weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18070607
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      en toch vind ik het goed nieuws dat het er erg op begint te lijken dat er een jaar uitstel is ;)

      #18070609
      peter777
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2011

        @soepkiepe wrote:

        en toch vind ik het goed nieuws dat het er erg op begint te lijken dat er een jaar uitstel is ;)

        Waar zou dat uit blijken dan? Als dat zo is dan geeft dat wel wat meer ruimte :)

        #18070610
        ICEQUEEN_Manta_Logan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2006

          Meer ruimte of niet dan weten we nog niet waar we aan toe zijn.
          Bespaard overigens wel mooi die 120 euro :angel

          #18070611
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            Ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren,2013 duurt nog een week of 6,en vanuit de roverheid (belastingdienst) is nog NIETS naar de betreffende eigenaren geventileerd in de vorm van een kennisgeving. Sowieso niet netjes vindt ik,ze kunnen het niet maken om het toch per 1-1-2014 in te laten gaan. (al is onze overheid geen haar beter dan de meeste criminelen).

            #18070612
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              Beste harjan,

              Naar aanleiding van onze vorige nieuwsbrief zijn er inmiddels honderden e-mails verstuurd naar Kamerleden. Wij hebben heel veel bijzondere brieven langs zien komen! Namens iedereen dank hiervoor!

              Morgen, dinsdag 19 november wordt aan het einde van de middag gestemd over het Belastingplan 2014 en de amendementen. U heeft dus nog een laatste kans om een e-mail te sturen, heeft u dat nog niet gedaan, dan hopen wij dat u dit alsnog wilt doen! U treft de adressen van de Kamerleden op http://vrijstellingoldtimer.nl/139″ onclick=”window.open(this.href);return false;. U hoeft natuurlijk geen oldtimerbezitter te zijn om een e-mail te sturen. Alvast dank voor uw medewerking.

              Met vriendelijke groet,

              Wouter van Embden,
              Namens Team VrijstellingOldtimer

              de mail hier voor ben ik ff vergeten, maar neem aan dat deze genoeg zegt ;)

              #18070613
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                over die snelwegen blokeren…
                volgens mij zijn er meer die er zo over denken ;)
                ff een reactie van facebook gepakt..
                naam en zo is niet interesant dacht ik..

                “Heel makkelijk van af januari de A4 a44 en de omgeving denhaag dicht pleuren min 1 keer per week op een andere dag 24 uur lang en dat gaat zeker gebeuren ik weet uit betrouwbare bron dat het zeker gaat gebeuren als het door gaat….. Aktie volgt nog
                19 minuten geleden via mobiel · Vind ik leuk · 3″

                hoop het

                #18070614
                Renkema
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  @soepkiepe wrote:

                  over die snelwegen blokeren…
                  volgens mij zijn er meer die er zo over denken ;)
                  ff een reactie van facebook gepakt..
                  naam en zo is niet interesant dacht ik..

                  “Heel makkelijk van af januari de A4 a44 en de omgeving denhaag dicht pleuren min 1 keer per week op een andere dag 24 uur lang en dat gaat zeker gebeuren ik weet uit betrouwbare bron dat het zeker gaat gebeuren als het door gaat….. Aktie volgt nog
                  19 minuten geleden via mobiel · Vind ik leuk · 3″

                  hoop het

                  Beetje zielig gedoe allemaal.

                  Dat is net zoiets als een supermarkt in de fik steken omdat de prijzen te hoog zijn. Uiteindelijk hebben onschuldige mensen er last van en de beleidsmaker pak je er niet mee. Compleet nutteloos dus.

                  Ga dan gewoon actie voeren op het Binnenhof ofzo. Echt sympathie opwekken doe je niet door onschuldige mensen lastig te vallen.

                  #18070615
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    dus je pakt den haag hier niet mee?
                    mwoa denk het toch wel, door dat er zoveel mensen niet naar het werk zouden kunnen komen er ook minder inkomen binnen, ook minder belasting.
                    je heb wel gelijk hoor, je heb er ook veel onschuldige mensen mee.

                    maar als deze staking zijn vruchten zou af werpen, en je zou dan de zelfde staking nog eens doen voor de hoge ziekenkosten verzekering, denk dat er dan plotseling niet meer zo veel ” onschuldige” mensen last van hebben..

