Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2013 om 20:34 #18070279
Mja vindt in dit topic een hoop onzin voor bij komen als ik in duitsland mooie b1 kan kopen roest vrij vsn 76. Is die net zo klasiek als 1 die 25 jaar in nederland heeft gelopen
Tja dat gezeik over de benzen mja ken ook mercedes liefhebbers die er hoop tyd energie en liefde in stoppen
Ondanks dat diesel is
Mischien nog wel meer dan menig forum lidZo heeft iedereen zijn eigen. En de liefhebber met b adcona diesel of rekord
Zijn dat minder liefhebbers dan benz soort genoten???29 april 2013 om 20:49 #18070280@eddepet007 wrote:
Mja vindt in dit topic een hoop onzin voor bij komen als ik in duitsland mooie b1 kan kopen roest vrij vsn 76. Is die net zo klasiek als 1 die 25 jaar in nederland heeft gelopen
Tja dat gezeik over de benzen mja ken ook mercedes liefhebbers die er hoop tyd energie en liefde in stoppen
Ondanks dat diesel is
Mischien nog wel meer dan menig forum lidZo heeft iedereen zijn eigen. En de liefhebber met b adcona diesel of rekord
Zijn dat minder liefhebbers dan benz soort genoten???Gaat niet om liefhebber ja of nee klassiek ja of nee
puur dat het koetje hier zonder eerst 25 jaar gemolken te zijn, wb vrij is
deze mogelijkheid heeft het verpest voor de rest
als dit van begin af aan zo zou zijn hadden we nu niet zo veel misbruikers van de regels29 april 2013 om 21:05 #18070281Nieuwe belangrijke petitie behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting
Onze missie: onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.
De insteek: vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.
De feiten: de staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.
Wat ging er tot nu toe mis? Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.
Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!
Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4×4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op http://www.vrijstellingoldtimer.nl, ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken. De bijdrage die hierna wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen van je steun eenvoudig het browservenster sluiten. Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers” onclick=”window.open(this.href);return false;) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir – fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte – verzamelaar en ondernemer
Marco Hof – hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels – ondernemer
Maarten Wilbers – uitgever Auto Motor KlassiekGr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 april 2013 om 21:27 #18070282Maakt toch geen fuck uit of hij wel of niet 25 jaar belasting over is betaald in nederland
Klasieker is klasieker in nederland was dat 25 jaar wel of niet ingevoerd
Dat ze het ivm met internationale regels optrekken naar 30 jaar oke. helaas
Maar ze willen overal in de pas lopen met europa en nu moeten ze ineens naar 40 jaar
had der 5 oltimers nu nog 3 waarvan ik er 2 in de verkoop heb staan
Ook ik
Heb er 1 ingevoerde tussen staan simpel in gevoerd omdat hij in nederlsnd niet te krijgen was29 april 2013 om 22:05 #18070283Net als jij je mening mag verkondigen, mag ik dat ook
als je mn tekst nogmaals even leest en nadenkt
weet je dat het waar is ;)29 april 2013 om 22:27 #18070284Mja tussen mening en feiten zit degelijk verschil
In jou stelling valt een ingevoerde bel air uit amerika van 42 jaar oud ook
Niet onder klasiekersMaar je hebt gelijk jij mag. Je mening geven
29 april 2013 om 22:35 #18070285Klopt als een bus
want zie een bell air niet als nederlandse auto historie
dus laat maar eerst 25 jaar belasting dokken
het gaat mij niet om klassieker ja of nee, liefhebber ja of nee of wat voor bla bla dan ook
puur dat de koe eerst 25 jaar in nederland gemolken zou moeten zijn
vind ik het eerlijkst :D29 april 2013 om 22:52 #18070286@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
@mantadevil wrote:
schorsings geld van al die auto’s
Correctie je mag er niet mee rijden!
Maar je hoeft hem niet te schorsen!
