Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2013 om 21:24 #18070229
@Kermitkiller wrote:
ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter :thumb
Zo Kermitkiller heeft gesproken. AMEN :wors :puke :puke :puke :wors
Maar zoals Mantadevil zegt :Er zijn mensen die niet de ruimte/geld hebben om gelijk met een concour manta voor de dag komen en lol/plezier hebben in rijden en opknappen /sleutelen aan de manta!
Daarbij zijn er ook liefhebbers die juist geen concourstaat manta willen rijden maar een normaal uitziende manta ,om lekker mee te rijden .want er zijn ook liefhebbers die niet over een eigen parkeerplaats/garage oid beschikken.die mogen geen oldtimer hebben voor hun hobby dan? :wtf
En waar moet je de oldtimer dan laten in de 3 maanden als je in de stad woont?
Maar is daarom hun passie/hobby minder dan die van Mr Kermitkiller ?Kermitkiller die al sinds mens heugenis zijn troep ( eigen woorden Kermitkiller ;) ) probeert te slijten aan de oldtimer liefhebber.jaren adv. In het opel manta clubblad of de vele adv. Op Marktplaats van …..
Hoor regelmatig van de troepmanta rijders dat mr Kermitkiller een van de grootste Marktplaats vervuilers is met zijn manta troep ,keer op keer opnieuw plaatst en niemand die het wil kopen voor dat geld! veel te duur man.Tip begin een museum ermee :thumb ,of vraag redelijke prijzen :thumbup .
Want het de meeste troep is echt niet zo exclusief als de adv. Doen geloven. Maar waarschijnlijk heb je niks beters meer te doen dan adv. Plaatsen omdat je hele wagen park klaar is :jerrySorry maar moest het even kwijt!Als je er om vraagt kan je het ook krijgen ,jij eerlijk je meening ik ook!
Een oldtimer/manta rij je omdat je er plezier in hebt ,Ik wel tenminste. toen vroeger nog niks wegenbelasting vij was hoorde je niemand er over.je reed in wat je leuk vond in mijn geval een manta dus.en daarom rij je een auto ,welke categorie dan ook als auto liefhebber :angelEen oldtimer word nu gezien als luxe of als belasting ontduiking. maar weet zeker dat er veel oprechte liefhebbers zijn die 24/7 met de hobby bezig zijn (nee niet Kermitkiller met het plaatsen van adv. Op marktplaats ,dat is handel :hmmz en geen hobby)( Kermitkiller is niet de eenigste hoor maar ja hij heeft de voorzet gegeven dus kop ik hem nog even snoeihard in ).
Zoals eerder genoemd de invoer wagens hebben het verziekt voor alle liefhebbers! en niet te vergeten kleine nieuwe wagens die wegen belasting vij zijn. daar moet je dan als liefhebber voor gaan betalen.al ruim 25 jaar wegebelasting betaald nog niet genoeg?kwartje van kok? alle Midden Oost Europa MOE ers met hun witte platen die in Nederland rijden ,en het werk doen waar nederlanders te lui voor zijn!of die nederlanders met de instelling daar kom ik me bed niet voor uit,of nee daar ben ik te geleerd voor :ass .
Daar werkt dus iedereen aan mee, en niemand doet er wat aan.
Even naar den haag prima ik rij er wel heen met mijn (nu nog wel)oldtimer)gaat het helpen denk het niet.We hebben nu toch een prestatie kabinet. Alles kapot maken en de normale man flink dwars zitten. :swear
Ik ga gewoon de te verwachten belasting maar braaf betalen en rijden met mijn manta!
Als ik er zin in heb en niet wanneer het de regering uitkomt :lol: Niets mooiers dan met een rwd door de winter heen rijden :angel-offtopic Jammer genoeg is het niet een manta in de concourstaat zoals mr. Kermitkiller ze graag ziet. :shock:
Het is mijn manta hobby en die laat ik me niet afpakken of verzieken door niets en niemand!! :thumb
26 april 2013 om 21:34 #18070230AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook welkom
26 april 2013 om 21:50 #1807023126 april 2013 om 22:50 #18070232Jammer dat de cabrio net buiten de regeling valt.
Maar als ik de tekst van de staatssecretaris lees, die een paar bladzijdes terug staat. Blijf ik erbij dat het een manier blijft om belasting te kunnen vangen om de begroting op orde te krijgen. ook al gaat het maar over een klein bedrag. Persoonlijk vind ik nog steeds dat ze op de nieuwe auto’s die nu wegen belasting vrij zijn ook wegenbelasting moeten heffen. Ook zouden ze de mensen met een buitenlands kenteken die hier het hele jaar rond rijden moeten aan pakken. Volgens mij krijgen ze dan veel meer geld binnen en kan gewoon de regeling blijven die er nu is.
