Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2013 om 14:08 #18070328
Politiek Nederland is toch voor 1 Europa. Waarom dan allemaal nieuwe, ingewikkelde regels bedenken die alleen voor Nederland gelden?
Waarom wordt er niet gekeken naar bijvoorbeeld Duitsland, waar de economie veel beter is.In dit land is al een goed uitgedachte regeling voor oldtimers, namelijk het H-Kenzeichen.
Voertuigen ouder dan 30 jaar kunnen hiervoor in aanmerking komen, voorwaarde is dat ze minimaal in “staat 2” moeten zijn.
Het voertuig met H-kenzeichen kost je 191 euro per jaar en dan mag je het hele jaar ermee rijden.
Omdat het voertuig minimaal in staat 2 moet zijn, heeft dit voor de politiek ook voordelen. Er komt meer werk, de voertuigen moeten gekeurd worden voor in welke staat ze verkeren, er moeten nieuwe kentekenplaten gedrukt worden, auto- en carrosseriebedrijven zullen meer werk krijgen om de voertuigen in goede staat te maken, de “oude troep” verdwijnt van de straat etc. etc.
De meetings zullen blijven bestaan, waardoor gemeentes ook hun voordeel kunnen doen, door verschillende inkomsten zoals toerisme, horeca gelegenheden etc.Dus waarom allemaal nieuwe, ingewikkelde, moeilijke plannen bedenken die alleen voor Nederland gelden, terwijl er al goed uitgedachte plannen aanwezig zijn in een groot, economisch sterk land als Duitsland.
30 april 2013 om 15:18 #18070329Tja politiek houd van moeilijk doen
1 mei 2013 om 11:29 #18070330ik vind die 40 jaar grens wel erg extreem ineens.
Maar goed snap dat er wel wat moet gebeuren.Nu moet ik met de mini nog maar 4 jaar voordat ze 40 is..
Orgineel NL gebakkie, staat de aankomende 2 jaar toch nog geschorst om d’r op te lappen..denk dat de meeste er zo toch nog redelijk goed onderweg komen met deze regeling.
Had veel erger kunnen zijn, blijft wel zuur verder hoor.1 mei 2013 om 11:40 #18070331@corsaboy wrote:
ik vind die 40 jaar grens wel erg extreem ineens.
denk dat de meeste er zo toch nog redelijk goed onderweg komen met deze regeling.
Had veel erger kunnen zijn, blijft wel zuur verder hoor.Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
1 mei 2013 om 11:44 #18070332@Stender wrote:
Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
Toevallig dat je een LPG auto hebt…. wat dacht je van m’n diesel. ;) LPG kan je nog laten verwijderen om in het kwarttarief te vallen. Een dieselmotor verwissel je niet zomaar (naja met Opel wel, net Lego, maar neem de Landrovers bijv….)
Enige wat kut is, dat ze gaan verplichten dat je in de winter niet mag rijden…
1 mei 2013 om 11:59 #18070333@Aapje wrote:
@Stender wrote:
Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
Toevallig dat je een LPG auto hebt…. wat dacht je van m’n diesel. ;) LPG kan je nog laten verwijderen om in het kwarttarief te vallen. Een dieselmotor verwissel je niet zomaar (naja met Opel wel, net Lego, maar neem de Landrovers bijv….)
Enige wat kut is, dat ze gaan verplichten dat je in de winter niet mag rijden…
Daar heb je ook gelijk in. Als ik de Rekord niet verkocht krijg dan demonteer ik de LPG-installatie, een Rekord met 91.000km in kwartstarief verkoopt een stuk makkelijker.
Maar is jouw Ascona straks zo enorm duur als diesel zijnde?
1 mei 2013 om 12:28 #18070334@Stender wrote:
@Aapje wrote:
@Stender wrote:
Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
Toevallig dat je een LPG auto hebt…. wat dacht je van m’n diesel. ;) LPG kan je nog laten verwijderen om in het kwarttarief te vallen. Een dieselmotor verwissel je niet zomaar (naja met Opel wel, net Lego, maar neem de Landrovers bijv….)
Enige wat kut is, dat ze gaan verplichten dat je in de winter niet mag rijden…
Daar heb je ook gelijk in. Als ik de Rekord niet verkocht krijg dan demonteer ik de LPG-installatie, een Rekord met 91.000km in kwartstarief verkoopt een stuk makkelijker.
Maar is jouw Ascona straks zo enorm duur als diesel zijnde?
