Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2013 om 09:21 #18070205
@soepkiepe wrote:
welk land heeft verder trouwens nog meer belasting vrije auto’s? :angel
Ga jij dan ook verhuizen soepkiepe?? :jerry
26 april 2013 om 10:16 #18070206nee, ik doel ergens anders op :P
EIGENLIJK mogen we toch niet heel erg klagen?
in elk ander land word een auto niet belasting vrij toch?
als ik het mis heb moet je het ok zeggen ;)dus als een auto nu 25 of 40 moet zijn.. wij hebben iets wat maar weinig andere landen hebben.
enige nadeel is dat ze dat met die gas en diesel zo doen.och en naar duitsland verhuizen lijkt me nog steeds wel leuk haha
26 april 2013 om 10:48 #18070207@MantasticB1 wrote:
@vectra208v wrote:
@ikdenman wrote:
denk eens aan de eigenaren van een oldtimer op lpg waar een dik taxatie raport op zit , de zien hun trots ineens een stuk minder waard is !!!!!! iedereen is genaait door de regering met hun doordauw politiek ! de meer vermogende mensen maakt het niet zo veel uit maar de gemiddelde oldimer liefhebbers met een klein salaris is gewoon het haasje en kan zijn of haar hobby vaarwel zeggen ! en zoals popke zegt ,
ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter .
dat vind ik dom gelul net als of een liefhebber alleen een totaal gerestaureerde oltimer mag hebben ! als je naar een meeting gaat ben je een liefhebber ongeacht de staat van de auto !!!!!!!!!!!!!!
+1
mijn manta uit 1977 was perfect in orde totdat ik in scheiding en de wao geraakte en nu staat ze al 4 jaar buiten in weer en wind omdat ik geen garage meer heb. en dat doet een rode auto geen goed! bergen laswerk staan me dit jaar te wachten…en dan maar de laatste 3,5 jaar uitzingen…
dat ze iedere auto in nederland maar eens verplichten 25 jaar volledige wegenbelasting te betalen! net als iedere andere nederlander ook! DAT zou pas eerlijk zijn!ja idd die kippehokken die nieuw verkocht worden die belasting vrij zijn ! die hokken worden ook vaak gekocht omdat er geen belasting voor betaald hoeft te worden ! dan daar ook belasting op das dan wel net zo eerlijk lijkt mij !
26 april 2013 om 11:18 #18070208@soepkiepe wrote:
denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)Donder toch op man. Zelfs met vol tarief is een Manta nog goedkoop met z’n gewicht van minder dan 1000 kilo.
Ja, misschien is het te duur voor de knakenrijders. Nou die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind het voor de grotere slagschepen erger.
26 april 2013 om 11:53 #18070209Nou de nieuwe regeling komt mij goed uit :)
Mijn Manta A is ouder dan 40 en rijd op LPG.
Mijn Manta B is jonger dan 40 maar rij ik alleen mee met mooi weer.
Dus de maanden dat ik hem niet mag gebruiken deed ik toch al niet :)
Mijn A wordt meer waard en die max 120 euro kan ik nog wel overbruggen.
Mijn leaseauto wordt nog het meest gebruikt dus de A is nu mijn boodschappen wagen den de B voor mooi weer dagen :)26 april 2013 om 12:32 #18070210Demonstratie in den haag.. dat heeft meer effect.. beetje on eerlijk verdeeld. Dat ze die oude diesels en profiteurs aan willen pakken is goed. Maar niet de hobbyist straffen. Of gewoon kijken naar de situatie. Ik heb 8 auto s op me naam. Waaronder 4oldtimers en 4 niet oldtimers. . Ik heb ze niet nodig voor me werk. En eigenlijk ben ik straks over een paar jaar gewoon verplicht om een nieuwe auto te kopen anders mag ik die 3maanden niet rijden. Beetje triest.
Gewoon een dag organiseren met alle andere forums
26 april 2013 om 12:42 #18070211ben het niet helemaal met je eens Stender.
( “donder toch op…” verwacht je niet van een Moderator.. by the way)mijn manta`s zijn beide zwaarder als 1000 kg
ok.. 1 daarvan vroeg ik zelf om, maar zul je mij ook niet over horen.maar aangezien er 1 is, welke ik zelden tot nooit mee rijd, wordt het wel een hele dure wagen.
ook al zat hij wel onder de 1000 kg met zijn gewicht.tis gewoon een kromme regeling.
maarja.. wat kun je alla 2013 verwachten met zo`n waardeloos kabinet,
welke alleen maar van die idiote plannen verzint.. kijk maar eens naar de zorg… of de gedetineerden…26 april 2013 om 13:01 #18070212Maar wees eerlijk, maximaal €10,- per maand is toch nog wel op te brengen.
