 nog laten omkeuren en op de overgangsregeling zetten?
21 november 2013 om 07:44 #18070665geen idee, er is totaal nog niets bekend, enkel dat het belastingplan in zijn geheel door de 2de kamer is.
hij moet nog door de 1ste kamer, en daarna moet nog gekeken worden naar de uitvoering ervan.
Maar van wat ik begrepen heb, krijg je aan het begin van het jaar (maar pas zodra het definitief ingevoerd gaat worden) de keus, of volledig mrb of kwart tarief (voor de benzine rijders dan), maar mat kwart tarief mag je in de maanden dec-jan-feb niet op de openbare weg komen met de auto (ook nu weer, gaat pas in zodra alles definitief is)
De lpg rijders kunnen dan idd ombouwen naar benzine om dan ook in het kwart tarief te vallen (iets wat ik zeer waarschijnlijk ook ga doen). Anders betalen ze de volle mep.
diesel rijders vallen compleet naast de boot, en mogen de volle mep betalen (of ze moeten ombouwen naar benzine)Dat is zoals het er uit moet gaan zien, als de plannen er helemaal door komen.
Met een grote ALS, want voorlopig zijn ze er nog niet.
eerste kamer moet ergens begin december hier nog over stemmen. Dus daar kan het nog afgekeurd worden.21 november 2013 om 07:50 #18070666@Freestyler wrote:
geen idee, er is totaal nog niets bekend, enkel dat het belastingplan in zijn geheel door de 2de kamer is.
hij moet nog door de 1ste kamer, en daarna moet nog gekeken worden naar de uitvoering ervan.
Maar van wat ik begrepen heb, krijg je aan het begin van het jaar (maar pas zodra het definitief ingevoerd gaat worden) de keus, of volledig mrb of kwart tarief (voor de benzine rijders dan), maar mat kwart tarief mag je in de maanden dec-jan-feb niet op de openbare weg komen met de auto (ook nu weer, gaat pas in zodra alles definitief is)
De lpg rijders kunnen dan idd ombouwen naar benzine om dan ook in het kwart tarief te vallen (iets wat ik zeer waarschijnlijk ook ga doen). Anders betalen ze de volle mep.
diesel rijders vallen compleet naast de boot, en mogen de volle mep betalen (of ze moeten ombouwen naar benzine)Dat is zoals het er uit moet gaan zien, als de plannen er helemaal door komen.
Met een grote ALS, want voorlopig zijn ze er nog niet.
eerste kamer moet ergens begin december hier nog over stemmen. Dus daar kan het nog afgekeurd worden.18 december heb ik ergens gelezen..
21 november 2013 om 08:25 #18070667@MantasticB1 wrote:
@Freestyler wrote:
geen idee, er is totaal nog niets bekend, enkel dat het belastingplan in zijn geheel door de 2de kamer is.
hij moet nog door de 1ste kamer, en daarna moet nog gekeken worden naar de uitvoering ervan.
Maar van wat ik begrepen heb, krijg je aan het begin van het jaar (maar pas zodra het definitief ingevoerd gaat worden) de keus, of volledig mrb of kwart tarief (voor de benzine rijders dan), maar mat kwart tarief mag je in de maanden dec-jan-feb niet op de openbare weg komen met de auto (ook nu weer, gaat pas in zodra alles definitief is)
De lpg rijders kunnen dan idd ombouwen naar benzine om dan ook in het kwart tarief te vallen (iets wat ik zeer waarschijnlijk ook ga doen). Anders betalen ze de volle mep.
diesel rijders vallen compleet naast de boot, en mogen de volle mep betalen (of ze moeten ombouwen naar benzine)Dat is zoals het er uit moet gaan zien, als de plannen er helemaal door komen.
Met een grote ALS, want voorlopig zijn ze er nog niet.
eerste kamer moet ergens begin december hier nog over stemmen. Dus daar kan het nog afgekeurd worden.18 december heb ik ergens gelezen..
Lekker om zo vlak voor de kerst te horen te krijgen dat je de maand erop keihard belasting moet gaan betalen.
21 november 2013 om 08:27 #18070668@TedMechanic wrote:
@MantasticB1 wrote:
18 december heb ik ergens gelezen..
Lekker om zo vlak voor de kerst te horen te krijgen dat je de maand erop keihard belasting moet gaan betalen.
Ja ook echt, erg belachelijk in mijn ogen. Nog los van het feit dat je praktisch 2 weken hebt om erop te reageren (wat absurd kort dag is) zal het ook stervensdruk zijn bij het RDW (om het over Marktplaats enzo maar niet te hebben).
