Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2012 om 14:59 #18069504
@sentinel69 wrote:
@Fearless bij mijn schadeherstelbedrijf stond een werkelijk schitterende Ford Mustang …. die motor was gewoon aan gort gereden omdat er alleen maar mee werd gereden en nooit aan onderhoud werd gedaan ….. ik zou zo’n uit Mustang uit liefde alleen al vertroetelen :wub
En die mercedessen ,tsja ,ik moest zelf als kind achter in die auto’s en mijn vader was er toendertijd ook erg blij mee ,maar als je ziet wat er voor rook uit die dingen komt en die stank die ze vaak verspreiden , dan zou ik ze absoluut niet missen als ze van de weg af moesten . Volvo zou ik ook niet in willen rijden ,maar die vind ik nog meer stijl hebben als een mercedes . Ik zie vaker van die mooie oudjes van andere merken rijden waarvan ik mij serieus afvraag of die wel eens een onderhoudsbeurtje krijgen :hmmz …..zonde .
Nieuwe auto’s stinken ook,dus dat zit allebei op een rechte lijn.
29 oktober 2012 om 15:15 #18069505@KadAstra-EF wrote:
Ik rijd 1:11 met mn F king: king: king:
Kunnen die importauto’s niet zeggen :wors
Rik :D
De Ascona op LPG (jaja,een importbarrel) draait tussen de 1 op 11 en 1 op 13,afhankelijk hoeveel korte of lange stukken ik rij,op benzine zit 1 op 15 er zomaar in.
En ja,ik rij veel kilometers,zo tussen de 20 en 25 duizend per jaar.
Ben ik dan ook een profiteur?29 oktober 2012 om 15:29 #18069506@asconahobbyist wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Ik rijd 1:11 met mn F king: king: king:
Kunnen die importauto’s niet zeggen :wors
Rik :D
De Ascona op LPG (jaja,een importbarrel) draait tussen de 1 op 11 en 1 op 13,afhankelijk hoeveel korte of lange stukken ik rij,op benzine zit 1 op 15 er zomaar in.
En ja,ik rij veel kilometers,zo tussen de 20 en 25 duizend per jaar.
Ben ik dan ook een profiteur?eigenlijk wel :jerry
29 oktober 2012 om 15:40 #18069507Eigenlijk wel :angel
Mijn ouders hebben allemaal belastingvrije Volvo’s
Allemaal zelf gerestaureerd en goede staat.
Ik allemaal Manta’s (ook liefhebber)
Ook allemaal gerestaureerd en in goede staat.
Maar door de regel is het wel zo dat de meeste auto’s op LPG rijden en dat is meer dan logisch :angel
:hmmz Ik had anders dan maar 1 Manta gehad en mijn ouders waarschijnlijk 1 Volvo en jij vermoedelijk 1 Ascona ;)
Het kwam er wel crue uit van profiteurs…. maar ook liefhebbers profiteren ervan en ik zie daar het kwaad niet van in :angel29 oktober 2012 om 16:19 #18069509http://www.autoblog.nl/vrijstelling-mrb-oldtimers-afgeschaft-regeerakkoord” onclick=”window.open(this.href);return false;
Klassiekerliefhebbers- en rijders opgelet. Zojuist werd het regeerakkoord van Rutte II gepresenteerd, waarin specifiek staat dat de vrijstelling wordt af-ge-schaft. Dit wordt gedaan uit *proest* milieuoverweging.
Staatssecretaris Joop Atsma heeft het nog geprobeerd. Een wetswijziging waarmee de regeling blijft, maar oude auto’s voortaan geweerd worden uit de binnenstad. Was het maar zo’n feest, want in het kakelverse akkoord staat slechts het volgende:
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.
Right. Milieu-overwegingen. Er moet 16 miljard worden bezuinigd, sorry, omgebogen, en dit nieuwe kabinet van VVD & PvdA zag in de regeling om oldtimers te ontzien, en ze op die manier op de weg te houden, een extra speen om de automobilist weer iets verder uit te melken. Mercedes-dieseltjes die als daily driver worden gebruikt, jullie hebben het aardig verpest voor de rest.
