Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2013 om 02:18 #18070353
daarom zal ik nooit een nieuwere auto kopen als mn astra f
vind de styling wel leuk maar al die gizmo’s heb ik niks mee :puke
volgende wordt of een kadett c of manta b :wub8 mei 2013 om 06:28 #18070354Precies, en het gewicht kan dan ook wat omlaag, dus sowieso minder mrb. Alleen zorgt dat gewicht ook deels voor dat comfortabele gevoel en juist heel veel opties spreekt het gros van de mensen juist wel aan helaas…
14 mei 2013 om 16:52 #18070355Gaat niet zo goed met Weekers…
http://www.nu.nl/politiek/3422155/oppositie-twijfelt-aanblijven-weekers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus wie weet staat zijn oldtimer plannetje ook wel op losse schroeven nu…
14 mei 2013 om 17:06 #18070356Komt geen overgang voor de lpg en diesel rijders :puke Mogen flink gaan dokken, wat erg triest is.
14 mei 2013 om 17:07 #18070357de motie om lpg en diesel ook in aanmerking te laten komen voor het kwart-tarief zijn verworpen.
het plan zal dus doorgang gaan krijgen….
zeg maar dag tegen je 26-40 jarige lpg auto. :thumbdown :puke :swear :argue :argue14 mei 2013 om 17:20 #18070358Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD’er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.
14 mei 2013 om 17:27 #1807035933 402, nr. 56 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die
op LPG rijden ………… VERWORPEN33 402, nr. 57 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die
op diesel rijden ………… VERWORPEN14 mei 2013 om 17:28 #18070360Mijn bron zegt wat anders.
14 mei 2013 om 17:31 #18070361Word zoveel geluld over het hele internet…
Wou nog graag een keer een chevy k30 6,2Diesel V8 aanschaffen ook een ex leger.. van 84… Maarja
Of graag een w124 300TDT kan ik ook allemaal vergeten, doei toekomstige hobby.14 mei 2013 om 17:39 #18070362http://www.autoweek.nl/nieuws/23400/geen-andere-mrb-regels-diesel-lpg-oldtimers” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 mei 2013 om 18:06 #18070363@Stender wrote:
Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD’er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.
Denk dat ik dan lekker VVD of PVV ga stemmen de volgende ronde!
14 mei 2013 om 19:08 #18070364@Vinci wrote:
@Stender wrote:
Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD’er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.
Denk dat ik dan lekker VVD of PVV ga stemmen de volgende ronde!
vooral VVD stemmen. Frans Weekers die deze onzin allemaal bedacht heeft, en ettelijke miljarden naar het buitenland heeft laten sluizen (waardoor wij nu moeten betalen), is VVD…
PVV stemmen heeft ook geen nut. Worden dan toch wel weer buitenspel gezet.
Fijn toch, leven in een dictatuur met de titel “democratie”
Het land van de graaierij waar iedereen welkom is.Behalve de eigen burgers dan. Die moeten voor de rest betalen.
Achterlijke zakkewassers zijn het.Denk dat ik mijn LPG installatie maar eens bij Weekers dump…(voor hen die interesse hebben, kunnen zijn prive adres via google vinden. Enkel FHH Weekers Weert inkloppen)
15 mei 2013 om 07:47 #18070365@Vinci wrote:
@Stender wrote:
Het is niet verworpen, het is aangehouden. Dit betekent dat er later over gestemd wordt. De enige motie die is afgewezen is die van een VVD’er, hij pleitte ervoor om alles te houden zoals het is.
Denk dat ik dan lekker VVD of PVV ga stemmen de volgende ronde!
Die motie kwam wel vanuit de VVD maar de hele VVD heeft samen met de PVDA die andere 2 moties weggestemd. De overige partijen waren met eens met moties.
15 mei 2013 om 07:49 #18070366Wat ik eigenlijk nog stuitender dan het uitsluiten van auto’s op diesel en LPG vind, is dat de overgangsregeling niet voor auto’s geldt die per 2014 jonger dan 26 jaar zijn: ergo, als je de ‘pech’ hebt een auto uit 1988 te bezitten, dan betaal je daar dus tot 2028 de volle mep wegenbelasting voor!
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik ga doen: ik rij met elke auto’s slechts zo’n 2500 km, maar wel het hele jaar door. Een garage heb ik niet, dus dan moet ik iets huren. Per saldo ben ik dan waarschijnlijk nauwelijks goedkoper uit met die overgangsregeling in vergelijking met gewoon 100 % wegenbelasting betalen.
