Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2013 om 19:04 #18070083
@Aapje wrote:
Zou je vorige maand ook al doen Vinci…. want het klinkt bij mij eerder als een bullshitmailing, speculeren kan iedereen en word al te veel gedaan. Gewoon afwachten tot er weer pers berichten uit denhaag komen.
Rustig maar hoor, ik kan ook niet instaan voor de laksheid van die vent, al druk genoeg in het leven zoals het is. Van mijn kant uit hier geen vertraging, heb hem na zijn melding er over al genoeg aan zijn kop gezeurd.. Hij zegt dat hij het zwart op wit heeft en hij het al van plan was in onze auto service club op te gaan hangen…
En wat je al zegt, het is kleiduiven schieten, het ene plan na het andere sneuvelt op een kamerminderheid. En dat is maar goed ook! Gelukkig zitten er nog genoeg oldtimergezinden in die verrekte kamer!
24 april 2013 om 07:13 #18070084Iets beter nieuws nu:
Oud-minister De Jager gaat bemiddelen in het conflict tussen staatssecretaris Weekers en de oldtimerbranche. Hij heeft zelf zijn hulp aangeboden en Weekers maakt daar graag gebruik van.
In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers verdwijnt. De branche verzet zich tegen dat plan. Weekers heeft de Tweede Kamer toegezegd dat hij wil kijken hoe de maatregel kan worden verzacht.
AutoliefhebberHet ministerie van Financiën benadrukt dat De Jager een autoliefhebber is en dat hij kennis heeft van belastingzaken.
Hij heeft zelf een oldtimer. Sinds het kabinet Rutte II aantrad, is CDA’er De Jager geen minister meer. Hij heeft nog geen nieuwe baan.
Bron: http://nos.nl/artikel/499070-de-jager-bemiddelt-bij-oldtimers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
(Ik hoop dat de website van de NOS blijft werken, is slecht bereikbaar tegenwoordig.)24 april 2013 om 11:09 #18070085Nog een leuke tekst om te lezen
http://www.bnr.nl/nieuws/traffic/389289-1304/voormalig-minister-de-jager-moet-weekers-helpen-in-oldtimer-conflict” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 april 2013 om 12:26 #18070086@Freestyler wrote:
Nog een leuke tekst om te lezen
http://www.bnr.nl/nieuws/traffic/389289-1304/voormalig-minister-de-jager-moet-weekers-helpen-in-oldtimer-conflict” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die redactie moet alleen wel nog eens even terug naar de lagere school…
“omdat hij heeft nog geen nieuwe baan heeft”
“Maar die meerwaarde kan we wel eens in liggen”
Verder zijn ze wel weer met heel slechte plannen bezig, want:
1. Het gaat meer geld en handel kosten dan opleveren
2. Het probleem lost zichzelf wel op, hoe meer je in een oldtimer rijdt hoe sneller die weg is
3. Nieuwe auto’s maken vervuilt nog altijd vele malen meer, om het cradle-to-cradle legitiem te kunnen verantwoorden dat een nieuwe auto het milieu minder schaadt moet hij minstens 30 jaar mee kunnen gaan. Dus of we moeten met veel minder energie auto’s gaan produceren of ze veel degelijker maken.
4. Wegenbelastingvrij op nieuwe auto’s ook onder valse voorwendselen gebeurt en dus net als menig import auto in dit land op deze wegen nog niet de benodigde bijdrage voor infrastructuur heeft opgeleverd.
5. Over een jaartje of wat toch kitjes in de handel zijn waarmee je bestaande auto’s electrisch uit kunt voeren. Zo’n systeem is uiteindelijk zeer eenvoudig uit te voeren. En bedrijven die dat gaan doen leveren dan de staat ook enorm veel geld op. Dus alles wat nu aan de kant gezet gaat worden gaat over de lange termijn alleen de staat maar minder opleveren!
6. De beste nuance om mee te werken zijn aantallen, je wilt van vooral ooit zeer populaire, geliefde en talrijke auto’s dat ze niet volledig verdwijnen. Dus niet verplichten om hem ‘s winters binnen te zetten, kilometers beperken, strippenkaarten enz enz want dat treft niet de kern van het verhaal. Het moet de eigenaar zijn eigen keus blijven hoeveel en wanneer hij er mee wilt rijden.
7. Benzines steeds meer ethanol gaan bevatten, dus dat is helemaal geen gunstige brandstof voor een oldtimer. De politiek is aan het schaken met ons, schotelt je een aantrekkelijke of slechts aannemelijk voorstel voor, je hapt en wordt twee zetten verder schaakmat gezet. Zo zie je straks bossen benzine oldtimers en dan wordt langzaam de benzine steeds verder versneden of verdwijnt en dan kan ook deze categorie oldtimers inpakken.