Dikke boete dus als ze je wel betrappen :angelen als de wagen niet geschorst hoeft te worden…
mag hij op de openbare weg staan…
dus probleem met stalling opgelost :P29 april 2013 om 23:20 #18070287Ben het met jullie beiden wel een beetje eens, een klassieker is al lastig genoeg om rijdend te houden en om er nou schofterige belasting op te gaan heffen ook nog is wel overdreven. Alleen leven we in een erg klein land en is er nou eenmaal een stormvloed van mensen die het enkel doen om de centen en aangezien in bijv. Duitsland veel particulieren en bedrijven hun wagenpark dumpen (voor een habbekrats verkopen) van oudere auto’s omdat die daar de steden niet meer in mogen loopt het hier uit de hand. De ene roestige auto wordt met de andere vervangen en nul onderhoud aan gedaan. Dat is op geen enkele manier een verfraaiing van het wagenpark. Dus er MOET IETS gedaan worden om die giga aantallen aan te pakken. Vandaar mijn idee om met aantallen te werken. En dan bedoel ik niet een handje vol, nee gewone aantallen die het uit de spuigaten lopen aan banden leggen. En de oudste het meeste voordeel omdat die statistisch gezien het meeste onderhoud vergt om rijdend te houden. Daarom is een argument dat als de rijke man er zijn schuur mee vol zet iemand anders niet meer aan bod komt onzin, want dat zou betekenen dat je niet aan bod komt omdat je al nr. 100.000 van een bepaald model auto zou willen importeren en dat is voor een echte oldtimer best onwaarschijnlijk. En daarom ook in mijn idee verwerkt dat het PROCENTUEEL moet, dus auto’s die altijd talrijker zijn geweest mogen er ook wat talrijker blijven dan altijd schaars geweeste auto’s.
Neem bijvoorbeeld een Kadett of een Ascona. Van de eerste zijn er ooit zeker meer geweest. Stel 200.000, en van de Ascona misschien 40.000 in Nederland. Stel dat van de Kadett er nu nog 15.000 rondrijden (da’s volgens mij nog ruim ingeschat!) en van de Ascona nog 6000. Dan zijn van de Kadett nog 7.5% over en van de Ascona nog 15% Dan kan je daar de vrijstelling/kosten op gaan baseren. Hoe lager dat percentage hoe minder de kosten, tot gehele vrijstelling. Zo voorkom je dat er meer van een bepaald model geïmporteerd worden dan er ooit zijn geweest bijvoorbeeld. Je zou een grens kunnen maken van 25% en minder overgebleven en 25 jaar en ouder krijgen vrijstelling. Importeer je dan eentje die over de 25% grens gaat dan betaal je nog steeds een lager bedrag tot bijvoorbeeld 50% en meer overgebleven koetsen, maar de oudste 25% blijft vrijgesteld. En gaat het over de 50% betaal je volle mep.
Is een auto 25 jaar en ouder en zijn er minder dan bijvoorbeeld 1000 dan gewoon vrijstelling geven, zodat gekke buitenlandse klassiekers ook een plekje hebben op onze wegen.
Met zo’n plan blijft alles zoals het is voor iedereen, behalve de veelvraat profiteur bakken. Kijk maar eens kritisch naar de aantallen. Er zijn werkelijk exorbitante hoeveelheden geimporteerd van bepaalde modellen auto’s. Die zouden dan keurig netjes ‘buiten de boot’ komen te vallen en verder blijft alles voor de echte liefhebber van een echte oldtimer gevrijwaard. Ook de amerikaan liefhebber.
Laat het hier maar een kleurrijk en zeer divers uitgedost wagenpark worden met zo veel mogelijk verschillende modellen waarvan vooral die laatste exemplaren gekoesterd worden. Wedden dat het toeristen trekt! king:
29 april 2013 om 23:26 #18070288Met de regeling die nu loopt en door mede pvv bedacht
Wat nu is blijft zo. Na 1986 naar 30 jaar enkel lpg of diesel betaal je de toeslag voor extra deel
Nou dan selecteer je de rotzooi al
Maar goed die leverd financieel niet genoeg op
Hele kabinet is een knaken kabinet
Ze halen liever bij ons zodat ze wat meer naar buitenland en ontwikkelings hulp kunnen geven29 april 2013 om 23:53 #18070289@eddepet007 wrote:
Met de regeling die nu loopt en door mede pvv bedacht
Wat nu is blijft zo. Na 1986 naar 30 jaar enkel lpg of diesel betaal je de toeslag voor extra deel
Nou dan selecteer je de rotzooi al
Maar goed die leverd financieel niet genoeg op
Hele kabinet is een knaken kabinet
Ze halen liever bij ons zodat ze wat meer naar buitenland en ontwikkelings hulp kunnen gevenNou de mannen die de regels bepalen zijn duidelijk ook niet platzak hier, als het effe niemand opvalt dan worden regels in het voordeel van rijken gemaakt. Zoals bekeuringen. Waarom zijn die er ook al weer? Oh ja, als een sanctie op wangedrag. Zodat we een stukje extra veiligheid hebben omdat mensen dan niet zo idioot hard rijden. En hun auto niet op elke hoek van de straat in drukke steden neerplempen. Als ze nou extra geld willen koppel dan die ‘sanctie’ eens aan inkomen!! Dan zul je zien dat er nog heel wat te halen valt. Maar nee, zelfs de mensen die er helemaal geen baat bij hebben hoor je blaten dat alles voor iedereen even duur moet zijn!! Wat ik voor goederen en diensten wel vind gelden, maar niet voor sancties!!