Wat ik wel beslist zal doen is wat buitenlandse contacten benaderen: in onder meer Rusland zijn oude Mercedes diesels erg gewild. Hier zijn de prijzen al flink aan het dalen (en dat zal zich naar aanleiding van het verwerpen van de motie nog wel even doorzetten) dus exporteren zal best gaan lonen. king:
15 mei 2013 om 17:30 #18070367Zie nu mooie benzen staan tussen de 1300 en 1800 op mp
Tis gewoon om tranen in je ogen te krijgenTwijvel nu ook over mijne op lpg is 76 er denk half jaar schorsen dan enkel zomer rijden
20 mei 2013 om 19:37 #18070368hey wat ik mij net eens begon af te vragen..
veel van jullie hebben de huidige oldtimers in de oldtimer verzekering, ik weet niet beter dat dit iets van 50 euro per jaar is of zo.maar de oldtimer moet straks 40 zijn om een oldtimer te zijn, hoe zit dat met de verzekering dan?
die word ook weer duurder dan zeker?20 mei 2013 om 19:42 #18070369AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat zal niet zo hard lopen. Enkele verzekeraars hebben nu al een youngtimer polis beschikbaar welke geldt voor auto´s ouder dan 20 jaar. Daarnaast hanteren de verzekeraars een klassieker-oltimer/verzekering vanaf 25 jaar. De definitie van een oldtimer hangt niet samen met 40 jaar, maar geldt al vanaf 25 jaar. Enkel hebben de oldtimers die de 40 jaar bereikt een belastingvoordeel krijgen.
20 mei 2013 om 19:43 #18070370dus zoals ik jou nu begrijp blijft dat gewoon het zelfde dus?
20 mei 2013 om 20:40 #18070371AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat lijkt mij wel ja, Belastingdienst en verzekeringsmaatschappijen hanteren hun eigen leeftijden hebben geen verband met elkaar.
20 mei 2013 om 20:58 #18070372Als je dan toch sportief met je je Youngtimer diesel blijft rijden moet je eigenlijk wel je roetstop flink rijk zetten, dan weet je waarvoor je Betaald.. (goed voorbeels is dan toch wel AstraTD van het forum :thumbup :thumbup :thumbup )
Willem
21 mei 2013 om 11:13 #18070373Foto,s van Good Vibrations
Meeting tegen de MRB af te schaffen voor oldtimers/klassiekers.
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 mei 2013 om 11:57 #18070374AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goeie actie :thumb Mooi spul allemaal. Zou zonde zijn als door de nieuwe plannen al dit moois niet meer op straat verschijnt en we alleen nog plastic lease-bakken gaan zien.
21 mei 2013 om 14:31 #18070375Helft van de wagens op de foto hebben niks te klagen aangezien dat die 40/50jaar + zijn.
@wim-v6 wrote:
Als je dan toch sportief met je je Youngtimer diesel blijft rijden moet je eigenlijk wel je roetstop flink rijk zetten, dan weet je waarvoor je Betaald.. (goed voorbeels is dan toch wel AstraTD van het forum :thumbup :thumbup :thumbup )
Willem
Thanx Willem :thumbup
Volgens snapt nog niet iedereen, dat Nederland het duurste land is om auto te rijden.
Duur in aanschaf, ( nieuw )
Duurste in wegenbelasting,
Duur verzekering,
Duur onderhoud,
En het duurste brandstof!21 mei 2013 om 23:24 #18070376Misschien hebben die deelnemers ook meerdere auto’s die zich niet bevinden in de nog vrijgestelde categorie of sympathiseren ze met de overige oldtimer liefhebbers? Daarbij is elk treffen dan ook een lust voor het oog, met welke insteek dan ook.
Onderhoud en brandstof in Engeland of brandstof in Denemarken word je ook niet vrolijk van overigens, nog hoger dan hier. :cry
30 mei 2013 om 20:25 #18070377AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wegenbelasting voor 70 procent oldtimers
do 30 mei 2013, 14:34
DEN HAAG –
Bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland moeten vanaf volgend jaar wegenbelasting gaan betalen door de nieuwe belastingmaatregelen. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van VWE voertuiginformatie en -documentatie.De bijna 63.000 bezitters van oldtimers op diesel of LPG (bijna een kwart van het totaal) worden het hardst geraakt. Zij moeten straks de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen. In Nederland worden auto’s van 25 jaar en ouder bestempeld als oldtimers.
Nederland telt nog ruim 119.000 auto’s (45 procent van alle oldtimers) op benzine die in januari volgend jaar tussen de 25 en 40 jaar oud zijn. Eigenaren van deze auto’s moeten minimaal een kwart van het normale wegenbelastingtarief gaan betalen. Benzineauto’s ouder dan 40 jaar zijn volledig vrijgesteld van wegenbelasting.Kwart van deze oldtimers Mercedes-Benz
Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz (ruim 47.000). Vooral de modellen 190-serie en 200-500-serie zijn populair. Veel automobilisten kochten deze auto’s voor dagelijks gebruik. Het niet hoeven betalen van wegenbelasting was een belangrijke reden. Sinds de nieuwe fiscale regels bekend zijn, is de handel in deze oudere auto’s voor dagelijks gebruik volledig ingezakt.Bron: http://www.telegraaf.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.