8. Het moet geen rijkeluispeeltje worden, iedereen moet in staat gesteld worden zijn erfstuk, liefhebberij, lieveling, eigendom enz te kunnen behouden op gelijkwaardige wijze.
Het plan kan heel simpel, je betaalt geen of weinig of volle wegenbelasting naar aanleiding van het overgebleven percentage exemplaren van een model auto. Dus maximaal aantal ooit op kenteken ten opzichte van vandaag en dan van oud naar nieuwer de eerste paar honderd exemplaren MRB vrij, dan de volgende aantallen met korting enz… Naar mijn idee is dat het meest rechtvaardig en de beste manier om de laatste exemplaren te behouden. En of dat nou import is of niet, desnoods geef je die iets minder korting of hanteer je een jaar wegenbelasting. Ook dan als je aantallen hanteert dan hou je het uit de hand lopen toch wel in bedwang. Zo creeer je een stimulans voor eigenaars van de laatste overgebleven exemplaren om die goed te onderhouden en rij je er wel veel kilometers in dan maak je het jezelf onaantrekkelijk duur, maar dan blijft dat wel je eigen keus!
24 april 2013 om 16:55 #18070087hmm
http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/130339-1304/weekers-sluit-akkoord-met-oldtimerbranche?s_cid=home%3Ablogitems” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 april 2013 om 17:50 #18070088@sw16v wrote:
hmm
http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/130339-1304/weekers-sluit-akkoord-met-oldtimerbranche?s_cid=home%3Ablogitems” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit gaat toch wel sneuvelen in de kamer. Mag het wel hopen in elk geval. Als ze inkomsten willen weet ik er nog wel een paar, zoals boetes naar inkomen en nieuwe auto’s ook gewoon mrb laten betalen zoals het hoort!
24 april 2013 om 18:19 #18070089AnoniemLid sinds:
1 January 197040 jaar voor alles is er doorheen: http://www.autovandaag.nl/m/autonieuws/8630/belastingvoordeel-oldtimers-blijft-maar-wordt-beperkt/” onclick=”window.open(this.href);return false;
De vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor Oldtimers blijft toch, zij het in beperkte vorm. Staatssecretaris Weekers (Financiën) heeft alsnog een akkoord gesloten met de oldtimeralliantie over de motorrijtuigenbelasting op oldtimers. Dat meldt BNR.
De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s wordt in het nieuwe plan opgetrokken naar 40 jaar. Dat was 25 jaar. Voor benzineauto’s ouder dan 26 jaar kan echter een kwarttarief (maximaal 120 euro) aan worden gevraagd, maar dan mag daar tijdens de wintermaanden december, januari, februari niet mee worden gereden. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief. Ook de leeftijdsgrens van diesels en auto’s op LPG gaat naar 40 jaar. Er komt hier geen overgangsregeling. De oude schorsingsregels blijven van kracht. Daarmee is de dagenkaart van de baan.
24 april 2013 om 18:23 #18070090als het niet gaat sneuvelen, zullen er zeker acties komen en denk dat nederland dan in z’n geheel op slot staat…. dure dagen voor de staat dan.
24 april 2013 om 19:33 #18070091Het moet nog door de kamer dus is er nog steeds niets zeker. Maar mijn Dettje zou volgens de plannen dus weer tien jaar MRB gaan kosten en in de winter in de garage. Als ik dan toch zou moet betalen dan wil ik ook het hele jaar kunnen rijden.
24 april 2013 om 19:34 #18070092AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als ik het zo lees, dan:..
-Kunnen lpg auto’s tussen 25-40 hun lpg installatie gaan uitbouwen.
-Degene met een benzine-auto die geen stalling/parkeerruimte op eigen grond hebben om deze in dec, jan, feb te stallen de volle mep moeten gaan betalen.
-Alle diesel de volle mep moeten gaan betalen. ( kom je aan met je diesel touringcar oldtimer :???: )
-Benzine en lpg auto’s boven de 40 jaar ineens veel meer waard gaan worden.Verbeter me als ik het verkeerd heb begrepen.
24 april 2013 om 19:35 #18070093Roep dan alle oldtimer mercedes rijders op kenteken er af te schroeven, chassisnummer er uit te slijpen en zijn auto voor de deur van de minister te parkeren.
Wat een knurften, rekenen is bij die gasten echt opgehouden bij het telraam op de kleuterschool. Wat denken ze hier nou mee te bereiken?? De auto’s van 40 jaar en ouder zijn zo mogelijk alleen nog maar vervuilender, dus dat argument moeten ze dan ook niet meer mee komen!!
Moet je dan in de winter je al oude auto drie maanden stil zetten, dat is dan ook lekker voor de gezondheid van de auto! Stilstand is keiharde achteruitgang, zeker als zon ding buiten moet staan.
24 april 2013 om 19:48 #18070094Denk als dit ingevoerd word ik die MRB van 87 euro per maand goed ga benutten, ik parkeer ‘m dan voortaan op de snelweg over 3 banen heen.