26 april 2013 om 13:46 #18069453o da vast wel.
maar t idee erachter.. ronduit belachelijk
26 april 2013 om 15:06 #18070213@Stender wrote:
@soepkiepe wrote:
denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)Donder toch op man. Zelfs met vol tarief is een Manta nog goedkoop met z’n gewicht van minder dan 1000 kilo.
Ja, misschien is het te duur voor de knakenrijders. Nou die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind het voor de grotere slagschepen erger.
zo joh, als je het niet met me eens bent is tot daar aan toe.
dat ik het toevallig over een manta heb welke jij rijd is dan zoals ik zei toeval.
maar dat je dan gelijk zo grote bek tegen me open trekt vind ik niet kunnen!!
je kan me ook wel op een gewone manier zeggen dat de vork anders in de stee zit of niet?
dat noemt zich een moderator.. :agent26 april 2013 om 15:26 #18070214Voor jou maakt de regel niks uit toch? Mensen die een oldtimer rijden als hobby hebben die paar euro per maand er echt wel voor over.
26 april 2013 om 15:58 #18070215waarom maakt dat voor mij niet uit dan als ik vragen mag?
bij mij staat een oldtimer ook al een tijdje op mijn verlanglijstje.tevens maakt die regel op mijn huidige auto sowieso wel uit, normaal was ie over 6 jaar belasting vrij, nu duurt dat toch aardig wat langer.
26 april 2013 om 16:02 #18070216@soepkiepe wrote:
nee, ik doel ergens anders op :P
EIGENLIJK mogen we toch niet heel erg klagen?
in elk ander land word een auto niet belasting vrij toch?
als ik het mis heb moet je het ok zeggen ;)dus als een auto nu 25 of 40 moet zijn.. wij hebben iets wat maar weinig andere landen hebben.
enige nadeel is dat ze dat met die gas en diesel zo doen.och en naar duitsland verhuizen lijkt me nog steeds wel leuk haha
Omdat je hier voor een vrij zware diesel een 1600,- PERJAAR belasting moet betalen en in andere landen zoals belgie daar is alleen wegentax en naar KW.. daar betaal je voor een zware auto misschien totaal 350 450,- euro”s.
Alleen hier is alles belachelijk duur, en dan ook nog zeggen dat we een van de rijkste landen zijn! hufters zijn het.
26 april 2013 om 16:08 #18070217@soepkiepe wrote:
waarom maakt dat voor mij niet uit dan als ik vragen mag?
bij mij staat een oldtimer ook al een tijdje op mijn verlanglijstje.tevens maakt die regel op mijn huidige auto sowieso wel uit, normaal was ie over 6 jaar belasting vrij, nu duurt dat toch aardig wat langer.
En jij zou je wens voor een oldtimer laten gaan omdat hij 10 euro per maand extra kost? Dan ben je niet echt een liefhebber in mijn ogen… En dan is het juist mooi om goedkoop een LPG auto te zoeken, de LPG uit te bouwen en om laten keuren tot benzine auto. En die 30 euro per maand voor een Astra lijkt mij ook niet heel erg.
26 april 2013 om 16:18 #18070218wat betreft die oldtimer, tuurlijk wil ik gerust 10 euro in de maand wel betalen.
over die astra, scroll ff iets terug ;)
bij veel is het nu met de nieuwe regel zo dat ze er niet snel meer 200 in zullen steken als hij afgekeurd word.
wanneer een auto nog maar een paar jaar hoeft voordat ie mrb vrij is zullen ze dat eerder doen.
mij boeit het niet, ik weet nu wat ik aan mijn auto heb, dus ik wil er wel een paar euro in steken als ie word af gekeurd.26 april 2013 om 16:23 #18070219@soepkiepe wrote:
wat betreft die oldtimer, tuurlijk wil ik gerust 10 euro in de maand wel betalen.
over die astra, scroll ff iets terug ;)
bij veel is het nu met de nieuwe regel zo dat ze er niet snel meer 200 in zullen steken als hij afgekeurd word.
wanneer een auto nog maar een paar jaar hoeft voordat ie mrb vrij is zullen ze dat eerder doen.
mij boeit het niet, ik weet nu wat ik aan mijn auto heb, dus ik wil er wel een paar euro in steken als ie word af gekeurd.En zo zijn er met jou nog veel meer mensen die die 10 euro er wel voor over hebben, alleen de belastingontduikers niet. En wat betreft je Astra, die paar tientjes wegenbelasting per maand maakt ook niet zo heel veel uit. Mijn Kadett zou ook vrij snel belastingvrij worden, maar die €25 heb ik er graag voor over, ook als er kosten aan zouden zitten.
