weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18070633
    theunm
      Lid sinds:
      29 June 2004

      mensen gaan soms rare dingen doen op de weg

      #18070634
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Heel simpel, als ze de snelweg blokeren, dan zet je nederland stil, dan krijgt overig nederland neit oldtimer rijden er een hekel aan en dan gooi je dus je eigen ruiten in!
        Schorsen waar denken jullie dat dat geld naartou gaat voor het schorsen? Weet je wie er dan lacht? Wat een sukkels, ze rijden niet (geen onderhoud aan de weg nodig) en betalen voor het schorsen. Ofwel denk je nu echt dat de overheid dat iets intereseert?.

        Geld weggeven aan andere landen en rampgebieden dat is het enige wat ze intereseert het imago van nederland ten opzichte van de rest van de wereld! En de bevolking van buiten af.
        Waarom? Dan komen er nog meer belastingbetalers in nederland wonen, welke ze ook weer na loop van tijd belastingeld kunnen schenken omdat ze geen werk hebben of andere rede?

        Owjee weer geld tekort? Wat doen we? we geven nog meer weg, en laten mensen nog meer belasting betalen? We moeten het tekort compenseren?
        Laten we maar bezuinigen op alles wat nederlanders aan gaat.

        Ojee weer een ramp gebeurd, geef nog maar wat geld voor onze goede naam!

        OFWEL! Welke sukkel denk nu echt dat het de overheid intereseert? Allemaal lulverhalen elke politieke idioot die rondloopt heeft een grote mond! Doet alsof het voor heel nederland nuttig is, steekt veel geld in eigen zak en lost niks op maar maakt het een minder erg dan het ander! En wat doen ze daar de hele dag? Zakkenvullen wie wil dat nu niet?

        EDIT: En elke politieke die wel wat wil doen kan niks! Omdat half Nederland tegen hem is omdat die weer de uitkeringen en andere dingen weg zien vallen. Of bang zijn het land uit gezet te worden als half nederlander. Of word omgelegd door zijn drastische veranderingen die hij wil doorvoeren.

        #18070635
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          4 milioen is er nu naar giro 555 gegaan door de overheid..

          ach, word toch wel terug betaald door de nederlanders die alleen maar klagen maar nooit wat doen ;)

          #18070636
          MantasticB1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2006

            @opapoes wrote:

            Ik heb ooit ergens gelezen dat het idee was dat als er 25 jaar wegenbelasting was betaald in nederland voor een motorvoertuig deze belastingvrij zou worden . Dit is ook eerlijk , dan zijn alle motorvoertuigen die ingevoerd zijn pas belastingvrij als ze hier 25 jaar rond hebben gereden en ook 25 jaar wegenbelasting hebben betaald . Dan is het hele probleem van misbruik toch opgelost of niet ?

            al is het dat ze 25jaar op Nederlands kenteken moeten hebben gestaan!

            #18070637
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ofwel de enige manier is! allemaal helmaal geen belasting en bekeuringen betalen voor een jaar, maar dan moet iedereen meedoen! Ze gaan echt niet heel nederland oppakken!
              Dat is de enige werkende manier!

              #18070638
              Stender
              Moderator
                Lid sinds:
                5 April 2009

                @MantasticB1 wrote:

                @opapoes wrote:

                Ik heb ooit ergens gelezen dat het idee was dat als er 25 jaar wegenbelasting was betaald in nederland voor een motorvoertuig deze belastingvrij zou worden . Dit is ook eerlijk , dan zijn alle motorvoertuigen die ingevoerd zijn pas belastingvrij als ze hier 25 jaar rond hebben gereden en ook 25 jaar wegenbelasting hebben betaald . Dan is het hele probleem van misbruik toch opgelost of niet ?

                al is het dat ze 25jaar op Nederlands kenteken moeten hebben gestaan!

                Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.

                #18070639
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  nee niet op pakken, wel boetes sturen.
                  niet elke nederlander heb een oldtimer.
                  sommige hebben er 5, misschiern wel 10, word een dure boete dan denk ik.

                  het idee is leuk, maar ben bang dat dat ook niet wat word.

                  laqs net een berichtje.. hoop dat ie het verkeerd heeft..

