weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18069504
    astraTD
      Lid sinds:
      9 March 2009

      @sentinel69 wrote:

      @Fearless bij mijn schadeherstelbedrijf stond een werkelijk schitterende Ford Mustang …. die motor was gewoon aan gort gereden omdat er alleen maar mee werd gereden en nooit aan onderhoud werd gedaan ….. ik zou zo’n uit Mustang uit liefde alleen al vertroetelen :wub

      En die mercedessen ,tsja ,ik moest zelf als kind achter in die auto’s en mijn vader was er toendertijd ook erg blij mee ,maar als je ziet wat er voor rook uit die dingen komt en die stank die ze vaak verspreiden , dan zou ik ze absoluut niet missen als ze van de weg af moesten . Volvo zou ik ook niet in willen rijden ,maar die vind ik nog meer stijl hebben als een mercedes . Ik zie vaker van die mooie oudjes van andere merken rijden waarvan ik mij serieus afvraag of die wel eens een onderhoudsbeurtje krijgen :hmmz …..zonde .

      Nieuwe auto’s stinken ook,dus dat zit allebei op een rechte lijn.

      #18069505
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        @KadAstra-EF wrote:

        Ik rijd 1:11 met mn F king: king: king:

        Kunnen die importauto’s niet zeggen :wors

        Rik :D

        De Ascona op LPG (jaja,een importbarrel) draait tussen de 1 op 11 en 1 op 13,afhankelijk hoeveel korte of lange stukken ik rij,op benzine zit 1 op 15 er zomaar in.
        En ja,ik rij veel kilometers,zo tussen de 20 en 25 duizend per jaar.
        Ben ik dan ook een profiteur?

        #18069506
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          @asconahobbyist wrote:

          @KadAstra-EF wrote:

          Ik rijd 1:11 met mn F king: king: king:

          Kunnen die importauto’s niet zeggen :wors

          Rik :D

          De Ascona op LPG (jaja,een importbarrel) draait tussen de 1 op 11 en 1 op 13,afhankelijk hoeveel korte of lange stukken ik rij,op benzine zit 1 op 15 er zomaar in.
          En ja,ik rij veel kilometers,zo tussen de 20 en 25 duizend per jaar.
          Ben ik dan ook een profiteur?

          eigenlijk wel :jerry

          #18069507
          ICEQUEEN_Manta_Logan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 February 2006

            Eigenlijk wel :angel
            Mijn ouders hebben allemaal belastingvrije Volvo’s
            Allemaal zelf gerestaureerd en goede staat.
            Ik allemaal Manta’s (ook liefhebber)
            Ook allemaal gerestaureerd en in goede staat.
            Maar door de regel is het wel zo dat de meeste auto’s op LPG rijden en dat is meer dan logisch :angel
            :hmmz Ik had anders dan maar 1 Manta gehad en mijn ouders waarschijnlijk 1 Volvo en jij vermoedelijk 1 Ascona ;)
            Het kwam er wel crue uit van profiteurs…. maar ook liefhebbers profiteren ervan en ik zie daar het kwaad niet van in :angel

            #18069509
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              http://www.autoblog.nl/vrijstelling-mrb-oldtimers-afgeschaft-regeerakkoord” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Klassiekerliefhebbers- en rijders opgelet. Zojuist werd het regeerakkoord van Rutte II gepresenteerd, waarin specifiek staat dat de vrijstelling wordt af-ge-schaft. Dit wordt gedaan uit *proest* milieuoverweging.

