weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,151 tot 1,175 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18070583
    Freestyler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2006

      I rest my case.

      Een goed gevoel zegt helemaal niets.
      Politiek Den Haag is zo bedrieglijk als dat de wind waait.
      Ze kunnen je een goed gevoel geven terwijl ze je een mes in de rug steken.
      Bovenstaande bewijst dit maar weer eens.

      #18070584
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        @mscalibrav6 wrote:

        Off topic :swear

        O was het hier weer gezellig en vriendelijk. Nee lezen kan niemand is weer gebleken, vooral niet als het lange ingewikkelde brieven zijn. :???: Duidelijke uitleg wordt niet gewaardeerd. :(

        Das nou zo jammer. :thumbdown
        Emen.

        Zegt iemand die iedereen loopt af te katten op z’n taalgebruik en spelling.

        #18070585
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          @mscalibrav6 wrote:

          Off topic :swear

          O was het hier weer gezellig en vriendelijk. Nee lezen kan niemand is weer gebleken, vooral niet als het lange ingewikkelde brieven zijn. :???: Duidelijke uitleg wordt niet gewaardeerd. :(

          Das nou zo jammer. :thumbdown
          Emen.

          wat is emen eigenlijk? mijn spelling controle geeft er namelijk een rooie streep bij aan.

          #18070586
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Komop, laat mscalibrav6 met rust.

            Wij kunnen er ook niets aan doen dat we niet zo perfect zijn als dat zij dat is. :jerry :jerry

            Maar back on topic.
            Ik verwacht dat de regelgeving gewoon onze strot door geduwd wordt, ondanks alle moeite die er gedaan wordt om dat te voorkomen (iets waar men enkel respect voor kan hebben :wors )

            Maar de realiteit leert ons nu eenmaal dat resultaten behaald in het verleden, geen garantie bieden voor de toekomst.
            En dat Den Haag enkel dat doet waar ze zin in hebben. Ongeacht of dat tegen de realiteit in gaat of niet. Ongeacht dat het mogelijk zelfs een compleet averechts effect gaat hebben of niet.
            Dat is nu eenmaal Den Haag.
            Hun wil is wet.

            En aangezien er in dit land enkel maar individualisten zijn (op een enkeling daar gelaten), zal dat ook niet snel gaan veranderen.

            Het enige signaal dat men af kan geven naar Den Haag, is gewoon niet komen opdagen bij de stembureaus (aangezien een blanco stem ook geteld wordt als zijnde een foutieve stem).
            Bij een te geringe opkomst worden de verkiezingen namelijk nietig verklaard. Dat is het enige middel dat werkt. Maar dat middel werkt ook alleen en masse.

            Maar we dwalen weer af…

            #18070587
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              enige waar we op kunnen hopen is dat stukje wat er stond laatst (ff uit me hoofd, dus zal ff met andere woorden zijn :P)

              dit word de 3e keer zo beetje dat 1 bepaalde wets regel word veranderd in ik geloof 4 jaar.
              voor zoiets moest er wel een verdomd goeie verklaring zijn.

              dus aan de hand dar van kan het ook nog goed uit pakken.

              zelf blijf ik er bij..
              mochten ze e regel er wel door drukken.. staken!
              als het nou is de snelweg dicht zetten, of accuut iedereen zijn oldtimer gaat schorsen..
              denk dat er dan wel wat gaat gebeuren.
              de regering weet inmiddels dat nederland een land is waarvan iedereen klaagt, iedereen een grote bek heeft, maar toch uit eindelijk alles maar pikken..
              misschien toch eens een andere kant laten zien ;)

              #18070588
              Aapje
                Lid sinds:
                1 January 2009

                Denk dat ze er weinig naar omkijken als jij je oldtimer ‘acuut’ gaat schorsen. Snelweg dichtzetten? Juist ja, probeer dat maar’es te doen zonder een ongeval te maken. Reken maar erop dat ze wel ervoor zorgen dat het je geld gaat kosten. Met oldtimers het binnenhof dichtzetten snap ik de lol nog wel van.