21 november 2013 om 08:29 #18070669fijne feestdagen namens denhaag
21 november 2013 om 08:31 #18070670zullen ze dan niet zo reeel zijn om te zeggen dat je tot bijvoorbeeld maart de tijd hebt?
na mijn idee kunnen ze nooit van iedereen gaan verwachten dat ze binnen 2 weken de auto ombouwen, verkopen of schorsen.
neem aan dat ze zelf dat verstand toch wel een beetje hebben of niet?ben nog in twijfel wat ik ga doen met de kadett, schorsen of op benzine zetten.. ik gun hun die 78 euro niet :P
21 november 2013 om 09:13 #18070671@soepkiepe wrote:
zullen ze dan niet zo reeel zijn om te zeggen dat je tot bijvoorbeeld maart de tijd hebt?
na mijn idee kunnen ze nooit van iedereen gaan verwachten dat ze binnen 2 weken de auto ombouwen, verkopen of schorsen.
neem aan dat ze zelf dat verstand toch wel een beetje hebben of niet?ben nog in twijfel wat ik ga doen met de kadett, schorsen of op benzine zetten.. ik gun hun die 78 euro niet :P
78 euro is een te verwaarlozen bedrag :D Wou dat ik daar op zat. Monza op normaal tarief is gewoon niet grappig, en op LPG al helemaal niet. Dat die regeling er doorheen is gedrukt is al ruk, maar de planning is nog vervelender. Al met al heb ik dan alleen tijdens de feestdagen om de LPG schuit om te bouwen. Maargoed, we wachten maar even af. Ga vrolijk door om de benzine schuit op te bouwen.
21 november 2013 om 09:23 #18070672ja 78 is euro valt ook mee.
moet ik wel eerst de gas rommel er af halen, anders is het 130 in de 3 maand ;)als ik hem 8 jaar schors kost het mij minder dan dat ik hem op benzine zet.
wil ik als ie 40 is het gas er weer op zetten dan betaal ik mij daar ook nog eens scheel voor ;)ik heb nog tot de kerst dagen haha.
hij word waarschijnlijk sowieso eerst geschorst.21 november 2013 om 09:35 #18070673@Stender wrote:
@TedMechanic wrote:
Ja ook echt, erg belachelijk in mijn ogen. Nog los van het feit dat je praktisch 2 weken hebt om erop te reageren (wat absurd kort dag is) zal het ook stervensdruk zijn bij het RDW (om het over Marktplaats enzo maar niet te hebben).
dacht je dat er iemand te bereiken was tijdens de feestdagen?? de telefoons zijn uitgetrokken en liggen in de lades op kantoor!
alleen de arme drommels die dit jaar het haasje zijn krijgen de lawine shit over zich heen.
MAAR zelfs als het echt doorgaat dan krijgen we pas rond april een brief met de vraag van welke regeling we gebruik gaan maken voor het komende jaar.Deze winter speelt de regeling overigens nog niet heb ik ergens gelezen…
21 november 2013 om 09:35 #18070674@soepkiepe wrote:
na mijn idee kunnen ze nooit van iedereen gaan verwachten dat ze binnen 2 weken de auto ombouwen, verkopen of schorsen.
Voordeel is wel dat je daar een paar vrije dagen voor hebt :jerry
21 november 2013 om 09:49 #18070675Nouja, heel eerlijk iedereen die op gas rijd met zn oldtimer? Gebruikt die hem als oldtimer? Meestal als dagelijks vervoer anders, wat is in hemelsnaam het nut van gas op je oldie? Alle autos die 25 jaar zijn zijn die oldtimer? Nou nee. Autos die al meer dan 25 jaar nederlander zijn en waar er nog maar er echt nog maar weinig van zijn, dat zijn echte oldtimers. Autos waar het van stikt die al 25 jaar zijn? Tja, dat je daar belasting voor moet betalen is heel verklaarbaar. Iedereen de een tweede auto heeft ernaast, die mag je rekenen onder oldtimers en daar vind ik van die kunnen ze eigenlijk niet laten betalen, degene die enkel een oldtimer hebben en deze dagelijks gebruiken. Betaal dan gewoon belasting.
21 november 2013 om 09:54 #18070676@Haasje17 wrote:
Nouja, heel eerlijk iedereen die op gas rijd met zn oldtimer? Gebruikt die hem als oldtimer? Meestal als dagelijks vervoer anders, wat is in hemelsnaam het nut van gas op je oldie? Alle autos die 25 jaar zijn zijn die oldtimer? Nou nee. Autos die al meer dan 25 jaar nederlander zijn en waar er nog maar er echt nog maar weinig van zijn, dat zijn echte oldtimers. Autos waar het van stikt die al 25 jaar zijn? Tja, dat je daar belasting voor moet betalen is heel verklaarbaar. Iedereen de een tweede auto heeft ernaast, die mag je rekenen onder oldtimers en daar vind ik van die kunnen ze eigenlijk niet laten betalen, degene die enkel een oldtimer hebben en deze dagelijks gebruiken. Betaal dan gewoon belasting.