In de brief die hij stuur naar de kamer kan ik nergens zien dat je je auto moet laten schorsen voor drie maanden, er staat alleen dat deze drie maanden niet op de openbare weg mogen komen. Weet hier iemand iets meer van.
http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-m” onclick=”window.open(this.href);return false; … s-mislukt/
Hier kun je dus lezen dat nederland weer het braafste jongetje wil zijn.
27 april 2013 om 06:02 #18070233Voordat we hier elkaar teveel in de haren gaan vliegen, laten we eerst maar eens afwachten wat de regering uiteindelijk met dit voorstel gaat doen. Stemmen ze voor of tegen? En als ze tegen stemmen dan zit er een kans in dat ze alle oldtimers gaan belasten. De regering heeft geld nodig, dus het zou me niet verbazen.
Ik erger me nog steeds aan het feit dat met dit voorstel ik in mijn keuzevrijheid beperkt wordt. Ik wil zelf kiezen waar en wanneer ik ga rijden met mijn bloedeigen bezit. Die Kadett is van mij, niet van Weekers. Mocht dit zo onveranderd doorgang vinden dan mogen ze mij gaan aanhouden in de winter. Arme agent die mij dan mag gaan uitleggen waarom ik met mijn bloedeigen bezit niets mag doen.
Of ik zet er Duitse kentekenplaten op in de winter. Heb ik het goed dat in het voorstel buitenlandse auto’s niet genoemd worden?
27 april 2013 om 06:14 #18070234Mja zie veel of topic gelul
Tja en wat is concour staat. Heb ook jaren lang met opties mindere mantas gereden.
Terwijl ze technies perfect waren en dan de ogenschijnlijke mooie van anderen (die ook wel oordeel over mijne hadden ) technies stuk minder zijn maar oke beter gepoetstVindt wel dat veel mensen nu over anderen oordelen of ze nu wel of geen liefhebber zijn
Ik blijf er bij en dat de meesten de oltimer als hobbie hebben.
En zoals regeling nu is dat wat nu wbv is blijft en gaat naar 30 jaar. Kies je voor lpg betaal je enkel de toe slag27 april 2013 om 10:56 #18070235Ik leg de 16D wel in de schap tot ascona-c’s 40 jaar zijn… Motortje loopt veel te goed om weg te pleuren. Neem aan dat 40+ diesels wel vrijgesteld zijn?
27 april 2013 om 10:58 #18070236Manta was/is mijn hobby maar reed er ook gewoon dagelijks in .deze had ik nooit tot zelfden op lpg
de grotere jongens zoals sennie /Monza/commodore met de zespitters had ik allemaal op lpg ,maar ook hier reed ik dagelijks mee
Had ik ook voor de hobby ,maar ook voor het goedkope rijder zespitter loopt niet echt zuinig .was ik gene liefhebber geweest had ik wel een fiat panda gekocht wat goedkoop loopt ,maar mijn liefde ligt nu eenmaal bij de oude opels en Amerikanen ,en als je op lpg rijd houd het de hobby nu eenmaal wel betaalbaarder .als ik dan als belasting onderduiker word gezien die op lpg goedkoop dagelijks wil rijden dan moet dat maar .niemand kan in mijn knip kijken .waren die ouwe bakken van mij technische goed onderhouden jazeker mankeerde niets aan ,buitenkant ja daar mankeerde wel eens wat aan ,maar daarom is het een hobbybak toch ,een gerestaureerde kopen als je geld zat heb is makkelijk ,maar is het hobby om met andermans werk te pronken of is het hobby om met minder geld het zelf te doen .27 april 2013 om 13:55 #18070237Idd nu kun je op lpg nog fatsoenlijk keer zeggen rij ook keer ritje in brabsnd of iets verder weg wat ik graag doe
Maar als ik straks 100 euro kwijt ben enkel benz kosten wordt de hobbie iid stuk minder27 april 2013 om 14:11 #18070238Ja en dat is precies het vervelende. De grotere LPG-auto’s zijn hard de sjaak straks. Ik had verwacht/gehoopt dat er nog iets van een korting/voordeeltje was. Hoeft niet meteen 25% tarief te zijn, maar wel iets t.o.v. nieuwe auto’s.
