Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2013 om 18:45 #18070180
daar verandert door deze nieuwe wetgeving helemaal niets aan
25 april 2013 om 18:50 #18070181@soepkiepe wrote:
trash, ik snap wel wat je bedoeld, maar ik bedoel het iets anders.
ff als voorbeeld mijn astra.
tis voor mij sowieso ook al een hobby, dus voor mij ligt het iets anders.maar ja, ding is van 94.
in 2019 zou die met de oude regeling belasting vrij worden.
dat is over 6 jaar.
als ik hem nu zelf nog 3 jaar makkelijk door de apk zou halen dan zou ik de volgende apk iets hebben van… laat ik hem maar klaar maken, over 3 jaar is ie belasting vrij.maar nu als ie 40 jaar moet zijn dan heb ik dat 4e jaar zoiets van, mwoa, ik krijg er nu zoveel kosten aan, en het duurt toch nog weet ik hoeveel jaar, ik kan hem beter weg trappen en wat anders weer kopen.
als iedereen zo denkt dan zijn die “oude” auto’s waar wij nu in rijden snel verdwenen.
de g is ook nog een vrij “simpele” astra, die zijn ook nog betaalbaar, maar als je naar de h en zo gaat zit er zoveel luxe op dat ze ook gelijk al prijzig worden.
de g is tegen die tijd ook geen drol meer waard vanwege de leeftijd en km, dus zullen ook zo ingeruild worden.
en er was toen ook zoiets dat wanneer je je oude inleverde je een speciaal aanbod kreeg of zo? weet niet meer precies wat dat was.enige wat je dan mag hopen dat de auto markt zo in zakt dat je een astra h of een vectra gtc tegen die tijd kan kopen voor het zelfde geld waar je nu een g van koopt.
de hele regering maakt alles naar de kloten ben ik bang met al die veranderingen ;)maar ja, laten we ontopic gaan, volgens mij doet dit al niet echt meer ter zake aan het onderwerp
:jerry :jerryDe prijzen van de auto’s wordt sowieso elk jaar lager….voorbeeld mijn zafira.
Ik wilde ongeveer 2 jaar terug ivm de komst van de tweeling een zafira kopen maar heb wel een beperkt butget.
Toen zou ik 2400,- moeten betalen voor een zafira uit 99.
NU bijna 2 jaar later heb ik een zafira gekocht van 2000 voor de helft.
De waarde daalt altijd van elke auto,dus als jou astra af is en niet meer de moeite waard is om te laten maken (jij zegt ongeveer 4 jaar) dan is de G voor 500,- loop of sloop te krijgen en een vectra GTC voor iets meer dan 2000,- en een astra H voor bak hem beet…1800,- .Die auto blijven dus wel en de liefhebbers blijven er net zolang mee rijden tot dat ze echt helemaal op zijn en van ellende op de oprit uit elkaar vallen.
Ik ben dus niet bang dat ik over een jaar of 10 geen auto meer kan kopen en gewoon een zafira c kan aanschaffen.
25 april 2013 om 18:58 #18070182zullen hoop youngtimers ge-exporteerd of gesloopt gaan worden komende periode
vooral veel diesels en LPGers
25 april 2013 om 19:02 #18070183@vectra208v wrote:
@soepkiepe wrote:
tis voor mij sowieso ook al een hobby, dus voor mij ligt het iets anders.maar ja, ding is van 94.
dat is over 6 jaar.
als ik hem nu zelf nog 3 jaar makkelijk door de apk zou halen dan zou ik de volgende apk iets hebben van… laat ik hem maar klaar maken, over 3 jaar is ie belasting vrij.maar nu als ie 40 jaar moet zijn dan heb ik dat 4e jaar zoiets van, mwoa, ik krijg er nu zoveel kosten aan, en het duurt toch nog weet ik hoeveel jaar, ik kan hem beter weg trappen en wat anders weer kopen.
als iedereen zo denkt dan zijn die “oude” auto’s waar wij nu in rijden snel verdwenen.
de g is ook nog een vrij “simpele” astra, die zijn ook nog betaalbaar, maar als je naar de h en zo gaat zit er zoveel luxe op dat ze ook gelijk al prijzig worden.
de g is tegen die tijd ook geen drol meer waard vanwege de leeftijd en km, dus zullen ook zo ingeruild worden.
en er was toen ook zoiets dat wanneer je je oude inleverde je een speciaal aanbod kreeg of zo? weet niet meer precies wat dat was.enige wat je dan mag hopen dat de auto markt zo in zakt dat je een astra h of een vectra gtc tegen die tijd kan kopen voor het zelfde geld waar je nu een g van koopt.
de hele regering maakt alles naar de kloten ben ik bang met al die veranderingen ;)maar ja, laten we ontopic gaan, volgens mij doet dit al niet echt meer ter zake aan het onderwerp
:jerry :jerryDe prijzen van de auto’s wordt sowieso elk jaar lager….voorbeeld mijn zafira.