                    #18070616
                    Renkema
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      @soepkiepe wrote:

                      dus je pakt den haag hier niet mee?
                      mwoa denk het toch wel, door dat er zoveel mensen niet naar het werk zouden kunnen komen er ook minder inkomen binnen, ook minder belasting.
                      je heb wel gelijk hoor, je heb er ook veel onschuldige mensen mee.

                      maar als deze staking zijn vruchten zou af werpen, en je zou dan de zelfde staking nog eens doen voor de hoge ziekenkosten verzekering, denk dat er dan plotseling niet meer zo veel ” onschuldige” mensen last van hebben..

                      Je denkt als burger, niet als ambtenaar. Die laatste groep heeft er echt schijt aan als jij besluit de snelweg dicht te zetten. Politie eropaf en niemand heeft er verder last van. Behalve jijzelf omdat iedereen je ineens de boeman vindt.

                      #18070617
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        k weet niet hoor, als het per snelweg een stuk of 5 auto’s zijn is zal het voor de politie te doen zijn, maar laten het er bwz eens 2 a 300 zijn, zou het dan nog zo zijn? ” ff de politie bellen”
                        ik denk als een burger die wel vind dat er eens wat gedaan moet worden, iedereen heb eenbeetje ene grote bek, maar niemand die ook daadwerkelijke stakingen doet.
                        heb ik ook al vaker aan gegeven.

                        zoals wat er nu die mensen doen met al die gesprekken om te voorkomen dat die wet door gaat is natuurlijk hartstikke top.. toch een groepje mensen die wat onderneemt!!
                        as dat niet werkt, gaan we dan maar weer lekker als kudde schapen doen wat van ons gevraagd word? omdat er volgens sommigen toch niks zou veranderen?
                        waarom hebben dan een stuk of wat chauuffeurs die de snelwegen in frankrijk dicht hebben gezet wel wat berijkt?

                        #18070618
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          ik ben bang dat het gewoon betalen gaat worden,morgen wordt er over het belastingplan gestemd.
                          Ach,ik haal dan eind december het gas uit mn witte Ascona en rij gewoon door,fijne auto dus hij blijft voorlopig.
                          Wel jammer voor het milieu,op LPG een Co van nog geen 0,5% en dan loopt ie prima,op benzine gaat ie lekker naar de 3% om fijn te rijden,als ik dan toch moet dokken,dan zal ik vervuilen ook……..
                          Blokkeren van de snelweg is leuk,maar de franse chauffeurs deden dat met andere redenen dan de paupers hier in NL die huilen omdat ze met hun oldtimerbarrel straks niet meer voor nop kunnen rijden.
                          Ik heb er vrede mee,mijn echte oldtimer rijdt evengoed nog voor een krats in de zomermaanden en in de winter staat ie toch binnen,dus om mezelf voor 9 tientjes in een jaar zo druk te maken,moah,ikke niet.
                          En ja,ik heb een paar jaar voor nop op gas gereden,maar je kon op je klompen aanvoelen dat dat niet goed kon blijven gaan,teveel misbruik,ik wilde graag dagelijks in een oldie rijden en omdat ik toen veel km’s reed heb ik er eentje op gas genomen,ik heb er een astra G op gas voor weggedaan,desalniettemin ging het geld wat er bespaard is op de belasting er wel weer redelijk in om de auto in topstaat te houden,dus goedkoop,neuh,niet heel erg,nee.
                          En al die handelaren die nu tranen met tuiten huilen hebben al die jaren barrels van nét 25 jaar oud voor veelteveel geld verkocht en aangeprezen als ,belastingvrij,goedkoop rijden en geschikt voor dagelijks gebruikt,ergo,ze hebben het zelf verziekt.