En dan uiteraard alles wat nieuw de weg op komt eerst even netjes aftikken de eerste 25 jaar ja!! Die misser wordt nu weer even netjes teruggehaald bij de oldtimer eigenaars! En iedere lease rijder maar lachen en spottend hoor je ze roepen, mooi die vervuilende bakken van de weg. Kan me daar behoorlijk giftig over maken, om zomaar over alle productievervuiling en vervuiling door niet meer scheidbare grondstoffen, giftige stoffen te doen alsof het niet bestaat! Nee, mensen daar bewust van maken geeft een hele rel natuurlijk, en is ook weer slecht voor de economie. Nou die hele uitbuitingseconomie bloedt toch vroeg of laat wel dood, laten we nou maar iets langer koesteren wat we hebben wat mooi is.
In het klein gebeurt dat ook, van die mensen die nooit tevreden zijn. De ene auto staat nog geen twee jaar voor de deur of er is alweer mos op de raamrubbers te vinden en niks deugt er meer aan. Sterker nog, de kick van het nieuwe slijt er in de eerste weken al af bij die mensen. En dan worden de folders al weer de kast uit getrokken en de proefritten alweer gemaakt. Zonde hoor! Zo ‘anders’ zijn die nieuwe auto’s allemaal niet. Draaien gewoon zuigertjes in, krukasje, is helemaal niet zo baanbrekend nieuw. Sterker nog, wat er aan electronische zooi in komt aan de voordeur wordt via de achterdeur er uit bezuinigd aan werkelijke draaiende onderdelen kwaliteit.
En dan veiligheid. Hoe veilig is een auto met een A-stijl zo dik als een boomstam met zijtak?? Hoe veilig is een auto met nauwelijks een geluidsniveau? Hoe veilig is een auto die vanalles aan missers van de berijder corrigeert? Hoe veilig is een auto die 400 kilo zwaarder is gemiddeld, als je er mee een gevel van een woonhuis in ramt? Of een andere auto?
En hoe zuinig is een auto die zo veel extra gewicht voor dat alles met zich mee zeult?
Vroeger was auto rijden puur, een vak, waar je gevoel voor moest hebben, waarbij je van de weg af kon raken als je je aandacht verloor omdat je even je eyeliner in de achteruitkijkspiegel aan het bijwerken was, of een kam door je vetkuif aan het halen was. Puur, zoals een auto hoort te zijn, waarin je de zuigers kunt horen bewegen, de wind langs de ramen hoort suizen, je de banden kunt horen knarsen over het wegdek…. Oh wat ben ik blij met mijn oude auto, en al willen ze er 1000 euro wegenbelasting per jaar voor doe ik hem nog niet weg!!
30 april 2013 om 05:54 #18070290Kan iemand me uitleggen waarom er zo gediscussieerd wordt over waarom het toch goed is wat de regering doet?
Ze hebben de regels de laatste jaren zovaak veranderd dat er een hoop kapitaal in rook opgegaan is. Gewoon omdat die in waarde gekelderd waren, daar niemand er meer interesse in had (niet omdat ze minder waard werden, maar gewoon niet verkoopbaar meer waren)
Blijkbaar vind men dit terecht, daar men de regeling van de regering gaat zitten verdedigen.
Ik vind dit gewoon ordinair jatten. Stel iemand heeft duizenden euro’s in zijn auto gestoken. Enkel om hem in de staat te krijgen zoals die nu is (20x beter dan toen hij hem kocht, maar bij lange na niet in showroom staat). En ook nog eens op diesel.
Deze persoon zijn zijn auto ineens een paar duizend euro in waarde dalen, enkel omdat een of andere malloot die notabene geen idee heeft waar die het over heeft, een handtekening gezet heeft.En dat vinden jullie terecht, want het was toch maar een import diesel???? :wtf :wtf
Ik dacht dat we allemaal liefhebbers waren. Allemaal blij waren met onze hobby. En dat de MRB vrijstelling een leuke extra was, waardoor je meer kon doen aan je auto.