Ik wilde ongeveer 2 jaar terug ivm de komst van de tweeling een zafira kopen maar heb wel een beperkt butget.
De waarde daalt altijd van elke auto,dus als jou astra af is en niet meer de moeite waard is om te laten maken (jij zegt ongeveer 4 jaar) dan is de G voor 500,- loop of sloop te krijgen en een vectra GTC voor iets meer dan 2000,- en een astra H voor bak hem beet…1800,- .Die auto blijven dus wel en de liefhebbers blijven er net zolang mee rijden tot dat ze echt helemaal op zijn en van ellende op de oprit uit elkaar vallen.
Ik ben dus niet bang dat ik over een jaar of 10 geen auto meer kan kopen en gewoon een zafira c kan aanschaffen.
Van ellende op de oprit uit elkaar vallen? :wtf :wtf
er bestaat ook nog zoiets als restaureren/herstellen hoor
kijk bijvoorbeeld naar wat rik allemaal al aan zn astra f heeft laten doen
bij het minste wat ik zie ga ik ook al gelijk aan de gang
mn vriendin dr corsa ga ik ook dit jaar aanpakken, wb vrij of niet :swear25 april 2013 om 19:38 #18070184@trashmetal wrote:
@vectra208v wrote:
@soepkiepe wrote:
dat is over 6 jaar.
Van ellende op de oprit uit elkaar vallen? :wtf :wtf
er bestaat ook nog zoiets als restaureren/herstellen hoor
kijk bijvoorbeeld naar wat rik allemaal al aan zn astra f heeft laten doen
bij het minste wat ik zie ga ik ook al gelijk aan de gang
mn vriendin dr corsa ga ik ook dit jaar aanpakken, wb vrij of niet :swearbij wijze van spreke bedoel ik he…. :thumb
Ik restaureer ze ook liever dan dat ze weg rotten op de sloop…maar soms moet je een keuze maken…vooral als je de auto dagelijks nodig heb is restaureren geen optie…dan maar zo lang mogelijk door rijden tot het ECHT niet meer gaat.
maarja….nu dwalen we af denk ik dus weer on topic.
Ik wil misschien nog een senator erbij als 2e auto en dan puur voor de hobby.
Als ik daar 120,- per jaar voor moet betalen lig ik daar niet zo wakker van.Echte liefhebbers hebben dat er wel voor over en hobby’s kosten nu eenmaal geld.
25 april 2013 om 19:57 #18070185Ik zie een levendige handel in 40+ mercedes diesel opkomen. En vergis je niet, daar zijn er ook vrachtwagenladingen van binnengekomen de laatste jaren. Is de motor te oud? Gewoon een nieuwere erin. En daar ga je dan weer. Volgende stap MRB voor 50+
Maar het is weer verschrikkelijk krom. Ik betaal MRB en mag niet op de weg in de winter, maar de 40+ MB diesel rijder mag gewoon doorrijden. :vertag
25 april 2013 om 20:02 #18070186Nieuwe eigenaar belde nog van me Dodge… of die wel 100% op benzine loopt om hem dan terug te keuren naar benzine… Anders moet die voor 2300kg wegenbelasting betalen voor de komende 3 jaar. :???:
Iedereen loopt nu te piekeren wat nog niet eens zeker is.
Waarom geen regeling: lpg auto’s 3 kwart laten betalen boven de 25 jaar in plaats volle pond tot 40 jaar :hmmz
Bijna elke amerikaan van 1500kg + loopt op gas…
Blijft jammer van de diesels :(
25 april 2013 om 20:16 #18070187zal nu de verzekeringspremie ook wel met een kwart dalen?
