weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Aapje

@Vinci wrote:

Realiseer mee ook wel dat er ook erg leuke legitieme liefhebbers-oldtimers zijn geimporteerd voor wie deze regeling oneerlijk is.

Heb een goed vervuilende kadett-c coupe naar België geëxporteerd en een ascona 16d terug gehaald (ruilactie). Kadett-C reed 1:11 op z’n max, ik rij met m’n ascona 16d nu 1:17~18 gemiddeld. Stukje zuiniger dacht ik zo en nee geen roetwolken zoals bij de meeste sterren zodra ik gas geef. Net geïnvesteerd in de auto om ‘m weer soepel te laten lopen.

Enige waar ik van baal? Dat ze zolang gewacht hebben met deze beslissing te maken. Ging eigenlijk al er vanuit dat er geen beslissing gemaakt ging worden.

Was net van plan om het chassis op te knappen (laswerk) en een nieuw verfje erop te doen. Dat gaat nu dus niet meer door…

Vinci
      Deelnemer

Daarom zou naar mijn menig het meest rechtvaardig zijn om met aantallen te werken. Heb je zo’n dertien in een dozijn ‘oldtimer’ waarvan niemand een warm hartje krijgt als die voorbij komt rijden dan heb je eigenlijk geen recht op vrijstelling. Als de vrijstelling gebaseerd was op maximaal aantal van een model op kenteken ten opzichte van het overgebleven aantal en dan de oudste 500 of 1000 exemplaren MRB vrij en dan de volgende paar duizend tegen gereduceerd tarief, dan heb je per definitie het meeste voordeel bij een ouder exemplaar en van ooit zeer populaire, geliefde, talrijke modellen stimuleer je het behoud en als de aantallen de pan uit rijzen geen voordeel meer….

Aapje

@Vinci wrote:

Daarom zou naar mijn menig het meest rechtvaardig zijn om met aantallen te werken. Heb je zo’n dertien in een dozijn ‘oldtimer’ waarvan niemand een warm hartje krijgt als die voorbij komt rijden dan heb je eigenlijk geen recht op vrijstelling. Als de vrijstelling gebaseerd was op maximaal aantal van een model op kenteken ten opzichte van het overgebleven aantal en dan de oudste 500 of 1000 exemplaren MRB vrij en dan de volgende paar duizend tegen gereduceerd tarief, dan heb je per definitie het meeste voordeel bij een ouder exemplaar en van ooit zeer populaire, geliefde, talrijke modellen stimuleer je het behoud en als de aantallen de pan uit rijzen geen voordeel meer….

Onzin regeling ben je nu aan het bedenken, als de buurman dus veel geld heeft en een hoop van een bepaald model in z’n loods/schuur heeft staan kan jij je droom niet realiseren? Iedereen moet z’n droom/hobby kunnen beoefenen. Kijk bijvoorbeeld naar de Kevers die zijn per stuk anders en uniek.

Enige wat het echte probleem is, is de import van auto’s. Kortom, hengel gewoon een regel erin dat ze minimaal 5 jaar belasting betalen na tenaamstelling. Echte liefhebbers houden een auto en verhandelen/verkopen ‘m niet door binnen X tijd. Sterren die geïmporteerd zijn halen die 5 jaar belasting betalen niet omdat het: 1) te duur is, ontmoedigd dagelijks rijden 2) er geen onderhoud gedaan word aan zulke auto’s door de bepaalde type bestuurders dus zo’n ster ligt al op de sloop voor hij 5 jaar in Nederland is.

Vinci
          Deelnemer

Elke regeling heeft nadelen, met bovenstaande stimuleer je in elk geval het behoud van de laatste exemplaren en dat is altijd de kerngedachte geweest van de oldtimerwet. En je voorkomt overspoeling van de markt in ons kleine landje door import van giga aantallen uit onze grote omliggende landen….

trashmetal
            Deelnemer

Gewoon alle auto’s eerst 25 jaar belasting laten betalen was de makkelijkste oplossing :thumb

theunm

Je kunt je ook afvragen of je wel een echte liefhebber als je klassieker in de winter ook gebruikt.