Als de regeling wordt geschrapt levert dit de overheid jaarlijks 153 miljoen euro op.
Een andere maatregel omtrent autorijden is het niet invoeren van een kilometerheffing. “In plaats daarvan zetten we het programma Beter Benutten door dat een bijdrage levert aan het verminderen van files.” aldus Mark en Diederik.
Over mobiliteit komen we dit tegen in het akkoord:
Infrastructuur en bereikbaarheid zijn van doorslaggevend belang voor onze economie. Ook in de afgelopen jaren is de mobiliteit gegroeid, ondanks de economische crisis. Op twee manieren werken we aan het verbeteren van bereikbaarheid en doorstroming. Door te investeren, vooral in het aanpakken van fileknelpunten en de aanleg van ontbrekende schakels in hoofdverbindingen. En door de bestaande infrastructuur – weg, spoor en water – beter te benutten. Openbaar vervoer moet betrouwbaar, toegankelijk en efficient zijn. Spoor en andere vormen van openbaar vervoer moeten beter op elkaar aansluiten. De veiligheid op het spoor moet verder verbeteren. Het kabinet bevordert de ontwikkeling van de mainports Schiphol en Rotterdam vanwege hun grote belang voor de Nederlandse economie. Zij krijgen ruimte om te groeien, met blijvende aandacht voor een goed woon- en leefklimaat.
Dit zegt het akkoord over elektrisch rijden:
Elektrisch vervoer biedt veel kansen voor Nederland. Met netbeheerders, energiebedrijven en lokale overheden worden afspraken gemaakt over de laadinfrastructuur om de groei van elektrische mobiliteit verder te stimuleren.
Een pluspunt is dat de aanleg van nieuwe wegen minder omslachtig wordt. Slecht nieuws voor de diagonaal gestreepte korenwolf, goed nieuws voor de automobilist:
De besluitvorming over ruimtelijke projecten moet eenvoudiger en sneller, daarom stroomlijnen we de ruimtelijke wet- en regelgeving verder. In 2013 komen we met een wetsvoorstel omgevingswet ter vervanging van onder meer de wet op de ruimtelijke ordening en de waterwet.29 oktober 2012 om 17:34 #18069510Ik hoor het vanzelf wel of er een brief van de belasting bij mn meis op de mat ligt :D
29 oktober 2012 om 17:39 #18069511Dat zal niet veel doen aan de wegenbelasting een corsa A :jerry
29 oktober 2012 om 18:03 #18069512kost dat voor een Ascona B van 930 kg?
29 oktober 2012 om 18:14 #18069513berekend op drenthe, kan dus en paar euro meer of minder zijn, maar nooit veel.
Uitkomst berekening
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 77,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 308,0029 oktober 2012 om 18:24 #18069514valt dus nog wel mee. dat hebt ik er wel voor over :thumbup
29 oktober 2012 om 18:44 #18069515@McLambo wrote:
valt dus nog wel mee. dat hebt ik er wel voor over :thumbup
Kijk, zo zie ik het ook. Natuurlijk zonde dat ik nu ineens voor 2 oltimers kan dokken die samen 100 km per jaar rijden. Maar dan nog blijf ik een liefhebber en heb ik de oldtimers niet voor het “goedkope” rijden.
Graag wel een gereduceerd belasting tarief, want, wat is nu 4,5% CO???? :jerry
29 oktober 2012 om 19:13 #18069516Met andere woorden ik blijf altijd het zelfde betalen voor mijn Calibra Turbo van 1993?
29 oktober 2012 om 19:19 #18069517altijd is een groot woord.
ik betaalde vorig jaar 98 euro per 3 maand voor de astra, dit jaar moest ik ineens 100 betalen.
is maar 2 euro dan, maar zo gaat alles stiekem een beetje naar boven, over 10 jaar betaal je voor een astra 150 zeker:P29 oktober 2012 om 19:41 #18069518Ik betaal voor mn kadett 75 Euro per kwartaal.
Daarvoor gaat ie echt niet weg hoor !!!
Verzekering is 6 Euro per maand voor WARik :D
29 oktober 2012 om 19:48 #18069519Naja de Ascona Diesel van mij gaat wel verdwijnen als diesel zijnde als ik 85 euro p/m moet betalen ervoor.