Blijkbaar had ik het mis, en zitten hier enkel mensen die anderen hun hobby niet gunnen, enkel omdat deze geïmporteerd is…
Gaat toch werkelijk nergens over.Waarom moeten alle auto’s aangepakt worden, omdat er een handje vol gebruikt maakt van de vrijstelling om goedkoop te kunnen rijden? (tov alle liefhebbers hier, zijn het ook maar een handje vol, maar vaak bij de bosjes samen)
Kunnen ze niet beter de oorzaak aanpakken, waarom deze personen met een MRB vrij barrel rond rijden???
Want waarom zouden ze in een goedkoop stink hok rond willen rijden? Een half doorgeroeste ster geeft echt geen aanzien. Hooguit van sloeber.Kan het zijn dat ze zon ding rijden, gewoon omdat de rest zo rete duur geworden is, dat dat het enige betaalbare is wat over gebleven is? Heeft men daar wel eens aan gedacht?
En dat noemt zich liefhebbers hier. Enkel denken aan hun eigen straatje, vooral niet verder kijken dan de doos waar ze in leven.
Jullie zouden zo de politiek in kunnen, jullie zijn geschikt bevonden.Just my 2 ct. :thumbdown
30 april 2013 om 06:11 #18070291Daarnaast vraag ik me af wie er nu gekwalificeerd is om te bepalen wat nu wel en wat nu niet een oldtimer is.
Ik ben van mening dat het een hele prestatie is voor een auto om tegenwoordig nog 30 jaar of ouder te worden. Dan zou het niet uit mogen maken, uit welk tijdsvlak deze komt. De meeste auto’s halen die leeftijd niet.
Alleen al daarom zou ik zeggen dat alles boven de 30 oldtimer is. Ongeacht bouwjaar, merk, uitvoering, of land waar die vandaan komt.30 april 2013 om 06:19 #18070292Het probleem is dat het geen handje vol is, daarom bovenstaande om iedereen verder te ontzien die al die jaren veel geld in zijn klassiekertje heeft gestoken. Als je dat er niet in leest dan is dat niet mijn probleem. Het zijn 100.000 sterren die in 2011 nog geïmporteerd zijn in ons landje. Die import heeft het voor ons allemaal verziekt.
Mijn mening is dat 25 jaar wat altijd was gewoon moet blijven! En dan met bovenstaande spelregel kun je dat ook zo houden voor iedereen die zich daar al jaren op heeft verheugd.
30 april 2013 om 06:31 #18070293Handje vol, was dat maar waar :jerry
30 april 2013 om 06:35 #18070294@Vinci wrote:
Het probleem is dat het geen handje vol is, daarom bovenstaande om iedereen verder te ontzien die al die jaren veel geld in zijn klassiekertje heeft gestoken. Als je dat er niet in leest dan is dat niet mijn probleem. Het zijn 100.000 sterren die in 2011 nog geïmporteerd zijn in ons landje. Die import heeft het voor ons allemaal verziekt.
Mijn mening is dat 25 jaar wat altijd was gewoon moet blijven! En dan met bovenstaande spelregel kun je dat ook zo houden voor iedereen die zich daar al jaren op heeft verheugd.
Gelukkig zit jij niet in de regering.
30 april 2013 om 06:53 #18070295@Vinci wrote:
Het probleem is dat het geen handje vol is, daarom bovenstaande om iedereen verder te ontzien die al die jaren veel geld in zijn klassiekertje heeft gestoken. Als je dat er niet in leest dan is dat niet mijn probleem. Het zijn 100.000 sterren die in 2011 nog geïmporteerd zijn in ons landje. Die import heeft het voor ons allemaal verziekt.
Mijn mening is dat 25 jaar wat altijd was gewoon moet blijven! En dan met bovenstaande spelregel kun je dat ook zo houden voor iedereen die zich daar al jaren op heeft verheugd.
ben wel eens benieuwd waar je die cijfers vandaan haalt, want ben ook wel eens benieuwd naar de cijfers van 2012.
Maar wat wel opvalt, is dat er alleen gereageerd wordt op de sterren, maar verzuimd wordt om te reageren op de vraag waarom deze en masse geimporteerd werden. waarom ze dus in oude bangers gezien willen worden.
En lees de post eens goed. Het is idd een handje vol TOV LIEFHEBBERS. die zijn er gelukkig nog veel meer.