Het kan een optie zijn dat je alleen vrijstelling krijgt als je naast je klassieker nog een andere auto hebt waar je wel voor betaald.

In dan haag is men opzoek naar geld.
                laat dan iedereen 1 % meer belasting betalen.
                of ga jij bij je oma lang om haar te verzorgen.
                dat zijn ongeveer de keuze’s

asconiakkefietje

wat is dat nu weer voor een opmerking trashmetal?
                  auto’s 25 jaar belasting laten betalen?
                  heb jij 25 jaar belasting betaald over jouw auto’s?
                  heb je uberhaubt al 25 jaar belasting betaald?

iedereen kijkt maar naar zijn eigen straatje,
                  maar de beste oplossing zou gewoon zijn…als t dan perse moet..benzine vrij..en op lpg of diesel een normale toeslag…en niet de volle mep…

kan met mijn commodore een maandsalaris uitgeven aan belasting
                  dat is geen 10tjes werk meer en is onbetaalbaar voor een auto die 1 op 6 loopt op lpg
                  heeft niks met liefhebber of niet te maken maar dit is gewoon onbetaalbaar

mantadevil
                  Deelnemer

wat ik nog het ergste vind is dat hun bepalen dat de auto 3 maand geschorst moet worden of je betaald de volle pond.
                    In dit kut land word alles voor je bepaald hoezo vrijheid .
                    las gisteren hier op het forum dat iemand al zei nog even en ze bepalen dat je 3 maand je eigen vrouw niet mag neuken hahahaha. Maar goed als je een oldtimer rijd en je heb niet de beschikking over stallings ruimte wat dan ,zit er niets anders op dan de volle pond betalen ,die ratten zijn slim wand nu vangen ze ook nog eens schorsings geld van al die auto’s

trashmetal
                    Deelnemer

@asconiakkefietje wrote:

wat is dat nu weer voor een opmerking trashmetal?
                      auto’s 25 jaar belasting laten betalen?
                      heb jij 25 jaar belasting betaald over jouw auto’s?
                      heb je uberhaubt al 25 jaar belasting betaald?

iedereen kijkt maar naar zijn eigen straatje,
                      maar de beste oplossing zou gewoon zijn…als t dan perse moet..benzine vrij..en op lpg of diesel een normale toeslag…en niet de volle mep…

kan met mijn commodore een maandsalaris uitgeven aan belasting
                      dat is geen 10tjes werk meer en is onbetaalbaar voor een auto die 1 op 6 loopt op lpg
                      heeft niks met liefhebber of niet te maken maar dit is gewoon onbetaalbaar

Jij hebt dus een importhok :jerry
                      als het vanaf begin af aan al zo geregeld was, eerst 25 jaar belasting betalen
                      hadden we nu het probleem niet met die stinkende sterren
                      bovendien een oldie met drie letter kenteken ziet er niet uit :jerry

Aapje

@theunm wrote:

laat dan iedereen 1 % meer belasting betalen.

Is al met een paar procent omhoog he ;) 19% btw naar 21% ;)

@trashmetal
                        : Want een ‘importhok’ is minder klassiek?????

DevilraY
                        Deelnemer

@trashmetal wrote:

Gewoon alle auto’s eerst 25 jaar belasting laten betalen was de makkelijkste oplossing :thumb

Dat kan dus juridisch niet, anders hadden ze dat 10 jaar geleden wel gedaan. Het zit namelijk zo, we leven in de Europese Unie en dit is een vrijhandelzone. Als je dan een product, 2ehands of nieuw dat maakt niet uit, uit de ene lidstaat anders behandelt dan een vergelijkbaar product uit het eigen land, dan sta je als lidstaat in no time voor het europees gerecht, vanwege het benadelen van de andere lidstaat. M.a.w. een Opel van 25 jaar uit Duitsland moet fiscaal hetzelfde worden behandeld dan een Opel van 25 jaar uit Nederland.
                          Hoe in de wereld het Nederland is gelukt om dit wel voor elkaar te krijgen met het hele BPM verhaal bij een nieuwe auto is mij verder een raadsel. Want dat zou volgens dezelfde regels ook illegaal moeten zijn.