                Valt mij btw wel op dat je erg actief reageert soepkippie, eerder reageerde je nagenoeg niet in dit topic.. Komt dat omdat het je geld gaat kosten in 2014 nu je ook een oldtimer bezit? Dus eigenlijk gaat het jou gewoon om geld? ;)

                #18070589
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  nee hoor, als het mij om het geld zou gaan had ik de kadett al weg getrapt.
                  heb de astra nog.
                  heb er nog een sloper bij gekocht.. neuh die 78 euro belasting in het jaar is niet het probleem.
                  oja… heb ook pas een oldtimer vanaf juni zobeetje..
                  tuurlijk is het wel mooi mee genomen als ie helemaal belasting vrij blijft.. maar dat zal iedereen zo vinden.
                  niet dat ik je een verantwoording schuldig ben.. maar daar heb je hem.

                  ongelukken met snelweg dicht zetten ja?
                  je hebt natuurlijk ook aangekondigde stakingen doen ;)
                  en zal niet helpen?
                  mwoa, k weet niet, tis in frankrijk ook gelukt.
                  maar ja, als iedereen er net zo over denkt als jij, tjsa, dan helpt het niet.

                  zetten we het binnenhof ff vol oldtimers, wat bereik je daar mee dan?
                  daar zie ik ook maar weinig in.
                  en dat schorsen, als 75% van nl zijn oldtimer schorst, voornamelijk die in de kwart regeling vallen, dan hebben ze al een jaar niet de inkomen van wat ze normaal “denken” te krijgen.
                  zoals jij, jij profiteert niet van het belasting vrije, voor jou is het puur hobby, dus je zult vast nog een auto hebben waar je belasting voor betaald, kun je daar wel mee door rijden.
                  jij hebt een stuk of wat belasting vrijen, missen hun dus die kwart regeling al ( de corsa ook 78 in het jaar met de nieuwe regeling?)plus dan alle andere mensen nog ;)

                  maar ja, dat is ook maar hoe ik het bekijk hoor.. ik kan het ook verkeerd zien natuurlijk ;)

                  #18070590
                  mscalibrav6
                    Lid sinds:
                    26 May 2012

                    Emen dat begrijpt iedereen hier. Echt afkatten doe je wel anders hoor. Hij/Zij/Het? You cares.

                    Staken, lijkt me wel wat, jaren 80 was dat heel normaal. ;) Maarja, zitten nu in een heel ander (lange teentjes) tijdperk.

                    Enne..Ieder zn vak hé, de een is hier goed in de daar in. king:

                    #18070591
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Ook al ben ik tegen elke vorm van belasting en belastingverhoging, ik ga mijn auto(‘s) niet schorsen als teken van staking. Ik heb ze gekocht om te rijden (behalve dan in de winter).

                      #18070592
                      TedMechanic
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2007

                        @Aapje wrote:

                        Valt mij btw wel op dat je erg actief reageert soepkippie, eerder reageerde je nagenoeg niet in dit topic.. Komt dat omdat het je geld gaat kosten in 2014 nu je ook een oldtimer bezit? Dus eigenlijk gaat het jou gewoon om geld? ;)

                        Hoe je het ook went of keert, het gaat iedereen om het geld natuurlijk. En je raakt natuurlijk pas echt betrokken op het moment dat je zelf een oldtimer hebt.

                        #18070593
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Enige waar ‘t mij omgaat is de manier waarop ze deze belastingsverhoging erdoor gestampt hebben. Onder ‘t mom van milieu in het regeerakkoord. En later praten over hoeveel miljoenen het opleverde op de begroting… En dat alles basseren op foutieve cijfers. Er zijn zat oplossingen (die al ingevoerd waren bijv.) om te zorgen dat de belasting op het milieu niet erger zou worden. Maar omdat die flip Frans Weekers een gat in z’n begroting had heeft ie dit effe bedacht.

                          Maar wat Stendor zegt, ik heb m’n auto’s gekocht om ermee te rijden. Had ze ook al voordat deze regels werden aangekondigd laat staan voor ze oldtimer waren. Dus ik weet wat ze p/m kosten met mrb dus lig ik er wakker van? Nope :P Ga ik iig niet voor staken op de snelweg e.d. kost miljoenen aan het bedrijfsleven als mensen in de file staan. Daardoor veroorzaak je weer dat werkgevers banen moeten schrappen om de kosten te drukken. Aka je maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf.

                          #18070594
                          mscalibrav6
                            Lid sinds:
                            26 May 2012

                            Was het maar n gat. De komende jaren gaat het om gaten van miljarden. :vertag Die wij moeten vullen.

                            #18070595
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              ja.. wij moeten ze vullen.. de bulgaren plukken er van..

                              als meneer weekers dit voorkomt scheelt het al een heleboel geld!
                              hoeven wij er ook niet onder te lijden.