              Staatssecretaris Joop Atsma heeft het nog geprobeerd. Een wetswijziging waarmee de regeling blijft, maar oude auto’s voortaan geweerd worden uit de binnenstad. Was het maar zo’n feest, want in het kakelverse akkoord staat slechts het volgende:
              De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.
              Right. Milieu-overwegingen. Er moet 16 miljard worden bezuinigd, sorry, omgebogen, en dit nieuwe kabinet van VVD & PvdA zag in de regeling om oldtimers te ontzien, en ze op die manier op de weg te houden, een extra speen om de automobilist weer iets verder uit te melken. Mercedes-dieseltjes die als daily driver worden gebruikt, jullie hebben het aardig verpest voor de rest.
              Als de regeling wordt geschrapt levert dit de overheid jaarlijks 153 miljoen euro op.
              Een andere maatregel omtrent autorijden is het niet invoeren van een kilometerheffing. “In plaats daarvan zetten we het programma Beter Benutten door dat een bijdrage levert aan het verminderen van files.” aldus Mark en Diederik.
              Over mobiliteit komen we dit tegen in het akkoord:
              Infrastructuur en bereikbaarheid zijn van doorslaggevend belang voor onze economie. Ook in de afgelopen jaren is de mobiliteit gegroeid, ondanks de economische crisis. Op twee manieren werken we aan het verbeteren van bereikbaarheid en doorstroming. Door te investeren, vooral in het aanpakken van fileknelpunten en de aanleg van ontbrekende schakels in hoofdverbindingen. En door de bestaande infrastructuur – weg, spoor en water – beter te benutten. Openbaar vervoer moet betrouwbaar, toegankelijk en efficient zijn. Spoor en andere vormen van openbaar vervoer moeten beter op elkaar aansluiten. De veiligheid op het spoor moet verder verbeteren. Het kabinet bevordert de ontwikkeling van de mainports Schiphol en Rotterdam vanwege hun grote belang voor de Nederlandse economie. Zij krijgen ruimte om te groeien, met blijvende aandacht voor een goed woon- en leefklimaat.
              Dit zegt het akkoord over elektrisch rijden:
              Elektrisch vervoer biedt veel kansen voor Nederland. Met netbeheerders, energiebedrijven en lokale overheden worden afspraken gemaakt over de laadinfrastructuur om de groei van elektrische mobiliteit verder te stimuleren.
              Een pluspunt is dat de aanleg van nieuwe wegen minder omslachtig wordt. Slecht nieuws voor de diagonaal gestreepte korenwolf, goed nieuws voor de automobilist:
              De besluitvorming over ruimtelijke projecten moet eenvoudiger en sneller, daarom stroomlijnen we de ruimtelijke wet- en regelgeving verder. In 2013 komen we met een wetsvoorstel omgevingswet ter vervanging van onder meer de wet op de ruimtelijke ordening en de waterwet.

              #18069510
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                Ik hoor het vanzelf wel of er een brief van de belasting bij mn meis op de mat ligt :D

                #18069511
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Dat zal niet veel doen aan de wegenbelasting een corsa A :jerry

                  #18069512
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    kost dat voor een Ascona B van 930 kg?

                    #18069513
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      berekend op drenthe, kan dus en paar euro meer of minder zijn, maar nooit veel.

                      Uitkomst berekening

                      Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 77,00
                      Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 308,00

                      #18069514
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        valt dus nog wel mee. dat hebt ik er wel voor over :thumbup

                        #18069515
                        Gupy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2006

                          @McLambo wrote:

                          valt dus nog wel mee. dat hebt ik er wel voor over :thumbup

                          Kijk, zo zie ik het ook. Natuurlijk zonde dat ik nu ineens voor 2 oltimers kan dokken die samen 100 km per jaar rijden. Maar dan nog blijf ik een liefhebber en heb ik de oldtimers niet voor het “goedkope” rijden.

                          Graag wel een gereduceerd belasting tarief, want, wat is nu 4,5% CO???? :jerry

                          #18069516
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            Met andere woorden ik blijf altijd het zelfde betalen voor mijn Calibra Turbo van 1993?

                            #18069517
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              altijd is een groot woord.
                              ik betaalde vorig jaar 98 euro per 3 maand voor de astra, dit jaar moest ik ineens 100 betalen.
                              is maar 2 euro dan, maar zo gaat alles stiekem een beetje naar boven, over 10 jaar betaal je voor een astra 150 zeker:P

                              #18069518
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                Ik betaal voor mn kadett 75 Euro per kwartaal.
                                Daarvoor gaat ie echt niet weg hoor !!!
                                Verzekering is 6 Euro per maand voor WA

                                Rik :D

                                #18069519
                                Aapje
                                  Lid sinds:
                                  1 January 2009

                                  Naja de Ascona Diesel van mij gaat wel verdwijnen als diesel zijnde als ik 85 euro p/m moet betalen ervoor.

                                  Vind het zelf jammer, wou eigenlijk wel aantonen dat een 1.6D eigenlijk helemaal geen slechte diesel motor is…

                                  Maargoe, we zien wel… Er zit zo een 1.4 benzine motor in.. :)

                                  #18069520
                                  astraTD
                                    Lid sinds:
                                    9 March 2009

                                    Je zou maar een dikke amerikaan hebben van 2500kg uit 1959 in nieuwstaat, waar amper 30.000miles mee gereden is.