Helaas weer eens in ons hemd gezet door de ‘EU’ waar we met z’n alleen zo enorm blij mee moeten zijn. Blijkbaar is vrije concurrentie verplicht, tenzij de overheid geld verliest…

soepkiepe
                          Deelnemer

offtopic?
                            het is hier met sommige reacties net een debat in de 2e kamer haha
                            er word nog net niet met stoelen gegooit!
                            :jerry :jerry

(o senatorman heeft zijn reactie boven mij dus net weg gehaald haha)

Anoniem

Ik vond jullie trashmetal en soepkiepe inderdaad weer aardig offtopic gaan, maar direct voor mij werd een ontopic-post geplaatst door DevilraY , dus om verwarring te voorkomen maar direct mijn melding verwijderd.

Aapje

@DevilraY wrote:

@trashmetal wrote:

Dat kan dus juridisch niet, anders hadden ze dat 10 jaar geleden wel gedaan. Het zit namelijk zo, we leven in de Europese Unie en dit is een vrijhandelzone. Als je dan een product, 2ehands of nieuw dat maakt niet uit, uit de ene lidstaat anders behandelt dan een vergelijkbaar product uit het eigen land, dan sta je als lidstaat in no time voor het europees gerecht, vanwege het benadelen van de andere lidstaat. M.a.w. een Opel van 25 jaar uit Duitsland moet fiscaal hetzelfde worden behandeld dan een Opel van 25 jaar uit Nederland.
                                Hoe in de wereld het Nederland is gelukt om dit wel voor elkaar te krijgen met het hele BPM verhaal bij een nieuwe auto is mij verder een raadsel. Want dat zou volgens dezelfde regels ook illegaal moeten zijn.

Helaas weer eens in ons hemd gezet door de ‘EU’ waar we met z’n alleen zo enorm blij mee moeten zijn. Blijkbaar is vrije concurrentie verplicht, tenzij de overheid geld verliest…

Wat ze wel kunnen toepassen is op alle oldtimers de eis zetten bij nieuwe tenaamstelling minimaal 5 jaar op naam hebben (en mrb betalen of schorsen).

Zo kan de landroverclub gewoon nog diesel landrovers invoeren/opknappen/behouden. En blijven de dagelijkse mercedesrijders weg (of ze moeten het mrb van 5 jaar ervoor over hebben).

(Bovenstaande is ook nog eens simpel uit te voeren: “als ouder dan 25 jaar en als langer dan 5 jaar op naam dan…..” dat kan je prima op de belastingdienst db uitvoeren :P)

asconiakkefietje

trasmetal….ik heb idd een importhok…zonder 3 letter kenteken dus…in 2003 ingevoerd
                                  maar daarentegen heb ik nog 9 opels meer op mijn naam staan
                                  mag mezelf denk ik wel liefhebber noemen? ;)

maar heb jij nou al 25 jaar wegenbelasting betaald?
                                  want dat vond je toch zo belangrijk?

en zal ik nog eens een geheimpje verklappen?
                                  alle opels zijn import in nederland…want nl maakt helemaal geen opels :ass
                                  nederland maakt alleen maar alles kapot..

Anoniem

Geen ruzie maken en zeker niet over ons geliefde merk :(

Ontopic graag,

Anoniem

heb maar weer een paar kinderachtige posts moeten verwijderen.

soepkiepe
                                      Deelnemer

@Senatorman wrote:

Ik vond jullie trashmetal en soepkiepe inderdaad weer aardig offtopic gaan, maar direct voor mij werd een ontopic-post geplaatst door DevilraY , dus om verwarring te voorkomen maar direct mijn melding verwijderd.

ey ik lees dit nu net nog eens ff goed.
                                        jij vind MIJ en trash offtopic gaan?

mijn laatste reactie staat 1 of 2 pagina’s terug hoor ;)
                                        die reactie van dat debat was een reactie op de reactie die jij daar boven had staan.
                                        dus ik snap nu ff niet waarom mijn naam daar bij staat :agent

Anoniem

excuus, misschien te snel gelezen wie er exact offtopic gaat. Modereer tussen de werkzaamheden door, dus kan onmogelijk alles uitpluizen wie er offtopic gaat, maar de posts hadden dan ook weinig meer met het onderwerp te maken.