                              https://www.facebook.com/photo.php?v=1380860422138720&set=vb.1379800292244733&type=2&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              #18070596
                              turbodiesel
                                Lid sinds:
                                21 January 2012

                                @mscalibrav6 wrote:

                                Was het maar n gat. De komende jaren gaat het om gaten van miljarden. :vertag Die wij moeten vullen.

                                Wat bedoel je met N juffrouw nederlands ?

                                #18070597
                                mscalibrav6
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2012

                                  weet je dat niet? dat dacht ik wel meneertje/juffrouwtje :ass je bent sms taal ook niet machtig. king:

                                  was het onderwerp ook al weer? ;)

                                  #18070598
                                  mscalibrav6
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2012

                                    We moeten allemaal gaan tweeten van Wouter want het wordt spannend. Doe even linken, soepkiepe ;)

                                    #18070599
                                    soepkiepe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 August 2010

                                      Beste harjan,

                                      Vandaag hadden wij een afspraak met Wouter Koolmees (D66) waarbij Ed Groot van de PvdA onverwacht aanschoof. Met zijn drieen hebben wij een bijzonder vruchtbaar gesprek gehad.

                                      Er lijkt breed draagvlak te zijn in de Eerste en Tweede Kamer voor een oplossing die wij hebben bedacht, maar waarover wij helaas nu nog niet in detail kunnen treden. Wij hebben aan Pieter Omtzigt van het CDA gevraagd om deze oplossing vanavond voor te stellen aan Staatssecretaris Weekers en hopen dat hij dit gaat doen.

                                      U kunt ons daarbij helpen en roepen daarom iedereen met een Twitter account op om een hele positieve tweet uit te sturen naar Pieter Omtzigt die namelijk keer op keer opkomt voor u als oldtimerbezitter. In deze tweet zou u bijvoorbeeld kunnen vragen: “Beste Pieter, wij waarderen uw inspanningen voor de oldtimerliefhebbers enorm en hopen dat deze tot een doorbraak kunnen leiden”.

                                      Twitteraccount Pieter Omtzigt: @PieterOmtzigt

                                      Wilt u live meekijken naar de ontwikkelingen omtrent het oldtimerdossier, kijk dan hier:
                                      Livestream Tweede Kamer

                                      Wouter zit op dit moment van schrijven uiteraard namens u op de publieke tribune.

                                      Met vriendelijke groet,

                                      Arjan Lenoir,
                                      Namens Team VrijstellingOldtimer

                                      heb alleen zelf geen twitter.

                                      #18070600
                                      Renkema
                                        Lid sinds:
                                        9 March 2009

                                        Ze zouden gek zijn ook als ze al hun troeven openbaar zouden maken. Hoe minder de tegenstanders weten op voorhand hoe beter.

                                        #18070601
                                        soepkiepe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2010

                                          MOGELIJKE UITSTELLING!!!!!

                                          Beste harjan,

                                          Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

                                          Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

                                          Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

                                          Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

                                          Met vriendelijke groet,

                                          Wouter van Embden,
                                          Namens Team VrijstellingOldtimer

                                          #18070602
                                          Stender
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            5 April 2009

                                            Er gloort hoop voor oldtimerbezitters die per 1 januari de dupe dreigen te worden van de voorgenomen maatregelen met betrekking tot de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb). Vrijstellingoldtimer.nl ligt op koers om de plannen van de Tweede Kamer op te schorten naar 1 januari 2015, met de intentie om ze in de loop van volgend jaar compleet ongedaan te maken.

                                            Sinds bekend werd dat de overheid voornemens is om per 1 januari 2014 alleen oldtimers ouder dan 40 jaar vrij te stellen van motorrijtuigenbelasting, maakt Vrijstellingoldtimer.nl zich hard om deze maatregelen teruggedraaid te krijgen. In de persoon van Wouter van Embden werd onlangs een petitie aangeboden aan de Tweede Kamer en sindsdien is er door hem veel lobbywerk verricht in zowel de Eerste Kamer als bij de oppositiepartijen in de Tweede Kamer. Dat lijkt nu z’n vruchten af te werpen.

                                            “De drie grootste partijen van de oppositie als de Eerste Kamer zijn het met ons eens dat deze maatregel getuigt van onbehoorlijk bestuur, het is immers al de derde maatregel in vier jaar tijd die deze groep autoliefhebbers treft. Ook in de Eerste Kamer lijkt draagvlak te zijn voor uitstel. Daarnaast hebben we aangetoond dat Staatssecretaris Weekers van Financiën de Kamer in april met onvolledige informatie heeft voorgelicht over de importcijfers van oldtimers”, aldus Wouter van Emden van Vrijstellingoldtimer.nl.