                          #18070619
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Een snelweg dicht gooien voor zoiets.
                            Damm diegene die dat organiseert en er aan mee werkt moeten ze knijter hard aanpakken

                            Gewoon ff een paar dagen zitten.
                            Weet je wel wat dat de nederlandse ondernemers kost. Als je het doet voor iets wat alle nederlanders aangaat heb ik er vrede mee.

                            Maar voor een beetje mrb van young timers.
                            Met de mini uit 77 heb ik aankomende jaren ook ff weg. Nou jammer dan.

                            Wat asconahobbyist al zegt. Men kon op de klompen aanvoelen dat dit zou gebeuren.
                            De goeien moeten onder de slechten lijden.

                            Leven is hard.
                            Maar ga nou niet van die onnozele acties als snelweg blokkades aanmoedigen. Daarmee kweek je echt geen goodwil bij de rest van niet young/oldtimer rijdend nederland, helemaal niet bij de ondernemers en den haag lacht je uit en stuurt de ME op je af.

                            Openbare ordeverstoring, traangas, waterkannonen en rubberkogels zijn dan wel toegestaan

                            #18070620
                            peter777
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 January 2011

                              Hmmm, heb er een slecht voorgevoel bij. Probleem is ook dat ik in februari de boel moet verkassen naar een andere werkplek en dat zou betekenen dat ik dus niet de weg op mag met mijn benzine bak. Het blijft een k*t maatregel. Zet het dan op 12 maanden voor benzine, en gas er gewoon uit (hoe pijnlijk dat ook mag zijn)

                              #18070621
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                eens zien wat voor commentaar jullie hier weer op gaan hebben ;)

                                zijn jullie het ook niet mee eens zeker?
                                de belasting dienst is blij met mensen zoals jullie.. gewoon lekker alles pikken, lekker het kaas van je brood laten eten.. ras echte nederlanders ;)

                                #18070622
                                eddepet007
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2005

                                  Mja onozele acties
                                  Das jou mening
                                  Ben er normaal ook niet echt voor maar aan andere kant snap ik het wel nu een x

                                  Ze mogen ook wel eens wakker geschud worden daar in den haag

                                  Het is niet dit of dat
                                  Maar het is en dit en dat en zus en zo

                                  Ze doen gewoon maar van alles en iedereen pikt het.

                                  #18070623
                                  soepkiepe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 August 2010

                                    k denk dat het wel zijn vruchten af kan werpen.
                                    zoals ik eerder al zei, die snelweg dicht zetten.. tsja, je pakt er veel onschuldigen mee, dat klopt wel.
                                    maar als je de zelfde staking zou doen ivb de hoge ziekte kosten dan denk ik dat er zo beetje de helft van die onschuldigen ineens ook mee doen.

                                    door de oldtimers te schorsen missen ze wel bepaalde inkomsten, alleen het geld wat je betaald aan schorsen komt deels ook weer in den haag, dus je betaald als nog.
                                    ik denk dat wanneer je op de juiste manier gaat staken het wel kan werken, maar wat is de juiste manier?
                                    veel commentaar hier van hoe het NIET moet, maar niemand die weet hoe het WEL moet ;)

                                    #18070624
                                    Renkema
                                      Lid sinds:
                                      9 March 2009

                                      Wat je wel moet doen? Geld overmaken en steun betuigen aan mensen die wel rationeel actievoeren tegen de nieuwe plannen. Stichting Autobelangen/Vrijstelling Oldtimer werken hard om in samenwerking met juridische hulp een goede verdediging te maken met argumenten en wijzen iedereen op de valkuilen van het nieuwe beleid. Daarmee bereik je iets en kun je ook mensen overtuigen. Als jij met je vriendjes de snelweg dichtzet zaai je alleen maar vervelende reacties. Dus ik weet niet of jullie de strijd van Vrijstelling Oldtimer al hebben gesteund maar daar bereik je meer mee dan guerrilla-acties met alleen maar verliezer behalve de overheid zelf.

