Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2013 om 20:41 #18070108
Wie had commentaar over stinkdiesel Mercedessen???
Kom maar achter mij rijden.
Als ze dit door zetten, krijgen ze een hoop opstand geloof dat nou maar.
Waarom geen optie auto’s wat nu vrij zijn gewoon vrij laten, en dan vanaf 2014 niet meer vrij dan maar vrij als benzine 35 jaar is, en diesels 40jaar?
Lpg zie ik niet als een vervuiler dus die mag voor mij gewoon vanaf 30jaar maar met een lpg toeslag van 50,- per maand.
24 april 2013 om 20:42 #18070109Ach ik zit safe…mijne zijn 40 plussers.:grin:
Tis nog maar weer afwachten wat ze echt gaan doen. Want er komt nog al het een en ander bij kijken. ..Hoe willen ze bijvoorbeeld al gaan handhaven dat ze in de winter niet mogen rijden. …te veel gedoe. ..
24 april 2013 om 20:43 #18070110Als ik even na denk, dan valt het wel mee wat ik moet betalen, dat zou 10 euro wegenbelasting per maand zijn, max 120 per jaar, zonde geld natuurlijk, maar daarvoor ga ik ze niet afstaan, ben toch erg gesteld op mijn d kadett’s, en het zijn mooie exemplare wat ik heb staan, staan beide mooi droog in de garage, alleen in de winter niet mogen rijden vind ik wel te ver gaan, betaal wegenbelasting dan
24 april 2013 om 20:44 #18070111AnoniemLid sinds:
1 January 1970De benzinerijders die niet dagelijks met hun auto rijden zullen max 120 euro per jaar gaan betalen. Ik denk dat deze groep wel kan leven met deze regeling.
Meer zorgen maak ik me over de groep liefhebbers van diesels tussen de 26 en 40 jaar waar de auto maar enkele dagen per jaar uit op de weg komt om naar evenementen en meetings te rijden. Denk hierbij aan de jeeps, bussen, vrachtwagens etc. Voor hun zal deze regeling heel erg pijn gaan doen. Zij zullen de volle mep moeten gaan betalen, en hebben vaak niet de mogelijkheid om deze auto´s om te bouwen naar benzine.Einde hobby dus voor toch een hele grote groep.
24 april 2013 om 20:51 #18070112Controlen op auto’s die ‘s winters niet de weg op mogen is eenvoudig, kenteken scannen en stilzetten, even papieren er bij en klaar.
Maar inderdaad ken ik zat mensen met een oldtimer campertje op diesel die enkel met de zomervakantie uit het vet wordt gehaald. Voor deze mensen is dit plan een regelrechte ramp!!
24 april 2013 om 20:52 #18070113en als je nou een benzinekar hebt van 27 jaar oud en je wil het hele jaar rijden??
Dan de volle mep??Hoe willen ze dat handhaven?
Ik kan hiermee leven MITS je er ook in de wintermaanden mee mag rijden/langs de weg mag zetten.Dan is het te overzien.24 april 2013 om 21:01 #18070114Hoe zit het dan als je in jan op apk moet, dan moet je toch ook de weg op, ik vind dat je daar helemaal geen verbod op kunt gooien, tenslotte betaal je wegen belasting, egaal hoeveel, je betaald, mag ik ook rijden, al zal ik dat niet gauw doen, of mijn dagelijkse zou kapot moeten gaan, dan zal ik toch met de oltimer moeten gaan werken
24 april 2013 om 21:06 #18070115@Andreas.Berger wrote:
Hoe zit het dan als je in jan op apk moet, dan moet je toch ook de weg op, ik vind dat je daar helemaal geen verbod op kunt gooien, tenslotte betaal je wegen belasting, egaal hoeveel, je betaald, mag ik ook rijden, al zal ik dat niet gauw doen, of mijn dagelijkse zou kapot moeten gaan, dan zal ik toch met de oltimer moeten gaan werken
Nou dan zal je wel ‘gematst’ gaan worden door de RDW met een keuring in maart. Die auto staat immers deze hele periode toch al stil, dus er na keuren zou niet veel uit moeten maken verder… En aan jou de keus om voor één seizoen te betalen en er drie te krijgen of voor vier seizoenen te betalen én te krijgen.. Kan het ook niet mooier maken, maar dat zal de realiteit dan wel gaan worden…
24 april 2013 om 21:07 #18070116AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier nog even iets meer toegelicht:
http://www.autoweek.nl/nieuws/23180/akkoord-over-mrb-oldtimers-bereikt-update” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 april 2013 om 21:10 #18070117AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voorwaarde is dat de auto in december, januari en februari geschorst wordt. Wie dat niet doet, betaalt gewoon mrb in die maanden. :wtf
Dan mogen ze de schorsingskosten wel gaan verlagen en de regels hiervan versoepelen.