25 april 2013 om 20:23 #18070188de rekord loopt op lpg ,wb per vol jaar +-1100 euro , lpg eruit halen vind ik eigenlijk ook geen optie ,ik rij +-5000 pj dus dat is ong 500 liter benzine , prijsverschil lpg-benzine is bijna 1 euro de liter , Ik gebruik de auto nou 6 maanden per jaar, dus alleen ‘zomer’ maanden ,dus zou ik +- 550 euro wb betalen, komt aardig overeen met het prijsverschil voor de benzine dus per saldo komt het voor mij op hetzelfde neer denk ik .Bedenk wel mensen ,deze regeling is er nu maar kan door een ander kabinet ook weer veranderd worden . Zeker in mijn geval vind ik het zonde om de lpg eruit te halen ,want als het wel weer eens veranderd word ( en dat gebeurt nogal eens ) is het een veel groter probleem om de lpg weer op kenteken te krijgen ! vind het wel zuur dat er geen overgangsregeling is voor de bestaande situatie ,s .oudere autos op lpg of diesel zakken enorm in waarde denk ik
25 april 2013 om 21:19 #18070189http://petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
je zou er bijna een nieuwsbrief aan moeten wijden Senatorman! doen ze op andere fora ook…
25 april 2013 om 21:33 #18070190@kadscona wrote:
Maar het is weer verschrikkelijk krom. Ik betaal MRB en mag niet op de weg in de winter, maar de 40+ MB diesel rijder mag gewoon doorrijden. :vertag
ja dus? als jou wagen 40+ is mag je ook gewoon door rijden.
Genoeg liefhebbers met een diesel wat nu zwaar genaaid zijn. Tenminste als het wel door gaat ;)
25 april 2013 om 21:51 #18070191@sw16v wrote:
http://petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014
je zou er bijna een nieuwsbrief aan moeten wijden Senatorman! doen ze op andere fora ook…
persoonlijk had ik hier een speciaal topic voor geopend zodat ie ook goed onder de aandacht word gebracht ;)
ondanks dat ik geen mrb vrije auto heb ga ik er wel aan mee doen.(moet zeggen dat dit al de zoveelste is)
26 april 2013 om 05:44 #18070192AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik monzavrouw reed gisteren in mijn omega a 3.0 24v uit 1993 door het dorp.
Parkeer, doe boodschappen en daarna kom ik bij me auto.
Word ik aangesproken door een man van rond de 70 met een sloper van een mercedes met import kenteken zo’n mooie 190D
Omdat ik door dagelijk door het dorp rijd moet hij nu meer betalen
:wtf
Hoe bedoel je omgekeerde wereld
Betaal 65 euro wegenbelasting per maand en mijn monza staat keurig in de garage en komt er pas uit bij mooi weer en dat is in nl zelden26 april 2013 om 06:35 #18070193ja die sterretjes rijders voelen zich nu genaaid maar hebben het voor iedereen wel mooi verpest heb een kennis rijd met een diesel audi rijd 20.000 km per jaar zoals er zovele zijn en daar was de oude regeling niet voor bedoeld
ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter :thumb
26 april 2013 om 06:55 #18070194Nog even en der is geen meeting meer popke als het zo door gaat. En wat oude troep zoals je het zo mooi zegt bedenk eens dat er ook dames en heren zijn die geen geld hebben om een gerestaureerde auto te kopen of zelf helemaal te restaureren ,maar wel de liefde hebben voor een oldtimer. moeten die dat maar opzij zetten omdat de kwaliteit omhoog moet :puke .
Er zijn ook een heleboel ow zulke mooie oldtimer die rondrijden wat vol plamuur zitten ,maar er wel strak uitzien en overgespoten zijn is dat wat we dan op een meeting willen zien???
Doe mij dan die ouwe bakken maar die elk jaar wel met liefde door de apk worden geholpen met te weinig geld en veel inspanning.
Maar door die Kut regering hebben deze mensen straks deze hobby niet meer26 april 2013 om 07:30 #18070195@Kermitkiller wrote:
ja die sterretjes rijders voelen zich nu genaaid maar hebben het voor iedereen wel mooi verpest heb een kennis rijd met een diesel audi rijd 20.000 km per jaar zoals er zovele zijn en daar was de oude regeling niet voor bedoeld
ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter :thumb
Nog zo een die niet beseft dat het zwaar crisis is en velen dus niet meer bakken geld in een project kunnen stoppen
26 april 2013 om 07:35 #18070196denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)26 april 2013 om 07:46 #18070197denk eens aan de eigenaren van een oldtimer op lpg waar een dik taxatie raport op zit , de zien hun trots ineens een stuk minder waard is !!!!!! iedereen is genaait door de regering met hun doordauw politiek ! de meer vermogende mensen maakt het niet zo veel uit maar de gemiddelde oldimer liefhebbers met een klein salaris is gewoon het haasje en kan zijn of haar hobby vaarwel zeggen ! en zoals popke zegt ,
ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter .
dat vind ik dom gelul net als of een liefhebber alleen een totaal gerestaureerde oltimer mag hebben ! als je naar een meeting gaat ben je een liefhebber ongeacht de staat van de auto !!!!!!!!!!!!!!