Als je auto 1 op 6 rijdt dan is het fijn als je het betaalbaar kan houden middels een gasinstallatie.
En om de definitie van een oldtimer subjectief te maken lijkt mij absoluut niks. Los van het feit dat dit objectief beoordeeld dient te worden brengt dit allerlei administratieve rompslomp met zich mee, waarbij de selectiecriteria aan constante discussie onderhevig zullen zijn.
21 november 2013 om 10:12 #18070677@Haasje17 wrote:
Nouja, heel eerlijk iedereen die op gas rijd met zn oldtimer? Gebruikt die hem als oldtimer? Meestal als dagelijks vervoer anders, wat is in hemelsnaam het nut van gas op je oldie?
Dat ligt er maar net aan wat je doet met je oldtimer. Als je ‘m gebruikt voor toertochten of iedere zomer mee naar Zuid Frankrijk rijdt, dan kan ik me voorstellen dat je ‘m liever op gas hebt.
21 november 2013 om 10:26 #18070678hier rond hoogeveen maak ik ook zeer geregeld gebruik van de astra, is en blijft toch altijd comfortabeler dan de kadett.
laatst naar rotterdam geweest, vrij logies dat ik dan de auto op gas pak, met 20 euro heen en weer red ik met de astra echt niet hoor!
als ik dan met de astra zou gaan ben ik dief van mijn eigen protemenee.21 november 2013 om 19:12 #18070680@Haasje17 wrote:
Nouja, heel eerlijk iedereen die op gas rijd met zn oldtimer? Gebruikt die hem als oldtimer? Meestal als dagelijks vervoer anders, wat is in hemelsnaam het nut van gas op je oldie? Alle autos die 25 jaar zijn zijn die oldtimer? Nou nee. Autos die al meer dan 25 jaar nederlander zijn en waar er nog maar er echt nog maar weinig van zijn, dat zijn echte oldtimers. Autos waar het van stikt die al 25 jaar zijn? Tja, dat je daar belasting voor moet betalen is heel verklaarbaar. Iedereen de een tweede auto heeft ernaast, die mag je rekenen onder oldtimers en daar vind ik van die kunnen ze eigenlijk niet laten betalen, degene die enkel een oldtimer hebben en deze dagelijks gebruiken. Betaal dan gewoon belasting.
Dit zijn nou de kortzichtige reacties waar ik me ontzettend boos over kan maken :thumbdown :swear
Ik gebruik de senator 2-3 x per week (boodschappen, vrienden en familie), soms meer.
En nee, ik heb er geen 2de auto bij.
a) omdat ik die niet nodig heb
b) omdat het voor mij niet betaalbaar isEn volgens jou mag ik daarom dus ff 141 euro per maand gaan betalen?
Wie ben jij om mij te zeggen wat ik wel en niet moet doen? :fy1Mijn senator loopt op LPG (dat deed ie al voordat ie geïmporteerd werd, maar dat terzijde)
De reden waarom lpg nut heeft op een oldtimer. Een installatie heb je voor minder dan 1000 euro nieuw. Met een prijs verschil van ongeveer 1 euro de liter, heb je dit er na 1000 ltr uit. De een komt er eerder aan dan de ander. Maar na die 1000 ltr, bespaar je dus op elke liter, 1 euro. Je zou gewoon weg dom zijn, om het niet te doen. Tenzij je natuurlijk geld te veel hebt. Maar dan kun je ook gewoon de mrb betalen.Ik ben van mening dat je een auto hebt om in te rijden. Als ik er 1 wil om naar te kijken, haal ik me wel een schaalmodel welke ik in een vitrine kan zetten. Goedkoper en net zo nutteloos.
21 november 2013 om 19:17 #18070681Omdat deze maatregel is bedoeld voor gebruikers die zo onder wegenbelasting uit proberen te komen. En dus daar de ander de dupe van is!
21 november 2013 om 19:23 #18070682Deze maatregel is enkel bedoeld als graaimaatregel, om de begroting rond te krijgen.
Meer niet. Dit is letterlijk door Weekers gezegd (het is een budgettaire maatregel)Het verhaal van misbruikers en milieu is enkel opgehangen om sympathisanten te winnen.
Te meer daar het amendement Van Vliet al veel eerder het gewenste effect had om de misbruikers aan te pakken.
Daar zijn cijfers van om dit te ondersteunen.
Die cijfers waren er al, lang voordat weekers met dit gedrocht op de proppen kwam. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.