24 april 2013 om 21:19 #18070118Ik wou net zeggen, dan scheeld het mij gewoon 1 maand 5euro ongeveer, dat is het schorsen niet waard, dan betaal ik liever, heb ik teminste wat achter de hand
24 april 2013 om 21:25 #18070119Maar de grote vraag blijft moet je auto van de openbarenweg in die 3 maanden?
Niet iedere liefhebber heeft een garage of de mogelijkheid om zijn auto van de openbareweg te halen.24 april 2013 om 21:29 #18070120AnoniemLid sinds:
1 January 1970@bastiaan1981 wrote:
Maar de grote vraag blijft moet je auto van de openbarenweg in die 3 maanden?
Niet iedere liefhebber heeft een garage of de mogelijkheid om zijn auto van de openbareweg te halen.Moet geschorst worden. Dus van de openbare weg
24 april 2013 om 21:31 #18070121dus het gaat een heleboel mensen een boel centen kosten.. of de hobby..
24 april 2013 om 21:36 #18070122Kun je beter gewoon wegenbelasting betalen over 3 maanden, dat kost je 30 euro, schorsen 24 euro en verwijderen van de openbare weg
24 april 2013 om 21:37 #18070123@Senatorman wrote:
@bastiaan1981 wrote:
Maar de grote vraag blijft moet je auto van de openbarenweg in die 3 maanden?
Niet iedere liefhebber heeft een garage of de mogelijkheid om zijn auto van de openbareweg te halen.Moet geschorst worden. Dus van de openbare weg
Dat wordt dus de volle pont betalen voor me :(
En ook een paar maanden voor jan lul me kadettje gaat echt niet rijden met zout op de weg.24 april 2013 om 21:41 #18070124@Andreas.Berger wrote:
Kun je beter gewoon wegenbelasting betalen over 3 maanden, dat kost je 30 euro, schorsen 24 euro en verwijderen van de openbare weg
Dat is nog te doen maar geldt die mrp ook als je hem het hele jaar in de belasting hebt?
Denken ze dan niet dat je het hele jaar rijd? en dan de volle pond moet betalen?24 april 2013 om 21:46 #18070125Staat er niet bij, dus ga er van uit dat die 120 max op jaar basis is, anders stond er wel vol tarief, zoals bij de diesels en lpg, hoe wil je het anders kunnen zien, niet iedereen kan de auto weg zetten, en somige moeten op apk, dan zal er toch gereden moeten worden
24 april 2013 om 21:55 #18070126AnoniemLid sinds:
1 January 1970De officiele brief van Weekers aan de Tweede kamer:
Het betreft een pdf die je moet downloaden.
24 april 2013 om 22:57 #18070127Ok,duidelijk,maar hoe zit het dan met een wagen uit 88 of 89??
Kwarttarief als ie 26 is of volle mep betalen tot 40 jaar??
Hoop het niet want dan blijft er geen moer meer bewaard!
Ik voor mezelf ben er in elk geval uit.
Ik heb 3 ascona’s waarvan er 2 voor de hobby zijn en max 1000 km per jaar rijden en 1 die op lpg rond de 10.000 draait en min of meer dagelijks (3 dagen in de week) wordt gebruikt.
De 2 hobby objecten blijven voorlopig (de rode gaat sowieso nooit meer weg) maar de daily gas ascona gaat het veld ruimen.