30 april 2013 om 06:54 #18070296Nope ben het er helemaal NIET mee eens
denk dat je in een dorp woont want hier in tiburg stikt het van de NIET liefhebbers die een oldie rijden :puke :puke30 april 2013 om 06:58 #18070297Owja, en het probleem waarom deze types een knakenbak willen rijden
is dat ze gemiddeld 10 kinderen te vreten moeten geven!!!!!30 april 2013 om 07:02 #18070298Nou die aantallen zijn wel eens gepubliceerd, meen gewoon op nu.nl. Daarom snap ik wel dat er behoefte is om de wet aan te passen. Ben het overigens TOTAAAAAL niet met de politiek eens. Weet niet waar dat vandaan kwam, want heb hier nog niets gelezen van mensen die het met de politiek eens zijn.
Je moet het zo zien, de oude 25 jaar regeling was prima beheersbaar toen nog niet massaal geimporteerd werd. En met massaal bedoel ik niet een beetje meer nee… MMMMAAAAAASSSSSAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLL!
Daarom zou het prima werken om ruime aantallen te hanteren waarbij niemand wordt benadeeld, alleen wat ver boven het maaiveld uit steekt.
30 april 2013 om 07:04 #18070299En dat importeren is ZWAAR toegenomen nadat de bedrijfswagens niet meer op grijs kenteken waren voor particulieren
En wie waren dat ook al weer die massaal met busjes reden??30 april 2013 om 07:04 #18070300In de steden stik het ervan en in de dorpen zijn ze niet te zien…
Dat kan dus enkel betekenen dat er meer ontduikers zijn dan liefhebbers…..
Als je het over kortzichtig hebt.
Maar blijkbaar heb jij je mening al klaar en mag de overheid ongestoord bij je graaien. Goed bezig, vooral zo door gaan :thumb
En zelfs met 10 kinderen kun je nog met een normale auto rijden, maar niet als ze de btw op levensmiddelen verhogen van 6 naar 21%
hoewel 10 wel wat overdreven is.30 april 2013 om 07:08 #18070301Kijk, nu beginnen we in de richting te komen waar ik naar toe wil.
Alles wordt hier duurder gemaakt door moedertje overheid. Dan is het toch een logisch gevolg dat men naar goedkope alternatieven gaat zoeken?
Doe je zelf immers ook. Moeten we je dat dan kwalijk gaan nemen, omdat je anderen er mee benadeelt?Of ligt de oorzaak ergens anders? En moesten ze dat eens aanpakken, ipv die eeuwige melkkoe dood te melken, waar ze nu hard mee bezig zijn.
Er wordt hard gewezen naar de import sterren, welke de oorzaak zijn van het probleem.
Niets is minder waar. De import sterren zijn een gevolg van de oorzaak. De oorzaak ligt veel dieper.En wat de cijfers op nu.nl betreft, daar staat ook dat oldtimers zwaar vervuilend zijn, helemaal als ze op lpg of diesel lopen.
Dus daar hecht ik geen waarde aan.30 april 2013 om 07:12 #18070302Wat ze moeten doen, is zorgen dat men geld over houdt om uit te geven, dat de economie weer uit het gat komt waar ze steeds dieper in zakt. En niet alles kapot bezuinigen en blijven discrimineren.
30 april 2013 om 07:15 #18070303@Freestyler wrote:
In de steden stik het ervan en in de dorpen zijn ze niet te zien…
Dat kan dus enkel betekenen dat er meer ontduikers zijn dan liefhebbers…..
Als je het over kortzichtig hebt.
Maar blijkbaar heb jij je mening al klaar en mag de overheid ongestoord bij je graaien. Goed bezig, vooral zo door gaan :thumb
En zelfs met 10 kinderen kun je nog met een normale auto rijden, maar niet als ze de btw op levensmiddelen verhogen van 6 naar 21%
hoewel 10 wel wat overdreven is.:jerry :jerry :jerry :jerry En noemt mij kortzichtig, get real man :D
ik ben van plan om na de 2e er een knoop in te laten leggen
wie kiest voor een groot gezin moet niet mekkeren als diegene de touwtjes niet aan elkaar kan knopenik snap ook niet waar jij uit haalt dat de overheid ongestoord bij mij mag graaien
ben het er helemaal niet mee eensNogmaals mijn visie dan
Van mij mogen ALLE auto’s 25 jaar belasting betalen vanaf moment dat het kenteken geregistreerd staat in nederland
Zo pak je in een keer de groep misbruikers aan
En ja, dan schop je een aantal liefhebbers tegen het verkeerde been
Maar met de regeling die de regering heeft gebracht zijn eigenlijk ALLE liefhebbers de dupe -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.