                                            Steun van de Fehac

                                            Inmiddels heeft Van Emden ook steun van de Fehac, een van de partijen die in april met Weekers tot het mrb-compromis kwam. Voorzitter Bert Pronk: “Dat compromis was destijds het hoogst haalbare. We zijn de laatste tijd naar elkaar toe gegroeid en het zou fantastisch zijn als het lukt om een jaar uitstel te krijgen. Wouter van Embden zou komend jaar een extra gesprekspartner in de alliantie kunnen zijn om gezamelijk tot een bevredigende maatregel te komen. Het probleem zit vooral bij de diesels van 1985 en 1986. Daarnaast vinden we dat Amerikanen op lpg onevenredig hard worden getroffen.”

                                            Amendement

                                            Omdat de gewijzigde mrb-regels voor oldtimers jonger dan 40 jaar inmiddels door de Tweede Kamer zijn aangenomen in het regeerakkoord, is een amendement nu het middel om deze ongedaan te maken. “50 Plus heeft aangekonigd een amendement in te dienen om de wetswijziging niet per 1 januari 2014 in te laten gaan maar een jaar later, 1 januari 2015 dus. Zodoende hebben we nog een jaar de tijd om aan te tonen dat deze maatregel nooit aangenomen had mogen worden. We willen gedegen maatregelen waarmee we minstens tien jaar vooruit kunnen. Als de huidige plannen eerst een jaar uitgesteld worden, komt er daarna waarschijnlijk afstel van”, zegt Van Embden.

                                            Hoe groot is de kans dat de maatregel inderdaad een jaar worden uitgesteld? Mocht dat lukken, geeft dat Vrijstellingoldtimer weliswaar de kans om verder te lobbyen voor het terugdraaien ervan maar het zorgt tegelijkertijd voor een voortzetting van de onrust in de oldtimerbranche. Van Embden: “Dat klopt en dat vinden we vervelend. Wij zouden de maatregel ook het liefste meteen teruggedraaid zien maar een jaar uitstel is op dit moment de minst slechte optie.”

                                            En wat als het amendement van 50 Plus het niet haalt? “Op 19 november krijgen we daar duidelijkheid over. Mocht het niet worden aangenomen, dan is de strijd zeker nog niet gestreden en gaan we naar de Eerste Kamer”, besluit Van Embden.

                                            Bron: Autoweek, http://www.autoweek.nl/nieuws/25593/mrb-regels-oldtimers-mogelijk-jaar-uitgesteld” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            #18070603
                                            theunm
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              kreeg net dit mailtje hopen dat het gaat lukken

                                              Beste Theun ,

                                              Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

                                              Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

                                              Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

                                              Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

                                              Met vriendelijke groet,

                                              Wouter van Embden,
                                              Namens Team VrijstellingOldtimer

                                              oeps iemand was mij voor

                                              #18070604
                                              soepkiepe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 August 2010

                                                lees eens 2 reacties terug theunm haha :P maakt niet uit, zulk leuk nieuws mag hier van mij altijd wel 2x staan haha

                                                #18070605
                                                jethro
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 February 2008

                                                  Op onze auto en alles wat er mee te maken heeft haalt onze?? Roverheid 22 miljard op.
                                                  LET WEL, ELK jaar en elk jaar meer.
                                                  :fy1 :fy1

                                                  #18070606
                                                  Aapje
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 2009

                                                    :hmmz juistem

                                                    #18070432
                                                    jethro
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 February 2008

                                                      @Aapje wrote:

                                                      :hmmz juistem

                                                      Ben je PRO overheid?? :hmmz :hmmz

                                                      OK hieronder een link, klik er huiver………………..

                                                      http://www.autoblog.nl/nieuws/overheid-haalt-bijna-20-miljard-euro-op-bij-weggebruikers-61833″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Had het bijna goed, bijna 20 miljard oftewel € 20.000.000.000,-
                                                      En men PAKT ook via de verkeersboetes € 1.0700.000.000,-
                                                      Ja, ja de Roverheid PAKT den burger goed in zijn loonzakje.
                                                      En DAN de REST nog……………………..
                                                      :fy1 :fy1 :fy1 :puke :puke :puke

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,151 tot 1,175 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.