Vind het zelf jammer, wou eigenlijk wel aantonen dat een 1.6D eigenlijk helemaal geen slechte diesel motor is…
Maargoe, we zien wel… Er zit zo een 1.4 benzine motor in.. :)
29 oktober 2012 om 20:27 #18069520Je zou maar een dikke amerikaan hebben van 2500kg uit 1959 in nieuwstaat, waar amper 30.000miles mee gereden is.
Dat vind ik nou wel belachelijk voor de echte liefhebbers dat die worden gestraft.
De lui wat de oudjes als dally gebruiken helaas pech gehad, het zou en zal er een keer komen dat ze toch worden gestraft.
29 oktober 2012 om 20:35 #18069521We zullen het wel zien, zoveel duidlijkheid wordt er niet verschaft…enkel dat belastingvrij er af gaat.
Dat kan zoveel betekeken. Daar zal vast wel een regeling voor komen.Stiekem hoop ik dat al profiteurs met die 3letterkenteken “oldies” goed aangepakt worden. Die zijn enkel maar naar nederland gehaald voor 1 ding. Goedkoop rijden.
Ik wil best belasting betalen hoor voor die wagens van mij, zien we gelijk wie de liefhebbers zijn. De profiteurs zullen dan wel balen.
En dan rustig 4 jaar wachten op het nieuwe kabinet :jerry29 oktober 2012 om 20:40 #18069522Of 4 jaar het hok in en dan weer van stal halen :jerry
Rik :D
29 oktober 2012 om 20:41 #18069523persoonlijk denk ik dat het zo gaat dat iedereen die een belastingvrije auto heeft hem belasting vrij houd.
alleen zullen er geen oldtimers meer bij komen.en denk dat het dan zo word, dat wanneer ik een oldtimer van pietje koop, ik er wel weer belasting voor mag gaan betalen.
29 oktober 2012 om 20:46 #18069524Ik zit op dit moment voor stage in Duitsland (VW :jerry ) maar hoorde dat er vandaag een regeerakkoord is gepresenteerd door de PvdA en VVD.
Dus ik dacht: Even doorlezen.
Nu lees ik tot mijn grote schrik dat de vrijstelling voor motorrijtuigenbelasting voor oldtimers eraf gaat onder het mom van milieuoverwegingen. :wtfEdit: Zie nu dat er al een topic over was in Opel Algemeen.
29 oktober 2012 om 20:48 #18069525Ik denk dat dat niet zo is, anders zou het niet de beoogde 156 MILOEN euro extra opleveren voor de staatskas
29 oktober 2012 om 20:52 #18069526Of iedereen wegenbelasting betalen, maar dat voor elke auto de wegenbelasting voor de helft goedkoper word? denk dat ze daar meer profijt mee doen wat ze nu willen.
29 oktober 2012 om 21:07 #18069527Wordt er niet leuker op iig
Als menig 1 moet betalen en der meerdere hebben kun je hobie wel op doeken29 oktober 2012 om 21:13 #18069528fearless ik snap je enigzins wel met die 3 letterkentekens,
maar de keerzijde ik heb zelf ook 2 ingevoerde auto’s uit duitsland…
bv een rekord station 2.2i gls..dat ding maakt me gewoon blij als ik er naar kijk… maar die is ingevoerd omdat je die hier in nl echt niet zomaar tegenkomt.
zoek er maar eens 1?
die rij ik overigens ook gewoon op benzine…1 op 9 omdat t zo goedkoop is :thumbdown ..
is echt een liefhebberij..import of niet
ben ik dan slechter bezig als jij met een originele hollander op lpg?het gaat niet om welke regel of maatregel of wie fout is of wie niet…
op t moment is voor den haag alles vogelvrij
als t maar geld opbrengt…zon beetje als maffia in italie…maar wij hebben rutte..met zn lelijk poephoofd
29 oktober 2012 om 21:17 #18069529de hobby blijft vast wel eddy, maar een x aantal.. dat wordt lastiger.
gaat er hier dan wel een geschorst blijven… of vertrekken ( lees: janssen coevorden :D ) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.