26 april 2013 om 17:21 #18070220Precies. Voor de liefhebbers is het naar mijn mening een regeling waar mee te leven valt (al ben ik het er absoluut niet mee eens). Zeker LPG-auto’s (goed voor het milieu?) komen er slecht van af.
Maar ik blijf het zeggen; het had heeel veeel erger kunnen worden.
26 april 2013 om 18:32 #18070221@soepkiepe wrote:
@Stender wrote:
@soepkiepe wrote:
denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)Donder toch op man. Zelfs met vol tarief is een Manta nog goedkoop met z’n gewicht van minder dan 1000 kilo.
Ja, misschien is het te duur voor de knakenrijders. Nou die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind het voor de grotere slagschepen erger.
zo joh, als je het niet met me eens bent is tot daar aan toe.
dat ik het toevallig over een manta heb welke jij rijd is dan zoals ik zei toeval.
maar dat je dan gelijk zo grote bek tegen me open trekt vind ik niet kunnen!!
je kan me ook wel op een gewone manier zeggen dat de vork anders in de stee zit of niet?
dat noemt zich een moderator.. :agentIk voel me verre van aangesproken. Als je Ascona had gezegd had ik hetzelfde gezegd. Het gaat mij erom dat de liefhebber er niet eens zo heel slecht vanaf komt. Zoals ik al zei; het kan veel erger. Daarbij, hoe meer slopers, hoe meer onderdelen.
26 april 2013 om 19:32 #18070222intreseert me verder ook niet als je je nou wel of niet aan gesproken voelt.
die zin van jou “ach donder toch op man” slaat gewoon nergens op.26 april 2013 om 19:48 #18070223Of een -offtopic -offtopic hier, daar word niks over gezegd als meneer onder baas mee -offtopic gaat ;)
26 april 2013 om 20:00 #18070224AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mensen geen ruzie maken. Niemand is blij met de regeling en iedereen is eigenlijk wel gefrustreerd. De regeling gaat twee kanten op. Voor de benzinerijders had het inderdaad veel erger kunnen worden, en voor de diesel/lpg rijders is worst-case scenario werkelijkheid geworden. De lpg rijders kunnen de schade nog enigszins beperken door de lpg installatie te verwijderen, maar die dieselrijders hebben een groot probleem. Hiermee doel ik op de groep echte oldtimerliefhebbers die hun dieselauto maar een paar keer per jaar uit de garage halen. Met hen heb ik echt medelijden.
Maargoed, uiteindelijk wordt iedereen gepakt met deze nieuwe regelgeving en kan ik de frustratie goed begrijpen. Dus als er in deze discussie wat woorden vallen stel jezelf dan voor dat dat pure frustratie is, en niet persoonlijk wordt bedoelt.
26 april 2013 om 20:03 #18070225Geweldig die verdeeldheid hier. Precies wat ze in Den Haag willen. Dan blijft het massale front tenminste uit.
Voor wat betreft die paar tientjes…
Dat is toch wel de meest domme uitspraak die er gemaakt kan worden, dat die paar tientjes de echte liefhebber niets uit zullen maken.Sinds wanneer kan men in mijn portemonnee kijken? Het feit dat ik geen dik betaalde baan heb, en maar moet zien dat ik elke cent niet 2x uit geef elke maand (iets wat de overheid ook eens zou kunnen doen) en ik ook een MRB vrije senator op LPG rijd, welke 2x per week naar buiten komt, moet mij wel tot een profiteur maken, en zeker geen liefhebber.
Dat kan immers niet, want een echte liefhebber maalt niet om een paar tientjes meer of minder…Als jij een echte liefhebber bent, betaal jij die paar tientjes dan voor me?
Betaal je dan ook even het revisie werk aan mijn brandstof systeem?
En de kosten van het omkeuren?
En de extra brandstofkosten iedere maand?Nu betaal ik 60 euro per maand aan brandstof, dat wordt straks 201 euro op lpg (met mrb), en 190 euro op benzine (brandstofkosten worden dan een factor 3x zo duur tov lpg+mrb kwarttarief).
Hoezo een paar tientjes extra?