26 april 2013 om 07:52 #18070198@trashmetal wrote:
@Kermitkiller wrote:
ja die sterretjes rijders voelen zich nu genaaid maar hebben het voor iedereen wel mooi verpest heb een kennis rijd met een diesel audi rijd 20.000 km per jaar zoals er zovele zijn en daar was de oude regeling niet voor bedoeld
Nog zo een die niet beseft dat het zwaar crisis is en velen dus niet meer bakken geld in een project kunnen stoppen
wat trashmetal nu zegt probeerde ik ook uit te leggen in mijn vorige post.
De mensen rijden hun auto’s helemaal af totdat het echt niet meer gaat en te duur wordt om te maken.
Die auto’s verdwijnen uit het straat beeld en daar kunnen helaas ook zeldzame modellen bij zitten.Er is gewoon geen geld meer voor een volledige restauratie al zouden de meeste liefhebbers dat graag willen.
Bij mij in de straat rijden ook een aantal benzjes waar dagelijks mee gereden wordt en dus ongeveer 20000km per jaar afleggen…DAT ZIJN DE BOOSDOENERS VAN DEZE REGELING EN DIE HEBBEN HET VERPEST VOOR DE ECHTE LIEFHEBBERS.
DAT ZE DIE AAN WILLEN PAKKEN VIND IK PRIMA..DAT ZIJN GEWOON BELASTING ONTDUIKERS EN DIE MOGEN VAN MIJ FLINK AANGEPAKT WORDEN.MAAR LAAT DE LIEFHEBBERS DIE ENKEL MET MOOI WEER HUN LIEFDE VAN STAL HALEN OM EEN STUKJE TE TOEREN OF EEN PAAR KEER PER JAAR MET EN CLUB BIJ ELKAAR KOMEN MET RUST!!!
26 april 2013 om 07:55 #18070199@ikdenman wrote:
denk eens aan de eigenaren van een oldtimer op lpg waar een dik taxatie raport op zit , de zien hun trots ineens een stuk minder waard is !!!!!! iedereen is genaait door de regering met hun doordauw politiek ! de meer vermogende mensen maakt het niet zo veel uit maar de gemiddelde oldimer liefhebbers met een klein salaris is gewoon het haasje en kan zijn of haar hobby vaarwel zeggen ! en zoals popke zegt ,
ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter .
dat vind ik dom gelul net als of een liefhebber alleen een totaal gerestaureerde oltimer mag hebben ! als je naar een meeting gaat ben je een liefhebber ongeacht de staat van de auto !!!!!!!!!!!!!!
+1
26 april 2013 om 07:59 #18070200voor wie het nog niet gezien hadden in slap geouwehoer..
tatadadaaaaaa
en zo is het ook.. nederlanders pikken alles!!
laat de mensen die echt hun oldtimer als hobby hebben eens flink gaan demonstreren in den haag.
ik weet zeker dat dat veel meer effect heeft dan zo petitie tekenen of zo.
maar ja, dat gebeurd toch niet.26 april 2013 om 08:11 #18070201Ik denk inderdaad dat ze iets te ver zijn doorgeschoten.
De regeling dat je in december tot februari niet mag rijden zit wel wat in,het heeft in elk geval het gewenste effect,immers,je kan dan niet dagelijks rijden want je moet voor die 3 maanden wat anders hebben,en als je t dan alleen maar voor de centen doet dan kan je net zo goed die “oldtimer” opruimen.
Maar de leetijdsgrens naar 40 jaar heb ik wat meer moeite mee,de auto’s t/m 1987 vallen nu onder de overgangsregeling,daarna zal er niks meer bewaard gaan worden vrees ik.
Of de sloperijen volgend jaar volliggen met ouwe meuk ben ik nog niet zo zeker van.
Er zijn zat wrakken idd,die zullen het niet gaan halen,maar er zijn ook een heleboel importdiesels die wel redelijk netjes zijn.
Een kennis van mij ook,die heeft 3 jaar geleden een 190D uit 84 gekocht,voor een hoop geld,de auto wordt goed bijgehouden.
Hij zegt op zijn beurt,de auto is goed,weet nu wat ik heb,kan nu de 190 verkopen,is geen reet meer waard,PLUS dat ik weer wat anders moet kopen waar evengoed belasting voor betaald moet worden,en die zal bij gelijk formaat zwaarder en dus duurder zijn,dus rij gewoon door!
En voor mij heet ie gelijk,en er zullen er heel wat meer zijn die dat zo doen.