99 euro p/m helaas. Ik hou qua reiskosten wel wat over nog, maar ik _moet_ dan verplicht elke dag na werk ermee. Dus, ja ik ga dat maar doen…. Is jou rekord niet op G3 te krijgen? Van de 2.0S is toch ook een multipoint injectie systeem?
1 mei 2013 om 15:27 #18070335zelfde hier,Ascona op LPG kost hier in NH 263 euro per kwartaal,best wel geld,en dat ga ik er omdat het mn tweede auto is niet meer uithalen,voorheen moest ik 80 km per dag rijden naar t werk,nu afgelopen jaar maar 8000 gereden.
Zonde om m weg te moeten doen,maar voor die 8000 km ga ik niet zo’n grote kar houden (ook niet op benzine) dus maar een goed nieuw baasje zoeken en een klein no-nonsense vervoermiddeltje zoeken.1 mei 2013 om 15:28 #18070336Mja lpg is juist schoner maar goed
Zijn gewoon grote boeven in den haag
1 mei 2013 om 19:54 #18070337Gewoon die 60-dagen regel invoeren.
Exacte inhoud van die regel ken ik zo niet maar schijnt in het verleden ook al eens geweest te zijn.
Gemiddelde oldtimer rijder zal niet meer dan 60 dagen per jaar rijden en koopt dus voor een paar tientjes deze kaart.
De andere rijders zullen de oldtimer rijden vanwege het voordeel en zij maken dermate veel gebruik van het wegennet dat zij wel volledige mrb moeten betalen.
Ik rij met mijn calibra 2000km per jaar ( denk minder dan 30 dagen per jaar) en als mijn oldtimer klaar is zal ik ook zoiets er mee rijden.
Voor mijn dagelijkse auto wil ik ook gewoon mrb betalen, maak gebruik van het wegennet dus niet meer dan normaal.Met bovenstaande regel betaal je voor wat je gebruikt (wegennet).Op deze manier komt mijn cali misschien ook nog een keer voor de oldtimer regeling in aanmerking.
Jos
1 mei 2013 om 20:43 #18070338:hmmz :thumbdown
1 mei 2013 om 20:44 #18070339@albertsjos wrote:
Gewoon die 60-dagen regel invoeren.
Exacte inhoud van die regel ken ik zo niet maar schijnt in het verleden ook al eens geweest te zijn.
Gemiddelde oldtimer rijder zal niet meer dan 60 dagen per jaar rijden en koopt dus voor een paar tientjes deze kaart.
De andere rijders zullen de oldtimer rijden vanwege het voordeel en zij maken dermate veel gebruik van het wegennet dat zij wel volledige mrb moeten betalen.
Ik rij met mijn calibra 2000km per jaar ( denk minder dan 30 dagen per jaar) en als mijn oldtimer klaar is zal ik ook zoiets er mee rijden.
Voor mijn dagelijkse auto wil ik ook gewoon mrb betalen, maak gebruik van het wegennet dus niet meer dan normaal.Met bovenstaande regel betaal je voor wat je gebruikt (wegennet).Op deze manier komt mijn cali misschien ook nog een keer voor de oldtimer regeling in aanmerking.
Jos
Koeijepoep!
ik rij minder KM maar dan over het hele jaar ,omdat ik het leuk vind en dat mag niet dan.
Ben ik dan gelijk een voordeel rijder? :???: omdat ik de oldtimer gebruik waar die voor gemaakt is rijden ,en van genieten het hele jaar door :wors
Juist in de winter :angel .
Dat je er een voordeeltje mee hebt als die 25 jaar is dat is mooi meegenomen.
En dat kan je mooi weer in de oldtimer investeren .Blijft de economie ook nog een beetje draaien.2 mei 2013 om 05:40 #18070340Ook ik rijd het hele jaar door met de Senator. En wel ongeveer 10000 km. Maar je mag hem eens komen bekijken.
Ben ik dan opeens een knaken rijder? En geen Liefhebber meer? :swear
De Senator is gemaakt om te rijden, en geloof me, eenmaal op de snelweg, vreet hij ze weg :jerry
2 mei 2013 om 07:31 #18070341Vond hetzelf een uitdaging om te laten zien dat m’n 16D veel km’s kon hebben… Ding zit nu op 176k totaal. In 2 jaar 60k erbij geklokt. :) Achja…
2 mei 2013 om 13:54 #18070342@aapje,dan is ie nog niet eens op de helft van zn kunnen,zelfde hier ook weer met mn gascona,had m graag naar de 3 ton gereden, nu staan we op ongeveer 155.000 km.
zal eind van t jaar mischien 160.000 zijn,wil er deze zomer nog wel ff lekker van genieten.2 mei 2013 om 14:27 #18070343@asconahobbyist wrote:
@aapje,dan is ie nog niet eens op de helft van zn kunnen,zelfde hier ook weer met mn gascona,had m graag naar de 3 ton gereden, nu staan we op ongeveer 155.000 km.
zal eind van t jaar mischien 160.000 zijn,wil er deze zomer nog wel ff lekker van genieten.Achja, wie weet hou ik ‘m nog wel effe in 2014. Heb er een hoop schik mee…
2 mei 2013 om 16:28 #18070344voor jou kan t zomaar uikomen,jij rijdt er de km’s mee,ik helaas niet meer.