                  “Maar pas ook op, je schorst je auto tot de zomer, stel vanaf januari 2014 tot april 2014, dan kost dat 24,00 euro. Je gaat dan belasting betalen over de periode dat je de auto gebruikt, minimaal betaal je voor 3 maanden, en als je hem dan aan het eind van de zomer weer wilt schorsen, betaal je weer 24,00 euro. en dat alleen als de auto ouder is dan 15 jaar. Is deze jonger dan15 jaar dan betaal je het hoogste tarief, 120 euro. Wedden dat als iedereen de auto’s gaat schorsen dat ze die tarieven gaan gelijk trekken, en dat zal niet naar het lage tarief gaan.”

                  zie ze er wel voor aan ja, over een paar jaar het schorsen duurder maken

                  #18070640
                  geert opel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2013

                    ja en we lul en maar wat raak als het er komt komt het er toch :jerry :jerry

                    #18070641
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      komt er ook wel..
                      naar de gewone mens word toch niet geluisterd, den haag doet lekker wat ie zelf wil :thumb

                      #18070642
                      geert opel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2013

                        nee dat doen ze toch niet ze denken aleen an geld geld laten ze zelf maar inleveren die groote heeren

                        en niet alles weg geven naar andere landen dat doen die landen ook niet naar ons

                        #18070643
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          juist, daar zit veel geld in te besparen ;)
                          en zo zijn er na mijn idee wel meer oplossingen.

                          #18070644
                          theunm
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            ze hopen dat deze maatregel ( zo noemen ze dat in den haag ) 150 miljoen euro oplevert.

                            dus links om of rechts komen ze toch bij je terug.

                            het lullige is alleen dat ze het niet besteden aan wegen of andere randzaken voor verkeer
                            en het verdwijnt in de grote pot

                            #18070645
                            geert opel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2013

                              ja groote pot naar andere landen ja

                              #18070646
                              TedMechanic
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2007

                                @soepkiepe wrote:

                                @TedMechanic wrote:

                                Ik zeg niet dat mensen die elke dag met hun oldtimer rijden geen liefhebber zijn. Ik zeg dat échte liefhebbers hun oldtimer niet gaan opofferen voor een demonstratie waarbij de kans op schade behoorlijk groot is.

                                Al vind ik vind dat er voor een auto die dagelijks gebruikt wordt, gewoon belasting betaald moet worden. Ongeacht het bouwjaar. Tevens vind ik dat auto’s die alleen als hobby in de zomer worden gereden een vrijstelling moeten krijgen. Waarbij ik dan geen onderscheid maak tussen oldtimers of bijvoorbeeld cabrio’s uit 1993.

                                kans op schade? leg eens uit?
                                lijkt me niet dat hun het recht hebben om schade toe te brengen op ander mans eigendom of wel?

                                denk dat de echte liefhebbers juist WEL zouden komen om hun ongenoegen te uiten in plaats maar een beetje ja en amen te knikken.

                                Stil staan op een weg waar 100-130 km/h gereden wordt? Ik kan me niet voorstellen dat dat schadevrij verloopt.

                                #18070647
                                soepkiepe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  oke, laat ik het nog eens zeggen dan..

                                  zo staking kun je aankondigen.
                                  als je een maand of zo van te voren op het nieuws, tv internet en waar dan al niet bekend gaat maken dat er tussen die en die tijd stakingen gaat voeren op een bepaalde snelweg ben je niet erg goed bezig als je er dan nog vollop achter in klapt lijkt me.
                                  verder hebben in die maand tijd ook veel mensen de tijd om te kiezen als ze die route gaan rijden met alle gevolgen van dien, of dat ze toch ergens anders langs rijden.

                                  #18070648
                                  MantasticB1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 October 2006

                                    Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.[/quote]

                                    alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd… :vertag

                                    #18070649
                                    geert opel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 February 2013

                                      dat gebeurt zat met opel mercedes enzz

                                      #18070650
                                      Stender
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        5 April 2009

                                        @MantasticB1 wrote:

                                        Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.