Dat is een verschil van minimaal 130 euro per maand!!!!!Flikker toch op man. Houd je bij je eigen portefeuille. En probeer vooral niet voor mij te beslissen wat ik wel en wat ik niet moet kunnen betalen. :fy1
Dat kan ik prima zelf wel.Momenteel geniet ik van elke km die ik nog met de senator kan maken. Maar als dit echt zijn doorgang gaat vinden, gaat die met geexporteerd kenteken de garage in en zie ik wel wat ik ermee ga doen.
Ze moeten gewoon van de regeling afblijven, en de dingen laten zoals ze zijn. Dat ze liever het geld terug gaan halen bij die bulgaren, daar gaat het toch om net iets meer dan 150 mln euro. En wij domme burgers maar betalen.
Ik zeg, goed bezig schapen :thumbup
Vooral zo doorgaan :ass26 april 2013 om 20:18 #18070226AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met een lpg auto wordt je inderdaad nog harder gepakt dan de bezinerijders. Jij zal veel meer kosten gaan maken zoals de keuring, uitbouwen en de verhoogde brandstofprijs, waarbij de verhoogde brandstofprijs aanzienlijk zal gaan verschillen ten opzichte van de lpg die je gewend bent. Degene die toch al benzine reden, krijgen alleen de €120,- (max) op hun bordje als extra. Daarom begrijp ik je frustratie omdat jij deze nieuwe regeling zeker financieel gaat voelen.
26 april 2013 om 20:51 #18070227Het vervelende is, je maakt het geld wat je verdient toch wel vroeger of later op. En je meet je levensstijl er op af. In mijn levensstijl betaal ik graag een behoorlijke duit van mijn inkomen aan goed auto onderhoud en dat met het oog op het beestje een zo lang mogelijk leven te geven, want dat is nog steeds in alle opzichten de beste keus als je het mij vraagt.
De echte liefhebber geeft een groot deel van zijn inkomen uit aan zijn autohobby en dat resulteert in een karretje wat er dus puik bij staat en lang me gaat. En dan wordt je daar voor gestraft?? Sorry, maar onze politiek is dusdanig de weg kwijt en de mensen die die verhaaltjes nog van ze aannemen ook?? Zat met gerezen nekharen die reacties op autoweek te lezen, wat een kansloos gejuich allemaal!! Geen ene malle moer hebben die lui er van begrepen.
Een universitair onderzoek heeft kort geleden uitgewezen dat gemiddeld een auto 30 jaar mee zou moeten gaan om de belasting die hij teweeg brengt op het milieu om te produceren de uitstoot te laten inhalen. Als argument voor milieu (waar we de laatste jaren mee zijn doodgegooid, de oldtimers moesten er uit vanwege de uitstoot!!) om de oldtimer af te danken is daarom volkomen misplaatst.
Voorbeeld:
Bij onze auto service club is een vent die een G3 waardige LPG installatie in zijn auto heeft ingebouwd, motormanagement met breedband lambda en volledig geregelde KAT die aan de modernste milieu eisen voldoet. Motor is op een manier bewerkt dat het een heel hoog rendement haalt enz. enz. Maar hij krijgt hem niet als dusdanig gekeurd. Hij mag er niet mee in Duitsland de binnenstad in omdat hij geen grüne plakete krijgt. Hoe vals is dat!!?? Hij zegt dat hij diverse instanties heeft aangeschreven en die melden allemaal doodleuk dat hij maar een nieuwe auto moet kopen.Als je je ziel en zaligheid in een auto hebt zitten doe je hem toch gvdgvd niet zomaar weg???!!! :fy1
Er zou veel meer gestimuleerd moeten worden om oude auto’s te moderniseren. Daar zit goede handel in en maakt de wereld een stuk mooier dan die aggressief ogende moderne plastic koekblikken, rijdende computers, karakterloze slecht afgewerkte uit veel te veel kwetsbare onderdelen samengestelde, veel te zware, onterecht als zuinig bestempelde, en laatst maar niet minst met miljarden megawatts geproduceerde misbaksels!!!
26 april 2013 om 21:02 #18070228het gaat niet om een paar tientjes….
ik wil kunnen rijden met mijn commodore….daar geniet ik van!
als ik een zuinige auto wilde had ik m niet gekocht dan reed ik wel in iets andersmaar met een verbruik van 1 op 6/7 op benzine nu nog lpg kan ik t geen plezierritjes meer noemen….
maar laat ik mijn lpg zitten word t een maandsalaris wat rechtstreeks naar bulgarije overgemaakt word.al reed iedereen rond met een mercedes op diesel…altijd nog beter dan de schijthokken die er nu moeten doorgaan voor auto’s..en na 15 jaar helemaal op zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.