27 april 2013 om 17:35 #18070239@soepkiepe wrote:
@Stender wrote:
@soepkiepe wrote:
denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)Donder toch op man. Zelfs met vol tarief is een Manta nog goedkoop met z’n gewicht van minder dan 1000 kilo.
Ja, misschien is het te duur voor de knakenrijders. Nou die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind het voor de grotere slagschepen erger.
zo joh, als je het niet met me eens bent is tot daar aan toe.
dat ik het toevallig over een manta heb welke jij rijd is dan zoals ik zei toeval.
maar dat je dan gelijk zo grote bek tegen me open trekt vind ik niet kunnen!!
je kan me ook wel op een gewone manier zeggen dat de vork anders in de stee zit of niet?
dat noemt zich een moderator.. :agentHier is exuus wel op zn plaats dacht ik zo.
Al helemaal van een moderator die anderen controleert op zn doen en laten hier. :puke :pukeRik :swear
27 april 2013 om 17:44 #18070240Volgens mij heeft hij zijn moderatorschap er ook gelijk bij neer gelegd…
27 april 2013 om 17:51 #18070241AnoniemLid sinds:
1 January 1970Stender is inderdaad een paar dagen weg. Ik heb hem de link toegezonden.
Nu graag ontopic en terug naar de plannen van Weekers
27 april 2013 om 19:13 #18070242ik snap nog steeds niet hoeveel je nu gaat betalen als je de wintermaanden wel rijdt, of heb ik niet goed gelezen?
dit zag ik ook nog staan:
.
Je mag je auto tenminste een jaar lang niet schorsen als je de overgangsregeling accepteert.Heb je dus meer auto’s of motoren, dan kun je er dus gewoon niet in rijden, of je moet overal gewoon belasting voor betalen, tenminste een jaar lang. Belasting in de overgangsregeling is in dit geval een kwarttarief met een maximumbedrag van 120 euro per jaar. Dat valt mee, tenzij je dus meer dan een oldtimer hebt.het staat hier:http://www.amklassiek.nl/soap-vrijstelling-mrb-deel/64848/
27 april 2013 om 20:08 #18070243Hey… eddy…. Snap je nu waarom deze jongen niet naar branbant en dergelijke knalt voor een meeting?
suur… maar tis allemaal niet anders.
en Stender is paar dagen weg.. ??
ok wat overdreven denk.. maargoed, bun geen mod, of forumbaas :P
(wel rechtvaardig dat er wat aan gedaan werdt.. maar had ook gekunt met een excuusje
)28 april 2013 om 09:32 #18070244Mja reed op benz vroeger ook overal heen reed eigenlijk nooit op lpg ben overal geweest met de grijze en gele tot in belgie toe. Zelfs tot 3 km vreter
Maar Alles is tering duur geworden
Dus maak ik regelmatig gebruik van lpg manta
Ook rij ik regelmatig met de benz manta s al denk ik als ik dan tank had ik leuk voor op terras kunnen zittenTja en stender is aardige vent ook int echt wel gezien
Hou ook niet van af zeiken. Maar goed meen mie te herinderen dat ie hier was met rekord op lpg haha28 april 2013 om 12:54 #18070245ze kunnen beter die ingevoerde bakken belasting laten betalen en de originele Hollanders die al 25 jaar betaald hebben daar van af blijven .
gezeik is gekomen sinds men massaal die kut sterren zijn gaan invoeren ,waar je al die hoofddoeken in ziet rijden .die staan straks ook weer massaal op de sloop denk ik.28 april 2013 om 15:14 #18070246@mantadevil wrote:
ze kunnen beter die ingevoerde bakken belasting laten betalen en de originele Hollanders die al 25 jaar betaald hebben daar van af blijven .
gezeik is gekomen sinds men massaal die kut sterren zijn gaan invoeren ,waar je al die hoofddoeken in ziet rijden .die staan straks ook weer massaal op de sloop denk ik.Amen! :wors :wors :wors
28 april 2013 om 18:28 #18070247Mja gewoon wat nu is laten en rest van af nu bij 30 jaar vrij en bij lpg de toe dlag heffen
28 april 2013 om 21:18 #18070248Weekers wil dat voor auto’s met een Oost-Europees kenteken die langdurig in ons land zijn, straks motorrijtuigenbelasting wordt betaald. :thumb :thumb :thumb
De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s :thumb :thumb :thumb
Zijn de oldtimers niet alleen de sigaar :D
28 april 2013 om 21:52 #18070249@Troep Manta wrote:
Weekers wil dat voor auto’s met een Oost-Europees kenteken die langdurig in ons land zijn, straks motorrijtuigenbelasting wordt betaald. :thumb :thumb :thumb
De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s :thumb :thumb :thumb
Zijn de oldtimers niet alleen de sigaar :D
En terecht dat de nieuwe auto’s ook moeten betalen.