                                    Dat vind ik nou wel belachelijk voor de echte liefhebbers dat die worden gestraft.

                                    De lui wat de oudjes als dally gebruiken helaas pech gehad, het zou en zal er een keer komen dat ze toch worden gestraft.

                                    #18069521
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      We zullen het wel zien, zoveel duidlijkheid wordt er niet verschaft…enkel dat belastingvrij er af gaat.
                                      Dat kan zoveel betekeken. Daar zal vast wel een regeling voor komen.

                                      Stiekem hoop ik dat al profiteurs met die 3letterkenteken “oldies” goed aangepakt worden. Die zijn enkel maar naar nederland gehaald voor 1 ding. Goedkoop rijden.

                                      Ik wil best belasting betalen hoor voor die wagens van mij, zien we gelijk wie de liefhebbers zijn. De profiteurs zullen dan wel balen.
                                      En dan rustig 4 jaar wachten op het nieuwe kabinet :jerry

                                      #18069522
                                      KadAstra-EF
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 July 2010

                                        Of 4 jaar het hok in en dan weer van stal halen :jerry

                                        Rik :D

                                        #18069523
                                        soepkiepe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2010

                                          persoonlijk denk ik dat het zo gaat dat iedereen die een belastingvrije auto heeft hem belasting vrij houd.
                                          alleen zullen er geen oldtimers meer bij komen.

                                          en denk dat het dan zo word, dat wanneer ik een oldtimer van pietje koop, ik er wel weer belasting voor mag gaan betalen.

                                          #18069524
                                          DennisKadett
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 March 2010

                                            Ik zit op dit moment voor stage in Duitsland (VW :jerry ) maar hoorde dat er vandaag een regeerakkoord is gepresenteerd door de PvdA en VVD.
                                            Dus ik dacht: Even doorlezen.
                                            Nu lees ik tot mijn grote schrik dat de vrijstelling voor motorrijtuigenbelasting voor oldtimers eraf gaat onder het mom van milieuoverwegingen. :wtf

                                            Edit: Zie nu dat er al een topic over was in Opel Algemeen.

                                            #18069525
                                            McLambo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              Ik denk dat dat niet zo is, anders zou het niet de beoogde 156 MILOEN euro extra opleveren voor de staatskas

                                              #18069526
                                              astraTD
                                                Lid sinds:
                                                9 March 2009

                                                Of iedereen wegenbelasting betalen, maar dat voor elke auto de wegenbelasting voor de helft goedkoper word? denk dat ze daar meer profijt mee doen wat ze nu willen.

                                                #18069527
                                                eddepet007
                                                  Lid sinds:
                                                  11 February 2005

                                                  Wordt er niet leuker op iig
                                                  Als menig 1 moet betalen en der meerdere hebben kun je hobie wel op doeken

                                                  #18069528
                                                  asconiakkefietje
                                                    Lid sinds:
                                                    15 December 2006

                                                    fearless ik snap je enigzins wel met die 3 letterkentekens,
                                                    maar de keerzijde ik heb zelf ook 2 ingevoerde auto’s uit duitsland…
                                                    bv een rekord station 2.2i gls..dat ding maakt me gewoon blij als ik er naar kijk… maar die is ingevoerd omdat je die hier in nl echt niet zomaar tegenkomt.
                                                    zoek er maar eens 1?
                                                    die rij ik overigens ook gewoon op benzine…1 op 9 omdat t zo goedkoop is :thumbdown ..
                                                    is echt een liefhebberij..import of niet
                                                    ben ik dan slechter bezig als jij met een originele hollander op lpg?

                                                    het gaat niet om welke regel of maatregel of wie fout is of wie niet…
                                                    op t moment is voor den haag alles vogelvrij
                                                    als t maar geld opbrengt…

                                                    zon beetje als maffia in italie…maar wij hebben rutte..met zn lelijk poephoofd

                                                    #18069529
                                                    Ghanz
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 July 2005

                                                      de hobby blijft vast wel eddy, maar een x aantal.. dat wordt lastiger.
                                                      gaat er hier dan wel een geschorst blijven… of vertrekken ( lees: janssen coevorden :D )

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.