Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2013 om 06:07 #18070133AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het schijnt dat de grens van 1987 gehandhaafd blijft,
alle andere wagens die net of jonger zijn vallen tussen wal en schip.
Heb je dus een 88er, dan vol in de belasting tot 40jaar ?????
of toch kans op overgangsregeling 26-40jaar ?????25 april 2013 om 06:10 #18070134Ik hoorde net ol de radio vanaf 2014 word de grens naar 40jaar en ouder gezet… De liefhebber word daar hard door geraakt die af en toe een keertje met xen oldtimer rijd. Met thuis blijven zitten gebeurd er niks.. ik zou zeggen met zen alle naar den haag met alle oldtimers en niet alleen opel forum maar als het kan gewoon iedereen.
25 april 2013 om 06:18 #18070135AnoniemLid sinds:
1 January 19702 dubbele topics zijn samengevoegd
25 april 2013 om 06:37 #18070136Haal het geld op bij die teruggave van de bpm bij export. Dit kost ook zat.
25 april 2013 om 06:49 #18070137En dan nog, belast er maximaal 1 of zo. Vanaf de 2e is gratis. Ik ken er genoeg die meerde oldtimers hebben.
Maarja, ben blij met de duidelijkheid, dat gezweef was ook niks.
25 april 2013 om 07:23 #18070138Maar zo word de hobby wel he duur he. Om 250 euro minimaal per jaar per auto te gaan betalen voor die 4000km die je er mee rijd?. We kunnen er met zen alle toch wel wat aan doen.
Ik ben het helemaal eens met gupy.. waarom komen ze in den haag niet op dat idee.. ik ben ook wel bereid om voor 1oldtimer wegenbelasting te betalen. Maar niet voor 5..
25 april 2013 om 07:33 #18070139Zal er niet van komen, want dan denk ik dat de meeste halal families een heel wagenpark op één naam gaan zetten…
25 april 2013 om 08:16 #18070140AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Lukko wrote:
Maar zo word de hobby wel he duur he. Om 250 euro minimaal per jaar per auto te gaan betalen voor die 4000km die je er mee rijd?. We kunnen er met zen alle toch wel wat aan doen.
Ik ben het helemaal eens met gupy.. waarom komen ze in den haag niet op dat idee.. ik ben ook wel bereid om voor 1oldtimer wegenbelasting te betalen. Maar niet voor 5..
Maximaal €120,- dus x5 betaal je 750,- :vertag Het had veel erger gekund.
25 april 2013 om 10:20 #18070075heren er is een regeling getroffen.
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/04_april/24/binnenland/akkoord-over-belasting-op-oldtimers.xml” onclick=”window.open(this.href);return false;kort om 40 jaar en ouder diesle lpg benzien is 100% belastingvrij
eerste toe lating tussen 1973 en 1987 is er een overgangs regeling voor bezine autos. max van 120 per jaar
lpg en diesel volle pont (tot dat ze 40 jaar zijn.)dus de heb je een 88er of jonger dan moet je sws wachten tot deze 40 jaar is.
ik ben nu nog actief op e30 fansite. daar is dit ook ruim besproken.
25 april 2013 om 10:22 #18070055Afgelopen drie pagina’s schrijven eral over ;)
25 april 2013 om 10:45 #18069963zal de regeling ook doorlopen, ik bedoel, word een 75er na 40 jaar ook belastingvrij?
Bij de huidige regeling zat er een vertraging tussenWas trouwens nog wel even een Senator voor op RTL7
34-NFH-4 is ingevoerd in 2010 en rijdt op lpg
Het zijn wel dit soort auto’s en natuurlijk de Mercedessen die de huidige regeling om zeep hebben geholpen25 april 2013 om 10:47 #18070141Mwa, dit had veel erger gekunt. Sloop de gastank er uit, betaal 120 euro per jaar en kan lekker doorprutsen. Blij ben ik niet, maar het had veel erger kunnen zijn… Heb nu helaas 2 monza’s dus 1 moet het veld ruimen voor einde van het jaar.
25 april 2013 om 10:49 #18070142AnoniemLid sinds:
1 January 1970dus je doet een monza weg omdat hij 120 euro per jaar gaat kosten?
25 april 2013 om 10:59 #18070143@Senatorman wrote:
dus je doet een monza weg omdat hij 120 euro per jaar gaat kosten?