                                        alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd… :vertag

                                        Oh dat ontken ik niet, integendeel. Het zal naar mijn mening wel fiks gaan groeien met dergelijke ontwikkelingen.

                                        #18070651
                                        MantasticB1
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 October 2006

                                          @Stender wrote:

                                          alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd… :vertag

                                          Oh dat ontken ik niet, integendeel. Het zal naar mijn mening wel fiks gaan groeien met dergelijke ontwikkelingen.[/quote]

                                          dan zal daar strenger op gecontroleerd worden en zullen er gegarandeerd een aantal door de mand vallen.. :agent

                                          #18070652
                                          peter777
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 January 2011

                                            Vandaag is toch D-day? Ben benieuwd….

                                            #18070653
                                            peter777
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 January 2011

                                              op http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/gaat-de-oldtimer-regeling-door-ja-nee/#reactieweekers” onclick=”window.open(this.href);return false; gevonden…

                                              Op dinsdag 19 november stemde de Tweede kamer over de meest recent ingediende moties en amendementen met de volgende uitslag per motie/amendement:

                                              VERWORPEN Amendement van het lid Bashir (33.752 nr 24) over dat oldtimers, die onder de overgangsregeling vallen ook in de maanden december, januari en februari op de weg geparkeerd mogen staan.
                                              VERWORPEN Amendement van het lid Klein (33.752 nr 49) waarmee invoering van het voorziene alternatief voor de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt uitgesteld tot 1 januari 2015
                                              VERWORPEN Motie van het lid Van Vliet (33.752 nr 28) over de regeling voor oldtimers
                                              VERWORPEN Motie van het lid Omtzigt (33.752 nr 54) over een overgangsregeling voor oldtimers die op diesel of lpg rijden
                                              VERWORPEN Motie van het lid Bashir (33.752 nr 47) over een overgangsregeling voor oldtimers die op lpg of diesel rijden

                                              Nu gaat het geheel richting de eerste kamer, en de kans is heel klein dat er nog een wijziging komt.

                                              *update*

                                              Het is er door:

                                              http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/11/keep_them_rolling.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              Nou, dat gaat slopen worden. Iemand nog belang bij een monza op LPG voor 400 euro per kwartaal?

                                              #18070561
                                              Freestyler
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2006

                                                Het is door de tweede kamer, maar nog niet door de eerste.

                                                Dus vooralsnog is er nog niets “door”.
                                                Maar heb ijdele hoop dat het nog goed gaan komen :(

                                                #18070654
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Als de mrb vrijstelling voor oldtimers geheel komt te vervallen zullen ze zeker niet het behaalde resultaat voor de schatkist behalen zoals de politiek voor ogen heeft.

                                                  Zelf zal ik al mijn 3 auto’s schorsen. Verkopen is geen optie omdat ze nagenoeg niets meer waard zijn. Dus zullen ze allen geschorst gaan worden en moeten wachten op een ander kabinet die het beter voorheeft met de oltimers, of totdat ze 40 jaar zijn. Dat wordt dus maximaal 11 jaar schorsen.

                                                  Hoe dan ook, Den Haag zal aan mij niets verdienen, en ik denk dat mijn auto’s zeker niet de enige zijn die geschorst zullen worden. Alle overige oldtimers worden gesloopt of geexporteerd.

                                                  Den Haag mag naar de centen fluiten! :fy1

                                                  #18070655
                                                  soepkiepe
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 August 2010

                                                    en waar denk je dat het geld heen gaat wat jij betaald voor het schorsen?
                                                    tis dan maar een klein deel van wat je anders betaald, maar toch ;)
                                                    24 euro per auto he ;)

                                                    kan de kadett ook wel ff 8 jaar schorsen, heb ik tijd zat om hem ff te restaureren haha

                                                    #18070656
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      liever 24 euro dan 800 euro per jaar per auto

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.