24 april 2013 om 19:56 #18070095denk dat veel 25-39 jarige wagens flink in prijs gaan zakken dan .. had net een mooie ascona op t oog
24 april 2013 om 20:04 #18070096Als dit waar is dan is mijn Rekord helemaal niks waard. Wel jammer.
24 april 2013 om 20:06 #18070097ik denk eerder dat er vele op de sloop zullen landen, vind het heel erg jammer, maar als ik al wegen belasting moet betalen mag ik ook gebruik maken van de openbare weg wanneer ik dat wil, of dat nou in de winter is of zomer, hoe zit het dan met die gene die in de winter op apk moeten ?, en hoezo niet 3 maanden mogen rijden, zeker ook niet op straat mogen laten staan, stalling regelen kost de mensen ook extra geld, en dan niet te beginnen over al die bedrijven wat daarmee de fles opgaan, ik werk voor zo’n bedrif, dubbel genaait kan je zeggen
24 april 2013 om 20:09 #18070098Pfff kunnen de grote big opels weer op benzine gaan rijden
en wat dacht je van de Amerikanen een dikke V8 op benzine word je niet vrolijk van ,zullen veel auto’s gesloopt of voor weinig te koop komen24 april 2013 om 20:10 #18070099Het is net zo iets als prijzen omhoog gooien omdat het slecht gaat, als je volume dan gelijk zou blijven heb je meer winst, maar de reactie is juist dat doordat iedereen het slechter heeft niks meer komt kopen. Zo iets werkt dus averechts.
Ik denk dat die kleuters hebben bekokstooft dat er 125 miljoen extra vrij komt van het ontvangen van wegenbelasting over het huidige aantal ‘oldtimer’ bezitters. Nou ik heb nieuws voor ze, de enorme groep profiteurs zal kosten wat het kost op zoek blijven gaan naar de goedkoopste manier om zo veel mogelijk te rijden, dus dan hun roestige import bakken naar de oud ijzer boer brengen. Wat er dan aan inkomsten verdampt is gigantisch, wat dan alleen nog overblijft is een groep echte liefhebbers die zwaar in de pocket genaaid zijn.
24 april 2013 om 20:11 #18070100dit hele schijt kabinet eruit schoppen is de beste optie
24 april 2013 om 20:18 #18070101AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Stender wrote:
Als dit waar is dan is mijn Rekord helemaal niks waard. Wel jammer.
Dat valt met een bezineauto die niet teveel drinkt wel mee volgens mij. je zal met die rekord op benzine 120 euro mrb per jaar gaan betalen, en dat zal de waarde van de Rekord toch niet echt verlagen lijkt me.
24 april 2013 om 20:18 #18070102@opelpower89 wrote:
denk dat veel 25-39 jarige wagens flink in prijs gaan zakken dan .. had net een mooie ascona op t oog
Dan krijg je autos die weer belastingvrij worden. ..die dan weer voor de hoofdprijs verkocht worden
24 april 2013 om 20:19 #18070103Ja je naaien kunnen ze wel in den haag :fy1
Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen Andreas.Ben bang dat de jaren 80 auto’s en wat er naar komt heel zeldzaam gaat worden.
En dat je ze alleen nog maar op een foto ziet en niet meer op een meeting of een mooie zomerdag.Ik zal mijn kadettje zeker niet weg doen al moet ik er belasting voor betalen.
24 april 2013 om 20:21 #18070104Jammer.
24 april 2013 om 20:26 #18070105wordt schijt ziek van deze doordauw politiek :puke :puke :puke :puke :puke
24 april 2013 om 20:31 #18070106Met deze regeling ben ik het wel eens, mocht het aangenomen worden.
Mn Kadett E wordt dan al in 2016 zo goed als belastingvrij ! (ipv 2017 zoals het er nu voor staat)
6,25 Euro wegenbelasting per maand met een max van 120 Euro :)
Rik zegt: doen !!!
24 april 2013 om 20:38 #18070107@KadAstra-EF wrote:
Met deze regeling ben ik het wel eens, mocht het aangenomen worden.
Mn Kadett E wordt dan al in 2016 zo goed als belastingvrij ! (ipv 2017 zoals het er nu voor staat)
6,25 Euro wegenbelasting per maand met een max van 120 Euro :)
Rik zegt: doen !!!
Wat kost hij je nu per maand dan?? Denk dat je dat verschil er in ongeveer twee jaar uit hebt en alle daaropvolgende jaren ben je genaaid. En daarbij mag je drie maanden per jaar niet eens rijden. Volgens mij weet jij niet zo goed waar je voor aan het juichen bent?? :???:
Sowieso moet je je niet te druk maken met een benzine auto denk ik, want de MRB is al laag en benzine duur, dus twee keer tanken en je hebt dat bedrag ook al weer uitgegeven…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.