29 april 2013 om 04:49 #18070250Precies !
Dan iedereen betalen :thumb
Rik ;)
29 april 2013 om 06:01 #18070251Dat de nieuwe auto’s moeten gaan betalen, is niet meer dan terecht. Ze maken bij lange na niet het verbruik waar dat ze beweren te halen.
Maar dat is nog geen geldig excuus om de MRB vrijstelling af te schaffen!!! :thumbdown :fy1
29 april 2013 om 06:32 #18070252AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Vinci wrote:
@mantadevil wrote:
ze kunnen beter die ingevoerde bakken belasting laten betalen en de originele Hollanders die al 25 jaar betaald hebben daar van af blijven .
gezeik is gekomen sinds men massaal die kut sterren zijn gaan invoeren ,waar je al die hoofddoeken in ziet rijden .die staan straks ook weer massaal op de sloop denk ik.Amen! :wors :wors :wors
What’s The Point ????
Heb zelf 2 Duitsers gekocht, beiden, 31 en 26 zijn volgens de duitse regels belastingvrij,
ok, op die van 26, normaliter youngtimer genoemd in D,
die heb daar in D nog een paar euries aan belastingkosten, niet veel, maar dacht wel dat het meer
was dan die generatie, die hier, volgend jaar voor die kosten komen staan.Waarom heb ik deze Opels gekocht in Duitsland,
simpelweg omdat ze om verschillende redenen stukken beter en eerlijker zijn dan
die ‘familie’, op enkelen nagelaten, hier in NL. :worsAls oldie liefhebber juich ik dit besluit [grotendeels] toe, maar voor een trotse eigenaar,
waaronder ik ook deel uit maak, is het niet schrikken, maar slikken geblazen. :(
Maar……met deze regeling krijgt het zijn goede predicaat met de naam Oldtimer langzaam weer terug :jerrybijv: Ik woon in de stad, en zie tot ergernis TE veel ‘Oldtimers’ rijden,
die het predicaat oldimer niet mogen dragen,
wie of wat er in rijdt, is me een zorg, maar tis een schande hoe die wagens eruit zien,
het is een pijnlijk schouwspel deze wagens voorbij te zien rijden. :cryZeg maar gerust Oldtimer onwaardig,
er staan auto’s op de sloop die er beter uit zien dan deze op straat !!! :shock: :shock:Heel veel Oldies, waaronder veel ‘Sterren’ vertrekken na volgend jaar naar de noorderzon [sloop],
Niet gaan zeiken op die hoofdoekjes, ben er zelf ook geen voorstander van,
er zijn veel buitenlanders die dankbaar gebruik van maken van deze vrijstelling.
regels zijn regels, voor iedereen, die hier wonen, zijn die gelijk. :worsLaten ze die Oostblokkers, die hier langere periode werken/wonen of een uitkering hebben en notabene ook
nog eens in een dikke auto rijden met hun nationaal kenteken aanpakken, dat is pas ontduiking.
En dat zijn er ook heel veel……………………. :pukewant oweee, als wij Nederlanders in een wagen met een Duits kenteken rijden……. :fy1
29 april 2013 om 08:39 #18070253De point is dat het de hele oorzaak wegneemt waarvoor in de eerste plaats vraagtekens bij de oltimerwet zijn gezet, verreweg de grootste groep ‘profiteurs’ heeft een auto uit Duitsland/Frankrijk/Spanje gehaald om hier in één klap belastingvrij te rijden en het grote begrotingsgat te veroorzaken.
En natuurlijk de enorme misser van de politiek om te denken de economie te kunnen boosten door nieuwe auto’s belastingvrij aan te bieden. Nee, natuurlijk ging de politiek niet onderzoeken of die auto’s werkelijk zuiniger en milieuvriendelijker waren! Het kwam ze verdraaid goed uit als de fabrikant dat beweerde zodat de politiek een reden in de schoot geworpen kreeg voor MRB vrijstelling!
Realiseer mee ook wel dat er ook erg leuke legitieme liefhebbers-oldtimers zijn geimporteerd voor wie deze regeling oneerlijk is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.