                                      #18070625
                                      Renkema
                                        Lid sinds:
                                        9 March 2009

                                        @soepkiepe wrote:

                                        eens zien wat voor commentaar jullie hier weer op gaan hebben ;)

                                        zijn jullie het ook niet mee eens zeker?
                                        de belasting dienst is blij met mensen zoals jullie.. gewoon lekker alles pikken, lekker het kaas van je brood laten eten.. ras echte nederlanders ;)

                                        2 dingen: die Jag is sowieso belastingvrij en mensen hebben oldtimers om mee te rijden, niet om ze jarenlang stil te zetten en er naar te kijken.

                                        #18070626
                                        TedMechanic
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2007

                                          Ik denk dat geen enkele échte oldtimer liefhebber z’n auto gaat opofferen om de snelweg dicht te zetten.

                                          Dus de lui die hieraan meedoen, zijn precies de mensen waarom de belasting weer wordt ingevoerd.

                                          #18070627
                                          geert opel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 February 2013

                                            gooie dan den haag zelf plat waar die hooge pieten heen moeten laten die maar paar uur in de auto ziten wachten

                                            #18070628
                                            geert opel
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 February 2013

                                              ja je hep mensen die elke dach met oldtimer rijden maar dat wil niet zechen dat dat geen liefhebers zijn

                                              je hep ook liefhebers met klijne inkomens die toch hun hobie wilen daar word niet naar gekeken

                                              de rijken onder ons die maakt het niet uit maar de mensen met klijn beurs maaken ze wel zorgen

                                              kan ik me wel voor stelen want die wilen lekker blijven rijden en nu jullie weer

                                              #18070629
                                              TedMechanic
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2007

                                                Ik zeg niet dat mensen die elke dag met hun oldtimer rijden geen liefhebber zijn. Ik zeg dat échte liefhebbers hun oldtimer niet gaan opofferen voor een demonstratie waarbij de kans op schade behoorlijk groot is.

                                                Al vind ik vind dat er voor een auto die dagelijks gebruikt wordt, gewoon belasting betaald moet worden. Ongeacht het bouwjaar. Tevens vind ik dat auto’s die alleen als hobby in de zomer worden gereden een vrijstelling moeten krijgen. Waarbij ik dan geen onderscheid maak tussen oldtimers of bijvoorbeeld cabrio’s uit 1993.

                                                #18070630
                                                opapoes
                                                  Lid sinds:
                                                  17 October 2013

                                                  Ik heb ooit ergens gelezen dat het idee was dat als er 25 jaar wegenbelasting was betaald in nederland voor een motorvoertuig deze belastingvrij zou worden . Dit is ook eerlijk , dan zijn alle motorvoertuigen die ingevoerd zijn pas belastingvrij als ze hier 25 jaar rond hebben gereden en ook 25 jaar wegenbelasting hebben betaald . Dan is het hele probleem van misbruik toch opgelost of niet ?

                                                  #18070631
                                                  geert opel
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 February 2013

                                                    ja alle invoer gewoon stopen die gewoon laaten betaalen daar door is het ook gekomen die dike diesel

                                                    #18070632
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      @TedMechanic wrote:

                                                      Ik zeg niet dat mensen die elke dag met hun oldtimer rijden geen liefhebber zijn. Ik zeg dat échte liefhebbers hun oldtimer niet gaan opofferen voor een demonstratie waarbij de kans op schade behoorlijk groot is.

                                                      Al vind ik vind dat er voor een auto die dagelijks gebruikt wordt, gewoon belasting betaald moet worden. Ongeacht het bouwjaar. Tevens vind ik dat auto’s die alleen als hobby in de zomer worden gereden een vrijstelling moeten krijgen. Waarbij ik dan geen onderscheid maak tussen oldtimers of bijvoorbeeld cabrio’s uit 1993.

                                                      kans op schade? leg eens uit?
                                                      lijkt me niet dat hun het recht hebben om schade toe te brengen op ander mans eigendom of wel?

                                                      denk dat de echte liefhebbers juist WEL zouden komen om hun ongenoegen te uiten in plaats maar een beetje ja en amen te knikken.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,176 tot 1,200 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.