Dat ga ik als volgt doen,ik rij door tot eind december op LPG,dan schors ik m,gaat het LPG eruit en gaat ie in het voorjaar in de verkoop.En voor die tijd wil ik als vervanger daarvoor een klein dingetje halen,iets van een Daihatsu Cuore of zo.
Enge waar ik alleen dan nog mee zit,mijn witte LPG Ascona is geheel 1987 uitgevoerd met GT interieur en alles in de kleur,dus niet echt een oldtimer-look ,origineel was het een C1 in basistrim dus veel ouder ogend. Hoe zou ie het makkelijkst verkopen,zoals ie nu is of origineel teruggebouwd.25 april 2013 om 04:51 #18070128@Vinci wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Met deze regeling ben ik het wel eens, mocht het aangenomen worden.
Mn Kadett E wordt dan al in 2016 zo goed als belastingvrij ! (ipv 2017 zoals het er nu voor staat)
6,25 Euro wegenbelasting per maand met een max van 120 Euro :)
Rik zegt: doen !!!
Wat kost hij je nu per maand dan?? Denk dat je dat verschil er in ongeveer twee jaar uit hebt en alle daaropvolgende jaren ben je genaaid. En daarbij mag je drie maanden per jaar niet eens rijden. Volgens mij weet jij niet zo goed waar je voor aan het juichen bent?? :???:
Sowieso moet je je niet te druk maken met een benzine auto denk ik, want de MRB is al laag en benzine duur, dus twee keer tanken en je hebt dat bedrag ook al weer uitgegeven…
Vinci: hij kost me nu per maand: 25 Euro wegenbelasting, 6 Euro verzekering en 70 Euro brandstof.
En als ik toch niet aan de voorwaarden voldoe: jammer dan, ik rijd wel door hoor met mn E en F :wub
Juichen ? nee, dat doe ik ook weer niet want het wordt er alleen maar nog ingewikkelder op :(Rik ;)
25 april 2013 om 05:10 #18070129AnoniemLid sinds:
1 January 1970Belangrijkste punten uit de regeling:
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s
Voor voertuigen die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987) komt een overgangsregeling
Deze overgangsregeling geldt voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s. Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de motorrijtuigenbelasting met een maximum van 120 euro
Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat betekent dat deze het volle tarief moeten betalen
Indien auto’s met ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing wordensorry stond ingelogd als senatorman was van monzavrouw
25 april 2013 om 05:27 #18070130Maar een 40 plusser op lpg is dus goed?
25 april 2013 om 05:33 #18070131AnoniemLid sinds:
1 January 197025 april 2013 om 05:44 #18070132@KadAstra-EF wrote:
@Vinci wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Met deze regeling ben ik het wel eens, mocht het aangenomen worden.
Mn Kadett E wordt dan al in 2016 zo goed als belastingvrij ! (ipv 2017 zoals het er nu voor staat)
6,25 Euro wegenbelasting per maand met een max van 120 Euro :)
Rik zegt: doen !!!
Wat kost hij je nu per maand dan?? Denk dat je dat verschil er in ongeveer twee jaar uit hebt en alle daaropvolgende jaren ben je genaaid. En daarbij mag je drie maanden per jaar niet eens rijden. Volgens mij weet jij niet zo goed waar je voor aan het juichen bent?? :???:
Sowieso moet je je niet te druk maken met een benzine auto denk ik, want de MRB is al laag en benzine duur, dus twee keer tanken en je hebt dat bedrag ook al weer uitgegeven…
Jij mag sowiesow wachten tot ze 40 zijn ;)
Vinci: hij kost me nu per maand: 25 Euro wegenbelasting, 6 Euro verzekering en 70 Euro brandstof.
En als ik toch niet aan de voorwaarden voldoe: jammer dan, ik rijd wel door hoor met mn E en F :wub
Juichen ? nee, dat doe ik ook weer niet want het wordt er alleen maar nog ingewikkelder op :(Rik ;)
Jij mag sowiesow wachten tot ze 40 zijn ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.