Je moet van t weekend maar ns n rondje om doen met t witte monster.2 mei 2013 om 17:40 #18070345@eddepet007 wrote:
Mja lpg is juist schoner maar goed
Zijn gewoon grote boeven in den haag
Precies, was dat niet met de eerste wijziging van de oude 25 jaar regeling hét argument??! Om van ‘die stinkende oldtimers’ af te komen?? En dat is dan nu ineens niet meer zo belangrijk. Dat was al een achteruitgang, die voor mij met een auto uit 87 al best hard aan kwam. Deze wijziging is toch wel de druppel, die zoals gezegd de hele geloofwaardigheid van DH nog verder te grabbel gooit!
Waarom???
Bovenste reactie vind ik wel boekdelen spreken, die Duitsers zijn zo gek nog niet hoor! :thumbup
2 mei 2013 om 18:26 #18070346maar is het voorstel nu al door de kamer heen??
Volgens mij nog niet namelijk,het is alleen nog maar een voorstel van weekers.
Jazeker,dezelfde weekers die destijds het voorstel van de PVV steunde om de bevriezing van de vrijstelling te ontdooien,door de fijne heer Ernst Cramer van de CU bedacht.
En nu veranderen we de spelregels wéér!!2 mei 2013 om 22:29 #18070347@asconahobbyist wrote:
maar is het voorstel nu al door de kamer heen??
Volgens mij nog niet namelijk,het is alleen nog maar een voorstel van weekers.14mei wordt dit behandeld in de kamer ,
:puke dan is er pas zekerheid wat er gaat gebeuren ,3 mei 2013 om 08:04 #18070348Maar ga der masr van uit.
Kwam er nog algehele demonstratie. ?
3 mei 2013 om 08:59 #18070349@eddepet007 wrote:
Maar ga der masr van uit.
Kwam er nog algehele demonstratie. ?
Maandag gaan ze hier van nieuwleusen ( OV , Ford Granada dorp ) met max 100 auto,s naar het binnenhof , voor meer kregen ze geen toestemming )
meen dat andere initiatieven afgeblazen waren omdat het te groot zou worden of negatief over zouden komen ?3 mei 2013 om 09:37 #18070350Ja, het moet vooral geen indruk maken natuurlijk… Stel je toch eens voor dat mensen ouderwets gaan demonstreren zeg!!?? :cry
7 mei 2013 om 21:29 #18070351ik vind het steeds minder worden :puke , what about de auto s van bv de oost europese medewerkers welke nu steeds in groter getale ons land in komen om te werken ? betalen die WB ? :hmmz en de zogenaamde zuininge autos die wegenbelasting vrij zijn ( of waren ) :swear en wat te denken van alle zuininge bijtellers ? :swear ( voor dat iemand daar over valt ,ik rijd zelf een h300 met 25% bijtelling + 0.19ct per prive km ) kan Den haag daar eens niet eerst iets aan gaan doen ? ( zal wel geen … uitmaken , maar dat wou ik ff kwijt ) hopen dat er toch iets geregeld gaat worden voor de mensen met een oldie op lpg of d :jerry
7 mei 2013 om 21:44 #18070352Daar zijn ze ook plannen voor aan het smeden, om buitenlandse kentekens die hier langdurig rondrijden te gaan belasten. Hoe ze dat willen gaan controleren is een tweede…
Verder hoe we met z’n allen voor de gek gehouden zijn is gewoon te dol voor woorden, maar dat is het hele piramidespel van voor de crisis ook al geweest natuurlijk… Een leugen komt altijd terug, en ook deze, en de geloofwaardigheid is er ook al langer niet meer, dus de rek is er ook wel uit. Over een paar jaar koopt geen enkele particulier meer een nieuwe auto zonder er toe gedwongen te worden als dit zo door gaat.
Laat ze eerst maar weer eens met serieuze leuke nieuwe auto’s komen, simpele auto’s zonder al die snufjes, met gewoon degelijke onderdelen kwaliteit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.