Ik voor mezelf doe de Ascona op LPG wel weg (bouw m wel weer terug naar benzine) puur omdat het voor ons de tweede auto is naast de Zafira (op LPG) en hij rijdt tegenwoordig niet meer als zo’n 8000 km per jaar,dan is t onzin om zo’n grote auto te hebben,dus gaat weg ten gunste van een klein mini-kippenhok (twingo ofzo).
Anders was het geweest als het mn enige dagelijkse auto had geweest,dan inderdaad gas eruit en op benzine doorrijden,immers,een ruime 4 deurs gezinsauto met een ruime koffer die maar 986 kg weegt………..
De prijzen zullen wel naar een aangenamer nivo gaan,je betaalde gvd 2500 euro voor een aardige E Kadett van 86 of 85,gaat t niet………26 april 2013 om 08:19 #18070202Vanmorgen met pijn in mijn hart van 25 oldtimers de export-papieren ingevuld
bij de RDW. Heb de gehele collectie goed kunnen verkopen
aan een Chinese verzamelaar die het hoofdzakelijk om de 3 subaru,s te doen was,
daar hij deze 3 nog mistte in zijn verzameling,
In overleg heeft hij de gehele collectie overgenomen, daar alles in concourstaat verkeerd
en het volgens hem een goede belegging/investering is,
die hij graag in zijn collectie opneemt om de waarde te zien stijgen4 auto,s neem ik mee met de verhuizing,De 3 B-kadettjes en
de blitz neem ik mee, deze is zeer geschikt voor de omgeving waar ik naartoe ga,
en gaat me dan ook veel hulp verschaffen bij het onderhouden van mijn nieuwe huis
en verder aanleggen van de tuin ;)Ben overegings wel blij dat alle auto,s naar het buitenland gaan
Ik zou het in mijn hart niet kunnen verkroppen dat hier een of andere zure Nl-er
die voor afschaffing van de mrb is geweest, of “strategisch gestemd” heeft of zich liberaal noemt
de vruchten plukt van soms wel 50jaar onderhoud en vele arbeid om de auto,s in concourstaat te houden.
Voor mij persoonlijk was dit de laatste druppel
en ik pas erdan ook voor om nog langer in dit landje van ikke ikke ikke denkende mensen
te verblijven, Ook het oeverloze gelul en het niks voor elkaar over hebben-mentaliteit
en daarbij het gemiddelde kunnen van letterlijk niks meer als een hoop gelul
in de ruimte zal ik echt absoluut niet missen.Het produceren en maken van iets wordt in NL al jaren tegengewerkt door de veel te groot
geworden groep mensen die denken dat ze heel wat waard zijn,
maar zonder computer die alles onthoud voor hun en het rekenwerk letterlijk niks blijken te kunnen,
als uiteindelijk een hele hoop overbodige overhead produceren die ervoor
zorgt dat de echte arbeid die een reele economie maakt
steeds duurder en onmogelijker wordt omdat ze zelf anders overbodig zijn en niks toevoegen.
_______
Heb gelukkig een vriendin uit een geheel andere windrichting van de wereld en
in dit werelddeel heb ik het laaste jaar dan ook grond gekocht en een huis laten bouwen.
Voor net geen 160.000euro voor een huis op een dikke 2hectare grond inclusief onderkeldering,
een loods van dik 800m2 en gebouwd met alle luxe die een mens zich wensen kan.Ik wens hier allen een fijn verblijf en misschien Tabee
Groeten van een iemand die ooit trots was op Nl maar nu jaren al niet meer.
26 april 2013 om 08:52 #18070203welk land heeft verder trouwens nog meer belasting vrije auto’s? :angel
26 april 2013 om 09:08 #18070204@vectra208v wrote:
@ikdenman wrote:
denk eens aan de eigenaren van een oldtimer op lpg waar een dik taxatie raport op zit , de zien hun trots ineens een stuk minder waard is !!!!!! iedereen is genaait door de regering met hun doordauw politiek ! de meer vermogende mensen maakt het niet zo veel uit maar de gemiddelde oldimer liefhebbers met een klein salaris is gewoon het haasje en kan zijn of haar hobby vaarwel zeggen ! en zoals popke zegt ,
+1
mijn manta uit 1977 was perfect in orde totdat ik in scheiding en de wao geraakte en nu staat ze al 4 jaar buiten in weer en wind omdat ik geen garage meer heb. en dat doet een rode auto geen goed! bergen laswerk staan me dit jaar te wachten…en dan maar de laatste 3,5 jaar uitzingen…
dat ze iedere auto in nederland maar eens verplichten 25 jaar volledige wegenbelasting te betalen! net als iedere andere nederlander ook! DAT zou pas eerlijk zijn! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.