Nu wil ik dat graag wel weer zien.

astraTD

Denk dat alles is gezegd hier, hoe iedereen er over denkt.

Kwestie af wachten en topic sluiten, discussies gaan nergens over hier.

Vinci
                                            Deelnemer

Gezien de verwijderde reacties die ik niet heb gelezen ook vind ik het lastig onderscheid maken wat jullie nou off topic vinden. Het topic is wel of geen MRB in 2014, maar vinden jullie het nou ook off topic als mensen denken een beter idee te hebben omtrend de wet zelf? Anders moeten we daar maar een nieuw topic voor openen. Vind het zelf nogal interessant namelijk om te kijken of we het beter kunnen dan de ministers, een wet te bedenken waar alle partijen wel vrede mee hebben. Volgens mij kan dat namelijk wel degelijk!

KadAstra-EF
                                              Deelnemer

@trashmetal wrote:

Ik ben het hier wel mee eens hoor.
                                                Na 25 jaar in Nederland te hebben gereden heeft de auto genoeg belastingcenten opgebracht en dus mag ie na 25 jaar belastingvrij worden.

De oerhollandse auto is dus eerder belastingvrij dan een auto die je uit Duitsland haalt.
                                                Die moet eerst 25 jaar in Nederland rijden voordat ie belastingvrij wordt.

Das het meest eerlijke of niet ?

Rik ;)

Vinci
                                                Deelnemer

Ben het daar uiteraard ook wel mee eens, alleen de rest van Nederland niet, of in elk geval de ministers…

En wat 25 jaar belasting betalen @ asconiakkefietje: Dat gaat niet om de eigenaar, maar het voertuig. Zo hadden ze dat altijd moeten hanteren.

Als we terug in de tijd konden dan zou ik zeggen lekker de 25 jaar blijven hanteren voor de origineel Nederlandse kentekens, auto’s die binnen een jaar of twee na productie geïmporteerd, om ook die opmerking de wereld uit te helpen… En import had van meet af aan om aantallen moeten gaan, zodat je niet in één jaar 100.000 sterren importeert die de hele wet, handel en alles om zeep kunnen helpen. Ik vind namelijk dat een leuke oldtimer importeren moet kunnen en die moeten ook in aanmerking kunnen komen voor MRB vrijstelling, maar dan wel als het echt een aanwinst is voor het “rijdend museum” in de zin van een enigszins exclusieve verschijning wat dat model in aantallen op kenteken betreft…

Freestyler
                                                  Deelnemer

@mantadevil wrote:

wat ik nog het ergste vind is dat hun bepalen dat de auto 3 maand geschorst moet worden of je betaald de volle pond.
                                                    In dit kut land word alles voor je bepaald hoezo vrijheid .
                                                    las gisteren hier op het forum dat iemand al zei nog even en ze bepalen dat je 3 maand je eigen vrouw niet mag neuken hahahaha. Maar goed als je een oldtimer rijd en je heb niet de beschikking over stallings ruimte wat dan ,zit er niets anders op dan de volle pond betalen ,die ratten zijn slim wand nu vangen ze ook nog eens schorsings geld van al die auto’s

En schorsen mag dus niet als je gebruik wil maken van het kwart tarief.

Dus je mag 3 maanden niet rijden, maar ook niet schorsen… Nu jij weer.
                                                    Lekker duidelijk allemaal.

ICEQUEEN_Manta_Logan
                                                    Deelnemer

@mantadevil wrote:

schorsings geld van al die auto’s

Correctie je mag er niet mee rijden!
                                                      Maar je hoeft hem niet te schorsen!
                                                      Dikke boete dus als ze je wel betrappen :angel

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 2,008)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.