Nee dat niet, meer omdat ik wil voorkomen dat ik ga hamsteren. Ik hem nu een grote tijdelijke sleutelplek, maar dat kan ook elk moment veranderen. Dus mocht ik daar weg moeten dan moet de boel rijdend zijn. en 2 auto’s betekend ook 2 keer zo veel kosten qua materiaal, en daar is die 120 euro niks bij. Tel daar het niet kunnen rijden op LPG bij op, en dan zal ik als hobby sleutelaar met kleine beurs toch een keuze moeten maken. Als ik een dikke boerderij had dan was het een ander verhaal geweest ;)
25 april 2013 om 12:34 #18070144het geeft ook weer perspectief voor jonge oldtimerliefhebbers die er nog geen hebben.
de prijzen waren ook wel onevenredig hoog in vergelijking met een vergelijkbare auto van een paar jaar nieuwer, neem het verschil in aanschaf tussen een Ascona C van 84 en een Vectra van begin 90, dan was de Ascona een stuk duurder
nu zullen degene die hem hadden voor het goedkope rijden de gastank er uithalen en hem op bezine terugbouwen en te koop zetten, er zal een overaanbod van oldtimers komen en zodoende de prijzen weer aantrekkelijker worden voor nieuwelingen
Met de goedkopere aanschaf in combinatie met 100/120 euro belasting in het jaar is het ook weer aantrekkelijk voor hunwat Weekers betreft had hij beter achter die Bulgaren aan kunnen gaan, dat geld zien we niet weer terug, da’s pas echt diefstal
25 april 2013 om 13:24 #18070145Snap toch een paar dingen niet, het is max 120 per jaar, en daarvan mag ik in december jan feb geen gebruik maken van de openbare weg, als ik dit wel doe? ???? Omdat ik graag toch wat achter de hand heb mocht me dagelijkse auto kapot gaan, kan ik tenminste met de kadett naar het werk, of moet ik dan over het hele jaar volle met betalen, en hebben oldtimers 40 jaar en ouder ook dat ze die 3 maanden niet mogen rijden? ???
25 april 2013 om 13:54 #18070146zou handig zijn als je twee dezelfde autos hebt dan is t een kwestie van kenteken platen ruilen :p
25 april 2013 om 14:05 #18070147Snap niet dat ze over onze ruggen weer geld willen besparen.
Ze moeten alle mensen uit die EU landen die hier bijstand, WW etc krijgen aanpakken.
Moet je kijken hoeveel geld ze dan besparen…25 april 2013 om 14:16 #18070148juist en alle criminelen in de bajes t land uit jagen want dat kost ook klauwen vol geld en zijn ook nog es meestal allochtonen…
25 april 2013 om 14:28 #18070149Nog een keer voor de duidelijkheid:
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle auto`s van 40 jaar en ouder.
Auto’s rijdend op benzine, datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987, betalen ¼ van de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal). Deze auto`s mogen in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik maken.
Dieselauto’s en auto’s met LPG-installatie die jonger zijn dan 40 jaar betalen het volledige MRB-tarief.
25 april 2013 om 15:22 #18070150AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wtf
dus in feite alle wagens vanaf 1988:
GEEN overgangsregeling, maar wachten tot zn 40ste, om vrij te zijn van belastingen ??? :hmmz25 april 2013 om 15:23 #18070151ja oke dat wist ik al, maar daarmee zijn mijn vragen niet mee beantwoord
dus 40 + mogen wel in de winter van de openbare weg gebruik maken, en zijn vrij gesteld van de wegenbelasting. ?
Ik betaal dan voor mijn kadett uit 82 , 120 euro per jaar max, let op per jaar . en mag de winter niet rijden tot feb, is geen jaar, wat is als ik dat wel doe, rijden in de winter, ben ik dan volle tarief verschuldigd ???
25 april 2013 om 15:28 #18070152AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Arjen wrote:
Nog een keer voor de duidelijkheid:
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle auto`s van 40 jaar en ouder.
Auto’s rijdend op benzine, datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987, betalen ¼ van de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal). Deze auto`s mogen in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik maken.
Dieselauto’s en auto’s met LPG-installatie die jonger zijn dan 40 jaar betalen het volledige MRB-tarief.
Rectificatie. Weekers had een typfout gemaakt.
25 april 2013 om 15:33 #18070153andreas,als je de maanden december,januari en februari niet schorst wordt je aangeslagen voor een vol jaar dus 4 kwartalen,schors je voor 1 december en haal je hem er 1 maart uit,betaal je 1 kwartaal en kan je de rest van het jaar rijden. Had beroerder gekund,en op deze manier kan je dus niet het hele jaar rijden en moet je er voor die 3 maanden dus een karretje bijhebben,en dan kan je dus net zo goed dus daily oldtimer opruimen.En dat is nou precies wat ze ermee willen bereiken.
Alleen het smoesje milieu hoeven ze niet meer op te hangen,anders had LPG niet zo zwaar gestraft geworden.25 april 2013 om 15:35 #18070154ja oke, dat is dan duidelijk, en voor de auto’s boven de 40 jaar heb ik gehoord, dat die wel mogen rijden, of klopt dit niet, dat zou wel heel erg krom zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.